Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,
Επεκτάθηκε η συγκεκριμένη δράση χωρίς καμία αποτίμηση από την εκπαιδευτική κοινότητα! Το ίδιο ισχύει για τη διάθεση σχολικών γευμάτων και για άλλα "καινοτόμα" προγράμματα...
34 χρόνια υπηρετώ τη δημόσια εκπαίδευση και συνεχίζουμε να πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά...
Λεωνίδας Ι. Οκονομίδης
Δάσκαλος
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Η τσάντα στο σχολείο: μήπως άλλο ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα;»
Αθήνα, 5 Σεπτεμβρίου 2018
Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, από κοινού με τους αναπληρωτές Τομεάρχες, Γιάννη Ανδριανό, βουλευτή Αργολίδας, Μαρία Αντωνίου, βουλευτή Καστοριάς και Χρήστο Κέλλα, βουλευτή Λάρισας, απηύθυναν ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, σχετικά με την επέκταση της δράσης «Η τσάντα στο σχολείο» για την φετινή σχολική χρονιά και την καθιέρωση διπλάσιου χρόνου παραμονής της τσάντας στο σχολείο.
Μεταξύ άλλων, ερωτάται ο κύριος Υπουργός, πώς αποφάσισε την επέκταση της δράσης και αν αυτή η απόφαση υπαγορεύθηκε από τυχόν μετρήσιμα αποτελέσματα, ύστερα από διαδικασία αποτίμησης της δράσης.
Περαιτέρω, ερωτάται αν έχουν ληφθεί υπ’ όψιν έρευνες διεθνώς σχετικά με τη δράση αυτή. Τέλος, ερωτάται πώς ενήργησε, κατά την πρώτη εφαρμογή της δράσης, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά και με ποιο τρόπο σκοπεύει να προχωρήσει εν όψει της δεύτερης εφαρμογής της δράσης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Θέμα: «Η τσάντα στο σχολείο: μήπως άλλο ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα;».
Αθήνα, Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018
Κύριε Υπουργέ,
Κατά την περσινή σχολική χρονιά, αποφασίσατε την υλοποίηση της δράσης «Η τσάντα στο σχολείο». Σύμφωνα με την υπ΄αριθ. Φ.7/219218/Δ1/13-12-2017 εγκύκλιο, με τη συγκεκριμένη δράση καθιερώνεται η παραμονή της σχολικής τσάντας των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου για τουλάχιστον ένα (1) Σαββατοκύριακο το μήνα, στο σχολείο, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτού του Σαββατοκύριακου. Η δράση, σύμφωνα πάντα με την εν λόγω εγκύκλιο, υλοποιείται με σκοπό να υποστηρίξει τον μειωμένο χρόνο δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων – παιδιών, αλλά και να συμβάλλει σε μια γενικότερη επανεκτίμηση της σημασίας και του ρόλου των εργασιών στο σπίτι σε σχέση με τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και των μαθητριών.
Με νέα εγκύκλιο, υπ’ αριθ. Φ.7/ΦΜ/139107/Δ1/27-08-2018, η δράση επεκτείνεται για το σχολικό έτος 2018-19 και μάλιστα η παραμονή της σχολικής τσάντας των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου καθιερώνεται για τουλάχιστον δυο (2) Σαββατοκύριακα το μήνα στο σχολείο.
Σοβαρό προβληματισμό εγείρει η τοποθέτηση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, η οποία, κατά την πρώτη εφαρμογή της δράσης, σχολίασε πως «η παραμονή της τσάντας των μαθητών στο σχολείο για ένα ή περισσότερα Σαββατοκύριακα τον μήνα χωρίς να συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) και το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ), αλλά και την αναγκαία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων, δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Έχετε αποτιμήσει τα αποτελέσματα της πρώτης εφαρμογής της εν λόγω δράσης; Αν ναι, έχουν γνωστοποιηθεί; Αν όχι, πώς αποφασίστηκε η επέκταση της δράσης και μάλιστα με την καθιέρωση διπλάσιου χρόνου παραμονής της τσάντας στο σχολείο;
2. Έχετε υπ’όψιν σας σχετικές έρευνες διεθνώς που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα σχετικά με τη δράση αυτή; Αν ναι, έχουν ληφθεί υπ’ όψιν; Ποια τα αποτελέσματά τους σχετικά με τις πιθανές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στα παιδιά και τον αντίκτυπο στην μαθησιακή τους σταδιοδρομία;
3. Πώς ενεργήσατε, κατά την πρώτη εφαρμογή της δράσης, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και πώς σκοπεύετε να προχωρήσετε σε εφαρμογή αυτής της δράσης με σεβασμό στο ωρολόγιο πρόγραμμα; Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί εν όψει της δεύτερης εφαρμογής της δράσης;
Προς πληρέστερη ενημέρωση, παρακαλείσθε, όπως καταθέσετε στη Βουλή των Ελλήνων τα αποτελέσματα της πρώτης εφαρμογής της δράσης, καθώς και άλλες έρευνες/μελέτες σχετικά με τη δράση και τις πιθανές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στα παιδιά και τον αντίκτυπο στην μαθησιακή τους σταδιοδρομία.
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας
Γιάννης Ανδριανός, Αργολίδας
Μαρία Αντωνίου, Καστοριάς
Χρήστος Κέλλας, Λάρισας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου