Για να δούμε... τι θα δούμε!
esos.gr
Αμεση αντικατάσταση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, προανήγγειλε με Συνέντευξη που παραχώρησε στο esos o Συντονιστής του Τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης, ενώ ανακοίνωσε ότι:
Α. Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα λειτουργούν με πλήρη
διαφάνεια και με 3 αιρετά μέλη. Σήμερα το ΠΔ 1/2003 προβλέπει 2 αιρετά
μέλη, θα προχωρήσουμε σε τροποποίηση του ως προς τον αριθμό των αιρετών
μελών. Το τρίτο αιρετό μέλος, λόγω του ότι ήδη έχουν γίνει οι εκλογές
ανάδειξης τους, θα ορίζεται από τις αντίστοιχες συνδικαλιστικές
οργανώσεις και για όσο διάστημα θα ισχύει το μεταβατικό θεσμικό πλαίσιο.
Β. Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης θα περιοριστούν
δια νόμου οι αρμοδιότητες τους, αλλά θα παραμείνουν μέχρι τη λήξη της
θητείας τους, δηλ τον Ιούλιο του 2015. Θα οριστούν νέα κριτήρια για
την ανάδειξη των διευθυντών εκπαίδευσης και θα γίνουν οι κρίσεις.
Γ. Για τους Σχολικούς συμβούλους θα υπάρξει άμεση
τροποποίηση δια νόμου των αρμοδιοτήτων τους, ο ρόλος τους θα είναι μόνο
παιδαγωγικός και συμβουλευτικός. Θα οριστούν κριτήρια και θα γίνουν οι
κρίσεις.
Πως θα επιλέγονται οι Διευθυντές Σχολείων
Δ. Θα υπάρξει άμεση τροποποίηση δια νόμου των
αρμοδιοτήτων τους, ο ρόλος τους θα είναι συντονιστικός. Θα παραμείνουν
μέχρι τη λήξη της θητείας τους, δηλαδή τον Ιούνιο του 2015. Θα
θεσμοθετηθούν κριτήρια στα οποία θα συμπεριλαμβάνεται με βαρύνουσα
σημασία η άποψη του Συλλόγου διδασκόντων.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΟ ESOS
1. κε Κουράκη στο υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε εξέλιξη
ο εθνικός διάλογος του ΕΣΥΠ για τις αλλαγές στο Δημοτικό σχολείο.
Μάλιστα η νυν πολιτική ηγεσία ανακοίνωσε τις προτεινόμενες αλλαγές, και
έθεσε χρονοδιάγραμμα για την επόμενη κυβέρνηση. Ποια είναι η θέση του
ΣΥΡΙΖΑ και σε ποιες ενέργειες θα προβείτε εάν γίνετε κυβέρνηση;
Δεν νομίζω ότι βρίσκεται σε εξέλιξη κάποιος εθνικός διάλογος. Η
ηγεσία του Υπ. Παιδείας, αντί μιας εμπεριστατωμένης και τεκμηριωμένης
εισήγησης, παρουσίασε ένα συνοπτικό κείμενο με εσφαλμένες εκτιμήσεις και
προτεραιότητες, γενικόλογες παρατηρήσεις, αόριστες διατυπώσεις και
ανέξοδες ευχές, με επίκεντρο το πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης. Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι μια τέτοια πρόχειρη και ατεκμηρίωτη
«έκθεση ιδεών» θα μπορούσε να αποτελέσει την αφετηρία σοβαρής συζήτησης
στο όργανο αυτό, που θα οδηγούσε σε αντίστοιχες νομοθετικές παρεμβάσεις
στο Δημοτικό Σχολείο σε σύντομο διάστημα.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ προβλήθηκε η ανάγκη να συζητηθούν άμεσα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης και αναβάθμισης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μια εντελώς διαφορετική βάση. Μέτρα που θα απαντούν στην ανάγκη να δοθεί άμεσα το «φιλί της ζωής» στη χειμαζόμενη πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να βελτιωθούν συνολικά οι συνθήκες λειτουργίας της. Ως τέτοια μέτρα, μεταξύ άλλων, τέθηκαν προκειμένου να συζητηθούν διεξοδικά τα εξής:
• Ουσιαστική στήριξη του παιδιού και της ελληνικής οικογένειας σε συνθήκες όξυνσης της φτώχειας και της ανέχειας (συσσίτια στο σχολείο, εξασφάλιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όλα τα παιδιά, μέτρα προτεραιότητας για τις υποβαθμισμένες περιοχές κ.λπ.).
• Αποτελεσματικά μέτρα για την πρόληψη της σχολικής αποτυχίας και της μαθητικής διαρροής, με αιχμή τις περιοχές εκπαιδευτικής προτεραιότητας, που αντιμετωπίζουν αυξημένες δυσκολίες (κατάλληλα προγράμματα και βιβλία, επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό κ.λπ.). Είμαστε αντίθετοι στην καθιέρωση σχολικών προγραμμάτων «κατώτερων απαιτήσεων» σε τέτοιες περιοχές.
• Εξασφάλιση δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, εντός του δημόσιου συστήματος, για όλα τα νήπια.
• Αναβάθμιση του κύρους και αναγνώριση του σημαντικού έργου των εκπαιδευτικών, αντί της επιβολής εξευτελιστικών συστημάτων «αξιολόγησης» με στόχο τη χειραγώγησή τους, και της συστηματικής δυσφήμισής τους από τα κυρίαρχα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
• Εξασφάλιση περιοδικής επιμόρφωσης μακράς διάρκειας όλων των εκπαιδευτικών, σε αντιστοιχία με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ο υπουργός Παιδείας δεν έδωσε καμιά απάντηση στις προτάσεις αυτές του ΣΥΡΙΖΑ και οι εκπρόσωποί του ΣΥΡΙΖΑ υποχρεώθηκαν να αποχωρήσουν από τη συνεδρίαση.
Με την ευκαιρία να επαναλάβουμε ακόμη μία φορά, ότι η κυβέρνηση της Αριστεράς θα διαβουλεύεται με όλους τους εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικούς φορείς, κ.α) για όλες τις μεταρρυθμίσεις που σχεδιάζει να προχωρήσει. Αυτό άλλωστε κάναμε ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, την ώρα που οι μνημονιακές κυβερνήσεις προχωρούσαν χωρίς διάλογο σε πολιτικές διάλυσης, ενάντια στις δημοσιευμένες προτάσεις των εμπλεκομένων με την εκπαίδευση.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ προβλήθηκε η ανάγκη να συζητηθούν άμεσα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης και αναβάθμισης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μια εντελώς διαφορετική βάση. Μέτρα που θα απαντούν στην ανάγκη να δοθεί άμεσα το «φιλί της ζωής» στη χειμαζόμενη πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να βελτιωθούν συνολικά οι συνθήκες λειτουργίας της. Ως τέτοια μέτρα, μεταξύ άλλων, τέθηκαν προκειμένου να συζητηθούν διεξοδικά τα εξής:
• Ουσιαστική στήριξη του παιδιού και της ελληνικής οικογένειας σε συνθήκες όξυνσης της φτώχειας και της ανέχειας (συσσίτια στο σχολείο, εξασφάλιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όλα τα παιδιά, μέτρα προτεραιότητας για τις υποβαθμισμένες περιοχές κ.λπ.).
• Αποτελεσματικά μέτρα για την πρόληψη της σχολικής αποτυχίας και της μαθητικής διαρροής, με αιχμή τις περιοχές εκπαιδευτικής προτεραιότητας, που αντιμετωπίζουν αυξημένες δυσκολίες (κατάλληλα προγράμματα και βιβλία, επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό κ.λπ.). Είμαστε αντίθετοι στην καθιέρωση σχολικών προγραμμάτων «κατώτερων απαιτήσεων» σε τέτοιες περιοχές.
• Εξασφάλιση δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, εντός του δημόσιου συστήματος, για όλα τα νήπια.
• Αναβάθμιση του κύρους και αναγνώριση του σημαντικού έργου των εκπαιδευτικών, αντί της επιβολής εξευτελιστικών συστημάτων «αξιολόγησης» με στόχο τη χειραγώγησή τους, και της συστηματικής δυσφήμισής τους από τα κυρίαρχα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
• Εξασφάλιση περιοδικής επιμόρφωσης μακράς διάρκειας όλων των εκπαιδευτικών, σε αντιστοιχία με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ο υπουργός Παιδείας δεν έδωσε καμιά απάντηση στις προτάσεις αυτές του ΣΥΡΙΖΑ και οι εκπρόσωποί του ΣΥΡΙΖΑ υποχρεώθηκαν να αποχωρήσουν από τη συνεδρίαση.
Με την ευκαιρία να επαναλάβουμε ακόμη μία φορά, ότι η κυβέρνηση της Αριστεράς θα διαβουλεύεται με όλους τους εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικούς φορείς, κ.α) για όλες τις μεταρρυθμίσεις που σχεδιάζει να προχωρήσει. Αυτό άλλωστε κάναμε ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, την ώρα που οι μνημονιακές κυβερνήσεις προχωρούσαν χωρίς διάλογο σε πολιτικές διάλυσης, ενάντια στις δημοσιευμένες προτάσεις των εμπλεκομένων με την εκπαίδευση.
2. Ποια είναι η άποψή σας για τα σχολικά βιβλία και τα ωρολόγια προγράμματα του Δημοτικού?
Χρειάζονται νέα βιβλία και αναμορφωμένα ωρολόγια προγράμματα, καθώς
και ελάφρυνση της ύλης. Σημαντικό ρόλο στην αναμόρφωση θα παίξει το,
αναβαθμισμένο όσον αφορά τον ρόλο του και τη σύνθεσή του, Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο.
3. Ποια μέτρα θα λάβετε για να απαλλάξετε τις οικογένειες των μαθητών από το οικονομικό βάρος των φροντιστηρίων;
Προκειμένου να ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία και να αυξηθεί ο
διδακτικός χρόνος, θα μειωθεί η διάρκεια των εξετάσεων στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση -που σήμερα έχουν καταστήσει τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της
χώρας διαρκή εξεταστικά κέντρα- και το απολυτήριο του Λυκείου θα
αποσυνδεθεί από τις πανελλήνιες εξετάσεις και θα αποκτάται μόνο με
ενδοσχολικές.
Στα άμεσα μέτρα που θα πάρουμε για την ανακούφιση των οικογενειών από το δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος της παραπαιδείας είναι η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων που οδήγησε χιλιάδες μαθητές της Α΄ Λυκείου σε παταγώδη αποτυχία και η επαναφορά του θεσμού της πρόσθετης και ενισχυτικής διδασκαλίας.
Επίσης θα ενισχυθούν, τα μαθήματα ξένων γλωσσών και πληροφορικής και οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν πτυχία γλωσσομάθειας και πιστοποιητικά γνώσης προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών μέσα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Στα άμεσα μέτρα που θα πάρουμε για την ανακούφιση των οικογενειών από το δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος της παραπαιδείας είναι η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων που οδήγησε χιλιάδες μαθητές της Α΄ Λυκείου σε παταγώδη αποτυχία και η επαναφορά του θεσμού της πρόσθετης και ενισχυτικής διδασκαλίας.
Επίσης θα ενισχυθούν, τα μαθήματα ξένων γλωσσών και πληροφορικής και οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν πτυχία γλωσσομάθειας και πιστοποιητικά γνώσης προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών μέσα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
4. Το Λύκειο έχει μετατραπεί σε «προθάλαμο» για τα ΑΕΙ,
με αποτέλεσμα οι μαθητές να ρίχνουν το βάρος της μάθησης μόνο στα
μαθήματα των πανελλαδικών Εξετάσεων. Τι σκοπεύετε να κάνετε για να
ανατρέψετε αυτή την αρνητική για το εκπαιδευτικό σύστημα κατάσταση?
Θέση του κόμματός μας είναι η ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από τη λειτουργία του Ενιαίου Λυκείου
Θεωρίας και Πράξης
Το Ενιαίο Λύκειο Θεωρίας και Πράξης, στο οποίο θα φοιτούν όλοι οι μαθητές στα πλαίσια της υποχρεωτικής δωδεκαετούς εκπαίδευσης που θα καθιερώσουμε, θα συνδυάζει τη θεωρητική κατάρτιση, με την πρακτική άσκηση και την εξοικείωση με την σύγχρονη τεχνολογία, μέσα από ένα σύνολο μαθημάτων υποχρεωτικών και επιλογής. Καθώς το νέο λύκειο θα λειτουργεί ανεξάρτητα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τον τρόπο πρόσβασης σε αυτή, ο εκπαιδευτικός και μορφωτικός ρόλος του λυκείου θα επαναπροσδιοριστεί ώστε το ενδιαφέρον των μαθητών να περιορίζεται στις σπουδές τους στο λύκειο και όχι στην προετοιμασία τους για τις εξετάσεις.
Το σύστημα της ελεύθερης πρόσβασης θα προκύψει μέσα από εξαντλητικό διάλογο, λαμβάνοντας υπόψιν τη διεθνή εμπειρία, τα οικονομικά δεδομένα και τους αναπτυξιακούς στόχους της χώρας μας. Σε κάθε περίπτωση θα διασφαλιστεί το δικαίωμα και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσων θέλουν προς ίδιον όφελος και προς το συλλογικό καλό.
Το Ενιαίο Λύκειο Θεωρίας και Πράξης, στο οποίο θα φοιτούν όλοι οι μαθητές στα πλαίσια της υποχρεωτικής δωδεκαετούς εκπαίδευσης που θα καθιερώσουμε, θα συνδυάζει τη θεωρητική κατάρτιση, με την πρακτική άσκηση και την εξοικείωση με την σύγχρονη τεχνολογία, μέσα από ένα σύνολο μαθημάτων υποχρεωτικών και επιλογής. Καθώς το νέο λύκειο θα λειτουργεί ανεξάρτητα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τον τρόπο πρόσβασης σε αυτή, ο εκπαιδευτικός και μορφωτικός ρόλος του λυκείου θα επαναπροσδιοριστεί ώστε το ενδιαφέρον των μαθητών να περιορίζεται στις σπουδές τους στο λύκειο και όχι στην προετοιμασία τους για τις εξετάσεις.
Το σύστημα της ελεύθερης πρόσβασης θα προκύψει μέσα από εξαντλητικό διάλογο, λαμβάνοντας υπόψιν τη διεθνή εμπειρία, τα οικονομικά δεδομένα και τους αναπτυξιακούς στόχους της χώρας μας. Σε κάθε περίπτωση θα διασφαλιστεί το δικαίωμα και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσων θέλουν προς ίδιον όφελος και προς το συλλογικό καλό.
5. Ναι ή όχι στις μαθητικές παρελάσεις;
Υπάρχουν πιο αποτελεσματικοί τρόποι για να καλλιεργηθεί η ιστορική
μνήμη και να βοηθηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να εμβαθύνουν στο
νόημα των ιστορικών γεγονότων. Ολόκληρη η μαθητική κοινότητα μπορεί να
πραγματοποιεί εκδηλώσεις πολιτιστικού περιεχομένου μέσα στον χώρο του
σχολείου και έτσι οι μαθητές με ποικίλες δράσεις βιωματικού χαρακτήρα
να έρθουν σε άμεση επαφή με το ιστορικό παρελθόν, ώστε να καλλιεργηθεί η
ιστορική τους μνήμη.
6. Τι θα κάνετε με τα σχολικά βιβλία; Θα συνεχίσει η διδασκαλία από ένα βιβλίο σε κάθε μάθημα, η από περισσότερα όπως γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη?
6. Τι θα κάνετε με τα σχολικά βιβλία; Θα συνεχίσει η διδασκαλία από ένα βιβλίο σε κάθε μάθημα, η από περισσότερα όπως γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη?
Πρέπει να περάσουμε σε περισσότερα του ενός εγκεκριμένα βιβλία, που
επιλεγόμενα να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διδακτικά για κάθε μάθημα.
Βεβαίως, θα πρέπει να επιλέγεται από κάθε σχολείο και να χορηγείται
δωρεάν ένα μόνο από τα εγκεκριμένα εναλλακτικά βιβλία, αλλά να υπάρχουν
στις σχολικές βιβλιοθήκες και θα ενθαρρύνονται δάσκαλοι και μαθητές να
ανατρέχουν σε περισσότερα του ενός βιβλία. Έτσι θα εργάζονται με
περισσότερες απόψεις, το μάθημα θα είναι ελκυστικότερο. Πέραν τούτου θα
πρέπει και μέσω του διαδικτύου να διδάσκονται οι μαθητές να μαθαίνουν
πώς να μαθαίνουν, πώς να βρίσκουν τις γνώσεις, πώς να τις «αξιολογούν»
να δίνεται δηλαδή έμφαση περισσότερο στη μαθησιακή διαδικασία παρά στην
κάλυψη αυστηρά καθορισμένης διδακτέας ύλης.
7. Τα σχολεία στην Ευρώπη έχουν 65 % αυτονομία. Στην Ελλάδα μόνον 13%. Ποια είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ;
Δεν ξέρω πώς νοείται η αυτονομία στις διάφορες χώρες της Ευρώπης,
αλλά ο όρος αυτονομία άρχισε να χρησιμοποιείται τελευταία από την
εκάστοτε πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ προκειμένου να καμουφλαριστεί η
απόσυρση του κράτους από την ευθύνη της χρηματοδότησης και την
εξασφάλιση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Σε κάθε περίπτωση η
αυτενέργεια των διδασκόντων μπορεί και πρέπει να υπάρχει στο βαθμό που η
πολιτεία είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της και στην ομαλή εκπαιδευτική
διαδικασία (διορισμοί, επιμόρφωση, υποστηρικτικές δομές) και στον
εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
8. Τι θα κάνετε γι α την βελτίωση των σχολικών υποδομών;
Θα αυξήσουμε σταδιακά τα κονδύλια για την παιδεία ώστε να
προσεγγίσουν τα ευρωπαϊκά δεδομένα και θα αναπροσαρμόσουμε τους πόρους
του νέου ΕΣΠΑ για να γίνει ουσιαστικότερη η αξιοποίηση τους. Η αύξηση
των δαπανών για την παιδεία, θα επιτρέψει την αντιμετώπιση όλων των
λειτουργικών ελλείψεων που εντοπίζονται στα σχολεία, όπως ελλείψεις σε
σχολικά βιβλία, στη θέρμανση και στην καθαριότητα και τη βελτίωση των
σχολικών υποδομών.
9. Ο κ. Καραμανλής είχε εφαρμόσει πρόγραμμα δωρεάν
χορήγησης laptop στους μαθητές. Εσείς πως σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε
τη νέα τεχνολογία για τους μαθητές?
Τα προγράμματα χορήγησης ηλεκτρονικού υλικού από τις νεοφιλελεύθερες
κυβερνήσεις είχαν ως αποκλειστικό σκοπό να δείξουν τον δήθεν
εκσυγχρονισμό των σαθρών πολιτικών τους. Με επιφανειακές τέτοιες
κινήσεις -και ενώ το σύνολο της εκπαίδευσης κατέρρεε και συνεχίζει να
καταρρέει από την πρωτοφανή στην ιστορία της χώρας υποχρηματοδότησή
της,- προσπάθησαν να καμουφλάρουν την απαξίωση τους για τη δημόσια
παιδεία. Είναι προφανές ότι θα αξιοποιήσουμε τις νέες
τεχνολογίες.Στοχεύοντας όμως στην παιδαγωγική χρήση των δυνατοτήτων τους
και όχι τόσο στην τεχνολογική τους διάσταση. Γιατί εκπαίδευση δεν είναι
η διδασκαλία του υπολογιστή ως ξεχωριστού γνωστικού αντικειμένου αλλά η
παιδαγωγική του χρήση (μέσω της οποίας φυσικά επιτυγχάνεται έμμεσα και η
τεχνολογική μάθηση).
10. Θα λάβετε υπόψιν α. την μέχρι τώρα αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και β. του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων ;
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα ακυρώσει τις όποιες συνέπειες ενδέχεται να παραχθούν από
το εν λόγω παράνομο σύστημα αξιολόγησης και θα αποκαταστήσει τις αδικίες
του. Η Κυβέρνηση της Αριστεράς, προκρίνει αντί της αυταρχικής
αξιολόγησης του Υπουργείου Παιδείας, ένα ουσιαστικό πλαίσιο θεσμικής
στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα περιλαμβάνει τόσο την
επιμόρφωση και την στήριξη των εκπαιδευτικών, όσο και την συμμετοχική
διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν συνόλω. Σε κάθε περίπτωση η
όποια αποτίμηση του έργου των δασκάλων και της επίδοσης των μαθητών, θα
αποσκοπεί στο να εξαχθούν συμπεράσματα για τις αναγκαίες ενέργειες
στήριξης των δασκάλων και των μαθητικών αναγκών και όχι στον
εξοβελισμό, στην τιμωρία και στην περιθωριοποίηση.
11. Τι σκοπεύετε να κάνετε με τα στελέχη εκπαίδευσης. Υπάρχει περίπτωση να τους αντικαταστήσετε;
Η συνολική αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου και της δομής της
διοίκησης και της οργάνωσης της εκπαίδευσης θα είναι αποτέλεσμα διαλόγου
και συνεργασίας με την εκπαιδευτική κοινότητα και απαιτεί χρόνο.
Επιβάλλεται χωρίς καμία διάθεση ρεβανσισμού να υπάρξουν συγκεκριμένες αλλαγές :
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές θα αντικατασταθούν άμεσα.
Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα λειτουργούν με πλήρη διαφάνεια και με 3 αιρετά μέλη. Σήμερα το ΠΔ 1/2003 προβλέπει 2 αιρετά μέλη, θα προχωρήσουμε σε τροποποίηση του ως προς τον αριθμό των αιρετών μελών. Το τρίτο αιρετό μέλος, λόγω του ότι ήδη έχουν γίνει οι εκλογές ανάδειξης τους, θα ορίζεται από τις αντίστοιχες συνδικαλιστικές οργανώσεις και για όσο διάστημα θα ισχύει το μεταβατικό θεσμικό πλαίσιο.
Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης θα περιοριστούν δια νόμου οι αρμοδιότητες τους, αλλά θα παραμείνουν μέχρι τη λήξη της θητείας τους, δηλ τον Ιούλιο του 2015. Θα οριστούν νέα κριτήρια για την ανάδειξη των διευθυντών εκπαίδευσης και θα γίνουν οι κρίσεις
Για τους Σχολικούς συμβούλους θα υπάρξει άμεση τροποποίηση δια νόμου των αρμοδιοτήτων τους, ο ρόλος τους θα είναι μόνο παιδαγωγικός και συμβουλευτικός. Θα οριστούν κριτήρια και θα γίνουν οι κρίσεις.
Επιβάλλεται χωρίς καμία διάθεση ρεβανσισμού να υπάρξουν συγκεκριμένες αλλαγές :
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές θα αντικατασταθούν άμεσα.
Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα λειτουργούν με πλήρη διαφάνεια και με 3 αιρετά μέλη. Σήμερα το ΠΔ 1/2003 προβλέπει 2 αιρετά μέλη, θα προχωρήσουμε σε τροποποίηση του ως προς τον αριθμό των αιρετών μελών. Το τρίτο αιρετό μέλος, λόγω του ότι ήδη έχουν γίνει οι εκλογές ανάδειξης τους, θα ορίζεται από τις αντίστοιχες συνδικαλιστικές οργανώσεις και για όσο διάστημα θα ισχύει το μεταβατικό θεσμικό πλαίσιο.
Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης θα περιοριστούν δια νόμου οι αρμοδιότητες τους, αλλά θα παραμείνουν μέχρι τη λήξη της θητείας τους, δηλ τον Ιούλιο του 2015. Θα οριστούν νέα κριτήρια για την ανάδειξη των διευθυντών εκπαίδευσης και θα γίνουν οι κρίσεις
Για τους Σχολικούς συμβούλους θα υπάρξει άμεση τροποποίηση δια νόμου των αρμοδιοτήτων τους, ο ρόλος τους θα είναι μόνο παιδαγωγικός και συμβουλευτικός. Θα οριστούν κριτήρια και θα γίνουν οι κρίσεις.
12. Πως θα επιλέγονται οι Διευθυντές Σχολείων ? Στα
σχολεία κυκλοφορούν έντονα οι φήμες ότι τους Διευθυντές θα τους
επιλέγουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων. Ισχύει κάτι τέτοιο ;
Θα υπάρξει άμεση τροποποίηση δια νόμου των αρμοδιοτήτων τους, ο
ρόλος τους θα είναι συντονιστικός. Θα παραμείνουν μέχρι τη λήξη της
θητείας τους, δηλαδή τον Ιούνιο του 2015. Θα θεσμοθετηθούν κριτήρια στα
οποία θα συμπεριλαμβάνεται με βαρύνουσα σημασία η άποψη του Συλλόγου
διδασκόντων.
13. Εκκρεμούν οι απολύσεις υπαλλήλων από 8 Πανεπιστήμια καθώς
και καθηγητών των ΕΠΑΛ. Σκοπεύετε να τους επαναφέρετε αμέσως στη
δουλειά;
Με μια σειρά από νομοθετικές ρυθμίσεις θα ανασταλούν όλοι οι
μνημονιακοί νόμοι που έπληξαν βαρύτατα την παιδεία. Ο θεσμός της
διαθεσιμότητας θα καταργηθεί άμεσα και οι «διαθέσιμοι» εκπαιδευτικοί
και διοικητικοί υπάλληλοι των Πανεπιστημίων θα επιστρέψουν στις θέσεις
τους.
14. Από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης βρίσκεται
σε εξέλιξη ο έλεγχος των συμβάσεων στα ΑΕΙ και στους Οργανισμούς που
μετατράπηκαν σε Αορίστου. Θα συνεχιστεί ο έλεγχος ή θα
τον<<παγώσετε>>;
Ο επανέλεγχος των συμβάσεων των εργαζομένων που μετατράπηκαν σε
αορίστου χρόνου είναι μια συγκαλυμμένη προσπάθεια της απελθούσας
κυβέρνησης να απολύσει δημοσίους υπαλλήλους, προκειμένου να ανταποκριθεί
στις μνημονιακές της δεσμεύσεις. Οι συμβάσεις αυτών των υπαλλήλων
εξετάστηκαν από όλα τα αρμόδια συμβούλια και κυρίως από τον ΑΣΕΠ και
κρίθηκε ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις που όριζε ο νόμος για να
μετατραπούν σε αορίστου χρόνου. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα σταματήσει άμεσα κάθε
σχετική διαδικασία επανελέγχου των συμβάσεων των αορίστου χρόνου
υπαλλήλων σε όλο το φάσμα του δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα
15. Τι σκοπεύετε να κάνετε με το νόμο 4009/11 Πρόκειται να τον αλλάξετε?
Ο νόμος 4009/11, γνωστός ως νόμος Διαμαντοπούλου, ο οποίος ισχύει
σήμερα για την ανάδειξη των διοικήσεων των ΑΕΙ, είναι ένας βαθύτατα
αντιδημοκρατικός νόμος , τον οποίο πρόκειται να καταργήσουμε και να τον
αντικαταστήσουμε με έναν νέο μεταβατικό νόμο που θα ενισχύσει τον δωρεάν
και δημόσιο χαρακτήρα της ανώτατης και ανώτερης εκπαίδευσης, θα
αποκαταστήσει την αυτοτέλεια της και θα επαναφέρει την δημοκρατική
λειτουργία της.
16. Το υπουργείο Παιδείας θα συγχωνευθεί με άλλο υπουργείο;
Όπως είπε και ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ στο Διαρκές Προγραμματικό
Συνέδριο μας, τα Υπουργεία θα είναι πολύ λιγότερα από τα σημερινά, θα
είναι δέκα. Η σύνθεση και η τομείς ευθύνης θα ανακοινωθούν στην ώρα
τους. Πάντως δεν θα είναι ένα υπουργικό συμβούλιο διακοσμητικό αλλά ένα
ισχυρό συλλογικό όργανο πολιτικού σχεδιασμού και συντονισμού.
17. Τι έχετε σκοπό να κάνετε για τους μαθητές που αδυνατούν να έχουν κολατσιό στο σχολείο τους;
Στις προτεραιότητες του ΣΥΡΙΖΑ είναι η αντιμετώπιση της
ανθρωπιστικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας. Άμεσα θα ενισχυθούν όλες οι
δομές αλληλεγγύης και θα θεσπιστούν δωρεάν δεκατιανά για όλους τους
μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, καθώς και γεύματα για τους
μαθητές των ολοήμερων ,ώστε να μην ξαναδούμε φαινόμενα λιποθυμίας στα
σχολεία μας .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου