ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

ΥΠΕΣ: 20 εκατ. ευρώ στους δήμους για επισκευή 325 σχολείων. Τα ποσά που θα πάρουν οι Δήμοι Δυτικής Μακεδονίας

Τα λιγότερα χρήματα οι τρεις μικροί Δήμοι: Νεστορίου, Δεσκάτης και Πρεσπών και αμέσως μετά ο Δήμος Άργους Ορεστικού. Ο "Καλλικράτης" όλους τους Δήμους τους αύξησε πληθυσμιακά, εκτός από το Δήμο Άργους Ορεστικού, που εκτός αυτού, άλλαξε και το όνομά του, σε Δήμο Ορεστίδος!

Με απόφασή του το υπουργείο Εσωτερικών κατανέμει στους δήμους της χώρας το ποσό των 20.000.000 ευρώ για την επισκευή και συντήρηση 325 σχολικών κτιρίων.

Η κατανομή γίνεται με κριτήρια τον αριθμό των μαθητών, σε ποσοστό 70% και τον αριθμό των τμημάτων των σχολείων σε ποσοστό 30%, σύμφωνα με στοιχεία του σχολικού έτους 2012- 2013 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 2011- 2012 για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και του Συντονιστικού Γραφείου Μειονοτικών Σχολείων.
Δήμοι Νομού Κοζάνης*

  1. ΚΟΖΑΝΗΣ 162.300,00
  2. ΕΟΡΔΑΙΑΣ  115.000,00
  3. ΣΕΡΒΙΩΝ-ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ  24.600,00
  4. ΒΟΙΟΥ 32.100,00

 Δήμοι Νομού Καστοριάς

  1. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ  78.700,00
  2. ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ** 23.000,00
  3. ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ  2.700,00

 Δήμοι Νομού  Φλώρινας

  1. ΦΛΩΡΙΝΑΣ  81.500,00
  2. ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ  36.200,00
  3. ΠΡΕΣΠΩΝ  2.500,00
Δήμοι Νομού Γρεβενών

  1.  ΓΡΕΒΕΝΩΝ  43.800,00
  2.  ΔΕΣΚΑΤΗΣ  8.700,00
* Τον όρο περιφερειακή ενότητα ο λαός δεν το χρησιμοποιεί στην καθημερινότητα, γιατί αποδεικνύεται δύσχρηστος και "συναισθηματικά" αδόκιμος. 
**Η μετονομασία σε Δήμο Άργους Ορεστικού έχει πραγματοποιηθεί με το προεδρικό διάταγμα 66/2013 από τον περασμένο Απρίλιο, όμως το υπουργείο συνεχίζει να χρησιμοποιεί την ονομασία του τέως  Καποδιστριακού Δήμου!

"ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ" Η "ΔΟΥΝΑΙ ΚΑΙ ΛΑΒΕΙΝ";



Του Ν. ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ*

Δεν έχουν ιερό! Δεν έχουν όσιο! Είναι ξεπουληματίες. Κανονικοί. Έχουν πέσει πάνω στο σώμα της χώρας και το εκποιούν. Έχουν κάνει κολεγιά με τα κοράκια και τα βγάζουν όλα στο σφυρί. Τη γη μας, την ιστορία μας, την ψυχή μας!

Ο «Ηρόδοτος» του μέλλοντος θα έχει σίγουρα κάποιες σελίδες του αφιερωμένες σ’ αυτούς. Τις πιο μαύρες. Αλήθεια από πιο «μνημείο ντροπής» να ξεκινήσεις; Και μόνο η αγγελία (!) που τόλμησαν να βάλουν για να διαφημίσουν την πραμάτεια τους, αφήνει άφωνο όποιον διαθέτει έστω και ελάχιστο αίσθημα ντροπής:

«Περιοχή με μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον, όπου διεξήχθη η γνωστή μάχη των Θερμοπυλών μεταξύ Ελλήνων και Περσών το 480 πΧ. Σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία, ο Ήφαιστος, μετά από αίτηση της Θεάς Αθηνάς, δημιούργησε τις πηγές για τον Ηρακλή, προκειμένου να πλένεται και να ξεκουράζεται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του»!

(Παρεμπιπτόντως: Αυτά συμβαίνουν επί ημερών πρωθυπουργού Σαμαρά. Ο οποίος θήτευσε και ως υπουργός Πολιτισμού... Αυτά συμβαίνουν επί ημερών του αντιπροέδρου Βενιζέλου. Ο οποίος, επίσης, θήτευσε ως υπουργός Πολιτισμού)…

Έτσι γράφει το πωλητήριο που έβαλαν οι κύριοι του ΤΑΙΠΕΔ για τις ιαματικές πηγές στις Θερμοπύλες. Ναι. Ξεπουλάνε και τις Θερμοπύλες! Και το διαφημίζουν! Ακόμα και τον Λεωνίδα, τον παρουσιάζουν σαν πλασιέ του «real estate» τους! Ακόμα κι εκείνο το «Μολών λαβέ», το ξεφτίλισαν! Το έκοψαν, το… «εκσυγχρόνισαν», το… «μετέφρασαν» και το έκαναν… «λαβέ»! Σκέτο!

Είναι τόσο «χαλασμένοι» που ούτε αυτό δεν μπορούν να καταλάβουν: Ότι όχι μόνο δεν θα έπρεπε να διαφημίζουν τι κεφάλαιο της ιστορίας ξεπουλάνε, αλλά ότι, αντίθετα, θα έπρεπε να το κρύβουν. Όμως η «ηθική» τους είναι άλλου τύπου. Ποια ηθική και ιστορίες για Μαραθώνες, για Σαλαμίνες και Θερμοπύλες. Εδώ μιλάει η πορτοφόλα!

Ποιοι Σπαρτιάτες και ποιοι Θεσπιείς. Για τους χαρτογιακάδες αυτά είναι κουραφέξαλα. Εδώ μιλάνε τα φράγκα, κύριοι! Έτσι θα έρθει η «ανάπτυξη». Αυτό θα πει «επενδυτικό κλίμα». Όλα τα άλλα είναι… αναχρονισμοί.

