ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

Η φαλακρή Αντιγόνη

kathimerini.gr
Τάκης Θεοδωρόπουλος
Καθηγητής πανεπιστημιακός με άρθρο του επιχειρεί να ανεβάσει το επίπεδο των αγώνων. Και συγκρίνει με την τραγική Αντιγόνη όσους κατέβηκαν στον δρόμο για το Πολυτεχνείο. Και, εννοείται, όσους επέβαλαν περιορισμούς με τον αυταρχικό Κλέωνα. Τότε, όπως και τώρα, ο φόρος τιμής στους νεκρούς είναι ιερό καθήκον, συμπεραίνει. Κατ’ αρχάς οφείλω να εκφράσω τη συμπαράστασή μου στον καθηγητή για την προσπάθειά του να αναβαθμίσει το μορφωτικό επίπεδο των αγωνιστών. Για να σας εξομολογηθώ την αμαρτία μου, όμως, το μυαλό μου πήγε χωρίς να το θέλω στον Γιάνη. Έτσι όπως καθόταν γονατιστός με εκείνη την καρτέλα που έγραφε δεν θυμάμαι τι, δεν μπόρεσα να μη σκεφτώ σκηνοθεσία Επιδαύρου. Εικόνα απολύτως προσαρμοσμένη σε μετασκηνοθεσία μετανεωτερικού μετασκηνοθέτη. Κατ’ αρχάς ο ρόλος της Αντιγόνης έχει ανατεθεί σε άνδρα. Οι διακρίσεις των φύλων είναι μία από τις μεγάλες αδυναμίες των τραγικών μας και καλά κάνουν και τους διορθώνουν οι σκηνοθέτες. Δεν μπορώ, όμως, να μη σταθώ στο εύρημα. Η Αντιγόνη είναι φαλακρή. Λογικόν, μετά από τόσα που έχει περάσει αιώνες τώρα, έχασε τα μαλλιά της η πριγκίπισσα. Στη συνέχεια όλα έρχονται φυσιολογικά. Τον φαντάζομαι να απαγγέλλει: «Γεννήθηκα για ν’ αγαπώ». Και ο χορός των μελών του ΜέΡΑ 25 να αντιφωνεί: «Πολλά τα θαυμαστά. Όμως τίποτε πιο θαυμαστό από τον άνθρωπο» – τον Γιάνη. Ζητώ συγγνώμη. Παρασύρθηκα σε ακραίους συνειρμούς.

Δεν θα πάψει να με εντυπωσιάζει η ακάματη προσπάθεια της Αριστεράς να δραματοποιεί καταστάσεις οι οποίες μόνο τραγικές δεν είναι. Βαφτίζει «λαό» τη σύναξη καμιάς χιλιάδας. Αν τώρα κάποιος αστυνομικός έχει την ατυχή έμπνευση να σπρώξει κανέναν από δαύτους, αυτό το αποκαλεί «άγρια καταστολή». Έπεται η «κακοποίηση», συνήθως έτσι αποκαλείται η εξακρίβωση στοιχείων. «Κατάργηση της διάκρισης των εξουσιών» είναι όταν κάποιος πετάξει πέτρα, συλληφθεί και παραπεμφθεί στο αυτόφωρο. Την τραγωδία και τα παράγωγά της τα έχουμε εύκολα εμείς οι Έλληνες. Τι Έλληνες θα ήμασταν εξάλλου; «Τραγική» είναι η βροχή, «τραγικές φιγούρες» οι συγγενείς των τεθνεώτων, τραγωδία και όταν καίγεται το φαγητό και περιμένεις καλεσμένους. Πώς να μην πέσουν τα μαλλιά της Αντιγόνης; Όταν αντιμετωπίσουμε κάποιο πραγματικό πρόβλημα, στεκόμαστε αμήχανοι γιατί έχουμε εξαντλήσει τις λέξεις που θα μας επέτρεπαν να το συλλάβουμε.

Αυτό είναι και το κεντρικό πρόβλημα της μεταμοντέρνας Αριστεράς – συγκαταλέγω και το σκήνωμα του ΚΚΕ. Έχει καταχραστεί το κοινωνικό δράμα στο οποίο θέλει να πρωταγωνιστήσει. Έχει εξαντλήσει τις εντάσεις του. Και έχει χάσει το ενδιαφέρον της. Ο,τι κι αν πει, το έχει ξαναπεί. Και τώρα ψάχνει κάνα βραδινό φόρεμα στα μπαούλα. Ο ένας ντύνεται Αντιγόνη και ο άλλος μπερδεύει τον Χρήστο Λαμπράκη με τον Γρηγόρη. Μάλλον για κωμωδία το πάει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: