ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα
www.dakepe.gr | info@dakepe.gr 14/05/2019
Ανακοίνωση – Απάντηση
στις παραπλανητικές και συκοφαντικές ανακοινώσεις
Παρεμβάσεων και Αγωνιστικής Συσπείρωσης
σχετικά με την Προσωρινή Ημερήσια Διάταξη της 88ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Πιστή στην «γκεμπελικού» τύπου τακτική, η «σκληρή έκφραση» των Παρεμβάσεων-Κινήσεων-Συσπειρώσεων (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α) επιχείρησε στις 8-5-2019 με ψεύδη, συκοφαντία και ελλιπή-επιλεκτική παράθεση κειμένων, να ισχυροποιήσει την εκλογική της επιρροή κατασκευάζοντας έναν ακόμα «μπαμπούλα» εν όψει των εκλογών για ανάδειξη αντιπροσώπων στην 88η Γ.Σ. του κλάδου. Από κοντά ακολούθησε στις 13-5-2019, με το άγχος μην υστερήσει στον μεταξύ τους «διαγκωνισμό» και η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΠΑ.ΜΕ. και Κ.Κ.Ε.) με ένα παρόμοιας αντίληψης κείμενο. Ψεύδη, κατασκευή εχθρών, αντιεπιστημονικές θέσεις…
Τα προηγούμενα χρόνια το αφήγημά τους περιέγραφε ως «μπαμπούλα» το προεδρείο Δ.Α.Κ.Ε.-ΔΗ.ΣΥ. στο Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. Τώρα τον μεγεθύνει με την προσθήκη της Α.Ε.ΕΚ.Ε. και της Ε.Ρ.Α. δίχως, φυσικά, οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, να αφήνουν στο απυρόβλητο και την Α.Σ.Ε. η οποία με τη σειρά της τους επιτίθεται χαρακτηρίζοντας την τακτική τους «μυωπική και τυχοδιωκτική». Η ουσία είναι πως και οι δυο παρατάξεις δηλώνουν, έμμεσα, πως το αρχαίο «Πας μη Έλλην βάρβαρος» έχει, για τις Παρεμβάσεις και την Α.Σ.Ε., μετεξελιχθεί σε «Η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου που δεν συμφωνεί μ’ εμάς είναι εχθρός». Πλήρης περιφρόνηση της δημοκρατικής λειτουργίας και νοοτροπία μπολιασμένη με την υπεροψία που διακρίνει τις ολοκληρωτικές αντιλήψεις.
Τίποτα, βέβαια, δεν είναι τυχαίο. Πίσω από τη δήλωση των Παρεμβάσεων, κρύβονται οι συνάδελφοι που «κοροϊδεύουν» επί σειρά ετών τους εκπαιδευτικούς λέγοντας πως είναι «ανεξάρτητοι» και δεν έχουν καμία κομματική αναφορά. Εκείνοι που στις πολλές εκλογικές αναμετρήσεις αυτών των ημερών στελεχώνουν τα ψηφοδέλτια που στηρίζει η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α (και δεν υπάρχει, φυσικά, κάτι το μεμπτό σ’ αυτό), είναι μέλη της ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α ή του «ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση» αλλά το αποκρύπτουν από τους συναδέλφους (ντρέπονται ή ψεύδονται σκόπιμα για να κλέψουν ψήφους;). Αντίπαλοί τους στο «στρατόπεδο» των «μοναδικών αγωνιστών» οι κάποτε ομογάλακτοί τους της Α.Σ.Ε. (Κ.Κ.Ε.) που μετά από τη ρήξη – διάσπαση του 1991 τους χωρίζει άβυσσος. Φυσικά δεν φείδονται εφευρετικότητας τόσο στις μεταξύ τους αλληλοκατηγορίες όσο και στο να εφευρίσκουν εχθρούς, πάντα στην πλειοψηφία. Πλήρης αντιστροφή των αρχών της δημοκρατίας. Καμία έκπληξη.
Αυτοί οι συνάδελφοι παρουσιάζουν στην ανακοίνωσή τους τις ψηφισμένες θέσεις της Δ.Ο.Ε. για την αξιολόγηση ως επανερχόμενες ηττημένες θέσεις. Ποια είναι, όμως, η αλήθεια;
Η εισήγηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το θέμα «Αξιολόγηση, προγραμματισμός και αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου» αναδιατυπώνει ενοποιητικά τις ψηφισμένες (με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων και του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ο.Ε.) θέσεις του κλάδου για το θέμα, αφαιρώντας σημεία που δεν είναι πλέον επίκαιρα εστιάζοντας στη λογική και διατύπωση του νικηφόρου αγώνα του κλάδου εναντίον της αξιολόγησης-χειραγώγησης των νόμων 3848, 4024 και του Π.Δ. 152. Αγώνα που είχαν αποφασίσει αυτοί που οι Παρεμβάσεις και η Α.Σ.Ε. κατονομάζουν καθημερινά ως συμβιβασμένους, η «κακή» πλειοψηφία Δ.Α.Κ.Ε. - ΔΗ.ΣΥ. στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Αγώνα που είχε, τότε, καταψηφιστεί από τις Παρεμβάσεις και την Α.Σ.Ε. με την άποψη ότι αποτελεί συμβιβασμό και ότι μόνη στάση θα έπρεπε να είναι η δήλωση ανυπακοής (κάτι που εκεί που υιοθετήθηκε απέτυχε για τον απλούστατο λόγο ότι έθετε σε πειθαρχικό κίνδυνο τους συναδέλφους). Αγώνα που, όμως, έμπρακτα στήριξαν και συνέδραμαν και σε επίπεδο σχεδιασμού, πολλά στελέχη των Παρεμβάσεων τηρώντας καθαρά κλαδική στάση.
Είναι, τουλάχιστο, ατυχές οι εμπνευστές της νικηφόρας τακτικής του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση-χειραγώγηση να παρουσιάζονται, με συκοφαντικό τρόπο, περίπου ως κυβερνητικοί εγκάθετοι που σχεδιάζουν την επιβολή της. Έλεος!
Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) έχουμε, ήδη, απαντήσει σε όλη αυτή τη λάσπη με την ιστορικά καταγεγραμμένη στάση μας.
- Δεν διστάσαμε ποτέ να δώσουμε σκληρές μάχες ενάντια σε πολιτικές επιβλαβείς για τη δημόσια εκπαίδευση όποια κυβέρνηση κι αν τις είχε αποφασίσει.
- Έχουμε συνυπογράψει όλες τις καταγγελίες ενάντια στις μνημονιακές κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) αλλά και μηνύσεις κατά υπουργών για ενέργειές τους που έβλαπταν το συμφέρον του κλάδου (Αρβανιτόπουλος).
- Ασκούμε, διαχρονικά, σκληρή, δημόσια κριτική προς κάθε πολιτική-κομματική κατεύθυνση έχοντας πάντα ως μοναδικό μας οδηγό τη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης και τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών μας. Ας τολμήσουν τη διαφοροποίηση από τους συγγενείς τους πολιτικούς χώρους κι οι δήθεν ανεξάρτητοι, ας θέσουν ως προτεραιότητα τη δημόσια εκπαίδευση κι όχι τις ιδεολογικές τους εμμονές κι έπειτα ας «τολμήσουν» να μας κρίνουν στο πλαίσιο της τακτικής «θεατρικό δρώμενο» που εφαρμόζουν.
- Δεν αμφισβητούμε ποτέ την αγωνιστικότητα των άλλων παρατάξεων επειδή δεν έχουμε τις ίδιες απόψεις. Τα θέματα αυτά είναι λυμένα για όποιον πιστεύει στη δημοκρατία. Οι αντίθετες απόψεις πρέπει να «ζυμώνονται» σε αποφάσεις και αγώνα που τον αποφασίζει η εκάστοτε πλειοψηφία, όποια κι αν είναι αυτή και γίνεται υπόθεση όλου του κλάδου. Αν θέλουμε τον κλάδο δυνατό δεν υπάρχει χώρος για ξεχωριστές πορείες.
Επί της ουσίας του θέματος. Αυτό που δεν έμαθαν, οι συνάδελφοι, ούτε στο Πανεπιστήμιο ούτε και στις επιστημονικές εκδηλώσεις της Δ.Ο.Ε. για την αξιολόγηση και τα πειθαρχικά, που διοργάνωσε η «κακιά» Δ.Ο.Ε. ενάντια στην αξιολόγηση - χειραγώγηση, ήταν ότι αξιολόγηση και παιδαγωγική δεν είναι «ασύμβατες» (όπως τραγικά, για την παιδαγωγική επιστήμη, υποστηρίζουν σε άλλη ανακοίνωσή τους) αλλά το ακριβώς αντίθετο. Δεν πρόκειται για «καλή» ή «κακή» αξιολόγηση, όπως παραπλανητικά θέτουν ως δίλημμα που θα οδηγεί στην απάντηση «καμία», αλλά για καθαρά παιδαγωγική διαδικασία ανατροφοδότησης και βελτίωσης που δεν συνδέεται με ποινές, αμοιβές, κατηγοριοποιήσεις αλλά μόνον με την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και με σημαντικές δράσεις όπως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η άποψη «καμία αξιολόγηση» είναι αυτή ακριβώς που δίνει το άλλοθι στον οποιονδήποτε επιθυμεί να εφαρμόσει αξιολόγηση-χειραγώγηση, στοχοποιώντας τους εκπαιδευτικούς ως μηδενιστές και μόνιμα απορριπτικούς ακόμη και για τα παιδαγωγικά αυτονόητα.
Όσο για την κήρυξη απεργίας-αποχής και πάλι ψεύδονται, αφού η πλειοψηφία του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη έγκαιρα ανακοινώσει – από την 1η Φεβρουαρίου 2019 - ότι όταν οι κυβερνώντες αποπειραθούν να εφαρμόσουν την αξιολόγηση-χειραγώγηση, όπως αυτή εμφανίζεται στον ν. 4547/2018 στη διαδικασία αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης, θα προχωρήσει σε κήρυξη απεργίας-αποχής από αυτήν, απόφαση που μόνο το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας ή η Γενική Συνέλευση του κλάδου μπορεί να λάβει. Κι είναι αυτή ακριβώς η 88η Γ.Σ. του κλάδου που, ανάλογα με τις εξελίξεις στο θέμα του προγραμματισμού και της αποτίμησης, πρόκειται να αποφασίσει αν θα προχωρήσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε κήρυξη απεργίας-αποχής όταν τεθούν σε εφαρμογή όσα προβλέπουν ο Νόμος και η σχετική Υπουργική Απόφαση για το θέμα αυτό.
Ζητούν, επίσης, να καταψηφιστεί-αποσυρθεί ολόκληρη η Ημερήσια Διάταξη, να αποσυρθεί δηλαδή και το θέμα που αφορά την πραγματικότητα-καθημερινότητα των εκπαιδευτικών «Η λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου (Χρηματοδότηση, κτηριακές υποδομές, εμπλεκόμενοι φορείς, ασφάλεια χώρων, νομική διασφάλιση πλαισίου λειτουργίας στο εκπαιδευτικό έργο)» καθώς και το εξαιρετικής σπουδαιότητας για το μέλλον του κλάδου θέμα «Οι δυσοίωνες για τα Παιδαγωγικά Τμήματα εξελίξεις που δρομολογεί η συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών με το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας. Ο ρόλος και το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων». Τι σκοπιμότητα κρύβεται πίσω από αυτά για τους πεφωτισμένους αρνητές των πλειοψηφικών αποφάσεων;
Τέλος, οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, μας κατηγορούν ότι δεν αποδεχτήκαμε, ως πλειοψηφία, τα θέματα που πρότειναν (νέος νόμος για διορισμούς και ειδική αγωγή), όταν για το σύστημα διορισμών είναι ξεκάθαρη η άρνηση όλων ενάντια στο νέο σύστημα κλοπής της προϋπηρεσίας (κάτι που εκφράστηκε με τις αποφάσεις και τις απεργιακές κινητοποιήσεις της Δ.Ο.Ε. ενώ υπάρχει και η, από την περσινή 87η Γ.Σ., ψηφισμένη θέση για μαζικούς διορισμούς με κυρίαρχο τον ρόλο της προϋπηρεσίας) και για την ειδική αγωγή η Δ.Ο.Ε. έχει θέσεις ψηφισμένες από την 86η Γ.Σ. του κλάδου.
Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) καταγγέλλει την προσπάθεια δημιουργίας νοσηρού, διχαστικού κλίματος από τις παρατάξεις των Παρεμβάσεων και της Α.Σ.Ε. (οι οποίες με τη σειρά τους αλληλοκατηγορούνται…) σε μια εποχή που ο κλάδος χρειάζεται ενότητα και ισχυρές πλειοψηφικές αποφάσεις.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων τους λαμβάνοντας υπόψη όλες τις απόψεις κι όχι τις συκοφαντικές παρερμηνείες τους από αυτούς που συνηθίζουν να «ψαρεύουν σε θολά νερά».
Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.) ζητάμε τη στήριξή σας για να συνεχίσουμε, με υπευθυνότητα, αγωνιστικότητα και ειλικρίνεια, την προσπάθεια ανανέωσης και καταξίωσης της συνδικαλιστικής δράσης στη συνείδηση των εκπαιδευτικών αλλά και του συνόλου της κοινωνίας με έναν και μοναδικό στόχο:
Για ισχυρή δημόσια εκπαίδευση για τα παιδιά μας
Πάμε μαζί με Αποφασιστικότητα – Συνέπεια – Υπευθυνότητα
Για ένα συνδικαλιστικό κίνημα Αξιόπιστο και Διεκδικητικό
Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου