"Καταιγίδα" απειλών, αντί για διάθεση κονδυλίων στην εκπαίδευση.
Βιώνουμε πρωτόγνωρες καταστάσεις! Απειλώντας τον Δάσκαλο, στρέφεσαι κατά του "ευ ζην" μιας ολόκληρης κοινωνίας, κοινωνίας των αυριανών πολιτών...
- Από πότε καταργήθηκε το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου;
- Πού προβλέπεται το υπουργείο να υπεισέρχεται στα εσωτερικά του Συλλόγου Διδασκόντων, λογοκρίνοντας τις αποφάσεις του;
ΟΧΙ, μέρα που είναι, δεν πτοούμαστε!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΕΛΛΑΔΑ!
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος
Αρ. Πρωτ. 1960 Αθήνα 26/10/2021
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Συντονισμένη προσπάθεια αποπροσανατολισμού των εκπαιδευτικών. Απάντηση, η συντεταγμένη στάση τους και η ομοψυχία τους στα σχολεία και τους συλλόγους διδασκόντων. Η επιχείρηση εκφοβισμού δεν θα περάσει
Συνάδελφοι,
τις τελευταίες ημέρες, είναι όλο και πιο έντονη η προσπάθεια, της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς και να τους αναγκάσει να εφαρμόσουν την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των νόμων 4692/20, 4823/21 καθώς και της Υ.Α. 108906/ΓΔ/7-9-2021 (ΦΕΚ 4189Α/10-9-21) για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Ένθερμοι συμπαραστάτες της αρκετά Μ.Μ.Ε. γνωστά για την πολεμική τους απέναντι στους αγώνες των εκπαιδευτικών, μέσω άρθρων, ραδιοτηλεοπτικών σχολιασμών και αναρτήσεων σε ιστοσελίδες. Στόχος τους ένας και μοναδικός. Η απόκρυψη της αλήθειας ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. το οποίο αντιμετωπίζει τη δημόσια εκπαίδευση ως βάρος που πρέπει να ξεφορτωθεί, απεργάζεται την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την αποψίλωση του δημόσιου σχολείου. Βασικό μέσον σε αυτή την προσπάθεια η κατασυκοφάντηση των θέσεων και των δράσεων της Δ.Ο.Ε.
Έτσι, μετά την αξιοποίηση των δικαστικών αποφάσεων για να καταστείλει, η κυβέρνηση, τη μαζικότατη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή ήρθαν οι απειλές κατά των συλλόγων διδασκόντων πως αν τολμήσουν να χρησιμοποιήσουν τα κείμενα που εστάλησαν από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα παρανομούν και θα τιμωρηθούν ανάλογα. Απειλές κενές περιεχομένου αφού είναι αδιαμφισβήτητο ότι δεν μπορεί να «ποινικοποιηθεί» η ελεύθερη έκφραση της γνώμης. Πέρα από τα παραπάνω, δήθεν, «αθώα» ερωτήματα και «πηγαίοι» προβληματισμοί και διαπιστώσεις διοχετεύονται προς τους εκπαιδευτικούς- μέλη των συλλόγων διδασκόντων, μέσω «καλοθελητών συναδέλφων» και ιστοσελίδων που κερδοφορούν εκμεταλλευόμενες την ενασχόλησή τους με την εκπαίδευση, προκειμένου να καμφθεί το φρόνημα των εκπαιδευτικών και να επιβληθεί το πλέγμα των ρυθμίσεων της κυβέρνησης για την «αξιολόγηση».
Ταυτόχρονα βρίσκεται εν εξελίξει συντονισμένο σχέδιο βάσει του οποίου διευθυντές/ντριες προσπαθούν να παρακάμψουν τους Συλλόγους Διδασκόντων, ώστε να προβούν σε απ’ ευθείας αναθέσεις, με στόχο να υποκύψουν στην αξιολογική διαδικασία και στην τρομοκρατία που εξασκείται μέσω των υπουργικών εγγράφων. Για αυτές τις περιπτώσεις επισυνάπτεται η δεύτερη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τόσο μέσα από τα επισυναπτόμενα γνωμοδοτικά σημειώματα της νομικής του συμβούλου όσο και με την αποδόμηση των κακόβουλων «προβληματισμών», απαντά σε βασικά ζητήματα που έχουν τεθεί και ενισχύει τον αγώνα του κλάδου.
Ζήτημα 1ο: Η χρήση των κειμένων της Δ.Ο.Ε. από τους Συλλόγους Διδασκόντων «συνιστά παραβίαση και του κανονιστικού́ πλαισίου και της τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.»;
Ο ισχυρισμός αυτός αναπτύσσεται στα εκφοβιστικά mail που στέλνει το Υπουργείο στα σχολεία που ανάρτησαν στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και φέρει την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα κ. Κόπτση. Ο ίδιος ισχυρισμός συμπληρωμένος με το ανυπόστατο επιχείρημα ότι παραβιάζεται τελεσίδικη απόφαση δικαστηρίου αναφέρεται σε ανυπόγραφο κείμενο ερωταπαντήσεων που εστάλη στα σχολεία και το οποίο δεν μπορεί να έχει καμιά διοικητική και υπηρεσιακή υπόσταση. Το Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν μπορεί ούτε διοικητικά ούτε νομικά να τεκμηριώσει τους ισχυρισμούς του. Ουσιαστικά τα έγγραφα αυτά αποτελούν άλλη μια απόπειρα εκφοβισμού και απειλών, όπως εκείνο που είχε στείλει πριν ένα περίπου μήνα για την υποτιθέμενη παρανομία όσων μετέχουν στην απεργία-αποχή. Αναγκάστηκε όμως να προσφύγει τρεις φορές στα δικαστήρια για να την ακυρώσει.
Σε επίπεδο περιεχομένου τα έγγραφα θέτουν δύο ζητήματα:
Α. Την υποτιθέμενη παραβίαση του κανονιστικού πλαισίου.
Ας θυμίσουμε στην έγκριτη νομικό και τις υπηρεσίες της ότι το κανονιστικό πλαίσιο βάσει του οποίου κρίνεται τυπικά η νομιμότητα, δεν αποφασίζεται από έναν υπουργό, δημοσιογράφο ή ανώνυμο συντάκτη, αλλά από τις αρμόδιες θεσμικές εξουσίες.
Υπενθυμίζουμε στην κυρία Υπουργό ότι οποιαδήποτε ενέργειά της στην κατεύθυνση να θέσει σε παρανομία γραπτό λόγο και συγκεκριμένα κείμενα, δημόσια και ανοιχτά, συνιστά λογοκρισία, παραβιάζει την ελευθερία του λόγου και της σκέψης και, τελικά, τη δημοκρατία.
Β. Την υποτιθέμενη παραβίαση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.
Η απόφαση του Εφετείου έκρινε παράνομη τη διαδικασία κήρυξης της απεργίας-αποχής και τίποτε άλλο. Η προσπάθεια σύνδεσης των τεκμηριωμένων ενιαίων κειμένων με αυτή την απόφαση ΔΕΝ ΤΕΚΜΑΙΡΕΤΑΙ από πουθενά. Αποτελεί άλλη μία ατομική ερμηνεία ενός «αγνώστου» συντάκτη, που λειτουργεί στα πλαίσια του εκφοβισμού, χωρίς καμία νομική ή διοικητική εγκυρότητα. Ως εκ τούτου είναι έωλη. Όσοι επικαλούνται αυτό το «επιχείρημα» σε συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων, εκτρέπονται του ρόλου τους, παραβαίνουν τις κείμενες διατάξεις και εκτίθενται σε νομικές ευθύνες.
Σε κάθε περίπτωση η Διδασκαλική Ομοσπονδία θα χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα νομικά μέσα ώστε να ανακόψει την επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που αναπτύσσει η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Ζήτημα 2ο: Κάθε παράβαση της εφετειακής απόφασης, μπορεί να επιφέρει ποινή 3.000 ευρώ για κάθε εκπαιδευτικό;
Η απάντηση δίνεται σε επισυναπτόμενο γνωμοδοτικό σημείωμα της νομικής συμβούλου με το οποίο γίνεται σαφές ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί μόνο σε βάρος της Δ.Ο.Ε. και μόνο εφόσον συνεχιζόταν η από 16-9-2021 απεργία αποχή. Σε καμία άλλη περίπτωση.
Ζήτημα 3ο: Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να συνεδριάζουν ως τις 12 Νοεμβρίου ή «ο διευθυντής δε νομιμοποιείται να συγκαλέσει πλέον ειδική συνεδρίαση» (όπως αναφέρει γνωστή ιστοσελίδα) εξ αιτίας του γεγονότος ότι παρήλθαν οι σχετικές ημερομηνίες που έθεταν ο ν.4692 και η Υ.Α. 108906/ΓΔ/7-9-2021 (ΦΕΚ 4189Α/10-9-21);
Εκτός από το γεγονός ότι στην εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ 4120/21-10-21, η οποία φέρει την υπογραφή του Γεν. Γραμματέα, αναφέρεται ότι «…η πλατφόρμα του Ι.Ε.Π….θα παραμείνει ανοικτή έως την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου προκειμένου να υλοποιηθούν οι διαδικασίες που ορίζονται στην υπό στοιχεία 108906/ΓΔ4/10.09.2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» Υ.Α, το επισυναπτόμενο γνωμοδοτικό σημείωμα της νομικής συμβούλου ξεκαθαρίζει ότι οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να συνεδριάζουν ελεύθερα και δεν μπορεί η βούληση του ενός (διευθυντής) να τους στερήσει το δικαίωμα αυτό αλλά ούτε και να τους υποκαταστήσει.
Ζήτημα 40: Στις ομάδες δράσης είναι δυνατό να συμμετέχουν 2 ώς 5 άτομα, αυστηρά;
Η όποια, σκόπιμη, σύγχυση δημιουργείται από τη σύνδεση του αριθμού των ατόμων που συμμετέχουν στις ομάδες δράσης με τα όσα προβλέπονται από την παράγραφο 4 του άρθρου 33 του ν.4692/20 όπου αναφέρεται ότι «Κατά τον ετήσιο προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου…συγκροτούνται, επίσης, ομάδες δράσεων κοινού ενδιαφέροντος, σε κάθε μία από τις οποίες συμμετέχουν δύο (2) έως και πέντε (5) εκπαιδευτικοί». Όπως αναφέρεται στη συνέχεια «Σκοπός των ομάδων αυτών είναι η πιο στοχευμένη οργάνωση και διεξαγωγή εκπαιδευτικών δράσεων που αποβλέπουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών…». Οι ομάδες αυτές είναι άλλες από τις Ομάδες Δράσεις για τις οποίες δεν προβλέπεται περιορισμός ούτε στον νόμο ούτε στην Υ.Α.
Συνάδελφοι, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να προγραμματίσουν τις ενέργειές τους χωρίς να υποκύπτουν σε πιέσεις και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο δημόσιο σχολείο να χρησιμοποιήσουν τα «ενιαία κείμενα» που αποτελούν απόφαση και επιστημονική συνδρομή του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου