"Θεωρητικός", ο νέος υπουργός... επί του πρακτέου;
Αθλητισμός
"Ο αθλητισμός ως άθληση, να τον συνδέσουμε με το
ανθρώπινο σώμα, γιατί μονο ετσι ο νους μπορεί να είναι υγιής. Να τον
συνδέσουμε με τις παραδόσεις μας, με την αρχαία γειτονιά, με τα
γυμναστήρια, να τον συνδέσουμε με νεότερες ιδεές όχι μόνο αρχαίες στην
νεωτερικότητα. Να δέσουμε τον αθλητισμό όχι απλώς με τους αγώνες, όχι
απλώς με τηνα γνωιστική των ρεκορ, αλλά με την ευεξία της άθλησης, την
ευεξία του νου." ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας.
Τι παραλάβαμε
"Παραλάβαμε αιτήματα, κάποια που βιάστηκαν να εκφραστούν. Αιτήματα
που εκφράζουν πόνο και ότι τίποτα δεν λύνεται. Δυστυχώς τετοια αιτήματα
δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν στο προσωπικό επίπεδο. Μόνο από θεσμούς
και κανόνες.
Παραλάβαμε προσπάθειες διαμεσολάβησης, να
εγκατασταθούν δίκτυα ρουσφετιών, αντιπαροχής πληροφοριών βοηθημάτων τα
οποία θα έπρεπε και εμείς να πούμε αχ τι καλά..." σημείωσε ο Αριστείδης
Μπαλτάς
"Όταν γίνουμε ΠΑΣΟΚ θα σας ενημερώσουμε" είπαμε σε αυτούς που μας πλησίασαν ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας
Ανέλαβα λοιπον ένα υπουργείο με πάρα πολλά αντικείμενα, του οποίου η
συγχώνευση αποτελεί ένα πρώτο βήμα της μεγάλης διοικητικής μεταρρύθμισης
"Πολιτισμός και παιδεία είναι άρρηκτα δεμένα. Ο
μεγάλος ασθενής το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας. Τα μέτρα που
λαμβάνονταν στην Ελλάδα ήταν με ορίζοντα τετραετίας." ανέφερε ο
Υπουργός
"Η παιδεία είναι αυτή που επιτρέπει την παραγωγή πολιτισμού που
επιτρέπει την δυνατότητα απόλαυσης του πολιτισμού Η παιδεία οργανώνεται
από ενα εκπαιδευτικό σύστημα όπου στην χώρα μας είναι ο μεγάλος
ασθενής. Όλοι αναγνωρίζουν την εκπαιδευση ως το μεγάλο ασθενή τα μέτρα
που λαμβάνονται είναι εμβαλωματικά, με ορίζοντα τετραετίας.
Τόσο η παιδέια όσο και ο πολιτισμός έχουν γίνει εργαλεία δεν ειναι
αυτοσκοποί - σπουδάζουμε για το χαρτί, το χαρτί είναι αυτό που
μετράει. Χωρίς να ρωτάει κανείς το περιεχόμενο τους όρους απόκτησης "
σημείωσε ο Αριστείδης Μπαλτάς
Πολιτισμός για να φέρει χρήμα;
"Θέλουμε το πολιστικό προιόν να φέρει τουρίστες και χρήμα; Δεν πάει έτσι αγαπητοί συνάδελφοι. Είναι επειδή καλλιεργούμε τον πολιτισμό, ως εκ
τούτου, ως μπόνους θα έρθει και το χρήμα" ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας
Η κατασταση στην εκπαίδευση ειναι τραγική
"Η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι τραγική. Παιδιά πεινάνε γονείς
αυτοκτονούν, τα σχολεία δεν εχουν θέρμανση, οι δάσκαλοι λείπουν. Η
πολιτική για την παιδεία δεν μπορεί παρά να ξεκινάει απο την
αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κατατσροφής." ανέφερε ενώ ο Υπ. Παιδείας
σημείωσε συγκεκριμένα
1) Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής καταστροφής
2) Σε ότι αφορά το σχολείο δεν πειράζουμε τον
τρέχοντα ακαδημαϊκό χρόνο γιατί δεν θέλουμε να επισωρεύσουμε προβλήματα
σε μια ήδη κακή κατάσταση
3) Σχεδιασμός προγραμματισμένος σε διάλογο δημόσιο για ρύθμιση σε μακροχρόνια βάση όλων των προβημάτων
Σε τι προχωράμε συγκεκριμένα
- Έρχονται πίσω οι σχολικοί
φύλακες, σε μια δουλειά καινούργια γιατί θέλουμε να συμβάλουν στη
συγκρότηση του σχολείου σε πολιτιστικό κέντρο στην γειτονιά με την δική
τους βοήθεια και με τα νέα τους καθήκοντα
- Καμία αλλαγή στη Γ Λυκείου για φέτος
- Καταργούμε την Τράπεζα Θεμάτων η
οποία όπως δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας δεν έγινε για να βοηθήσει αλλά
για να πληρωθεί. Έγινε γιατί κάποιοι έπρεπε να πληρωθούν ή να πληρώσουν.
- Η βαθμολογία στην Α και Β Λυκείου δεν συνυπολογίζεται γιατί αποσυνδέουμε το Λύκειο από το πανεπιστήμιο
- Κρατάμε στον μέσο όρο 9,5 στον βαθμό
Αξιολόγηση
"Αποσύρουμε τον βραχνά της ψευδο-αξιολόγησης θα
μπει μία συζήτηση για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ώστε να
αρχίσουν τα πράγματα να αλλάζουν" ανέφερε ο Υπ.Παιδείας
Περιρειακοί και νομαρχιακοί διεθυντές
Ο Αριστείδης Μπαλτάς δήλωσε πως θα υπάρξει ανοιχτή προκήρυξη και απόλυτη πολιτική ανεξιθρησκεία για τους περιφερειακούς και νομαρχιακούς διευθυντές εκπαίδευσης
Επαναπρόσληψη διαθέσιμων εκπαιδευτικών
Επαναπρόσληψη των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα που διώχθηκαν από την εκπαίδευση κακήν κακώς για να πλουτίσουν τα ιδιωτικά ΙΕΚ
Πειραματικά - Εξετάσεις
- Πειραματικά και πρότυπα κρατάμε δυστυχώς τις
εξετάσεις και αυτή τη χρονιά επειδή κάποια παιδιά έχουν μπει σε αυτή τη
διαδικασία και δεν θέλουμε να βάλουμε παγο στη στρεβλή φιλοδοξία
Ιδιωτικά σχολεία
- Πρέπει να αντιστραφεί η σχέση ότι καλά σχολεία είναι τα ιδιωτικά
Πανεπιστήμια - Νόμος Διαμαντοπούλου
- Κατάργηση των Συμβουλίων διοίκησης
"Ο νόμος Διαμαντοπούλου για τα Πανεπιστήμια υπήρξε
η απόλυτη καταστροφή για την Ανώτατη εκπαίδευση. Όλοι ανεξαιρέτως οι
πανεπιστημιακοί όλων των κομμάτων είχαν εκφράσει την αντιθεση του στο
νόκο. Τα συμβούλια κατεδάφισαν ότι έμεινε όρθιο. Κρεμαστήκαν από τα
μανταλάκια ο Μυλόπουλος και ο Πελεγρίνης" ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας
Θρησκεία
Η Εκκλησία και το Κράτος πρέπει να διαχωριστούν αλλά αυτή η πορεία είναι μακριά και δύσκολη
Ο Υπουργός Παιδείας δηλώνοντας μαρξιστής έκλεισε
την ομιλία του με δυο τσιτάτα του Μαρξ απευθυνόμενος στους συντρόφους
του όπως είπε του ΚΚΕ. «το προλετάριο δεν θα απελευθερωθεί αν δεν
απελευθερωθεί η κοινωνία» και «οι κομουνιστές δεν είναι ξεχωριστό κόμμα,
βάζουν το συμφέρον του όλου πάνω από το συμφέρον του ενός».
Τι είπε ο Τάσος Κουράκης στη χθεσινή συνεδρίαση της Βουλής
Κατεύθυνση για την κυβέρνηση είναι η Δημόσια δωρεάν δημοκρατικη εκπαίδευση
"Αποσκοπούμε στην άμβλυνση των μορφωτικών
ανισοτήτων που έχουν την βάση τους στις ταξικές αντιθέσεις" ανέφερε ο
αναπληρωτής Υπουργός ενώ συνέχισε λέγοντας "ότι σκοπεύουμε
1) Επαναφέρεται με αναβαθμισμένη μορφή η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη
2) Εκπόνηση προγραμμάτων στήριξης για ευάλωτες
ομάδες νέων όπως του μαθητικού πληθυσμού στις δυσπρόσιτες περιοχές, σε
άτομα Ρομα, άτομα με οικονομική ανέχεια και μειονότητες, σε άτομα που
σχετίζονται με την παραβατικότητα των ανηλίκων
3) Ενισχύουμε την εκπαίδευση των Ελλήνων του εξωτερικού
4) Ισότιμη πρόσβαση των μουσουλμάνων της Θράκης σε
όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης- Να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα σχολικής
εγκατάλειψης
5) Ανάπτυξη την διαπολιτισμικής και την αντιρατσιστικής εκπαίδευσης και των τάξεων υποδοχής
Συγχωνεύσεις-καταργήσεις μονάδων
Ο αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης
τόνισε πως τερματίζεται η πολιτική των συγχωνεύσεων και καταργήσεων
σχολικών μονάδων. Γίνεται επανεξέταση αυτών που καταργήθηκαν στην βάση
παιδαγωγικών και κοινωνικών κριτηρίων
α) Δωρεάν εκπαίδευση όλων των βαθμίδων - 14χρονη εκπαίδευση
β) Μνημονιακοί νόμοι της εκπαίδευσης παύουν να ισχύουν
Όλες οι αλλαγές θα ακολουθήσουν έναν δημόσιο
διάλογο ανέφερε ο Τάσος Κουράκης επιβεβαιώνοντας την τοποθέτηση του
Υπουργού Παιδείας αλλά και του Αλέξη Τσίπρα στις δηλώσεις του την
Δευτέρα
Πρόγευμα και μικρά γεύματα στους μαθητές
Το Υπουργείο Παιδείας ως προς την ανακούφιση της
ανθρωπιστικής κρίσης και όπως ανέφερε και η Θεανώ Φωτίου προχωράει στην
παροχή προγευμάτων και μικρών γεύματα για τους μαθητές
Αναλυτικά προγράμματα
"Επανασχεδιασμός στα αναλυτικά προγραμματα και στα
εγχειρίδια - θα υπάρξει μείωση του όγκου των πληροφοριών με σκοπό να
εμβαθύνει η κριτική σκέψη" ανέφερε ο Υπουργός ενώ τόνισε πως:
Tα βιβλία θα ναι έγκαιρα στα σχολεία
Προσπάθεια θα γίνει για να μειωθεί ο αριθμός
μαθητών ανά τμήμα. όσο μπορεί να αλλάξει αυτό στο μέτρο κάλυψης με νέο
εκπαιδευτικό προσωπικό, με τις νέες μόνιμες θέσεις για εκπαιδευτικούς
Κριτική σκέψη και μαθήματα στα σχολεία
Πρωτεύοντα τα μαθήματα που διαμορφώνουν τους πολίτες να έχουν κριτική σκέψη, μόρφωση και αισθητική καλλιέργεια. Γι’ αυτό:
Η αισθητική αγωγή,η φυσική αγωγή, καλλιέργεια των
τεχνών, η αγωγή υγείας, η αγωγή του δημοκρατικού πολίτη, η
περιβαλλοντική εκπαίδευση, η πληροφορική σχεδιάζονται ως ισότιμες πτυχές
με τις παραδοσιακές εγκύκλιες γνώσεις
Ξενες γλώσσες
Ο αναπληρωτής Υπουργός σημείωσε πως στόχος του
Υπουργείου Παιδείας είναι να υπάρξουν περισσότερες ξένες γλώσσες στο
σχολείο σύμφωνα με τα παιδαγωγικά κριτήρια
Πιστοποιητικό γλωσσομάθειας θα δίνεται από το δημόσιο σχολείο και έτσι θα ελαφρύνουν και οικογενειακοί προϋπολογισμοί
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
1) Για το τρέχον σχολικό έτος οι εξεταστικές
διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν την απόλυση από το λύκειο και την
εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαιδευση των μαθητών παραμένουν ως έχουν
2) Για
τους μαθητές που θα είναι του χρόνου στην γ λυκείου μελετάμε την
δυνατότητα επικοινωνίας των επιστημονικών πεδίων εξειδίκευσης για να
επιλέξουν παραπάνω πεδία
3) Οι βαθμοί προαγωγής της α και β λυκείου και ο
βαθμός απόλυσης της γ λυκείου δεν θα προσμετρώνται στον βαθμό πρόσβασης
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
4) Ενισχύουμε τον αυτόνομο ρόλο της βαθμίδας με την αποκατάσταση της ισοτιμίας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης
5) Ενιαίο σχολείο θεωρίας και πράξης αξιοποιώντας την εμπειρία των πολυκλαδικού λυκείου
6) Αποσύνδεση εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
7) Καταργούμε την υποχρεωτική επιλογή του 50% από την τράπεζα θεμάτων και τις πανελλήνιες στην Α και Β λυκείου
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Με τα 1.500.000 ευρώ που κόστισε η τράπεζα θεμάτων θα μπορούσαν να είχαν προσληφθεί 1000 αναπληρωτές
8) Σχεδιάζουμε την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και προγράμματα των ΕΠΑΛ
9) Καταργούμε τις μεταγυμνασιακές ΣΕΚ
10)Επαναλειτουργούν οι τομείς που καταργήθηκαν από του χρόνου
11) Οι εκπαιδευτικοί των 50 ειδικοτήτων
τοποθετούνται άμεσα στα ΕΠΑΛ - Για την φετινή χρονιά οι εκπαιδευτικοί
που πληρώνονται με το 75% και παρέμεναν στα σπίτια τους επανέρχονται
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
1) Όλα τα νήπιά θα έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στην δίχρονη προσχολική εκπαίδευση
2) Διασφαλίζουμε την ποιητική αναβάθμιση του δημοτικού σχολείου
3) Η πρόσφατη εγκύκλιος με την αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος από τις 15 Μάρτη ανακαλείται
Η Ειδική αγωγή είναι Θεμελιώδης δείκτης πολιτισμού
Ειδικά σχολεία που αφορούν παιδιά με ειδικές
αναπηρίες που δεν τους επιτρέπουν να μπουν στα άλλα σχολεία -
Προγράμματα και υπηρεσίες προσαρμοσμένα στους μαθητές αυτούς
Ενιαίος πίνακας πρόσληψης
Αποκατάσταση των εκπαιδευτικών της ειδικής εκπαίδευσης και τέθηκαν σε διαθεσιμότητα
Ιδιωτική εκπαίδευση
1) Εποπτεύουμε την τήρηση της συνταγματικής νομιμότητας στην ίδρυση και λειτουργία
2) Αναμορφώνουμε τον νομικό πλαίσιο στην βάση επιστημονικών και παιδαγωγικών κριτήριων
3) Διασφαλίζουμε τα εργασιακά
δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που πάνε στο Υπ.Παιδείας από το
Υπ.Εργασίας που ήταν και επαναφέρουμε τις συλλογικές συμβάσεις
4) Επανασυστήνεται η ιδιωτική διεύθυνση του Υπ.Παιδείας
Αξιολόγηση
Αναστέλλονται και οι οποιες πειθαρχικές συνέπειες της αξιολόγησης
Αντικατάσταση του σημερινού νομοθετικού με την
αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ως μια συμμετοχική και δημοκρατική
μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων για την βελτίωση
της ποιότητας εκπαίδευσης.
Ο Τάσος Κουράκης σε αυτό το σημείο τονίζει πως "σε
καμιά περίπτωση δεν αποτελεί για εμάς εργαλείο διάκρισης των σχολικών
μονάδων, μισθολογικής διάκρισης και τιμωρητικής επιβολής των υπαλλήλων.
Πειθαρχικό δίκαιο
Καταργείται η διάταξη που θέτει τον υπάλληλο σε αργία με την απλή παραπομπή και με την αναρμοστη συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας
θα εκπονήσουμε άμεσα ενα νεό δημοκρατικό πλαίσιο
των σχολικών μονάδων και των διευθυντικών στελεχών με ενεργό ρόλο των
συλλόγων διδασκόντων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου