ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015

Το σπάταλο δημόσιο δεν κατάλαβε από κρίση

Αχ! ΕΛΛΑΔΑ Σ' ΑΓΑΠΩ!

ethnos.gr
Αν αθλοθετείτο ποτέ ένα βραβείο για την ευρηματικότητα στη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι θα το κέρδιζε συμπατριώτης μας.
Αδιάψευστος μάρτυρας η ετήσια έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που καταγράφει και φέτος φαινόμενα κακοδιαχείρισης, σπατάλης, παρανομίες, παρατυπίες, αγκυλώσεις και «περίεργα», «μπλοκάροντας» εξωφρενικές δαπάνες ή επιβάλλοντας επιστροφή χρημάτων από τους αρμοδίους (υπολόγους), χωρίς να φαίνεται -δυστυχώς- να ιδρώνει το αυτί κανενός.
Μεσούσης της κρίσης και μάλιστα στην πιο «σκληρή» φάση της (μέχρι τώρα τουλάχιστον, για να μη λέμε και μεγάλα λόγια), το 2012, ύστερα από δύο μνημόνια και αναρίθμητες περικοπές, ο ευφάνταστος κρατικός τομέας συνέχιζε «τον χαβά του», σαν να μην πέρασε μια μέρα από την ευτυχή περίοδο των «παχέων αγελάδων», δείχνοντας ταυτόχρονα απροθυμία να εφαρμόσει πολλές φορές τις νομοθετικές ρυθμίσεις για μειώσεις αποδοχών και μισθωμάτων, καταργήσεις επιδομάτων, επιδοτήσεων κ.λπ.
Την ίδια στιγμή διάφοροι ΟΤΑ που συνέχισαν να επιβαρύνουν με αδικαιολόγητες σπατάλες εξακολουθούν να έχουν καταλόγους οφειλετών αδιόρθωτους σε βάθος 25 ετών, με απαιτήσεις σε βάρος προ πολλού πεθαμένων ή παραγεγραμμένες...
Εστω και καθυστερημένα η νέα έκθεσή του για το οικονομικό έτος 2012 δείχνει ότι το ΕΣ κατάφερε να «μπλοκάρει» (μέσω προληπτικών ελέγχων) την παράνομη εκροή τουλάχιστον 175 εκατ. €, έναντι 134,6 εκατ. € την προηγούμενη χρονιά (πρόκειται ίσως για τη μόνη... αύξηση που καταγράφηκε στην 5ετή κρίση).
Μικρά (ή και μεγάλα) σκάνδαλα, που πολλές φορές μοιάζουν και με ανέκδοτα, συνθέτουν το «παζλ» της έκθεσης για ένα αποδιοργανωμένο και «κουρασμένο» κράτος, που σφύζει ωστόσο από «ζωντάνια» χάρη στη φαντασία των πολυμήχανων ιθαγενών του.
Εκεί που θα έλεγε κανείς ότι τα έχει δει όλα επιβεβαιώνεται ότι δεν έχει δει ακόμα τίποτα, αφού η ευρηματικότητα του Ελληνα στη διαχείριση του δημόσιου χρήματος δεν καταλαβαίνει από σύνορα. Και τι δεν είδαμε στην έκθεση: Επίδομα τυφλότητας σε πεθαμένο, διπλοπληρωμές δώρου Πάσχα, ειδική προσαύξηση για νυχτερινή εργασία σε... νυχτοφύλακα, δημοτικές δαπάνες για DVD με νησιώτικη κουζίνα, «φουσκωμένα» έξοδα σε γιορτές, χορούς, μπουφέ, ταξίδια και δεξιώσεις, χριστουγεννιάτικες τραπεζοεπιταγές, αναθέσεις έργων σε εμπειροτέχνη εργολάβο, προμήθειες με κατατμήσεις ποσών (για να αποφεύγεται ο διαγωνισμός) ακόμα και για απόνερα, αμοιβές και επιδόματα κινήτρου απόδοσης σε υπαλλήλους που έχουν μπει σε αργία ή λείπουν σε εκπαιδευτική άδεια στο εξωτερικό, προσλήψεις χωρίς τα απαιτούμενα προσόντα και τίτλους σπουδών ακόμα και σε υψηλές διοικητικές θέσεις, προμήθειες βεγγαλικών και πυροτεχνημάτων για γιορτές και πανηγύρια, αυξημένα τέλη κινητών τηλεφώνων, δαπάνες ταξιδίων χωρίς παραστατικά.
Απ’ όλα έχει ο μπαξές: Και νοσοκομειακό επίδομα σε μη νοσηλευτή, επίδομα ξένης γλώσσας χωρίς να αποδεικνύεται γνώση της, ούτε καν ανάγκη χρήσης της, δημοτικές μισθώσεις πούλμαν για μεταφορά μαθητών στο... φροντιστήριο ή εργαζομένων από το σπίτι τους στη δουλειά, παράνομες προσλήψεις συμβασιούχων, διπλοθεσίες, επιχορηγήσεις και συσσίτια για ενδεείς που όμως δεν ήταν άποροι, δημοτικές ενισχύσεις - επιδοτήσεις για γλέντια και χορούς αθλητικών σωματείων ή για την κάλυψη συνδρομών μελών τους...
Σε πολλές περιπτώσεις τα μαθηματικά λάθη ή τα κρούσματα λήθης, σχετικά με την εφαρμογή των μνημονιακών περικοπών του 2010-12, πέρα από κοινούς υπαλλήλους αφορούν αιρετούς (δημάρχους, αντιδημάρχους), συμβούλους, ειδικούς συνεργάτες ΟΤΑ αλλά και υπαλλήλους σε βουλευτικά ή πολιτικά γραφεία, προέδρους ταμείων και οργανισμών, ακόμα και μητροπολίτες. Στην πραγματικότητα το ΕΣ απέτρεψε παράνομες πληρωμές πολύ μεγαλύτερες των 175 εκατ. ευρώ, αφού οι περισσότερες από αυτές τις δαπάνες είναι σταθερά επαναλαμβανόμενες (μισθοί, επιδόματα κ.λπ.), ενώ αρχικά αρνήθηκε να θεωρήσει χρηματικά εντάλματα 297 εκατ. ευρώ.
Η έκθεση διαπιστώνει -όπως και προηγούμενες χρονιές- τεράστια προβλήματα κακοδιαχείρισης, χαμηλότατη εισπραξιμότητα (από φόρους, τέλη κ.λπ.), παράνομες, απευθείας αναθέσεις προμηθειών, έργων, «φουσκωμένες» αμοιβές υπερωριών, εξόδων παράστασης και κίνησης. Ομως η επανάληψη δεν αποτελεί μητέρα της μαθήσεως για τον κρατικό μηχανισμό, που σπάει ρεκόρ Γκίνες στη διασπάθιση.
Σε πλείστες περιπτώσεις το ΕΣ εντόπισε υπέρβαση του μέτρου στη δεδομένη οικονομική συγκυρία, παραβίαση των αρχών της οικονομικότητας, χρηστής διαχείρισης ισότητας, διαφάνειας, ανταγωνισμού κ.λπ. Ανάμεσα στις παράνομες δαπάνες που απετράπησαν κάποιες διεκδικούν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Συγκεκριμένα το ΕΣ «μπλόκαρε»:
• Την επιβολή ΦΠΑ στο ίδιο το Δημόσιο για προμήθεια εκλογικού υλικού στις εκλογές του 2012.
• Την πληρωμή βεγγαλικών και πυροτεχνημάτων 25.500 ευρώ από δύο δήμους. Η γιορτινή δαπάνη ξεπερνούσε «το προσήκον μέτρο».
• Την αγορά από αιγαιοπελαγίτικο δήμο ακινήτου αξίας 60.000 ευρώ που ανήκε στον αντιδήμαρχό του και ο οποίος εισηγήθηκε το θέμα στο ΔΣ.
• Διπλοπληρωμή ηλεκτρικού ρεύματος (30.000 ευρώ) για Ολυμπιακό Κολυμβητήριο και φαρμάκων που είχε εξοφλήσει ψυχιατρείο σε προμηθευτές (70.000 ευρώ).
• Ανάθεση έργων 25.000 ευρώ σε εμπειροτέχνη εργολάβο στην Πελοπόννησο που δεν κατείχε άδεια εκτέλεσης δημοσίου έργου, καθώς και έργων εξωραϊσμού δημοτικών χώρων (οικοδομικές εργασίες) σε εργολάβο που αναλάμβανε μόνο έργα οδοποιίας και υδραυλικά.
• Οικονομοτεχνική μελέτη τηλεθέρμανσης (25.000 ευρώ) που παραδόθηκε στον δήμο πριν εγκριθεί καν η σύναψη σύμβασης.
• Επισκευές παλιού σχολείου στην Αρκαδία, που αποδείχθηκε σύγχρονο γεφύρι της Αρτας, αφού χρειάστηκαν αντί για 6 μήνες τριάμισι χρόνια, με 8 διαδοχικές παρατάσεις.
• Σύμβαση επέκτασης δικτύου ηλεκτροφωτισμού από δήμο στην Πελοπόννησο (112.000 ευρώ) γιατί δεν εξυπηρετούσε την τοπική κοινωνία, αλλά μεμονωμένα συμφέροντα κάποιων πολιτών.
• Σύμβαση βορειοελλαδίτικου δήμου (100.000 ευρώ) για μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής σε παιδιά, που ήταν παντελώς ανέφικτα τις πρώτες πρωινές ώρες του χειμώνα και χωρίς έγκριση του σχολείου.
• Ενοικίαση πούλμαν (45.000 ευρώ) από στερεοελλαδίτικο δήμο για μεταφορά παιδιών σε φροντιστήρια (επιτρέπεται μόνο για σχολεία).
• Δαπάνες για καταχώριση νοσοκομείου (6.500 ευρώ) αλλά και της Ακαδημίας Αθηνών (11.000 €) στον Παννατικό Χρυσό Οδηγό, χωρίς να καλύπτει λειτουργικές ανάγκες τους.
• Υπερωρίες για προσωπικό ασφαλείας δημάρχου της Αττικής (για Κυριακές, αργίες).
• Υπερωρίες 6 μηνών σε δημοτική υπάλληλο για τήρηση πρακτικών ΔΣ, ενώ δεν έγιναν συνεδριάσεις, αλλά και σε διευθύντρια ενώ δεν είχε γραμματειακά καθήκοντα.
• «Φουσκωμένες» αποζημιώσεις σε δύο εκπαιδευτικούς αποσπασμένους σε βουλευτικά γραφεία, καθώς δεν είχαν «περάσει» οι περικοπές μνημονιακών νόμων, αλλά και υπερωρίες υπαλλήλου σε γραφείο βουλευτού που είχε χάσει τη βουλευτική ιδιότητα λόγω διάλυσης της Βουλής, όπως και υπερωρίες διευθυντή σε πολιτικό γραφείο υπουργού χωρίς να τις δικαιούται.
• Υπερωρίες (19.200 ευρώ) που υπέγραφε για τον εαυτό του διευθυντής του ΙΚΑ (ενώ απαγορεύεται να ταυτίζονται ελεγκτές και ελεγχόμενοι), όπως και υπερωρίες 20 ωρών μηνιαίως που εκκαθάριζε «στάνταρ» πρόεδρος κέντρου, ακόμα και όταν γινόταν μόνο μία συνεδρίαση.
• Προσαύξηση αποδοχών (10.100 ευρώ) για εκπαιδευτική άδεια υπαλλήλου ΤΕΙ στο εξωτερικό, μολονότι τα υπηρεσιακά του καθήκοντα δεν σχετίζονταν με το μεταπτυχιακό, ούτε είχε τις απαιτούμενες γνώσεις Αγγλικών.
• Επίδομα σε μόνιμο ιατρό του ΙΚΑ για απασχόληση στο ιδιωτικό του ιατρείο για λογαριασμό του οργανισμού, ενώ δεν προβλέπεται σε κανέναν νόμο.
• Αναδρομικές αποδοχές (6.500 €) αναπληρωτή διοικητή Κέντρου Αποκατάστασης, γιατί είχε δίπλωμα ρουμανικού πανεπιστημίου που δεν αναγνωρίστηκε ως ισότιμο με ελληνικού ΑΕΙ και έπασχε ο διορισμός του.
• Αμοιβές δύο εργαστηριακών συνεργάτιδων ΤΕΙ (17.500 €) ενώ διέθεταν ελλιπή προσόντα για διδασκαλία.
• Αναδρομικά σε δήμαρχο που επέστρεψε μετά από αυτοδίκαιη αργία, αν και στο μεταξύ δούλευε κανονικά στην τράπεζα όπου υπηρετούσε.
• Αναδρομικά σε υπαλλήλους μετά από αργία και προφυλάκισή τους μολονότι με τελεσίδικη απόφαση είχαν 2ετή στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων.
• Επιχορήγηση βορειοελλαδίτικου δήμου σε πλημμυροπαθείς, καθώς παρεισέφρησε και πυροπαθής, που φερόταν ως ιδιοκτήτης νοικιασμένης κατοικίας με ζημιές 20.000 ευρώ από πυρκαγιά, ενώ ο ενοικιαστής (και πραγματικός δικαιούχος) είχε πεθάνει...
• Επιχορήγηση 20.000 ευρώ δύο αθλητικών σωματείων γιατί αφορούσε διασκέδαση και ψυχαγωγία μελών τους, με γεύματα και ενοικίαση τραπεζοκαθισμάτων.
• Δαπάνες 1 εκατ. ευρώ για 6 χρόνια από αιγαιοπελαγίτικο δήμο σε εκδηλώσεις, γιορτές, έξοδα φιλοξενίας, ενοικίασης σκαφών, ευχετήριων καρτών. Τα ποσά θα αναζητηθούν με καταλογισμό των υπευθύνων.
• Επιχορηγήσεις σε οικονομικά ανθηρές μονές και σε φοιτητές (δεν προβλέπεται), δαπάνες για δεξιώσεις, γιορτές, επιδείξεις που ξεπερνούν το προσήκον μέτρο (197.000 ευρώ), για βιντεοσκόπηση συνεδριάσεων ΔΣ, μίσθωση ακινήτου για διαμονή μουσικοδιδασκάλου, πληρωμή μαθητών και μουσικών για καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
• Προσαύξηση δώρων εορτών σε μητροπολίτες, που επεστράφη.
• Παράνομες αποδοχές σε υπάλληλο ΑΕΙ (16.400 ευρώ) λόγω αδικαιολόγητης απουσίας ενός έτους από την υπηρεσία.
• Χριστουγεννιάτικες δωροεπιταγές για παιδιά υπαλλήλων δήμου (25.000 ευρώ) και μπουφές (8.200 ευρώ).
Παλτά αξίας 28.000 ευρώ
Εύπορος δήμος ζήτησε να προμηθευτεί παλτά για δημοτικούς αστυνομικούς (28.000 ευρώ). Το αίτημά του απορρίφθηκε γιατί επιτρέπεται ανά 5ετία και όχι κάθε χρόνο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: