ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2022

Συμπληρωματικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού για τα σχολικά έτη 2022-2023, 2023-2024, 2024-2025



Συμπληρώνουμε την αρ. 87922/Η2/15-7-2022 (ΑΔΑ: 6Μ8Φ46ΜΤΛΗ-ΦΑΦ) Υπουργική Απόφαση και αποσπούμε τους παρακάτω εκπαιδευτικούς, ανά Συντονιστικό Γραφείο Εκπαίδευσης με τις τακτικές αποδοχές τους στην Ελλάδα και το ειδικό επιμίσθιο εξωτερικού και τους θέτουμε στη διάθεση του οικείου Συντονιστή Εκπαίδευσης, προκειμένου να τοποθετηθούν σε εκπαιδευτικές μονάδες της περιοχής ευθύνης του, ως ακολούθως:
ΓΙΑ ΤΡΙΑ (3) ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΤΗ ΜΕ ΕΠΙΜΙΣΘΙΟ Σχολικά έτη 2022-2023, 2023-2024 και 2024-2025 Α/Α ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ 

1. ΚΟΡΥΤΣΑΣ ΑΛΒΑΝΙΑ ΠΕ70 562403 ΜΠΕΡΟΠΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
2. ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ ΒΕΛΓΙΟ ΠΕ86 167193 ΝΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Δ.Ε. Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ
3. ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ ΓΑΛΛΙΑ ΠΕ60 576159 ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ Π.Ε. ΑΧΑΪΑΣ
4. ΝΤΥΣΕΛΝΤΟΡΦ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΕ04.04 202916 ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΥΔΗ ΔΩΡΑ Δ.Ε. ΕΒΡΟΥ
5. ΝΤΥΣΕΛΝΤΟΡΦ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΕ06 623010 ΖΩΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Π.Ε. ΧΑΝΙΩΝ
6. ΝΤΥΣΕΛΝΤΟΡΦ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΕ86 205369 ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Δ.Ε. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 
7. ΝΤΥΣΕΛΝΤΟΡΦ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΕ86 216891 ΚΑΡΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Δ.Ε. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 
8. ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΠΕ70 548979 ΤΣΑΤΣΑΡΗ ΑΡΤΕΜΗΣΙΑ Π.Ε. Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

Στους εκπαιδευτικούς θα καταβληθεί το αντίτιμο των εισιτηρίων αρχικής μετάβασης για τους ίδιους και τα προστατευόμενα μέλη της οικογενείας τους, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 66 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143) και του Π.Δ. 80/2016 ( Α’ 145/2016). Οι ανωτέρω οφείλουν με τη λήξη της απόσπασής τους και χωρίς άλλη ειδοποίηση, να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, όπου υπάγονται. 
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Ο προσωπικός γιατρός μέσα από 10 ερωταπαντήσεις



Άνοιξε τη Δευτέρα 1 Αυγούστου, η πλατφόρμα https://ehealth.gov.gr/p-rv/p για την εγγραφή των πολιτών που έχουν συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας τους στον Προσωπικό Γιατρό σε όλες τις περιφέρειες της χώρας πλην των Περιφερειών Αττικής και Νοτίου Αιγαίου.Για τις δύο περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου οι εγγραφές των πολιτών θα ξεκινήσουν την 1η Σεπτεμβρίου 2022 και οι εγγραφές των γιατρών παρατείνονται μόνο για αυτές τις δύο περιοχές, έως τις 31 Αυγούστου 2022. Το σύστημα του προσωπικού γιατρού θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία αρχές του 2023.
Ειδικότερα, ο πληθυσμός που έχει συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας του, σύμφωνα με την ημεροχρονολογία γεννήσεώς του και ο ενήλικος πληθυσμός εγγράφεται στον προσωπικό γιατρό, τον οποίο επιλέγει ελεύθερα ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας ή διαμονής, από το σύνολο των εγγεγραμμένων στους σχετικούς, επικαιροποιημένους κάθε φορά, καταλόγους προσωπικών ιατρών, ειδικότητας γενικής/οικογενειακής ιατρικής ή εσωτερικής παθολογίας

1. Γιατί να αποκτήσει ο πολίτης προσωπικό γιατρό;

Η έλλειψη προσωπικού ιατρού σήμερα είναι η αιτία της μαζικής προσέλευσης στα νοσοκομεία που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του συστήματος και ταλαιπωρούν τους ασθενείς. Τέσσερις στους δέκα προσερχόμενους στις εφημερίες των νοσοκομείων έχουν πρόβλημα που θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί από τους γιατρούς της ΠΦΥ.

Ο προσωπικός γιατρός παρέχει ολοκληρωμένη και συνεχή φροντίδα στο άτομο με σκοπό την πρόληψη των ασθενειών και την προαγωγή της υγείας.

Από την πρόληψη, την ενημέρωση του ιατρικού του φακέλου, την επίσκεψη για εξέταση, τη συνταγογράφηση των αναγκαίων φαρμάκων, την παραπομπή για εξετάσεις για ειδικούς γιατρούς ή για νοσηλεία όταν υπάρχει ανάγκη.

2. Τι πρέπει να κάνει ο πολίτης για να έχει προσωπικό γιατρό;

Ο πολίτης επιλέγει ελεύθερα από τους γιατρούς που θα συμμετέχουν ως προσωπικοί ιατροί στην περιοχή που διαμένει. Μπορεί να είναι ιατροί Κέντρων Υγείας, των ΤΟΜΥ, συμβεβλημένοι ιατροί με τον ΕΟΠΥΥ ή και ιδιώτες ιατροί. Επίσης, αν βρίσκεται σε περιοχή όπου δεν υπάρχουν ιατροί, θα μπορεί να επιλέξει και ιατρό από άλλη περιοχή και να τον συμβουλεύεται με τα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας.

3. Ποια είναι η διαδικασία εγγραφής;

Η εγγραφή σε προσωπικό γιατρό πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, είτε από τον πολίτη μέσω της πλατφόρμας εγγραφής πολιτών, είτε από το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των δημόσιων φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας της ΠΦΥ, ή τους προσωπικούς ιατρούς.

Ο πολίτης εγγράφεται σε προσωπικό γιατρό με τους εξής τρόπους:μέσω της πλατφόρμας εγγραφής σε προσωπικό γιατρό (https://ehealth.gov.gr/p-rv/p), όπου η είσοδος γίνεται με τους κωδικούς taxisnet και τον ΑΜΚΑ του πολίτη.
αυτοπροσώπως σε δομή υγείας Π.Φ.Υ. ή σε προσωπικό γιατρό, φέροντας μαζί του τον ΑΜΚΑ του και προς απλή επίδειξη, έγγραφο ταυτοποίησης (π.χ. Δελτίο Ταυτότητας) ή φωτοαντίγραφο.

Όλες οι αιτήσεις των πολιτών γίνονται αποδεκτές, μέχρι τη συμπλήρωση του νόμιμου ορίου των 2.000 εγγεγραμμένων πολιτών ανά γιατρό. Στην περίπτωση των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτών γιατρών γίνονται αποδεκτές οι αιτήσεις των πολιτών για εγγραφή αναλόγως του καθορισμένου ορίου που ο κάθε ιατρός έχει επιλέξει κατά τη σύμβασή του.

4 . Ο προσωπικός ιατρός θα είναι δωρεάν;

Οι υπηρεσίες του προσωπικού γιατρού θα παρέχονται δωρεάν για τους πολίτες που έχουν εγγραφεί στη λίστα του προσωπικού ιατρού που έχουν επιλέξει. Θα πραγματοποιούν επισκέψεις, θα συνταγογραφούν τα φάρμακα τους και θα παίρνουν κατευθύνσεις χωρίς να πληρώνουν.
 Ποιοι μπορεί να είναι προσωπικοί ιατροί;

Ο προσωπικός ιατρός μπορεί να είναι α) ο ιατρός του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), που υπηρετεί και παρέχει τις υπηρεσίες του στα Κέντρα Υγείας, στις Το.Μ.Υ. και σε λοιπές δημόσιες μονάδες Π.Φ.Υ., με εγγεγραμμένο πληθυσμό, β) ο ιατρός που παρέχει τις υπηρεσίες του στο πλαίσιο λειτουργίας των Τοπικών Ομάδων Υγείας του άρθρου 106 του ν. 4461/2017 (Α΄38), με εγγεγραμμένο πληθυσμό (οικογενειακοί γιατροί) γ) ο ιατρός συμβεβλημένος με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) με εγγεγραμμένο πληθυσμό, αλλά και ιδιώτες ιατροί.

Επίσης δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ιατρό που ασκεί το ελεύθερο ιατρικό επάγγελμα να συμβληθεί με τον ΕΟΠΥΥ ανεξάρτητα από το εάν συμβάλλεται ήδη ή αν λαμβάνει μηνιαίο μισθό ή μηνιαίες αποδοχές από φορείς του δημοσίου τομέα.

Διευκρινίζεται ότι δεν δίνεται η συμμετοχή των ιδιωτών ιατρών στον προσωπικό γιατρό χωρίς την υπογραφή σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ.

5. Αν κάποιοι έχουν οικογενειακό γιατρό ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνουν για τον προσωπικό ιατρό;

Οι πολίτες, οι οποίοι ήδη έχουν εγγραφεί σε οικογενειακό γιατρό λογίζονται ως εγγεγραμμένοι σε προσωπικό γιατρό για όλα τα σχετικά δικαιώματα και υποχρεώσεις και δεν απαιτείται να προβούν σε περαιτέρω ενέργειες.

6. Οι πολίτες έχουν δικαίωμα να έχουν μόνο ένα προσωπικό γιατρό;

Κάθε άτομο έχει το δικαίωμα εγγραφής μόνο σε έναν προσωπικό γιατρό. Μετεγγραφή σε άλλο προσωπικό γιατρό επιτρέπεται μία φορά ανά έτος, το οποίο ξεκινά από την ημερομηνία εγγραφής του πολίτη. Σε περίπτωση αλλαγής Διοικητικής Περιφέρειας εντός του έτους ο πολίτης έχει το δικαίωμα μίας επιπλέον μετεγγραφής.

7. Οι ανασφάλιστοι πολίτες πως εγγράφονται στον προσωπικό ιατρό;

Οι ανασφάλιστοι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να εγγράφονται κατόπιν αιτήσεως τους σε Προσωπικό Γιατρό συμβεβλημένο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., εφόσον δεν δύναται να καλυφθούν από προσωπικό γιατρό των δημόσιων μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

8. Τι ισχύει για τις άγονες περιοχές;

Οι πολίτες που επιθυμούν να εγγραφούν σε Προσωπικό Ιατρό του ΕΣΥ στις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως προβληματικές και άγονες, δύνανται να εγγράφονται για την υπηρεσία του προσωπικού ιατρού στην υγειονομική μονάδα της περιοχής κατοικίας τους.

9. Είναι υποχρεωτική η εγγραφή στον προσωπικό γιατρό;

Στόχος του υπουργείου Υγείας είναι μέσω του προσωπικού γιατρού να προωθηθεί η αλλαγή κουλτούρας σε θέματα υγείας και οι πολίτες να αναπτύξουν σχέση εμπιστοσύνης με τον γιατρό τους ανάλογη με εκείνη που διατηρούν συνήθως ως γονείς με τους παιδίατρους των παιδιών τους. Συνεπώς δεν γίνεται λόγος για υποχρεωτικότητα εγγραφής. Ωστόσο, διαμορφώνεται ένα πλαίσιο κινήτρων για τους πολίτες ώστε να επιλέγουν την εγγραφή.

10. Ποια είναι τα κίνητρα για τους πολίτες ώστε να εγγραφούν στον προσωπικό γιατρό;

Όσοι εγγραφούν θα έχουν προτεραιότητα από 1/1/2023, κατά τον προγραμματισμό των επισκέψεών τους στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία σε δημόσιες μονάδες δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας.

Οι μη εγγεγραμμένοι σε προσωπικό ιατρό, από την 1/10/2022 θα έχουν πρόσθετη συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη κατά ποσοστό 10%, επιπλέον του καθορισμένου κατά περίπτωση ποσοστού συμμετοχής τους. Επίσης, θα έχουν πρόσθετη συμμετοχή στις εργαστηριακές και διαγνωστικές εξετάσεις και πράξεις, στα νοσήλια σε ιδιωτικές κλινικές και στις λοιπές παροχές, κατά ποσοστό 10%, επιπλέον του καθορισμένου κατά περίπτωση ποσοστού συμμετοχής τους .

Παράλληλα από την 1/1/2023 τα ανωτέρω προβλεπόμενα προσαυξάνονται κατά ποσοστό 10%, επιπλέον της άνω πρόσθετης συμμετοχής, ανερχόμενα σε ποσοστό 20% επί του καθορισμένου κατά περίπτωση ποσοστού συμμετοχής του.

Τρίτη 2 Αυγούστου 2022

Ανακοίνωση 8.487 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση



Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει 8.487 μόνιμους διορισμούς ως εξής:

- 8.087 εκπαιδευτικών σε κενές οργανικές θέσεις Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των αιτήσεων, στο πλαίσιο της με αριθμ. πρωτ. 91715/E1/22-7-2022 (τ. ΑΣΕΠ 50/2022, ΑΔΑ: ΨΟΞΧ46ΜΤΛΗ-ΝΧΘ) υπουργικής απόφασης/πρόσκλησης

- 383 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και 17 μέλη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού σε κενές οργανικές θέσεις Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ Α΄ 13) και μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των αιτήσεων στο πλαίσιο της αριθ. 91767/Ε4/22-7-2022 (ΦΕΚ ΑΣΕΠ 49, ΑΔΑ: 6ΘΧ046ΜΤΛΗ-01Ζ) Πρόσκλησης.

Αναλυτικά:

(α) 1.024 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ06, ΠΕ11, ΠΕ60/61, ΠΕ70/71, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ86, ΠΕ87.02, ΠΕ87.06, ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.05, ΠΕ91.01, ΤΕ01.19, και ΤΕ16, εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β΄ των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2019 και 4ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ Γ΄ 937/19-6-2020 και Γ΄ 908/16-6-2020, αντίστοιχα, όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν, και ειδικότερα,492 εκπαιδευτικοί στην Α/θμια Εκπ/ση και
532 εκπαιδευτικοί στη Β/θμια Εκπ/ση.

(β) 7.063 εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπ/σης, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87.01, ΠΕ87.02, ΠΕ87.03, ΠΕ87.04, ΠΕ87.05, ΠΕ87.07, ΠΕ87.08, ΠΕ87.09, ΠΕ87.10, ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.03, ΠΕ88.04, ΠΕ88.05, ΠΕ89.01, ΠΕ89.02, ΠΕ90, ΤΕ01.19 και ΤΕ02.02, εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ των Προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2019, 2ΓΕ/2019 και 1ΓΤ/2020 (ΦΕΚ Γ΄ 1588/14-7-2021, Γ΄ 1653/23-7-2021, Γ΄ 1694/28-7-2021 και Γ΄ 2679/4-11-2021, αντίστοιχα, όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν), και ειδικότερα4.911 εκπαιδευτικοί στην Α/θμια Εκπ/ση,
1.995 εκπαιδευτικοί στη Β/θμια Εκπ/ση, και
157 εκπαιδευτικοί, κλάδου ΠΕ79.01, σε Μουσικά Σχολεία.

(γ) 383 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, κλάδων ΠΕ21, ΠΕ22, ΠΕ23, ΠΕ25, ΠΕ28, ΠΕ29 και ΠΕ30, και 17 μέλη Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού κλάδου ΔΕ01,εγγεγραμμένων στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Γ1΄ της προκήρυξης 2ΕΑ/2019 και Γ2΄ της προκήρυξης 1ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ, όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν.

Εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινωθούν οι μόνιμοι διορισμοί 146 εκπαιδευτικών κλάδου ΤΕ16, από τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης της Προκήρυξης 1ΓΤ/2020 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ Γ΄ 2679/4-11-2021, όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν) σε θέσεις Μουσικών Σχολείων οι οποίες παρέμειναν κενές μετά τους διορισμούς των υποψηφίων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ79.01.

Μετά τη δημοσίευση της απόφασης διορισμών στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως θα ακολουθήσει νεότερο δελτίο τύπου, με το οποίο θα ενημερωθούν οι διοριζόμενοι για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες οφείλουν να παρουσιαστούν για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας.

Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Συνεχίζουμε τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού στη γενική και την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, αγγίζοντας τους 25.000 συνολικά τα δύο τελευταία έτη. Επενδύουμε στο πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό μας, με μόνιμους διορισμούς, επιμορφώσεις, βελτιωτική αξιολόγηση, ατομικό τεχνολογικό εξοπλισμό, ενίσχυση της αυτονομίας τους. Συνεχίζουμε, αναγνωρίζοντας έμπρακτα τον κομβικό τους ρόλο, αποδίδοντάς τους την εμπιστοσύνη που αξίζουν και τα εργαλεία που δικαιούνται για τη διαρκή ανέλιξή τους».




Κυριακή 31 Ιουλίου 2022

Απ’ τις κουκουνάρες Ράλλη στις δρυς Αμυρά


kathimerini.gr
Τάκης Θεοδωρόπουλος

Το καλοκαίρι του 1981, όταν κάηκε για πρώτη φορά η Αττική, σύσσωμη η αντιπολίτευση χλεύαζε τον τότε πρωθυπουργό Γεώργιο Ράλλη για την περίφημη δήλωσή του ότι η φωτιά έγινε ανεξέλεγκτη διότι οι κουκουνάρες των πεύκων πετάγονταν σαν χειροβομβίδες. Τότε η συντριπτική πλειονότητα του κοινού πίστευε πως η αντιμετώπιση των πυρκαγιών είναι καθαρά ζήτημα πολιτικής βούλησης. Αυτήν που δεν είχε υποτίθεται η Ν.Δ., είχε όμως το επελαύνον ΠΑΣΟΚ. Μεταξύ άλλων προβλημάτων που θα έλυνε ήταν και οι δασικές πυρκαγιές. Eκτοτε έχουν περάσει κυβερνήσεις όλων των ειδών, και η φύση εξακολουθεί να χλευάζει την πολιτική τους βούληση. Στην Πελοπόννησο θρηνήσαμε θύματα, με κυβέρνηση της Ν.Δ., στο Μάτι θύματα με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Η Αττική έχει καεί ούτε θυμάμαι πόσες φορές από τότε, όπως και όσοι αποφαίνονται κατά καιρούς πως γνωρίζουν την αιτία των καταστροφών. Καταπατητές κάποτε, πράκτορες σκοτεινών δυνάμεων, κλιματική αλλαγή, κακοσυντηρημένο δίκτυο ηλεκτροδότησης, έως κι εκείνο το «πουλί» που μπήκε σ’ έναν υποσταθμό της ΔΕΗ και κάηκαν ούτε κι εγώ ξέρω πόσα στρέμματα. Κατά δήλωση αρμοδίου. Αν έχουμε γίνει κάπου σοφότεροι, είναι ότι οι δασικές πυρκαγιές δεν έχουν μόνον μία αιτία. Oταν καίγεται ολόκληρη η Μεσόγειος, δεν μπορεί να ισχυρίζεσαι πως την Πεντέλη την έκαψαν εμπρηστές. Οι καταστροφές δεν είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης ή αβουλίας. Είναι ζήτημα οργάνωσης της διοίκησης. Στο Μάτι σκοτώθηκαν τόσοι άνθρωποι επειδή οι υπεύθυνοι για την προστασία τους δεν ήσαν ικανοί να συνεννοηθούν μεταξύ τους. Κι αν φέτος, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν έχουμε ζήσει καμία μείζονα καταστροφή, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο κρατικός μηχανισμός έχει δείξει σοβαρά αντανακλαστικά.

Οι πυρκαγιές δεν πρόκειται να εκλείψουν. Είναι σαν το έγκλημα και την αρρώστια. Το ζητούμενο δεν είναι να τις εξαλείψεις. Το ζητούμενο είναι πώς τις αντιμετωπίζεις. Οι δασικές πυρκαγιές είναι συγγενής διαμαρτία της σχέσης του ανθρώπινου σύμπαντος με το φυσικό περιβάλλον. Θυμήθηκα τον μακαρίτη Γεώργιο Ράλλη και τις κουκουνάρες του όταν άκουσα τον κ. Αμυρά να λέει ότι μία λύση για τον περιορισμό του φαινομένου θα ήταν οι αναδασώσεις να μη γίνονται με κωνοφόρα, ειδικά πεύκα, αλλά με πλατύφυλλα, όπως οι δρύες. Και δεν είναι μόνον ο κ. Αμυράς που υποστηρίζει την άποψη. Να, λοιπόν, που σαράντα χρόνια μετά το 1981 κάποιος μοιάζει να δικαιώνει τον τότε πρωθυπουργό τον οποίον χλεύαζαν οι παντογνώστες.

Γράφοντας έχω μπροστά μου τον πευκώνα στην Καλαβρία, στο ένα από τα δύο νησιά που αποτελούν το σύμπλεγμα που καλείται Πόρος. Και είναι η αλήθεια ότι δεν μπορώ να σκεφτώ τη θέα χωρίς το πεύκο. Γι’ αυτό σηκώνω τα χέρια μου.

Σάββατο 30 Ιουλίου 2022

Do not disturb

kathimerini.gr
Τάκης Θεοδωρόπουλος

Δεν είναι εποχή για τεχνοκράτες. Οι καιροί χρειάζονται πολιτικούς. Δεν θα μπορούσε να το πει καλύτερα ο Γιάννης Στουρνάρας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ. Και έχει σημασία ότι η διαπίστωση προέρχεται από έναν τραπεζίτη και όχι από κάποιο παιδί κομματικού σωλήνα. Αφορμή για το συμπέρασμα, η πτώση της κυβέρνησης Ντράγκι στην Ιταλία. Σε συνδυασμό με την άνοδο του συνασπισμού της Δεξιάς με την Ακροδεξιά. Όπου τα προβλήματα ανατέθηκαν σε τεχνοκράτες, όσο άξιοι κι αν είναι, όπως ο «σούπερ Μάριο» ή ο δικός μας Παπαδήμος, ακολούθησε έκρηξη του πιο ακραίου λαϊκισμού. Κάποτε θα πρέπει να αναρωτηθούμε στα σοβαρά ποια λάθη των κομμάτων του δημοκρατικού τόξου οδήγησαν τη χώρα στην περιπέτεια των Συριζανέλ. Προς το παρόν το αντιμετωπίζουμε, λίγο ώς πολύ, σαν κάτι μοιραίο. Και γι’ αυτό απορούμε πώς είναι δυνατόν στην Ιταλία, σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή χώρα, να ανεβαίνουν δυνάμεις αντιευρωπαϊκές. Έλα ντε. Σε τι διαφέρουν οι Αδελφοί της Ιταλίας από τους ΑΝΕΛ. Η μόνη διαφορά είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει φασιστικό παρελθόν. Και ότι η Τζόρτζια Μελόνι δεν συνεργάζεται με τα Πέντε Αστέρια, όπως οι ΑΝΕΛ με τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με τους λίγο έως πολύ ομοϊδεάτες της. Αν μη τι άλλο, ο ιταλικός λαϊκισμός είναι συνεπέστερος από την ελληνική αρλούμπα. Κατά τα λοιπά το πρότυπο δεν αλλάζει. Τεχνοκρατική διαχείριση σημαίνει αμιγώς ορθολογική διαχείριση. Μόνον που οι κοινωνίες δεν αποτελούνται μονάχα από ορθολογικά στοιχεία και οι δημοκρατίες δεν είναι φτιαγμένες μόνον από λογαριασμούς. Η δημοκρατία για να λειτουργήσει χρειάζεται την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στον ορθολογισμό και στον ανορθολογισμό – πέστε το «έμπνευση», πέστε το «οραματισμό». Το εκκρεμές ρέπει προς τον ανορθολογισμό όταν οι δόσεις ορθολογισμού υπερβούν τα ανεκτά όρια.

Ο κ. Στουρνάρας είπε και κάτι ακόμη στη συνέντευξη. Είπε ότι η Ευρώπη δραστηριοποιείται «αντιδραστικά» μόνον όταν βρίσκεται αντιμέτωπη με κάποια κρίση. Αφελώς σκέφτομαι ότι η Αμερική έχει ένα γεωστρατηγικό σχέδιο που αφορά το μέλλον του κόσμου, η Κίνα επίσης, η Ρωσία επίσης, ο ισλαμικός κόσμος επίσης. Ποιο είναι το «γεωστρατηγικό» σχέδιο της Ευρώπης για το μέλλον; Το «μη μου τους κύκλους τάραττε». Do not disturb. Στο τέλος του περασμένου αιώνα, ο Φράνσις Φουκουγιάμα κήρυττε το τέλος της Ιστορίας. Τέλος της Ιστορίας σημαίνει τέλος της πολιτικής. Σημαίνει ότι τα προβλήματα του πλανήτη μπορούν να αντιμετωπισθούν με τεχνοκρατικές λύσεις. Διαψεύσθηκε παταγωδώς.

Η «ανθρωπείη φύσις» του Θουκυδίδη εξακολουθεί να διεκδικεί τα δικαιώματά της. Το μέλλον της Ευρώπης θα κριθεί από τον τρόπο που οι πολιτικές της ελίτ θα το αντιληφθούν και θα το μετατρέψουν σε κοινωνική δυναμική.

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022

Δίπλα σε κάθε πολίτη στην πράξη - Ισχυρή ανάκαμψη με έκρηξη επενδύσεων και αύξηση απασχόλησης




Ισχυρή ανάκαμψη με έκρηξη επενδύσεων και αύξηση απασχόλησης

Συμπληρώθηκαν τρία χρόνια από τότε που οι πολίτες έδωσαν την εντολή στη Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη να αλλάξει την Ελλάδα, να την κάνει κανονική ευρωπαϊκή χώρα.

Σε αυτό το διάστημα η Κυβέρνηση αντιμετώπισε επιτυχώς μεγάλες, απρόσμενες, πολυεπίπεδες κρίσεις. Το δημοσιονομικό κόστος για την αντιμετώπιση της πανδημίας έφτασε στα 43 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ για την ενεργειακή κρίση διαθέτουμε συνολικά 8 δισεκατομμύρια ευρώ σε άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις, έως το τέλος του 2022.

Όμως παρά τις πρωτόγνωρες αντιξοότητες, η Κυβέρνηση τιμά την εντολή των πολιτών τηρώντας τις προεκλογικές της δεσμεύσεις. Αυτό αποδεικνύουν οι αριθμοί στα κομβικά πεδία της οικονομίας, του οικογενειακού εισοδήματος, των επενδύσεων και της απασχόλησης.

Ισχυρή ανάκαμψη της οικονομίας

Το Α.Ε.Π. της χώρας, εν μέσω δυσμενούς περιβάλλοντος, αυξήθηκε κατά 8,3% το 2021, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των απωλειών του 2020.

Η Ελλάδα, παρά τις αναμενόμενες απώλειες που υφίσταται – όπως, εξάλλου, και ολόκληρη η Ευρώπη – λόγω της ενεργειακής κρίσης, εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τόσο για το 2022 όσο και για το 2023.

Ενίσχυση εισοδήματος

- Μειώθηκαν οι φόροι και οι εισφορές. Ενδεικτικά:
  • Ο ΕΝΦΙΑ είναι κατά 34% χαμηλότερος.
  • Ο πρώτος φορολογικός συντελεστής έπεσε από το 22% στο 9% και ο φόρος εισοδήματος για τις επιχειρήσεις από το 29% στο 22%.
  • Ο ΦΠΑ έμεινε χαμηλός στα νησιά, στις μεταφορές και στις συγκοινωνίες, στον τουρισμό, στον πολιτισμό, σε πολλά προϊόντα, στα λιπάσματα, στις ζωοτροφές, τόσο σημαντικά για τους αγρότες μας.
  • Οι νέοι μας δεν πληρώνουν πια τέλη κινητής τηλεφωνίας.
  • Μειώθηκαν οι εισφορές κοινωνικής ασφάλισης κατά 3,9 μονάδες τα έτη 2020 και 2021, ενώ από 1η Ιουνίου του 2022 μειώθηκε το ύψος των εισφορών της επικουρικής ασφάλισης από 6,5% σε 6%, ισόποσα για εργοδότες και μισθωτούς.
  • Οι παρακρατήσεις και οι προκαταβολές φόρου είναι πλέον οι μισές. Η εισφορά αλληλεγγύης δεν ισχύει για τους επαγγελματίες και τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα ενώ ανακοινώθηκε ότι δεν θα ισχύει και για τους εργαζομένους στο δημόσιο από 01/01/2023.
- Για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, μέσα στο 2022, ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε 2 φορές, κατά 9,7%, αύξηση που γίνεται μεγαλύτερη αν συνυπολογιστεί η μείωση των εισφορών. Το ποσό του κατώτατου μισθού γίνεται 713 ευρώ. Η αύξηση του κατώτατου μισθού συμπαρασύρει όλα τα επιδόματα, τα επιδόματα ανεργίας αλλά και συνολικά τη μισθολογική κλίμακα στη χώρα.

Το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών - παρά τις αναμενόμενες, λόγω της ενεργειακής κρίσης απώλειες το 4ο τρίμηνο - παρουσίασε σημαντική αύξηση, κατά 3,7 δισ. ευρώ το 2021 σε σχέση με το 2019. Το συνολικό ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα το 2021 είναι το υψηλότερο από το 2013. Την ίδια στιγμή οι καταθέσεις των πολιτών έχουν σημειώσει αύξηση κατά 37 δισ. ευρώ στο τέλος του 2021.

Επενδύσεις

Με ισχυρά κίνητρα και με καθημερινές μάχες με το τέρας της γραφειοκρατίας, πετύχαμε μια έκρηξη επενδύσεων.
  • Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα εμφανίζεται πρωταθλήτρια στην Ευρώπη στις επενδύσεις για την τριετία 2021 – 2023, με διψήφια άνοδο των επενδύσεων και για το 2022 (14,7%).
  • Οι άμεσες ξένες επενδύσεις πέρυσι έφτασαν τα 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας υψηλό 20ετίας, ενώ παγκόσμιοι κολοσσοί όπως, η Microsoft, η Amazon Web Services, η Pfizer, η Cisco, η Digital Realty, η TeamViewer, η Meta-Facebook εμπιστεύονται την Ελλάδα και το μέλλον της. Αυτή η έκρηξη της επιχειρηματικότητας σημαίνει νέες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Δεν είναι τυχαίο που περίπου το 15% των προσλήψεων στους μεγάλους αυτούς τεχνολογικούς κολοσσούς είναι από νέες και νέους που έχουν φύγει στο εξωτερικό.
  • Υλοποιούνται 43 στρατηγικές επενδύσεις, 30 έργα ΣΔΙΤ, ύψους σχεδόν 9 δισεκατομμυρίων ευρώ.
  • Μέχρι στιγμής, στο πλαίσιο του «Ελλάδα 2.0», έχουν ενταχθεί 230 έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 10,2 δισ. ευρώ.
Απασχόληση
  • Η ανεργία στην Ελλάδα έχει μειωθεί – σε ετήσια βάση – κατά 4,8% από το 2019, και συνεχίζει να συρρικνώνεται. Έχουμε σήμερα τα χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας που είχαμε εδώ και 12 χρόνια.
  • Για πρώτη φορά ξεπεράσαμε τα 4,1 εκατομμύρια απασχολούμενων. Τον Μάρτιο του 2022, οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.187.657 άτομα σημειώνοντας αύξηση κατά 523.963 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021.
  • Τον Ιούνιο του 2022 οι προσλήψεις ήταν περισσότερες από τις αποχωρήσεις κατά 19.113 θέσεις εργασίας. Ενώ και το ισοζύγιο προσλήψεων - αποχωρήσεων το πρώτου εξαμήνου του έτους ήταν θετικό κατά 267.192 θέσεις εργασίας. Συνεπώς έχουν προστεθεί περισσότερες από 200 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην οικονομία, σε συνθήκες πανδημίας και διεθνούς ενεργειακής κρίσης.
Η μείωση της ανεργίας που έχει επιτευχθεί είναι σημαντική, αλλά όχι αρκετή. Γι’ αυτό η Κυβέρνηση, όχι μόνο συνεχίζει αλλά και εντείνει την προσπάθειά της, προωθώντας νέες μεταρρυθμίσεις και αναπτύσσοντας πρόσθετες δράσεις με κοινωνικό πρόσημο. Στην κατεύθυνση αυτή:
- Ο νόμος «Δουλειές Ξανά»:
  • Θεσπίζει για πρώτη φορά το επίδομα εργασίας, ίσο με το 50% του επιδόματος ανεργίας, για τους επιδοτούμενους ανέργους που βρίσκουν δουλειά.
  • Προβλέπει, επίσης την καταβολή μπόνους ύψους 300 ευρώ για τους μακροχρόνια ανέργους που καταρτίζουν ψηφιακό ατομικό σχέδιο δράσης, ώστε να βοηθηθούν ενεργότερα για επανένταξη στην αγορά εργασίας.
  • Δίνει προπάντων έμφαση στην ποιοτική αναβάθμιση της κατάρτισης και τη σύνδεσή της με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
- Ο μοχλός της ενεργητικής πολιτικής κατά της ανεργίας παραμένει ο τέως Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, μετονομασθείς πια σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, με τα πολύπλευρα προγράμματά του. Ήταν αυτά μέσα από τα οποία, σε τρία χρόνια άνοιξαν και ανοίγουν 136.000 νέες θέσεις εργασίας.

- Εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου το πρόγραμμα «Πρώτο Ένσημο» το οποίο απευθύνεται σε νέους ηλικίας 18 έως 29 ετών που δεν διαθέτουν προϋπηρεσία. Η επιδότηση που χορηγείται στους εργαζόμενους και τους εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, αυξήθηκε στα 3.600 ευρώ για κάθε νέα θέση εξαρτημένης εργασίας. Τα 1.800 ευρώ καταβάλλονται απευθείας στον νεοπροσλαμβανόμενο, επιμεριζόμενα σε έξι ισόποσες μηνιαίες δόσεις, επιπλέον του μηνιαίου μισθού του και ανεξαρτήτως του ύψους του και τα υπόλοιπα απευθείας στον εργοδότη.

- Επιπλέον μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα δαπανηθεί ποσό που υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ για προγράμματα κατάρτισης σε ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες σε 500.000 ωφελούμενους ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Ήδη άνοιξε η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για 80.000 ανέργους προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα που στοχεύει στην ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων. Το φθινόπωρο θα ακολουθήσει δεύτερο μεγάλο πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που θα αφορά στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων 150.000 εργαζομένων.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ακόμη και η πιο δυναμική ανάκαμψη της οικονομίας δεν έχει νόημα αν δεν είναι συμπεριληπτική, δηλαδή να περιλαμβάνει όλους τους πολίτες και ταυτόχρονα βιώσιμη, με σεβασμό στον πεπερασμένο χαρακτήρα των οικονομικών και φυσικών πόρων που δεν είναι ανεξάντλητοι.

Η πολιτική της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας έχει αποτελέσματα στην προσπάθεια μείωσης των ανισοτήτων. Συγκεκριμένα:
  • Το 2020 καταγράφηκε πτωτική πορεία της φτώχειας μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις στο 17,7%, το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων 11 ετών.
  • Τη μείωση των εισοδηματικών ανισοτήτων στα προ της οικονομικής κρίσης επίπεδα στο 5,23% το 2020, το χαμηλότερο από το 2010.
  • Τη μείωση του ποσοστού διαβιούντων σε ακατάλληλα σπίτια -ακόμα και εντός της κρίσης από 17,1% το 2010 μειώθηκε σε 12,5% το 2020.
  • Δραστικός περιορισμός της πρόωρης εγκατάλειψης της εκπαίδευσης - από 13,5% το 2010, το ποσοστό των ανθρώπων 18-24 ετών που εγκαταλείπει πρόωρα την εκπαίδευση και την κατάρτιση μειώθηκε σε 3,8% το 2020, έτος κατά το οποίο η Ελλάδα κατέλαβε τη δεύτερη θέση μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Υπερτριπλασιάστηκε η συμμετοχή γυναικών σε θέσεις μελών ΔΣ - από 6,2% το 2010 ανήλθε σε 19,6% το 2021- και σε διευθυντικές θέσεις από 7,9% το 2012 ανήλθε το ποσοστό σε 20,2% το 2021.
  • Υπερδιπλασιασμός του μεριδίου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην κατανάλωση ενέργειας -μετακινήσεις, ηλεκτρισμό και ψύξη-θέρμανση, από 10,1% το 2010, ανήλθε σε 21,7% το 2020.
  • Συνολική μείωση στην έκλυση αερίων του θερμοκηπίου και περιορισμό στην ένταση εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου ανά μονάδα ενέργειας που καταναλώνεται και ταυτόχρονα μικρή αλλά σταθερή πτώση της έκθεσης σε ατμοσφαιρική ρύπανση σωματιδίων μεταξύ 2010-2019.
Εξυπακούεται πως η χώρα μας έχει ακόμη δρόμο να διανύσει μέχρι τη σύγκλιση με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Όμως η πρόοδος που έχει επιτευχθεί σε όλους τους κοινωνικούς και οικονομικούς δείκτες, δείχνει την πρόοδο σε σχέση με το 2018.

Άρον-άρον στη Βουλή, τροπολογία όσον αφορά τη συγκρότηση των συμβουλίων επιλογής Διευθυντών Σχολικών μονάδων!

Τα έχουν κάνει μαντάρα! Εγκλωβίστηκαν από τις διαδικασίες!!
Άλλη μία (ν)τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, που εκθέτει το υπουργείο μας και τα κάνει χειρότερα!
Κύριε πρωθυπουργέ, 
παρεμπιπτόντως, την ίδια τακτική ακολουθούσαν και οι προηγούμενοι...


Σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε τροπολογία με την οποία τροποποιεί "προσωρινά" σχετικές διατάξεις του Ν. 4823/2021, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.
Με τον ισχύοντα νόμο 4823/2021, οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων επιλέγονται από Τοπικό Συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται στην έδρα κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή. 
Στο Συμβούλιο αυτό, πέραν των άλλων, συμμετέχουν ένας σχολικός σύμβουλος και ένας Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης, οι οποίοι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν. 
Η αξιότιμη υπουργός με τη συγκεκριμένη, άρον-άρον τροπολογία, αντικαθιστά τα δύο παραπάνω μέλη:
  • με ένα συντονιστή εκπαιδευτικού έργου (η θητεία τους έχει λήξει) και
  • έναν εκπαιδευτικό με εικοσαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία(πού θα τον βρει;)

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022

Η διαφωνία είναι δικαίωμα

kathimerini.gr
Τάκης Θεοδωρόπουλος

«Εμείς μετατρέψαμε τη διαφωνία από δικαίωμα σε υποχρέωση». Το είπε ο κ. Τασούλας στη δήλωσή του για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Και συμπλήρωσε: Η δημοκρατία μάς έδωσε το δικαίωμα στη διαφωνία που η χούντα είχε απαγορεύσει. Έχουμε φτάσει να την αναγορεύσουμε σε υπαρξιακή παράμετρο: «Διαφωνώ άρα υπάρχω». Είναι μια οπτική γωνιά που σου επιτρέπει να ερμηνεύσεις πολλά φαινόμενα του βίου μας και ακόμη περισσότερα της εθνικής μας συνύπαρξης. Δεν διαφωνείς επειδή έχεις την αντίθετη άποψη. Διαμορφώνεις την αντίθετη άποψη για να μπορέσεις να διαφωνήσεις. Το πνεύμα του ελληνισμού είναι πνεύμα αντιλογίας – αρχαία τέχνη η οποία έχει αυτονομηθεί και έχει μετατραπεί σε αυτοσκοπό. Αν κοιτάξεις την ελληνική κοινωνία από απόσταση, αντιλαμβάνεσαι την υπαρξιακή δύναμη της διαφωνίας. Πιο χαρακτηριστικό, καθότι ευτελές, παράδειγμα δεν μπορώ να βρω: ο οδηγός που περνάει με κόκκινο και όταν ο τροχονόμος τον σταματήσει το αρνείται. Δεν το κάνει για να γλιτώσει το πρόστιμο – και μ’ αυτό μπορεί να διαφωνήσει αφού του επιβληθεί. Διαφωνεί διότι αισθάνεται υποχρεωμένος να διαφωνήσει. Τι σόι δημοκρατία θα είχαμε.

«Διαφωνώ άρα υπάρχω». Η συνειρμική σχέση με το καρτεσιανό «σκέφτομαι άρα υπάρχω» υπερβαίνει τα όρια του λογοπαίγνιου. Έχουμε ταυτίσει τη σκέψη με τη διαφωνία. Θα μου πείτε είναι ευκολότερο να διαφωνείς παρά να σκέφτεσαι. Η σκέψη απαιτεί πρωτογενή οργάνωση της φαιάς ουσίας και στόχους, κοινώς παραγωγή. Και η αλήθεια είναι πως η παραγωγή σκέψης ή έργων δεν είναι το δυνατό μας σημείο. Καταναλώνουμε τόση ενέργεια στις διαφωνίες μας, που δεν μας μένει αρκετή για να παράγουμε. Ο,τι καταφέρνουμε να παράγουμε είναι από το περίσσευμα των διαφωνιών μας.

Ο κ. Τασούλας αναφέρθηκε στην πολιτική ζωή, στην αντιπολίτευση που έχει αναγάγει τη διαφωνία σε μείζονα πολιτική αξία. Θεωρεί ότι διαφωνώντας παράγει πολιτική. Για να το πω πιο καθαρά: φτάνει να διαφωνεί με την κυβέρνηση για να παράγει πολιτική. Σίγουρα αγγίζει ένα τμήμα των συμπολιτών μας που εξακολουθούν να περιφέρονται στα ρεύματα της μεταπολίτευσης. Πλην όμως τα όρια είναι ορατά διά γυμνού οφθαλμού. Είναι σαφές ότι η πλειονότητα του πληθυσμού, καταπονημένη ψυχολογικά από τα χρόνια της διαφωνίας, ψάχνει τη συμφωνία όπου μπορεί να τη βρει. Μπορεί να είμαι υπέρ το δέον αισιόδοξος, όμως πιστεύω ότι ο κ. Τασούλας με τη δήλωσή του χάραξε ένα όριο που η κοινωνία μας είναι έτοιμη να το ξεπεράσει.

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022

Πρόσκληση υποβολής αίτησης για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολικών μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής...



Πηγή:www.minedu.gov.gr
25-07-2022 Πρόσκληση υποβολής αίτησης για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολικών μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 62 του ν.4589/2019 (Α΄ 13)

Κατόπιν της δημοσίευσης της αριθμ. 91715/Ε1/22-7-2022 (ΦΕΚ 50/τ. ΑΣΕΠ/23.7.2022, ΑΔΑ: ΨΟΞΧ46ΜΤΛΗ-ΝΧΘ) υπουργικής απόφασης και έκδοσης της αριθμ. 92086/Ε1/25-7-2022 (ΑΔΑ: 6ΣΒΝ46ΜΤΛΗ-Μ79 Εγκυκλίου της Προϊσταμένης της Γενικής Δ/νσης Εκπ/κού Προς/κού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, καλούνται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί:

α) Γενικής Εκπ/σης κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87.01, ΠΕ87.02, ΠΕ87.03, ΠΕ87.04, ΠΕ87.05, ΠΕ87.07, ΠΕ87.08, ΠΕ87.09, ΠΕ87.10, ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.03, ΠΕ88.04, ΠΕ88.05, ΠΕ89.01, ΠΕ89.02, ΠΕ90, ΤΕ01.19, ΤΕ02.02 και ΤΕ16, που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ των Προκηρύξεων 1ΓΕ/2019, 2ΓΕ/2019) και 1ΓΤ/2020 του ΑΣΕΠ, συμπεριλαμβανομένων των πινάκων Μουσικών Ειδικεύσεων (οι οποίοι δημοσιεύτηκαν στα ΦΕΚ Γ΄ 1588/14-07-2021, Γ΄ 1653/23-7-2021, Γ΄ 1694/28-7-2021 και 2679/4-11-2021, όπως ισχύουν, κατόπιν αναμορφώσεώς τους) και επιθυμούν να διοριστούν μόνιμα σε κενές οργανικές θέσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης, καθώς και σε Μουσικά Σχολεία,

και

β) Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05, ΠΕ06, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ60/61, ΠΕ70/71, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87.01, ΠΕ87.02, ΠΕ87.06, ΠΕ87.08, ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.05, ΠΕ91.01, ΤΕ01.19, ΤΕ02.07 και ΤΕ16, που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β΄ των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2019 και 4ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ (Γ΄ 937 και Γ΄ 908 όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν) και επιθυμούν να διοριστούν μόνιμα σε κενές οργανικές θέσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,

να υποβάλουν αίτηση-δήλωση προτιμήσεων περιοχών/μουσικών σχολείων για μόνιμο διορισμό.

Οι αιτήσεις - δηλώσεις περιοχών προτίμησης/μουσικών σχολείων υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) (https://opsyd.sch.gr), από τη Δευτέρα 25 Ιουλίου έως και την Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022.

Για περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας, παραπέμπουμε στην σχετική υπουργική απόφαση.

Εδώ η Υπουργική Απόφαση

Εδώ η εγκύκλιος

Άργος Ορεστικό: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Στης Αγίας μας λοιπόν την εορτή και μνήμη καλούμαστε όλοι να συμμετάσχουμε, αποδίδοντάς της έτσι, το σεβασμό, την τιμή, και την αγάπη που της αξίζει.


 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΟΡΤΗΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 

Δευτέρα 25 Ιουλίου 
❑ 7:00 μ.μ Μέγας πανηγυρικός Αρχιερατικός εσπερινός μετά αρτοκλασίας χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ.Καλλινίκου 
❑ 9:00 μ.μ Παράκληση και χαιρετισμοί Αγ.Παρασκευής 
Τρίτη 26 Ιουλίου 
7:00 π.μ Όρθρος και Αρχιερατική Θ. Λειτουργία υπό του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ. Καλλινίκου. 
❑ 10:30 π.μ Λιτάνευση της Ιεράς εικόνας της πολιούχου Αγίας. 
❑ 7: 00 μ.μ Εσπερινός και παράκληση της Αγίας. 
Πέμπτη 27 Ιουλίου 
❑ 7:00 π.μ – 10:00 π.μ Όρθρος Θεία Λειτουργία και μνημόσυνο υπέρ των κτιτόρων και δωρητών του Ιερού Ναού. 

Εκ του Ιερού Ναού

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022

Υποβολή αιτήσεων εκπαιδευτικών για απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ Καστοριάς και συμπλήρωσης υποχρεωτικού ωραρίου διδακτικού έτους 2022-2023




ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ:

Α. Οι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ79 Μουσικών, ΠΕ86 Πληροφορικής& ΠΕ91 Θεατρολόγων που είναι τοποθετημένοι σε οργανική θέση και οφείλουν να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο.
Β. Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας, που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς είτε από μετάθεση, είτε από μετάταξη και χρειάζεται να τοποθετηθούν και να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο.
Γ. Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων & ΠΕ60 Νηπιαγωγών που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς.
Δ.Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Γενικής και Ειδικής Αγωγής και όλων των ειδικοτήτων που: α) έχουν αποσπαστεί στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Καστοριάς από άλλα Π.Υ.Σ.Π.Ε. β)κατέχουν οργανική θέση στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Καστοριάς και επιθυμούν να αποσπαστούν σε άλλη σχολική μονάδα εντός του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Καστοριάς για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους,

να υποβάλλουν ηλεκτρονικά:

α) Δήλωση Συμπλήρωσης Ωραρίου (αφορά εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων της περίπτωσης Α, σύμφωνα με τον επισυναπτόμενο πίνακα)
β) Δήλωση Προσωρινής Τοποθέτησης και Δήλωση συμπλήρωσης ωραρίου σε όποιες σχολικές μονάδες επιθυμούν, σύμφωνα με τον επισυναπτόμενο πίνακα (αφορά εκπαιδευτικούς της περίπτωσης Β). 
γ)Δήλωση Προσωρινής Τοποθέτησης σε όποιες σχολικές μονάδες επιθυμούν, σύμφωνα με τον επισυναπτόμενο πίνακα (αφορά εκπαιδευτικούς της περίπτωσης Γ).
δ) Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί από άλλα ΠΥΣΠΕ και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι επιθυμούν απόσπαση εντός του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς:

• δήλωση προσωρινής τοποθέτησης (αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς που έχουν έρθει με απόσπαση από άλλο ΠΥΣΠΕ στο ΠΥΣΠΕ Καστοριάς).

• Δήλωση συμπλήρωσης ωραρίου (αφορά μόνο εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που έχουν έρθει με απόσπαση από άλλο ΠΥΣΠΕ στο ΠΥΣΠΕ Καστοριάς και αυτούς που ανήκουν οργανικά στο ΠΥΣΠΕ Καστοριάς και επιθυμούν να αποσπαστούν και χρειάζεται να συμπληρώσουν το ωράριό τους)

• Αίτηση απόσπασης (όσοι ανήκουν οργανικά και επιθυμούν απόσπαση σε άλλη σχολική μονάδα εντός του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς) Οι αιτήσεις αφορούν και τις εξής κατηγορίες αποσπάσεων:

1. από σχολική μονάδα γενικής αγωγής σε σχολική μονάδα γενικής αγωγής,

2. από Σχολική μονάδα Ειδικής Αγωγής ή Τ.Ε. σε Τ.Ε ή σχολική μονάδα Ειδικής Αγωγής.

Κάθε ηλεκτρονική αίτηση, η οποία αποτελεί ταυτόχρονα και υπεύθυνη δήλωση, πρέπει να συνοδεύεται από τα απαραίτητα πρόσφατα δικαιολογητικά που αφορούν τα μοριοδοτούμενα κριτήρια. (Υπενθυμίζουμε ότι μπορείτε εύκολα να εκδώσετε τα πιστοποιητικά γέννησης – εντοπιότητας & οικογενειακής κατάστασης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας gov.gr).

Διευκρινίσεις:

Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται σε λειτουργικά κενά με την εξής σειρά:

1. Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ενώ κατέχουν οργανική θέση, χαρακτηρίζονται λειτουργικά υπεράριθμοι λόγω μεταβολών των σχολικών μονάδων ή μείωσης του μαθητικού δυναμικού.

2. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι παραμένουν στη Διάθεση της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Καστοριάς.

3. Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί εντός και εκτός του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς συγκρινόμενοι μεταξύ τους με τη μοριοδότηση των αποσπάσεων. 
Ως εκ τούτου, λειτουργικά κενά για αποσπάσεις, έχουν εν δυνάμει όλες οι σχολικές μονάδες της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Καστοριάς και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν έως είκοσι (20) προτιμήσεις.
Επισημαίνουμε ότι ο χρόνος απόσπασης δεν λογίζεται ότι διανύθηκε στην οργανική θέση για κατοχύρωση του δικαιώματος μετάθεσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του Π.Δ. 50/96.
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλλουν τις ηλεκτρονικές τους δηλώσεις ανά περίπτωση όπως αναφέρεται πιο πάνω, από την Πέμπτη 21-07-2022 μέχρι και την Παρασκευή 05-08-2022 και ώρα 15.00 μ.μ, ακολουθώντας την παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση: 
ή μέσω της ιστοσελίδας της Δ.Π.Ε. Καστοριάς 
 (http://dipe.kas.sch.gr), από το μενού ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ > Αιτήσεις Τοποθέτησης.
Θα πρέπει καταρχήν να εγγραφείτε ώστε να αποκτήσετε Όνομα Χρήστη & Κωδικό Πρόσβασης και στην συνέχεια να συνδεθείτε, ώστε να συμπληρώσετε την δήλωση ή τις δηλώσεις που σας αφορούν. 
Σε περίπτωση που έχετε ήδη εγγραφεί στην πλατφόρμα μπορείτε να συνδεθείτε απευθείας με το όνομα χρήστη (το emailπου έχετε δηλώσει) και τον κωδικό πρόσβασης. 
- Για να καταχωρισθεί η δήλωσή σας θα πρέπει να πατήσετε«Οριστική Υποβολή». 
- Η δήλωση υποβάλλεται οριστικά μία μόνο φορά. 


2326_ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣ_ΤΟΠ_-ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΠΕ 20-07-2022

ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ 20-07-2022

ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΕΝΩΝ ΠΕ70 – ΠΕ60 Γ.Α. – Ε.Α. 20-07-2022

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2022

ΠΥΣΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ:Τοποθετήσεις Λειτουργικά Υπεράριθμων

 

Α. ΠΕ70 ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ

1.

ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

5ο ΔΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

2.

 ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΙΔΟΥ 

ΜΑΡΙΑ

3ο ΔΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

3.

ΤΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΜΑΡΙΑ

1ο ΔΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

4.

ΣΟΥΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ


5ο ΔΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

5.

ΛΙΑΝΟΥ

ΠΟΛΥΞΕΝΗ

6ο ΔΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

6.

ΤΟΠΑΛΗΣ

ΠΑΥΛΟΣ

9ο ΔΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

7.

ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΥ

ΒΑΣΙΛΙΚΗ

3ο ΔΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

8.

ΓΕΡΑΚΙΩΤΗ

ΕΛΕΝΗ

ΔΣ ΤΟΙΧΙΟΥ

9.

ΜΑΤΣΟΥΛΙΑΔΗ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ

6ο ΔΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

10.

ΚΩΣΤΑ

ΘΑΛΕΙΑ

1ο ΔΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

11.

ΤΟΤΟΝΙΔΟΥ

ΣΟΦΙΑ

1ο ΔΣ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ

12.

ΤΣΙΡΑΝΙΔΗΣ

ΘΕΟΛΟΓΟΣ

 ΔΣ ΚΩΣΤΑΡΑΖΙΟΥ

13.

ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΤΕΡΓΙΟΣ

ΔΣ ΧΙΛΙΟΔΕΝΔΡΟΥ

14.

ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

ΑΓΝΗ (ΠΕ71)

5ο Δ.Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ



Β. ΠΕ60 ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ

1.

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

ΘΕΟΔΟΤΑ

3ο  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

2.

ΜΑΝΩΛΗ

ΕΛΕΝΗ

3ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

3.

ΣΙΜΩΤΑ

ΑΓΝΟΥΛΑ

ΚΟΛΟΚΥΝΘΟΥΣ

4.

ΣΙΑΝΟΥ

ΟΛΓΑ

ΜΑΥΡΟΧΩΡΙΟΥ

5.

ΠΙΤΟΥΛΗ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

6ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

6.

ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

ΑΓΝΗ

ΤΟΙΧΙΟΥ

7.

ΒΟΛΟΓΙΑΝΝΗ

ΑΣΠΑΣΙΑ

3ο Ν/Γ ΜΑΝΙΑΚΩΝ

8.

ΠΟΛΙΤΗ

ΜΑΡΙΑ

3ο Ν/Γ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ

9.

ΡΟΥΔΗ

ΑΛΙΚΗ-ΝΤΑΝΙΕΛΑ

ΠΟΛΥΚΑΡΠΗΣ

10.





Γ. ΠΕ11

1.

ΚΡΑΤΣΙΟΥ

ΚΑΛΛΙΟΠΗ

7ο Δ.Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

2.

ΜΑΚΡΗ 

ΝΙΚΟΛΕΤΑ

3ο Δ.Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

  
Δ. ΠΕΟ6

1.

ΜΑΝΘΟΥ

ΙΟΥΛΙΑ

3ο  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ


ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ(ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΆ ΚΕΝΑ)