Στο σφυρί, λοιπόν, και οι Θερμοπύλες. Τι κι αν το «φιλετάκι» βρίσκεται εντός κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου; Ο καλός «επενδυτής» θα έρθει και ως άλλος Δαρείος, ως άλλος Ξέρξης, θα πάρει ό,τι ζητούσαν εκείνοι: «Γην και ύδωρ»! Και σε τι θέα, ε; Θα πίνει το κονιακάκι του, θα καπνίζει το πούρο του και στα 500 μόλις μέτρα απόσταση θα απλώνεται μπροστά του ο πυρήνας του αρχαιολογικού χώρου: Ο Κολωνός! Ο μικρός λόφος που έλαβε χώρα η τελική φάση της μάχης των Θερμοπυλών. Έρμε Λεωνίδα…

Κι αφού έβγαλαν στο σφυρί τις Θερμοπύλες, σιγά μην κολλήσουν στα υπόλοιπα: Πωλητήριο από τη ΔΕΗ μέχρι τους αιγιαλούς. Από το νερό μέχρι τα λιμάνια και τα αεροδρόμια. Πωλητήριο και στον Τύμβο των Σαλαμινομάχων! Πωλητήριο και στην Πουνταζέζα, στην θεσμοθετημένη αρχαιολογική ζώνη, που περιλαμβάνει τον παραθαλάσσιο οικισμό του αρχαίου δήμου Σουνίου της Λαυρεωτικής. Πωλητήριο και στις παραλίες του Σίμου και του Σαρακίνικου στην Ελαφόνησο, αυτόν τον ανεκτίμητο παράδεισο, τον ενταγμένο στο δίκτυο «Νatura 2000». Πωλητήριο σε 20 ακίνητα του Υπουργείου Πολιτισμού στην Πλάκα, μαζί και το κτήριο της οδού Μπουμπουλίνας, εκεί που «χτυπούν το βράδυ στην ταράτσα τον Αντρέα».Πωλητήριο και στην Ακροναυπλία!

Αλλά, θα πείτε, τι να τους νοιάζει τους «Μπαλτάκους» ότι ξεπουλιέται η Ακροναυπλία. Τι ήταν η Ακροναυπλία; Ενα «Στρατόπεδο Κράτησης Κομμουνιστών», ήταν, όπως επισήμως, άλλωστε, βαφτίστηκε από τον φασίστα Μεταξά. Επομένως, τι τους νοιάζει τους «Μπαλτάκους» που ο τόπος έχει πάνω του τα «σημάδια» του Μπελογιάννη, του Γληνού, του Σουκατζίδη και εκατοντάδων άλλων. Σωστά.

Αλλά, αυτοί δεν κρύβονται με τίποτα. Γιατί εκεί, στην Ακροναυπλία, εκτός από του Μπελογιάννη υπάρχουν και τα «σημάδια» του καταδικασμένου για «εσχάτη προδοσία» Θεόδωρου Κολοκοτρώνη! Αυτά ξεπουλάνε οι «μεσίτες» μας. Λες και πρόκειται για τσιφλίκι τους. Λες και τα φέρανε από το σπίτι τους.

Να δείτε πως το λένε; Α, ναι: «Παρωχημένες εμμονές»! Από αυτό – λένε – πάσχουμε. Εμείς, πάλι, λέμε ότι πάσχουν από ξετσιπωσιά. Ότι στο παζάρι τους δεν υπάρχει ούτε ένας πάγκος που να πουλάει, έστω για τα μάτια του κόσμου, λίγη τσίπα.

Έχουμε, δε, να τους θυμίσουμε μια ενδιαφέρουσα ιστορία, σ’ αυτούς, στους «επενδυτές» τους, στους πολιτικούς προϊσταμένους τους και στους κάθε λογής κλητήρες της υπηρεσίας «δούναι και λαβείν». Μια ιστορία από κείνες που ό,τι και να ξεπουλήσουν, δεν μπορούν να τις θάψουν:

Λίγα χρόνια νωρίτερα από το «Μολών λαβέ» των Θερμοπυλών, οι Πέρσες αγγελιαφόροι μετέφεραν την απαίτηση για «Γην και ύδωρ» στο βασιλιά της Σπάρτης. Τότε ήταν που ο Λεωνίδας και οι Σπαρτιάτες τους πέταξαν σε ένα βαθύ πηγάδι. Λέγοντάς τους πως θα τα βρουν εκεί…

*Δημοσιεύθηκε στο "enikos.gr" την Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

Ο Αλέξης Τσίπρας δεσμεύτηκε για τη ΔΕΗ. Το ίδιο πρέπει να πράξει και για την αξιολόγηση του ΠΔ152/2013

Ευκρινές ΟΧΙ για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, απόλυτη σιωπή για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς 
Την περασμένη Πέμπτη 26 Ιουνίου, το κόμμα τη αξιωματικής αντιπολίτευσης οργάνωσε εκδήλωση για τη "μικρή ΔΕΗ" στο ξενοδοχείο "Τιτάνια", κατά την οποία απηύθυνε κάλεσμα με σκοπό τη συγκρότηση ενός παλλαϊκού κοινωνικού μετώπου ενάντια στη διάσπαση της εταιρείας.
Στην εκδήλωση ο Αλέξης Τσίπρας έκανε λόγο για εκποίηση δημόσιου πλούτου και δεσμεύτηκε πως θα καταργήσει τη συμφωνία εάν εκλεγεί κυβέρνηση.
Θα περιμέναμε κάτι ανάλογο να πράξει για το μείζον και φλέγον θέμα, που απασχολεί αυτή την περίοδο τη μεγάλη εκπαιδευτική οικογένεια και που δεν είναι άλλο, από αυτό της αξιολόγησης, όπως ορίζεται από το γνωστό προεδρικό διάταγμα.
Εκτός και αν, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης συμμερίζεται την αναληθή και παραπλανητική άποψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, πρώην και νυν, πως οι συνδικαλιστικές αντιδράσεις είναι ακατανόητες και ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών επιθυμεί και θέλει το συγκεκριμένο τύπο αξιολόγησης! 
Πράγματι, οι εκπαιδευτικοί θέλουν να αξιολογούνται, όχι όμως, με τον τρόπο που προβλέπεται στο προεδρικό διάταγμα και χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος μεταξύ υπουργείου και των ομοσπονδιών  ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.
Για μία ακόμη φορά καλώ τον πρόεδρο του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα, να επιδείξει την ίδια ευαισθησία, που με εξαιρετική ταχύτητα επέδειξε στο θέμα της αποκρατικοποίησης της ΔΕΗ, ανακοινώνοντας επιτέλους με παρρησία και ειλικρίνεια, τη θέση του κόμματός του για την επιχειρούμενη εφαρμογή της αξιολόγησης του ΠΔ152/2013.  

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΠΟ ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗ

Παληγιάννης Βασίλειος
Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε. 
Τηλ. 6974750409
Fax: 2103442287 
e-mail: paligiannis@hotmail.gr   Αθήνα, 28/06/2014


Την Τετάρτη 2/7/14 η συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ για τις Μεταθέσεις
Έως τις 11/7/2014 η ανακοίνωσή τους


Το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει την Τετάρτη 2/7/14 και την Πέμπτη 3/7/14 για να εξετάσει σύμφωνα με την Ημερήσια Διάταξη τα παρακάτω θέματα:

  • Εξέταση αμφισβητούμενων αιτήσεων μετάθεσης.
  • Εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων ανάκλησης μεταθέσεων
  • Εξέταση αιτήσεων για ένταξη εκπαιδευτικών στις ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων.
  • Εξέταση αιτήσεων μετάθεσης για Ειδική Αγωγή.
  • Εξέταση αιτήσεων μετάθεσης στα Διαπολιτισμικά Σχολεία.
  • Συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών.
Η εξέταση θεμάτων μετάθεσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα συνεχιστεί την Τρίτη 8/7/2014.
Ελπίζουμε την Πέμπτη 10/7/14 ή το αργότερο Παρασκευή 11/7/2014, αν δεν προκύψει κάποιο πρόβλημα, να ανακοινωθούν και επισήμως οι μεταθέσεις.
Θέλω να επισημάνω την υπερπροσπάθεια όλων των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Προσωπικού για την υλοποίηση του χρονοδιαγράμματος για τις μεταθέσεις που έθεσε η νέα πολιτική ηγεσία και συγκεκριμένα ο καθ’ ύλην αρμόδιος υφυπουργός κ. Δερμεντζόπουλος.
Η ολοκλήρωση της διαδικασίας των μεταθέσεων, παρά τη μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση που υπήρξε ως προς την υποβολή των αιτήσεων, αποδεικνύει πως όταν υπάρχει πολιτική βούληση όλα μπορούν να υλοποιούνται στην ώρα τους.
Σημειώνω πως εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ανακοίνωση των μεταθέσεων θα υποβληθούν οι αιτήσεις αμοιβαίων μεταθέσεων.

Οι αποσπάσεις σε φορείς, Διευθύνσεις και Κεντρική Υπηρεσία θα πραγματοποιηθούν έως το τέλος Ιουλίου.
Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ ελπίζω να πραγματοποιηθούν έως το τέλος Αυγούστου.

Πάντα στη διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλειος

Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Νέα ανακοίνωση της ΔΟΕ για την εξ αποστάσεως "επιμόρφωση" και επίδοση εξώδικης δήλωσης-πρόσκλησης προς τον υπουργό παιδείας.

Συνδικαλιστική αλλά και νομική στήριξη από τη ΔΟΕ, στους αντιρρησίες της προσχηματικής "επιμόρφωσης"

Δηλώνω ευτυχής, που το προεδρείο της ΔΟΕ ενστερνιζόμενο και τις δικές μου απόψεις, που εξέφρασα δια ζώσης στην Αθήνα, για τη διαδικασία της εξ αποστάσεως "επιμόρφωσης", δρομολόγησε τη διερεύνηση της ορθότητας της εν λόγω διαδικασίας μέσω της δικαστικής οδού. Τελούμε όλοι σε αναμονή των αποτελεσμάτων.
Διατελώ φέρελπις
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

                                                       Αθήνα  27/6/2014             
Προς
                                                  Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε
ΘΕΜΑ: « Απάντηση  στην κλήση για εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση»
   
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την απόφασή του στις 20-6-2014 (α.π.921) κάλεσε τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην πάρουν μέρος στη διαδικασία της εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσης.
  Στην ίδια απόφαση αναλύθηκε και το ότι η όλη διαδικασία είναι νομικά έωλη. Επισυνάφθηκε, μάλιστα, γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε., σύμφωνα με την οποία «οι εντολές για συμμετοχή σε επιμορφωτικές δράσεις είναι προδήλως παράνομες», επομένως «ο υπάλληλος δεν υποχρεούται να εκτελέσει την εντολή αναφέροντας παραλλήλως στο προϊστάμενο όργανο αυτού, που έδωσε την εντολή, χωρίς να αποκλείεται και ο καταλογισμός πειθαρχικών ευθυνών προς τους περιφερειακούς διευθυντές, που παρείχαν κατευθύνσεις προς τους δημοσίους υπαλλήλους, καθ’ υπαγόρευση οργάνου μη αρμοδίου και με αποστολή καθαρά συμβουλευτική.»
  Απόφαση για τη μη συμμετοχή των διευθυντών σχολικών μονάδων στη διαδικασία της εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσης πήρε και η 83η Γενική Συνέλευση του Κλάδου στις 23-6-2014.
  Σε συνέχεια των παραπάνω ενεργειών, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας αποστέλλει κείμενο αναφοράς που μπορούν να υποβάλλουν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων προς το όργανο διοίκησης που είτε τους διαβίβασε την απόφαση του Ι.Ε.Π. είτε τους κάλεσε να την υλοποιήσουν (κατά κύριο λόγο περιφερειακοί διευθυντές αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις διευθυντές εκπαίδευσης). Το έγγραφο συντάχθηκε από τη νομική σύμβουλο της Δ.Ο.Ε. και ενισχύει με νομική τεκμηρίωση την απόφαση των διευθυντών των σχολείων να μη συμμετέχουν στην εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση.
  Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα κατατίθεται, με επίδοση από δικαστικό κλητήρα, εξώδικη δήλωση – πρόσκληση προς τον Υπουργό Παιδείας με την οποία του ζητείται να προβεί σε άμεση απόσυρση όλων των σχετικών με την εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση εγγράφων ενώ τις αμέσως επόμενες ημέρες θα κατατεθεί μηνυτήριος αναφορά κατά παντός υπευθύνου για την όλη διαδικασία της επιμόρφωσης για την αξιολόγηση.

 Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     Ο ΓΕΝ.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Χαράλαμπος Κόκκινος    Αθανάσιος Κικινής

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ …………..

ΑΝΑΦΟΡΑ

                Τ……. ………………………….. …………………………………, Διευθυντή του ………………… Δ.Σ. …………………………………., κατοίκου ………………., οδός …………………. Αριθμός ……………………….

Αξιότιμε κύριε Περιφερειακέ,

                Σε συνέχεια του υπ’ αριθμόν ……………. εγγράφου σας δια του οποίου καλούμαι να συμμετάσχω σε εξ αποστάσεως επιμόρφωση για την αξιολόγηση, σας ενημερώνω, ότι η συμμετοχή στα σεμινάρια αυτά δεν εντάσσεται εντός των εργασιακών μου καθηκόντων, δεδομένου, ότι: (α) Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συνιστά νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, συμβουλευτικού χαρακτήρα προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε καμία περίπτωση δεν έχει εισέτι εκδοθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 2 παρ.2 του ν. 3966/2011 υπουργική απόφαση, δια της οποίας ανατίθεται σύμφωνα με τον νόμο η υλοποίηση δράσεων στο ΙΕΠ και (β) δεν έχει εισέτι εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 2 παρ.5 του π.δ. 152/2013 Υπουργική Απόφαση, η οποία θα καθορίσει το περιεχόμενο και την διαδικασία της επιμόρφωσης στελεχών αναφορικά με την αξιολόγηση.
Εκ των ανωτέρω είναι προφανές, ότι η συμμετοχή σε μια επιμορφωτική διαδικασία αυτού του είδους, μόνο σε εθελοντική –οικειοθελή βάση μπορεί να λάβει χώρα, πράγμα, το οποίο, ωστόσο, δεν επιθυμώ.

Με εκτίμηση,
…………., ……. Ιουνίου 2014
Ο Διευθυντής

Πλεονάσματα και ελλείμματα σε διδακτικό προσωπικό της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς


Στη σημερινή συνεδρίαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, ο Διευθυντής Α/θμας Εκπαίδευσης Καστοριάς και πρόεδρος του ΠΥΣΠΕ, Γεώργιος Μασλάρης, παρουσίασε στα μέλη του συμβουλίου τον πίνακα οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Καστοριάς.
 Η σύνταξη του πίνακα πραγματοποιήθηκε βάσει:

  • της με αριθ. πρωτ. 97340/Δ1/24-6-2014 εγκυκλίου του υπουργείου παιδείας
  • της επετηρίδας σχολικού έτους 2013-2014, με τους εκπαιδευτικούς που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς
  • του πίνακα με τα οργανικά κενά των σχολικών μονάδων Ν. Καστοριάς.
Έτσι, λοιπόν, έχουμε:

         
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΝΗΚΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΠΥΠΕ
ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ -ΕΛΛΕΙΜΜΑ
ΕΚΤΙΜΗΣΗ  ΠΥΣΠΕ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
254
264
+10
+10
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
73
68
-5
-6
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
21
21
0
0
ΑΓΓΛΙΚΩΝ
16
16
0
0
ΜΟΥΣΙΚΗΣ
8
3
-5
-5
 Για τη σύνταξη του πίνακα δεν υπολογίστηκαν οι εκπαιδευτικοί που μετατάχθηκαν από τη Β/θμια, με τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθρου 82 του Ν.4172/2013 (ΦΕΚ 167/23-7-2013, τ.Α΄)          

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Α. Υπεράριθμοι από τις προηγούμενα σχολικά έτη:
  • Δάσκαλοι: 5 και Νηπιαγωγοί: 2
Β. Στη Διάθεση του ΠΥΣΠΕ από τα προηγούμενα έτη:
  • Δάσκαλοι: 14 (οι δύο αποσπασμένοι στο εξωτερικό) Φυσικής Αγωγής: 1

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία θα πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, για το σχολικό έτος 2014-2015 και οι οποίες αναμένονται να ανακοινωθούν στα μέσα Ιουλίου.

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΛΟΓΩ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΑΠΟΥΣΙΑΣ

Ο Ν. 1566/85 αντέχει στο χρόνο παρά τα 29 του χρόνια και ψηφισμένος στα θερινά τμήματα της βουλής μονονυκτίς!
ΘΕΜΑ:«Αναπλήρωση Δ/ντών Σχολικών Μονάδων μετά από μακρόχρονη απουσία τους».

               
1.      Σε περίπτωση απουσίας του διευθυντή λόγω θεσμοθετημένων αδειών πέραν του διμήνου, όπως αναρρωτική άδεια, άδεια ανατροφής τέκνων κ.λ.π., η θέση του αναπληρώνεται όπως ορίζεται στις περ. Δ΄και Ε’ του άρθρου 11 Ν.1566/85 (Φ.Ε.Κ. 167 Α’).*  Η εν λόγω αναπλήρωση δεν μπορεί να διαρκέσει πέρα από τη λήξη του σχολικού έτους, όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ.Δ/5716/15-4-1988 Υπουργική Απόφαση.**  Επίσης, η απουσία διευθυντή λόγω υπηρέτησης σε θέσεις ευθύνης με απόσπαση  στην Κεντρική Υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. επιδέχεται αναπλήρωσης, όπως ορίζεται στην με αριθμ.120745/Δ2/5-10-2012 Υπουργική Απόφαση.

ΔΕΙΤΕ:
Το σχετικό έγγραφο:  Α.Π. Φ.361.22/14482.Δ1/04-02-2013

*Άρθρο 11 εδ. Ε'του Ν.1566/85 Αναπλήρωση. 

1. Αν δεν υπάρχει διευθυντής σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ. ή απουσιάζει ή κωλύεται και δεν υπάρχει υποδιευθυντής, με απόφαση του νομάρχη, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου, ανατίθεται η προσωρινή άσκηση καθηκόντων σε εκπαιδευτικό που υπηρετεί σε σχολείο του νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος και έχει τα απαιτούμενα προσόντα. Η προσωρινή αναπλήρωση δεν μπορεί να διαρκέσει πέραν από τη λήξη του διδακτικού έτους.(τροποποιήθηκε σε σχολικό έτος). Για το χρονικό διάστημα που ασκεί τα καθήκοντά του ο προσωρινός διευθυντής, παίρνει το επίδομα που προβλέπεται για την αντίστοιχη θέση.

** Η με αρ. Δ/5716/15-04-1988 Υ.Α. (ΦΕΚ 217/Β/1988) (η τροποποίηση από διδακτικό έτος σε σχολικό έτος)

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΠΥΣΠΕ) ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ


Συνεδριάζει αύριο, 27 Ιουνίου και ώρα 09:00π.μ., το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, υπό την προεδρία του Μασλάρη Γεωργίου, με θέματα ημερήσιας διάταξης:
  1.  Επικύρωση πρακτικού προηγούμενης συνεδρίασης.
  2.  Επικύρωση κενών οργανικών θέσεων.
  3.  Κάθε άλλο θέμα που θα προταθεί.

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

Η ΟΛΜΕ είναι εδώ;


Επιτέλους, η ΟΛΜΕ, έστω και με αρκετή  καθυστέρηση, αποφάσισε να ανακοινώσει τις θέσεις της για τα σεμινάρια της ντροπής, όπως τα ονομάζει. Μάλιστα, η ανακοίνωση συνοδεύεται και από τη γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου τής ΟΛΜΕ.
Πατήστε ΕΔΩ

83η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ:Στις 2 το μεσημέρι θα έπρεπε να λήξουν οι εργασίες και τελείωσαν την εβδόμη εσπερινή! Εύλογο είναι, οι αντιπρόσωποι από την περιφέρεια να έχουν φύγει!

Για όσους το αγνοούν,
η Γενική Συνέλευση αντιπροσώπων αποτελεί την κορυφαία διαδικασία του κλάδου
Η χθεσινή, τελευταία μέρα των εργασιών της 83ης Γενικής Συνέλευσης της Ομοσπονδίας μας, επιφύλασσε  εκπλήξεις για τις παρατάξεις ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ(ΠΑΣΚ). Συγκεκριμένα και ενώ οι δύο συνδικαλιστικές παρατάξεις έχουν εκλέξει τους περισσότερους αντιπροσώπους στη Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ, σύμφωνα με αποτελέσματα των περυσινών εκλογών στην 82η Γ.Σ. του κλάδου, βρέθηκαν να είναι μειοψηφία στην πρόταση του ΠΑΜΕ για κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης. Στην ίδια πρόταση του ΠΑΜΕ συμπεριλαμβάνεται και η διαγραφή των στελεχών της εκπαίδευσης από μέλη της ΔΟΕ, που θα δεχτούν το «βαρύ» τίτλο του αξιολογητή.
Με την παραπάνω πρόταση του ΠΑΜΕ συντάχθηκαν οι παρατάξεις των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ και της ΕΡΑ. Το παράδοξο και τραγελαφικό, είναι ότι εκείνη την ώρα από τους 600 περίπου αντιπροσώπους, που θα έπρεπε και ήταν υποχρεωμένοι να βρίσκονται στην αίθουσα, παρόντες ήταν περίπου 400! Έτσι, για ένα τόσο σοβαρό θέμα που θα απασχολεί και θα ταλανίζει τον κλάδο από εδώ και στο εξής, πολλοί/ές συνάδελφοι αντιπρόσωποι δεν ήταν παρόντες/ούσες, ώστε να εκφράσουν τη θέση τους στη συγκεκριμένη πρόταση του ΠΑΜΕ. 
Η πρόταση υπερψηφίστηκε από 225 αντιπροσώπους (ΠΑΜΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ-ΕΡΑ) και καταψηφίστηκε από 134 (ΔΑΚΕ -ΔΗΣΥ), ενώ υπήρξαν και 23, που προτίμησαν το λευκό (μάλλον οι διάφοροι «ανεξάρτητοι»)
Αυτοί που απουσίαζαν, εκείνη τη χρονική στιγμή, προφανώς ανήκαν στις παρατάξεις ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ. Δεν πρέπει όμως να μας διαφεύγει, ότι οι περισσότεροι αντιπρόσωποι των δύο αυτών παρατάξεων προέρχονται από την περιφέρεια και θα έπρεπε να επιστρέψουν στις κατοικίες τους. Εξάλλου, το πρόγραμμα εργασιών  της τελευταίας μέρας έληγε στις 2 το μεσημέρι και τέτοιες προτάσεις δεν μπορεί να συζητιούνται στο παρά πέντε. 
Εν πάση περιπτώσει, ως παρατηρητής της 83ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ, αυτό που έχω αποκομίσει από την κορυφαία αυτή διαδικασία, είναι ότι:

  • δεν τηρούνταν το πρόγραμμα εργασιών(οι εργασίες κάθε μέρα ξεκινούσαν και τελείωναν με μεγάλη καθυστέρηση, ο κάθε ομιλητής/τρια παραβίαζε το χρόνο του, με τα μέλη του Δ.Σ. και  τους αιρετούς να μιλάν όσο θέλουν)  
  • η πλειοψηφία των αντιπροσώπων δεν σεβόταν τους εισηγητές/τριες όταν μιλούσαν από το βήμα παρά τις συνεχείς συστάσεις εκ μέρους του προεδρείου 
  • αρκετοί προτιμούσαν να είναι εκτός αιθούσης, αγνοώντας ότι εκπροσωπούσαν χιλιάδες συναδέλφους τους, που τους ψήφισαν για να είναι τουλάχιστον συνεπείς στις υποχρεώσεις τους.  
Επιτακτική η ανάγκη η μείωση όσον αφορά τη χρονική διάρκεια των εργασιών, αφού οι τρεις μέρες κατά την άποψή μου είναι πολλές και δεν προσφέρουν κάτι το ουσιαστικό. Μία μέρα ή το πολύ δύο, είναι αρκετές και θα εξοικονομηθούν χιλιάδες ευρώ, που τώρα κατασπαταλώνται κατά την άποψή μου. Εξυπακούεται ότι θα πρέπει να γίνεται αυστηρός και συνεχής έλεγχος, για το πόσοι από τους αντιπροσώπους παρουσιάζονται και παρακολουθούν ανελλιπώς τις εργασίες της Γενικής  Συνέλευσης.
Όσον αφορά το πρόγραμμα δράσης για το 2014-2015 δεν πάρθηκε απόφαση! Φαντάζομαι ότι στην αίθουσα θα είχαν μείνει μόνο οι αντιπρόσωποι του λεκανοπεδίου και όμορων νομών.
Και του χρόνου με υγεία!

Έως τις 30 Ιουνίου, θα πρέπει να αποσταλεί στο υπουργείο πίνακας με τα κενά των οργανικών θέσεων

Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Αναβάθμιση της διδασκαλίας Αγγλικών στα σχολεία

Η εκμάθηση της γλώσσας συνδέεται με την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας

Θετικά εκτιμάται η σύνδεση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο δημόσιο σχολείο με την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας ως εφόδιο γλωσσομάθειας των μαθητών με το μικρότερο δυνατό οικονομικό κόστος.

Το παραπάνω αναφέρεται σε έγγραφο του υπουργείου Παιδείας που διαβιβάστηκε στη Βουλή. Με αυτόν τον τρόπο, τονίζει το υπουργείο, θα προωθηθεί μια ολιστική αξιολόγηση της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών ανά βαθμίδα και τάξη και θα ενισχυθεί μακροπρόθεσμα η αξιοπιστία της δημόσιας γλωσσικής εκπαίδευσης.

Το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει την αναβάθμιση του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας στα σχολεία και στο πλαίσιο αυτό, τόσο το ΥΠΑΙΘ όσο και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μεριμνούν για την προώθηση της γλωσσομάθειας εντός του κρατικού εκπαιδευτικού συστήματος γι’ αυτό και διατηρούν ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας και διαβούλευσης με θεσμικούς φορείς και άλλους λειτουργούς.

Μεταξύ των βασικών στοιχείων του Διαθεματικού Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο δημοτικό σχολείο, συμπεριλαμβάνεται και η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, τονίζει το υπουργείο Παιδείας, η οποία στοχεύει πλην των άλλων στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης καθώς και στη δια βίου μάθηση του μαθητή ως ενεργού και υπεύθυνου πολίτη.

Επιπλέον προωθεί την επέκταση της χρησιμοποίησης των πολυμέσων για την ενίσχυση και εμπέδωση των γνώσεων που παρέχονται στους μαθητές, τη χρησιμοποίηση εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας και τέλος τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και πολιτισμού μέσα από απλά λογοτεχνικά κείμενα.

Η αγγλική γλώσσα, υπογραμμίζει το υπουργείο, είναι ένα μάθημα με βαρύτητα και η σημασία του διαφαίνεται από την απόφαση του υπουργείου να ξεκινήσει σταδιακά τα τελευταία χρόνια η διδασκαλία της από τις δυο πρώτες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τάση ενίσχυσης του προγράμματος ΕΑΕΠ στα δημοτικά σχολεία της χώρας και με προοπτική την πλήρη διάχυσή της σε όλα τα δημοτικά σχολεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα ΕΑΕΠ, εκτός από την εισαγωγή της Αγγλικής στις δυο πρώτες τάξεις, περιλαμβάνει και αύξηση της διδασκαλίας της γλώσσας κατά μια ώρα την εβδομάδα στις τάξεις Γ,Δ,Ε,ΣΤ. Επίσης στα υπόλοιπα σχολεία οι ώρες διδασκαλίας για το μάθημα των Αγγλικών αυξάνονται προοδευτικά τις τελευταίες δεκαετίες με αποτέλεσμα σήμερα να διδάσκεται και μάλιστα τρεις ώρες ανά εβδομάδα στις τάξεις Γ,Δ,Ε και ΣΤ του Δημοτικού. Στο γυμνάσιο η αγγλική γλώσσα διδάσκεται 2 ώρες την εβδομάδα.

Περαιτέρω το υπουργείο κάνει γνωστό ότι έχουν εγκριθεί συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα όπως η πράξη «Νέες Πολιτικές Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Σχολείο: Η εκμάθηση της Αγγλικής σε Πρώιμη Ηλικία» όπου μεταξύ των άλλων δράσεων, παράγονται υλικά για τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας της αγγλικής μέσα από τη συγγραφή, τη φιλοτέχνηση και την παραγωγή σχολικών εγχειριδίων καθώς και προγράμματα εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής επιμόρφωσης και αυτό-εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.
http://www.newsbeast.gr/

Η απόφαση της 83ης Γενικής Συνέλευσης για τις περιβόητες εξ αποστάσεως "επιμορφώσεις"

Εδώ, Αθήνα, Novotel
Όποιοι επιδεικνύουν αντισυναδελφική συμπεριφορά δεν μπορεί να είναι μέλη των συλλόγων μας. 

 Εντείνεται τις ημέρες αυτές το φαινόμενο της κλήσης των εκπαιδευτικών σε ποικίλες κατηγορίες επιμορφώσεων μετά τη λήξη του διδακτικού έτους.    
  
  Εκπαιδευτικοί καλούνται σε επιμορφωτικές δράσεις μετά τη λήξη του διδακτικού έτους. Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη καλούνται οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων σε επιμόρφωση για την αξιολόγηση. Σε όλη την Ελλάδα οι Περιφερειακοί Διευθυντές καλούν εγγράφως τους Διευθυντές των σχολείων ώστε να υλοποιήσουν την εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση για την αξιολόγηση. 

    Η Ολομέλεια της 83ης Γενικής Συνέλευσης του κλάδου καταγγέλλει όλους τους Περιφερειακούς Διευθυντές για την απαράδεκτη, αντισυναδελφική στάση τους, τη σαφέστατη πρόθεσή τους να καταστρατηγήσουν τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και την επιλογή τους να γίνουν ένας από τους βασικούς μηχανισμούς επιβολής της προωθούμενης αξιολόγησης. Καλεί τους εκπαιδευτικούς να αγνοήσουν τις εντολές τους. Να μην πάρουν μέρος σε καμία «επιμορφωτική» δράση εκτός διδακτικού έτους, να μην παρουσιαστούν στα σεμινάρια της προωθούμενης αξιολόγησης και να αρνηθούν να υλοποιήσουν την εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση για την αξιολόγηση.

Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

83η Γ.Σ. ΔΟΕ - 2η μέρα: Οικονομική αυτοδυναμία, σημαίνει δυνατό, εύρωστο και ανεξάρτητο συνδικάτο

Αγαπητέ, πρόεδρε, της ομοσπονδίας μας,  περιορίστε τις άσκοπες μετακινήσεις των μελών του Δ.Σ. και αιρετών, στις απολύτως αναγκαίες... 

Πάντα Αθήνα, Novotel
Κατά τη σημερινή δεύτερη μέρα των εργασιών ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός εσόδων και εξόδων για το έτος 2014-2015.
Ο ταμίας της ομοσπονδίας μας, συνάδελφος Τριαντάφυλλος Οικονόμου, στην εισήγησή του επιχειρηματολογώντας, ανέφερε πως σε αυτήν τη δύσκολη συνδικαλιστική συγκυρία και όχι μόνο, η ομοσπονδία χρειάζεται να είναι οικονομικά εύρωστη και αυτοδύναμη, γιατί οι προκλήσεις της φετινής χρονιάς είναι πολύ μεγάλες εξαιτίας της επιχειρούμενης από το υπουργείο εφαρμογής του προεδρικού διατάγματος για την αξιολόγηση. 
Οι διαδικασίες που προωθούνται και είναι σε εξέλιξη, νομικά, είναι έωλες και παράνομες και θα απαιτηθούν μεταξύ των άλλων, πρόσθετες δαπάνες για την ενδεχόμενη συνδικαλιστική και κυρίως νομική κάλυψη συναδέλφων διευθυντών σχολικών μονάδων, που θα επιμείνουν να μην "επιμορφωθούν" και εξ αποστάσεως, μία διαδικασία που ως γνωστόν, αμφισβητείται από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, αφού έχει σοβαρό νομικό ελάττωμα και το οποίο φαίνεται να αγνοούν οι περιφερειακοί διευθυντές.
Η εισήγηση για τον προϋπολογισμό ψηφίστηκε δια ανατάσεως της χειρός! και κατά πλειοψηφία. Την υπερψήφισαν η ΔΑΚΕ και ΔΗ.ΣΥ.(τέως ΠΑΣΚ) και την καταψήφισαν όλες οι άλλες παρατάξεις!! 

Η χθεσινή μέρα ήταν άκρως κουραστική για τους δύο αντιπροσώπους συναδέλφους, Φώτη Τριανταφυλλίδη και Γιώργο Παπασταύρο. Οι εργασίες της  γενικής Συνέλευσης άρχισαν  στις 10:00 το πρωί και τελείωσαν στις 9:30 το βράδυ. Αμέσως μετά, συμμετείχαν στην παραταξιακή συνεδρίαση της ΔΑΚΕ, η οποία τελείωσε στις 12:00, τα μεσάνυχτα.

Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

Άρχισαν σήμερα, 22 Ιουνίου, οι εργασίες της 83ης Γενικής Συνέλευσης της Ομοσπονδίας μας

Αθήνα, Novotel 


Σήμερα, Κυριακή 22 Ιουνίου (Hotel Novotel), ξεκίνησαν οι εργασίες της 83ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ. Πέρα από τα καθιερωμένα και εκ του καταστατικού οριζόμενα θέματα ημερήσιας διάταξης, η διαδικασία της επιμόρφωσης των διευθυντών σχολικών μονάδων για την αξιολόγηση, αναδείχθηκε σε κυρίαρχο θέμα συζήτησης και προβληματισμού, τόσο εντός αίθουσας εργασιών όσο και στα παραδοσιακά εκτός αίθουσας "πηγαδάκια". 

Το προεδρείο της ομοσπονδίας μας προσπαθεί με τεκμηριωμένες θέσεις, απόψεις και προτάσεις, χωρίς λαϊκισμούς και ακρότητες και με την επιστημονική καθοδήγηση της νομικής συμβούλου μας της κ. Τσίπρα, να πείσει τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου μας - που για την ώρα δείχνει «να διατηρεί ευήκοα ώτα»- να «παγώσει» αυτή την επαίσχυντη διαδικασία της δήθεν επιμόρφωσης που αποφάσισε!!!, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η οποία έχει αυτο-ευτελιστεί και αυτο-απαξιωθεί, κατάληξη η οποία, δεν τιμά αμφότερους τους εμπλεκόμενους.


Εν τω μεταξύ, λίγα τετράγωνα παραπέρα ξεκίνησαν, χθες Σάββατο, οι διήμερες εργασίες της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ στην «ΑΘΗΝΑΪΔΑ» (Καστοριάς 34-36, Κεραμεικός), οι οποίες θα ολοκληρωθούν σήμερα Κυριακή 22 Ιουνίου. Κεντρικό θέμα της ΚΕ του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα είναι η αποτίμηση του αποτελέσματος των ευρωεκλογών και των αυτοδιοικητικών εκλογών του περασμένου Μάη, καθώς και οι κατευθύνσεις του κόμματος για τις μελλοντικές ενέργειες.
Περιμένω και καλώ το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που διεκδικεί τη διακυβέρνηση της χώρας, έστω και συγκυριακά, να ανακοινώσει τη θέση του υπεύθυνα, ξεκάθαρα και χωρίς στρογγυλοποιήσεις σχετικά με το θέμα της εν λόγω αξιολόγησης, όπως αυτή προβλέπεται από το 152 προεδρικό διάταγμα.
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος 

Εφάπαξ:Οριακή κατάσταση στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων

Εδώ, Αθήνα. Έχουν σκοπό να επιστρέφουν ως εφάπαξ τις νόμιμες κρατήσεις, που υπολογίζονται για 35 έτη υπηρεσίας (εκπαιδευτικούς) σε 15.000 ευρώ!

Έγγραφο έστειλε την προηγούμενη εβδομάδα και το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) στο υπουργείο Εργασίας με το οποίο ζητείται να διευκρινιστούν όσα περιγράφει και το έγγραφο που έστειλε το ΙΚΑ, δηλαδή με ποιες παραμέτρους θα βγαίνει ο συντελεστής βιωσιμότητας για τα νέα εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων.
Στο έγγραφο του ΤΠΔΥ επισημαίνεται ότι σε ορισμένους τομείς Πρόνοιας που έχουν ενσωματωθεί στο φορέα αυτόν, οι πληρωμές των παλιών εφάπαξ (αποχωρήσεις μέχρι 31/8/2013) ολοκληρώνονται και σύντομα θα πρέπει να εκδοθούν οι πρώτες αποφάσεις για όσους έχουν αποχωρήσει από την υπηρεσία μετά την 1/9/2013. Σημειώνεται πως η λίστα πληρωμών του ΤΠΔΥ με τα παλιά εφάπαξ για τους δικαιούχους που προέρχονται από το στενό δημόσιο τομέα (20.521 αποχωρήσαντες μέχρι 31/8/2013) τελειώνει στις αρχές του 2015.
Η ιδιαιτερότητα του ΤΠΔΥ είναι ότι στο συντελεστή βιωσιμότητας θα φορτωθούν και τα εφάπαξ που πληρώνονται χωρίς μειώσεις στους 20.521 αποχωρήσαντες μέχρι τον Αύγουστο του 2013! Οι υποχρεώσεις αυτές υπολογίζονται σε περίπου 800 εκατ. ευρώ και θα μοιραστούν σε βάθος 15ετίας, δηλαδή κάθε χρόνο το ΤΠΔΥ από τα έσοδα που θα εισπράττει θα αφαιρεί λογιστικά ένα ποσό της τάξης των 53 εκατ. ευρώ (800/15=53,3 εκατ. ευρώ) ως υποχρέωση για τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του. Στην ουσία όμως αυτά τα 53 εκατ. ευρώ θα επιβαρύνουν το συντελεστή βιωσιμότητας!
Αυτή η παράμετρος δεν είχε περιληφθεί στην αρχική απόφαση που υπέγραψε ο κ. Βρούτσης, αλλά προστέθηκε εκ των υστέρων. Γι’ αυτό και η απόφαση είναι αναδημοσιευμένη στο ΦΕΚ και αναφέρει στην πρώτη σελίδα της ότι είναι διορθωμένη με ανάκληση της προηγούμενης.
Είναι πιθανό, δε, για το Ταμείο Πρόνοιας το πρόβλημα να είναι μεγαλύτερο από το ΙΚΑ και αυτό γιατί αναμένεται μεγάλη έξοδος των δημοσίων υπαλλήλων για σύνταξη τόσο για το 2014 όσο και για τα δυο επόμενα έτη.
Αυτό φαίνεται και σε όσα αναφέρει το έγγραφο- φωτιά του ΙΚΑ καθώς επισημαίνεται ότι τα προβλήματα που έχουν προκύψει με το συντελεστή βιωσιμότητας δεν αφορούν μόνο στο Λογαριασμό Πρόνοιας του ΙΚΑ αλλά και τα υπόλοιπα Ταμεία και τους Λογαριασμούς Πρόνοιας.
Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα Ταμεία Πρόνοιας του ιδιωτικού τομέα (ΤΑΠΙΤ). Και από το Ταμείο αυτό έχει σταλεί σημείωμα στο υπουργείο Εργασίας και ζητούνται διευκρινίσεις για το συντελεστή βιωσιμότητας, αλλά αποφεύγεται να δοθούν απαντήσεις. Μάλιστα, στο ΤΑΠΙΤ υπάρχει άτυπη στάση πληρωμών σε ορισμένους τομείς, λόγω δραματικής υστέρησης εσόδων, ενώ ο χρόνος αναμονής για την έκδοση των εφάπαξ φτάνει και τον ενάμιση χρόνο.
Το θέμα με το εφάπαξ, λοιπόν, ανοίγει ξανά. Στην ουσία τώρα είναι τα δύσκολα, όπως φαίνεται και στα έγγραφα που καταφθάνουν στο υπουργείο Εργασίας και στα οποία οι απαντήσεις είναι οι εξής δύο: εφαρμογή της απόφασης και του συντελεστή βιωσιμότητας ή τροποποίησή της.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ – TYΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΣΔΕΥ

Πηγή:dim-eid-kastor.kas.sch.gr(ειδικό σχολείοΚαστοριάς)

Ολοκληρώθηκε άλλη μια παραγωγική σχολική χρονιά. Το Ειδικό Σχολείο, με έντονη παρουσία στο σχολικό γίγνεσθαι, τόσο μέσα από την υλοποίηση προγραμμάτων, εναλλακτικές και καινοτόμες μορφές διδασκαλίας, όσο και αξιόλογες πρωτοβουλίες-καλές πρακτικές, δείχνει για άλλη μια φορά, ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στις μεταρρυθμίσεις, που επιχειρεί να εισαγάγει το ΥΠΑΙΘ.

Το Ειδικό Σχολείο μετατρέπεται και επίσημα σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής με τη σύσταση του ΣΔΕΥ Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς (Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης). Με απλά λόγια το Ειδικό Σχολείο γίνεται πλέον το ορμητήριο για την τοποθέτηση στα σχολεία της Καστοριάς, μιας επιστημονικής ομάδας (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός και εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής) ή οποία καλείται να υποστηρίξει τους μαθητές με την ανάπτυξη πρακτικών υποστήριξης και επιπρόσθετων συμπληρωματικών υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).

Κάθε ΣΔΕΥ (στην Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς υπάρχουν τρία), έχει υπό την ευθύνη του πέντε (5) σχολικές μονάδες. Σε κάθε σχολική μονάδα δημιουργείται μια Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), που αποτελείται: 
από τον εκάστοτε Διευθυντή του γενικού σχολείου
τον εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής του Τμήματος Ένταξης,
έναν ψυχολόγο (από το ΣΔΕΥ του Ειδικού Σχολείου)
έναν κοινωνικό λειτουργό (από το ΣΔΕΥ του Ειδικού Σχολείου)
οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα του Ειδικού Σχολείου κριθεί απαραίτητη (π.χ. λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, φυσικοθεραπευτής, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό)

Η Ε.Δ.Ε.Α.Υ. κάθε σχολικής μονάδας έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) Διενεργεί αξιολόγηση για τη διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.
β) Διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης ή συμπεριφοράς, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης.
γ) Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή μέσα στη γενική σχολική του τάξη.

δ) Διαμορφώνει προγράμματα προσχολικής πρώιμης παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες ή ΙΠΔ και οργανώνει ειδικά επιμορφωτικά προγράμματα για γονείς με παιδιά ηλικίας έως έξι (6) ετών, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του οικείου Δήμου.
ε) Συντονίζει και παρακολουθεί τις δράσεις κοινωνικής στήριξης του μαθητή και της οικογένειάς του και συνεργάζεται με τις κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου και άλλους αρμόδιους φορείς.
στ) Υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες κατά τη μετεγγραφή των μαθητών, τους τελειόφοιτους με αναπηρία, καθώς και τους απόφοιτους με αναπηρία.
ζ) Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν αυτοί συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον. Όλες οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες ενταγμένες σε ΣΔΕΥ, καθώς και τα συναφή αιτήματα των γονέων εξετάζονται από το οικείο ΚΕΔΔΥ αποκλειστικά και μόνο κατόπιν παραπομπής της οικείας ΕΔΕΑΥ.
Το ΣΔΕΥ του Ειδικού Σχολείου, για το χρονικό διάστημα που λειτούργησε, προσπάθησε κι σε μεγάλο βαθμό κατάφερε να ανταπεξέλθει στις αρμοδιότητες, που του ορίζει ο νόμος παρέχοντας υποστηρικτικό έργο σε όλους τους εμπλεκόμενους εντός και εκτός του σχολικού πλαισίου.

Συνεργάστηκε εύρυθμα με το προσωπικό των σχολείων του δικτύου, για την προώθηση του εκπαιδευτικού έργου μέσα στην τάξη, στον αύλειο χώρο καθώς και σε προγραμματισμένες εξωσχολικές δραστηριότητες. Κάθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας της επιστημονικής ομάδας με τις σχολικές μονάδες, τηρήθηκε ο κώδικας δεοντολογίας (εχεμύθεια, απόρρητο κ.λπ.), που διέπει τους εμπλεκόμενους κλάδους.

Αντί επιλόγου, παραθέτουμε την εύγλωττη αφίσα της καινοτομίας αυτής, κατά την οποία η εκπαίδευση παρομοιάζεται με παζλ. Το παζλ της εκπαίδευσης για να ολοκληρωθεί, πρέπει να συνενωθούν και να συνυπάρξουν όλα τα επί μέρους στοιχεία του .

Καστοριά, Ιούνιος 2014

Για το ΣΔΕΥ του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς
Σοφία Κωτσοπούλου, ψυχολόγος