Η ακρίβεια είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια. Ένα πρόβλημα παγκόσμιο και πανευρωπαϊκό απέναντι στο οποίο, η μάχη είναι συνεχής και σκληρή. Τους τελευταίους μήνες είναι γεγονός ότι πληθωρισμός έχει αποκλιμακωθει, όμως σε συγκεκριμένες κατηγορίες αγαθών και κυρίως στα τρόφιμα οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν επίμονες. Στο πλαίσιο αυτό και με σκοπό την στήριξη των καταναλωτών και την ανάσχεση της ακρίβειας, η κυβέρνηση επιστρατεύει τα εξής νέα μέτρα, που χθες πήραν την έγκριση της Βουλής.
- Αυστηροί έλεγχοι στους προμηθευτές και την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και τα οποία είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση. Πρόστιμο 50.000 ευρώ θα επιβάλλεται κάθε φορά που η ελεγχόμενη εταιρεία αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τις ανακοινώσεις στο Υπουργείο ή τα στοιχεία που αποδεικνύουν ορθότητά τους.
- Μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση- Πρωτοβουλία “Μόνιμη Μείωση Τιμής”. Με ειδική πινακίδα αναδεικνύονται στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία οι εταιρείες σουπερ μαρκετ θα προχωρούν σε μείωση κατά τουλάχιστον 5% στην τιμή, για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών εφόσον δεσμευτούν εγγράφως προς το Υπουργείο Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δεν τηρήσει την έγγραφη δέσμευση για την έκπτωση θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Η χρήση του ειδικού σήματος της έκπτωσης σε προϊόντα που δεν συμμετέχουν στη πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής τιμωρείται πρόστιμο ύψους χιλιάδων (2.000)μευρώ ανά κατάστημα και ανά κωδικό προϊόντος. Η αντιποίηση πρωτοβουλίας “Μόνιμη Μείωση Τιμής” και η απομίμηση του ειδικού σήματος τιμωρείται με πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ ανά κωδικό προϊόντος και ανά κατάστημα.
- Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικότερα φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στον ιστότοπο e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις επικρατούσες τιμές στα οπωροκηπευτικά.
Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία της EUROSTAT για τον Αύγουστο, η Ελλάδα με 3,5% βρίσκεται σταθερά στις χώρες με τον χαμηλότερο γενικό πληθωρισμό, κάτω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (5,9%), ενώ στα τρόφιμα, καταγράφεται ήπια αλλά σταθερή αποκλιμάκωση καθώς τον Αύγουστο ανήλθε στο 10,8%, έναντι 13% τον Ιούλιο (σε ετήσια βάση).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου