κ. σύμβουλοι, η ιστορία της εκπαίδευσης μας διδάσκει ότι οι "ταπεινοί" δάσκαλοι ΠΕ70, ως τα τώρα, αντεπεξήλθαν επιτυχώς, γιατί προχώρησαν με πυξίδα την παιδαγωγική τους κατάρτιση και μοναδικό στόχο τη διασπορά της ευτυχίας και της χαράς στα παιδιά.
Με απλά λόγια, οι "ταπεινοί" εκπαιδευτικοί ΠΕ70 είναι "μάχιμοι παντός καιρού", γιατί απλά... αγαπούν τα παιδιά!
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος-Απόφοιτος Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος-Απόφοιτος Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με το σκεπτικό των υπ’ αριθμ. 1858, 1859 και 1860/2017 αποφάσεων του Συμβουλίου Επικρατείας τα μαθήματα ειδικοτήτων (Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά και Γυμναστική -κρίση που ισχύει mutatis mutandis και για το ΤΠΕ) επιβάλλεται με βάση το νόμο και το Σύνταγμα να ανατίθενται ως κανόνας σε εκπαιδευτικούς αντιστοίχων ειδικοτήτων.
Μόνο κατ’ εξαίρεση και εκτάκτως, μπορεί το εκάστοτε ειδικό μάθημα να ανατεθεί σε δασκάλους ΠΕ70. Τούτο μάλιστα υπό δύο αυστηρές ουσιαστικές προϋποθέσεις, ήτοι μόνο εφόσον:
α) δεν υπάρχει στη σχολική μονάδα διαθέσιμος ειδικός εκπαιδευτικός,
β) διαπιστώνεται κατά περίπτωση ότι κάθε συγκεκριμένος δάσκαλος έχει την επαρκή γνώση, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά αποδεδειγμένα με βάση τις ακαδημαϊκές του σπουδές. Μάλιστα τον αντίστοιχο περιορισμό είχε θέσει και το ίδιο το ΙΕΠ.
Οι υπογράφοντες Σχολικοί Σύμβουλοι εκφράζουμε τον προβληματισμό και τις επιφυλάξεις μας για την πρακτική του Υπουργείου Παιδείας, στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων, να περιορίσει την πρόσληψη αναπληρωτών ειδικοτήτων και να αναθέσει αυτά τα μαθήματα σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70, μετατρέποντας την εξαίρεση σε κανόνα και αδιαφορώντας τόσο για την ελλιπή εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών μας όσο και για τις βλάβες στην υγιή και ισόρροπη ανάπτυξή τους, που πιθανότατα θα υποστούν.
Επισημαίνουμε πως οι φιλότιμες προσπάθειες εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 που δεν διαθέτουν επάρκεια και σχετικές ακαδημαϊκές σπουδές για τη διδασκαλία των μαθημάτων που διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, δεν μπορούν να καλύψουν τα περιεχόμενα των Προγραμμάτων Σπουδών των συγκεκριμένων αντικειμένων.
Επισημαίνουμε ακόμα ότι, η έλλειψη ειδικών γνώσεων για συγκεκριμένες σωματικές και αναπτυξιακές λειτουργίες των παιδιών (όπως αυτές που σχετίζονται με την σωματική και κινητική ανάπτυξη, την ολοκλήρωση των ζωτικών λειτουργιών της αναπνοής και της σωστής τοποθέτησης της φωνής κ.α.) εμποδίζει την ορθή διάγνωση και σωστή εξάσκηση των ατομικών ιδιαιτεροτήτων των μαθητών, ενώ παράλληλα μπορεί να δημιουργήσει βλάβες στην υγεία και την ανάπτυξη των παιδιών από ενδεχόμενες υπέρμετρες απαιτήσεις κατά τη διδασκαλία.
Άραγε οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ70 έχουν συνειδητοποιήσει την ευθύνη και τους κινδύνους που εμπεριέχει η ανάθεση σ’ αυτούς των μαθημάτων ειδικοτήτων; Ποιος διασφαλίζει τον/την συνάδελφο/-ισσα εκπαιδευτικό, όταν έλθει αντιμέτωπος/αντιμέτωπη με μια τέτοια κατάσταση;
Η εκπαίδευση, χωρίς να παραβλέπει τη σκληρή οικονομική πραγματικότητα, έχει ως κύριο στόχο ένα σχολείο που στηρίζεται στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και στην επιστημονική επάρκεια των διδασκόντων τα επιμέρους διδακτικά αντικείμενα. Η λογική ότι η διδασκαλία συγκεκριμένων αντικειμένων από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι αναγκαία και μπορεί να υποκαθίσταται από τους/τις εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ70 – λογική που επιβάλλεται με διοικητικές αποφάσεις που επιδεικτικά και προκλητικά αγνοούν την όποια σύγχρονη επιστημονική και παιδαγωγική πραγματικότητα – γυρίζει δεκαετίες πίσω το δημόσιο σχολείο, οδηγεί στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης, αλλά κυρίως και πάνω από όλα διακυβεύει την υγεία των μαθητών και μαθητριών του δημοτικού σχολείου.
Καλούμε την Πολιτεία να σταματήσει να αντιμετωπίζει με ελαφρότητα επιστημονικά και παιδαγωγικά θέματα υψίστης σοβαρότητας, επισημαίνοντας πως οι μεγαλόπνοες ιδέες και οι μεγαλόστομες θεωρητικές αναφορές δεν αρκούν για να διασφαλιστεί η ποιότητα του έργου στην εκπαίδευση και να θωρακιστεί η ισόρροπη ανάπτυξη και η υγεία των παιδιών μας.
Oι 27 Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ11 και ΠΕ16
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου