Παρουσιάστηκε σήμερα από τον υπουργό παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και τους εκπροσώπους του ΟΟΣΑ η έκθεση του οργανισμού για το εκπαιδευτικό σύστημα.
Η δημοσιοποίηση της έκθεσης είχε προγραμματισθεί για τα τέλη του 2017, ωστόσο η καθυστέρηση αποδίδεται και στην έλλειψη στατιστικών δεδομένων, με αποτέλεσμα να επισημαίνεται η ανάγκη συνεχούς επικαιροποίησής τους. Από την άλλη, εδώ και αρκετούς μήνες έχουν υπάρξει μαραθώνιες διαπραγματεύσεις αλλά και πολλά σημεία σύγκρουσης μεταξύ των αντιπροσώπων του Οργανισμού με τον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου, ενώ κάποιες παρατηρήσεις του ΟΟΣΑ δεν φαίνεται να συμπλέουν με τις θέσεις του υπουργείου Παιδείας.
Στην κορυφή η αξιολόγηση
Ο ΟΟΣΑ προκρίνει
- την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και τη συσχέτιση των αποτελεσμάτων της με τη χρηματοδότησή τους,
- μεγαλύτερη αυτονομία των σχολείων με ισχυρά σχολικά συμβούλια και αλλαγές στο εβδομαδιαίο ωράριο των εκπαιδευτικών. Προτείνεται ειδικότερα μεγαλύτερη σχολική αυτονομία και ισχυρά σχολικά συμβούλια με κρίσιμες αρμοδιότητες και για τη διαχείριση των οικονομικών του σχολείου. Η υιοθέτηση ενός τέτοιου μοντέλου θεωρείται ότι θα ενισχύσει την αυτοαξιολόγηση, την αξιολόγηση και τη λογοδοσία στην εκπαίδευση. Σχετικά με το ωράριο γίνεται λόγος για «σχετικά λίγο χρόνο -εβδομαδιαίως- των Ελλήνων εκπαιδευτικών στις τάξεις».
Προτάσεις για τη χρηματοδότηση
Στην έκθεση περιλαμβάνονται και προτάσεις που αφορούν τη χρηματοδότηση των σχολείων, η οποία, σύμφωνα με τον Οργανισμό, θα συνδέεται με την αυτοαξιολόγηση σχολείων και θα εστιάζει στα «αδύναμα» σχολεία, ώστε να ενισχυθούν. Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΟΣΑ προκρίνει η κατανομή των προϋπολογισμών να περάσει σε περιφερειακό επίπεδο λαμβάνοντας υπόψη την κατανομή του προσωπικού στα σχολεία και τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας, όπως αυτές θα προκύπτουν από την αξιολόγηση, ώστε να διασφαλίζεται η εξομάλυνση των ανισοτήτων μεταξύ των μαθητών, γεγονός που οδηγεί στην ενίσχυση σχολείων με μέτριες βαθμολογίες και κατανομή των δαπανών ανά μαθητή, με «κουπόνια» που θα αποδίδονται στη σχολική μονάδα.
Σε δύο βασικά σημεία εκπαιδευτικής πολιτικής συμφωνούν και σε άλλα δύο διαφωνούν, οι εκπρόσωποι του Οργανισμού με το υπουργείο Παιδείας.
Συμφωνούν
- Στις προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία
- και στην αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και
- αυτονομία των σχολικών μονάδων, με τους διευθυντές να μην είναι μόνο δάσκαλοι, αλλά να διαθέτουν ικανότητες διοίκησης και αναζήτησης επενδύσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου