Το πάθημα, γίνεται μάθημα!
κ. Κέλλα, αξιολόγηση μετά από διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα. Σαν καλό ακούγεται...και χαιρόμαστε!
Να σας θυμίσω, όμως, πως όταν κυβερνούσατε, είχατε καταργήσει το διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, έχοντας απέναντί σας όλους τους εκπαιδευτικούς και όλες τις συνδικαλιστικές παρατάξεις!
Οπότε, περιμένουμε να δούμε...
Κατά τη διάρκεια του προσυνεδρίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στο θέμα της αξιολόγησης είπε ότι «δεν πρόκειται να κάνω πίσω και θα υπάρχει αξιολόγηση παντού και γι’ όλους», εξηγώντας:
«Μία αξιολόγηση η οποία δεν θα είναι τιμωρητική, διότι κάποιοι επεδίωξαν να συνδέσουν την έννοια της αξιολόγησης με απολύσεις. Αυτό είναι λάθος και ουδέποτε η αξιολόγηση είχε αυτή τη λογική. Η αξιολόγηση είναι ένας μηχανισμός βελτίωσης και επιμόρφωσης γι’ αυτούς που δεν αποδίδουν καλά και ένας μηχανισμός επιβράβευσης για τους άριστους».
larissanet.gr
«Δεν μπορούμε ως Έθνος, ως λαός, ως κοινωνία, να μιλούμε για αναγέννηση της χώρας και έξοδο από την κρίση των τελευταίων οχτώ χρόνων, αν δεν αναμορφώσουμε πλήρως το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αν δεν αντιληφθούμε πως όλα είναι θέμα Παιδείας».
Χαρακτηριστικό απόσπασμα από την τοποθέτηση – παρουσίαση των θέσεων της ΝΔ για την Παιδεία, του αν. Τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτή Ν. Λάρισας κ. Χρήστου Κέλλα, στην Πάτρα, στο πλαίσιο του 2ου Προσυνεδρίου του κόμματος.
Ο Λαρισαίος βουλευτής παρουσιάζοντας τις βασικές αρχές του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, στη θεματική ενότητα “Προσχολική Αγωγή – Σύγχρονα, ευρωπαϊκά δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια”, σημείωσε:
«Στηρίζουμε τη Δημόσια Παιδεία, το Δημόσιο Σχολείο, που είναι ο βασικός πυλώνας της Εκπαίδευσης και βασικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας.
Στηρίζουμε και εμπιστευόμαστε τον Έλληνα εκπαιδευτικό και το έργο του.
Στηρίζουμε τη Συνεχή προσπάθεια για βελτίωση, είμαστε υπέρ της Αξιολόγησης και θέλουμε ένα Ελεύθερο – Ανοιχτό Σχολείο».
«Όταν μιλούμε για μια Δημόσια Παιδεία με λογική Συνεχούς προσπάθειας για βελτίωση, εννοούμε την πρόσβαση, την κινητικότητα, την ορμή προς τα πάνω, τις υπερβάσεις για την πρόοδο των παιδιών μας.
Θέλουμε την αξιολόγηση, σε όλες τις δομές της Εκπαίδευσης, σε όλα τα επίπεδα.
Οργανωμένα όμως, με θεσμικό πλαίσιο και τεχνικές μετά από διαβούλευση με την Εκπαιδευτική κοινότητα, με σκοπό να διασφαλιστεί η ορθή και αποδοτική λειτουργία και η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με στόχο την αναβάθμισή της», σημείωσε ο κ. Κέλλας, ο οποίος έκανε λόγο για ένα «Ελεύθερο – Ανοιχτό Σχολείο, διότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι από τα πιο συγκεντρωτικά στην Ευρώπη.
Θέλουμε μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση των σχολικών μονάδων.
Στη διαχείριση των πόρων.
Στην επιλογή διδακτικών μεθόδων, ακόμη και συγγραμμάτων.
Σχολεία ελεύθερα που να μην “συνθλίβονται” από παρεμβάσεις του Υπουργείου και να ξεφεύγουν από την “τυραννία” του ασφυκτικού ωρολόγιου προγράμματος».
Αναλυτικότερα, αναφερόμενος στην Προσχολική Εκπαίδευση, ο Λαρισαίος πολιτικός επεσήμανε:
«Οφείλουμε όλοι να δεχθούμε πως οι αναγκαίες αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι υποχρεωτικό να ξεκινήσουν από την Προσχολική Αγωγή και να συνεχιστούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δηλαδή από κάτω προς τα πάνω.
Ξεκινούμε τον σχεδιασμό από την ηλικία που τα παιδιά πρωτοφεύγουν από την μητρική, την οικογενειακή, αγκαλιά για να πάνε σε οργανωμένες δομές, όπως οι βρεφονηπιακοί και οι παιδικοί σταθμοί αρχικά και το νηπιαγωγείο στη συνέχεια, μέχρι να φτάσουν στην ηλικία, που θα τους δεχθεί το δημοτικό σχολείο.
Καθώς στοχεύουμε στην επένδυση στη Προσχολική Αγωγή ως άμεση προτεραιότητά μας, δεσμευόμαστε για:
Κανένα παιδί εκτός βρεφονηπιακών – παιδικών σταθμών.
Υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση διετούς διάρκειας», υποστήριξε ο αν. τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ.
Αναφορικά με τις θέσεις του κόμματος της ΝΔ για την Α’Θμια και Β’Θμια Εκπαίδευση, τόνισε:
• Απαραίτητη η καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου, για όλα τα Δημοτικά Σχολεία, που θα στηρίζεται στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.
• Άμεση επαναφορά των πρότυπων-πειραματικών σχολείων με καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Ίδρυση ενός πρότυπου σχολείου σε κάθε περιφερειακή ενότητα ξεκινώντας από τις υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
• Στήριξη του ολοήμερου σχολείου, που υπονομεύτηκε μέσω της κατάργησης του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος που αφορούσε το 65% του μαθητικού πληθυσμού. Αντί να αναβαθμιστεί το υπολειπόμενο 35%, εξισώθηκαν όλοι προς τα κάτω.
• Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση με τις ανάγκες της αγοράς.
Όχι ως επιλογή ανάγκης αλλά με πραγματικές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.
• Ενίσχυση του ψηφιακού σχολείου.
Ως κεντρικός στόχος τίθεται η εξάλειψη του ψηφιακού αναλφαβητισμού.
• Εμπλουτισμός διδασκόμενων γνωστικών αντικειμένων, π.χ. με επιχειρηματικότητα, οδική συμπεριφορά, ώστε να καθίσταται πιο σφαιρική και πολύπλευρη η παρεχόμενη μόρφωση.
• Ιδιαίτερη βαρύτητα στον επαγγελματικό προσανατολισμό με ανάπτυξη εξατομικευμένων προγραμμάτων συμβουλευτικής, σύμφωνα με τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τις επιθυμίες των μαθητών.
• Όσο για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που είναι πραγματικά μια μεγάλη τομή συμφωνούμε ότι το υπάρχον σύστημα ενώ είναι κατά γενική ομολογία αδιάβλητο, χρήζει αλλαγών που δεν πρέπει να γίνουν αποσπασματικά, αλλά κατόπιν συνεννόησης και διαβούλευσης με την εκπαιδευτική κοινότητα.
• Απόλυτη αξιοκρατία στη επιλογή των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ, ώστε να έχουμε τους άριστους και όχι τους αρεστούς.
«Πρέπει να επαναφέρουμε την κοινή λογική σε έναν χώρο, τον χώρο της Παιδείας, που ταλαιπωρείται όσο κανείς από αγκυλώσεις και ιδεοληψίες, αναγνωρίζοντας ότι η Δημόσια Παιδεία, το Δημόσιο Σχολείο, το Δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι το μόνο καταφύγιο των λιγότερο προνομιούχων οικογενειών, για να ξεφύγουν τα παιδιά τους από το περιθώριο.
Στόχος θα πρέπει να είναι η κοινωνία του αύριο, τα επαγγέλματα του αύριο.
Ένα δημόσιο σχολείο, ελεύθερο, ανοιχτό, δημιουργικό, που να δίνει ευκαιρίες κυρίως στους αδύναμους, να χτίζει χαρακτήρες, να αντιμετωπίζει τις ανισότητες, με στήριξη στους εκπαιδευτικούς, με επιμόρφωσή τους, γιατί αυτοί είναι που γνωρίζουν καλύτερα τα πραγματικά προβλήματα των δημόσιων σχολείων», κατέληξε ο Λαρισαίος αν. Τομεάρχης του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου