Τρία ακόμη Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Καστοριάς εντάχθηκαν στο πρόγραμμα:
1. Οινόης 2. 4ο Καστοριάς 3. 10ο Καστοριάς
"Ο δασκαλάκος ήταν λεβεντιά" καθαρίζοντας αυγά!
"Ο δασκαλάκος ήταν λεβεντιά" καθαρίζοντας αυγά!
Επέκταση του προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” σε 104 σχολικές μονάδες όλης της χώρας
Την επέκταση του προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” σε επιπλέον 104 σχολικές μονάδες όλης της χώρας ανακοινώνει με εγκύκλιο του προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Πρόκειται για Δημοτικά Σχολεία των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Κεντρικής Μακεδονίας, Κρήτης και Πελοποννήσου.
Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Το έγγραφο σε μορφή pdf
Με την ανοχή εκπαιδευτικών και γονέων "καταστρατηγείται" η ισχύουσα νομοθεσία, που αφορά τους κανόνες υγιεινής στους χώρους εστίασης εντός των σχολείων. Ουδείς έλεγχος πραγματοποιείται από τις υγειονομικές αρχές, όπως ορίζει σχετική εγκύκλιος του υπουργείου υγείας, που εκδίδεται κάθε χρόνο από το αρμόδιο υπουργείο.
Εκτιθεμένοι και απροστάτευτοι, λοιπόν, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι χρησιμοποιούν αίθουσες διδασκαλίας για χώρους σίτισης (!) -αίθουσες οι οποίες δεν πληρούν τους όρους υγιεινής,- αφού ελάχιστα σχολεία διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή και κανένα το απαιτούμενο προσωπικό για να μπορούν να υποστηρίξουν το πρόγραμμα...
Τέλος, είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθεί μια αξιολόγηση της εφαρμογής του προγράμματος, ώστε να εξάγουμε ασφαλή και χρήσιμα συμπεράσματα για τη συνέχισή του. Είναι λυπηρό πάντως -με βάση μαρτυρίες συναδέλφων- τα γεύματα να καταλήγουν σε κάδους απορριμμάτων, επειδή δεν τα έχουμε πραγματικά ανάγκη ή και για άλλους λόγους, στερώντας τα έτσι από ομάδες που τα χρειάζονται... Εύστοχα διατύπωσε συνάδελφος: "Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να πετούν το φαγητό..."
Απαιτείται, λοιπόν, εξορθολογισμός και καλύτερη διαχείριση των πόρων, ώστε να αποφευχθεί η οποιαδήποτε κατάχρηση.
Εκτιθεμένοι και απροστάτευτοι, λοιπόν, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι χρησιμοποιούν αίθουσες διδασκαλίας για χώρους σίτισης (!) -αίθουσες οι οποίες δεν πληρούν τους όρους υγιεινής,- αφού ελάχιστα σχολεία διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή και κανένα το απαιτούμενο προσωπικό για να μπορούν να υποστηρίξουν το πρόγραμμα...
H νομοθεσία που καθορίζει τους κανόνες υγιεινής των χώρων εστίασης και το χειρισμό των τροφίμων εντός σχολείων είναι η Υ1γ/ΓΠ/οικ.81025/2013, υπουργική απόφαση.
Άρθρο 5
Οι εκπαιδευτικές μονάδες που λειτουργούν ως ολοήμερα σχολεία οφείλουν να διαθέτουν, είτε εντός του κυλικείου είτε σε ξεχωριστούς χώρους, ψυγεία διατήρησης τροφίμων για την καθημερινή σίτιση των μαθητών, καθώς και φούρνους για το ζέσταμα των φαγητών, εξασφαλίζοντας την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων. Οι εν λόγω χώροι θα πρέπει να πληρούν όλους τους όρους υγιεινής. (Ποιοι είναι άραγε οι όροι υγιεινής;)
Σε κάθε περίπτωση για την ανωτέρω διαδικασία ορίζονται χειριστές τροφίμων από τη σχολική επιτροπή, που σε συνεργασία με αυτήν, θα διαχειρίζονται τα τρόφιμα που προορίζονται για τους μαθητές.
Επισημαίνεται ότι πρόσωπα άσχετα ως προς τη λειτουργία των εν λόγω χώρων δεν επιτρέπεται να βρίσκονται εντός αυτών.
Σύμφωνα, λοιπόν με τα παραπάνω τίθενται τα κάτωθι ερωτήματα:
- οι εκπαιδευτικοί που είναι υπεύθυνοι για την ώρα σίτισης, διαθέτουν πιστοποιητικό υγείας και κατάρτιση χειριστών τροφίμων;
- οι εκπαιδευτικοί που καθημερινά παραλαμβάνουν τα γεύματα, δύνανται να διενεργούν ποιοτικό έλεγχο των γευμάτων;
Η πολιτεία έχει λάβει τα μέτρα της και έχει "καλύψει τα νώτα της", άρα ό,τι και αν συμβεί η ευθύνη θα "μετακυλισθεί" στους υπευθύνους, με πρώτους και καλύτερους τους εκπαιδευτικούς, που ούτε χειριστές τροφίμων είναι, ούτε πιστοποιητικό υγείας διαθέτουν και ούτε έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και την κατάλληλη κατάρτιση, ώστε να διενεργούν τον απαραίτητο και αναγκαίο ποιοτικό έλεγχο των γευμάτων!
Έχω διατυπώσει κατά καιρούς την άποψή μου για το εν λόγω πρόγραμμα, με βάση και την πολυετή εμπειρία μου στα αυτοδιοικητικά δρώμενα της πόλης μου, πως αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί αποτελεσματικότερα μέσω των Δήμων της χώρας, που γνωρίζουν τις πραγματικές ανάγκες των δημοτών τους και, βέβαια, μπορούν να το υποστηρίξουν μέσα στο νομικό πλαίσιο που το διέπει.Τέλος, είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθεί μια αξιολόγηση της εφαρμογής του προγράμματος, ώστε να εξάγουμε ασφαλή και χρήσιμα συμπεράσματα για τη συνέχισή του. Είναι λυπηρό πάντως -με βάση μαρτυρίες συναδέλφων- τα γεύματα να καταλήγουν σε κάδους απορριμμάτων, επειδή δεν τα έχουμε πραγματικά ανάγκη ή και για άλλους λόγους, στερώντας τα έτσι από ομάδες που τα χρειάζονται... Εύστοχα διατύπωσε συνάδελφος: "Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να πετούν το φαγητό..."
Απαιτείται, λοιπόν, εξορθολογισμός και καλύτερη διαχείριση των πόρων, ώστε να αποφευχθεί η οποιαδήποτε κατάχρηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου