ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

Ας ήταν πέντε στίχοι του Ελύτη

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Αν είχαν διαβάσει έστω πέντε στίχους του Ελύτη από το «Αξιον Εστί» ή το «Ασμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας», δεν θα κακοποιούσαν με τόση άνεση την ιστορική μνήμη. Αν είχαν πάρει έστω μια γεύση από το «Ασθενείς και οδοιπόροι» του Θεοτοκά ή «Το πλατύ ποτάμι» του Μπεράτη, δεν θα τους περνούσε απ’ το μυαλό να μιλήσουν για αντιφασιστικό αγώνα. Ομως ακόμη κι αν δεν έχουν δει ποτέ φωτογραφία από τους επικούς πίνακες του Αλεξανδράκη, γιατί δεν κάνουν τον κόπο να ψάξουν στα τραγούδια της Βέμπο τη λέξη «φασισμός». Τον Ντούτσε και τον Τσιάνο κοροϊδεύουν. Θα μου πείτε, τι αξίζει η ιστορική πραγματικότητα μπροστά στην ιδεολογία. Διότι είναι τοις πάσι γνωστόν ότι οι γυναίκες της Πίνδου το βράδυ γύρω από τη φωτιά μες στα χιόνια διάβαζαν Γκράμσι για να εμψυχώσει η μία την άλλη. Κατανοητή η προσπάθειά τους να ενώσουν το αλβανικό έπος με την ΕΠΟΝ και το ΕΑΜ. Δεν θα είχαν τι να πουν για την 28η Οκτωβρίου. Τότε ο «πατερούλης» ήταν σύμμαχος με τον Χίτλερ. Ομως το πρόβλημα δεν περιορίζεται στον αριστερό δόλο, που δεν τηρεί ούτε τα προσχήματα. Το πρόβλημα είναι ευρύτερο, βαθύτερο, πλατύτερο, και φτάνει ώς τον αθωότερο μαθητή που παρέλασε προχθές, αυτόν που, ακόμη κι αν έχει στη διάθεσή του τις ιστορικές πληροφορίες, δεν έχει τα εργαλεία για να συλλάβει το αίσθημα που θα του επιτρέψει να αποτιμήσει την αξία του γεγονότος.

Το αίσθημα αυτό πνίγεται κάπου ανάμεσα στη στερεότυπη φλυαρία «που δεν εμπνέει», όπως θα ’λεγε κι ο Εγγονόπουλος, και στις αδέξιες μοντερνιές στις οποίες καταφεύγουν όσοι προσπαθούν να γλιτώσουν από τα στερεότυπα. Το αίσθημα αυτό διασώζει ο Ελύτης στο «Αξιον Εστί» και ο Μπεράτης στο «Πλατύ ποτάμι», ακόμη και ο Εγγονόπουλος στον «Μπολιβάρ» με την ιδιοφυΐα του. Ομως η σημερινή εκπαίδευση το λογοκρίνει. Κάτι τέτοιες στιγμές φαίνεται πόσο μας λείπει η ανθρωπιστική παιδεία, κυρίως δε το βασικό της κύτταρο, η λογοτεχνική παιδεία. Αυτή που θεωρείται περιττή, άχρηστη, χάσιμο χρόνου σ’ έναν κόσμο που απαιτεί καλά πληροφορημένους διαχειριστές. Το αποτέλεσμα είναι ορατό διά γυμνού οφθαλμού: μια δημόσια ζωή που κινείται κάπου ανάμεσα στον ξύλινο λόγο και στα γαβγίσματα. Ενας ξύλινος λόγος που περνάει από γενιά σε γενιά και αναπροσαρμόζεται, δεν παύει όμως να είναι στο έλεος των «τροπαιούχων του άδειου λόγου», που γράφει κι ο Σεφέρης.

Μια κοινωνία που δεν μπορεί να εκφραστεί ακόμη και για τα στοιχειώδη, όπως είναι η επέτειος του «Οχι», είναι μια κοινωνία που έχει χάσει το αίσθημα της κοινότητας. Μια κοινωνία που έχει χάσει το έρμα της, κοινώς ανερμάτιστη. Μια κοινωνία που τσακώνεται για το ποιος θα δει τον «Τζόκερ», ποιος θα είναι σημαιοφόρος στις παρελάσεις και ποιοι ομογενείς θα ψηφίζουν.

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019

Ένας ηγέτης μπαίνει μπροστά και καθοδηγεί τους άλλους με το παράδειγμά του


ΠΗΓΗ: www.o-klooun.com
Το άρθρο επέλεξε και επιμελήθηκε 
ο Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής Γιάννης Ξηντάρας

Κάποτε μια ομάδα στρατιωτών, κατά τη διάρκεια της άσκησής τους είχαν επιφορτιστεί με την εργασία να σηκώσουν ένα βαρύ και μεγάλο τμήμα ενός κορμού δέντρου. Ο λοχαγός της ομάδας τους έδωσε εντολή να καταβάλλουν μεγαλύτερη προσπάθεια, για να μπορέσουν να σηκώσουν τον τεράστιο κορμό δέντρου.
Εκείνη τη στιγμή, περνούσε από εκείνο το σημείο ένας έφιππος άντρας. Πλησίασε την ομάδα στρατιωτών και βλέποντας πόσο σκληρά αγωνίζονται οι στρατιώτες να σηκώσουν το μεγάλο κορμό, είπε:
«Λοχαγέ, δε νομίζεις πως οι στρατιώτες σου, με τη δύναμη ενός ακόμη άντρα, τη δική σου, θα μπορούσαν να σηκώσουν αυτό το κομμάτι ξύλο πιο εύκολα;»
«Δεν είναι η δουλειά μου αυτή, κύριε. Είμαι λοχαγός κι όχι ένας απλός στρατιώτης».
Τότε, ο άντρας που τους πλησίασε, κατέβηκε από το άλογό του, πήγε κοντά τους, έσκυψε και μαζί με τους στρατιώτες σήκωσε τον κορμό του δέντρου. Έτσι, με τη βοήθειά του, οι στρατιώτες κατάφεραν να διεκπεραιώσουν την εργασία που τους είχε αναθέσει ο λοχαγός τους.
Φεύγοντας, αυτός ο άντρας είπε στον λοχαγό:
«Λοχαγέ, την επόμενη φορά που η ομάδα στρατιωτών σου χρειαστεί βοήθεια, φώναξε τον διοικητή!»
Αυτός ο άνθρωπος που μίλησε στο λοχαγό ήταν ο Τζωρτζ Ουάσινγκτον και τότε διοικητής του Γενικού Επιτελείου Στρατού.
Αυτή η ιστορία καταδεικνύει τη διαφορά ενός ηγέτη κι ενός αρχηγού και φωτίζει ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της αληθινής αρχηγίας, την ταπεινότητα.
Σε όποια θέση αρχηγίας βρισκόμαστε, είτε στην εργασία μας ή σε ένα πρότζεκτ που μας έχει ανατεθεί, ή ακόμη και ως γονείς, που είμαστε υπεύθυνοι για το σύστημα της οικογένειας, η αποτελεσματικότητα της αποστολής μας έγκειται στο να μπορούμε να αναγνωρίζουμε τις ανάγκες της ομάδας, να ανασύρουμε τις καλύτερες δυνατόν ποιότητες των ανθρώπων με τους οποίους συνεργαζόμαστε, έχοντας την προσοχή στον κοινό στόχο που έχουμε όλα τα μέλη της.
Η επιτυχία μας έγκειται στη διορατικότητά μας.
Ένας ηγέτης, στην ουσία, «υπηρετεί» την ομάδα. Ένας ηγέτης μπαίνει μπροστά και καθοδηγεί τους άλλους με το παράδειγμά του. Δε μένει στους τίτλους, τις στολές και το αξίωμα που αυτές φέρουν. Εξάλλου, πίσω από αυτά, είμαστε όλοι το ίδιο και αναζητάμε όλοι το ίδιο, την έμπνευση, το χέρι βοηθείας. Ζητάμε να ακουστούμε.
Έτσι, όταν βρεθούμε σε μία θέση ισχύος κάποια στιγμή, ας μην ξεχνάμε αυτή την ιστορία.
Είναι σαν αυτό που λέγεται για τη θάλασσα:
«Γιατί η θάλασσα είναι η βασίλισσα των υδάτων;
Γιατί στέκεται πιο χαμηλά από τα ρυάκια, τους ποταμούς και τις λίμνες».

Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019

"Φρένο" από το υπουργείο στην πληθώρα γραπτών και τηλεφωνικών ερωτημάτων

Επιτέλους το υπουργείο για την τάξη, βάζει όρους και όρια... Για "ψύλλου πήδημα" οι διευθύνσεις εκπαίδευσης απευθύνονται στις υπηρεσίες του υπουργείου!
Άγνοια ή ανικανότητα; Αμφότερα, δηλωτικά της ανεπάρκειας...



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ KAI ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Θέμα: « Ιεραρχική υποβολή ερωτημάτων »

Με αφορμή το γεγονός ότι οι Υπηρεσίες μας δέχονται πληθώρα γραπτών και τηλεφωνικών ερωτημάτων, τα οποία υποβάλλονται από Διευθυντές Εκπαίδευσης, Διευθυντές και Υποδιευθυντές σχολικών μονάδων καθώς και από εκπαιδευτικούς και αφορούν στην εφαρμογή εγκυκλίων, σε θέματα που άπτονται της υπηρεσιακής τους κατάστασης και της ισχύουσας νομοθεσίας, καθώς επίσης και το γεγονός ότι ζητούν από την Υπηρεσία τη διατύπωση κρίσης επί των εγγράφων των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και των αποφάσεων των Υπηρεσιακών Συμβουλίων. θέτουμε υπόψη σας τα εξής: 

1. Σύμφωνα με την αριθμ. πρωτ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 Υπουργική Απόφαση (Φ.Ε.Κ. 1340/Β΄/16-10-2002), τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών ανήκουν στην αρμοδιότητα των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης ή των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης κατά περίπτωση. 

2. Η τήρηση της διοικητικής ιεραρχίας εξασφαλίζει μέσω της κοινής και συνολικής αντιμετώπισης ομοειδών θεμάτων ποιότητα και εξοικονόμηση χρόνου.
3.   Για την εξασφάλιση της εφαρμογής της αρχής της αμεροληψίας, εκτός αντίθετης ρύθμισης, δεν υπάρχει ιεραρχική σχέση των εμμέσων συλλογικών οργάνων προς τα άμεσα όργανα του Κράτους ή άλλου δημοσίου νομικού προσώπου στο οποίο ανήκουν. Τα μέλη των οργάνων αυτών και αν ακόμα είναι υπάλληλοι, υφιστάμενοι άλλων οργάνων, ασκούν τα καθήκοντά τους κατά συνείδηση και την προσωπική τους κρίση και όχι σύμφωνα με τις οδηγίες και τις διαταγές των προϊσταμένων τους. Εφόσον δε διορίζονται, εκτός από εκείνα που μετέχουν λόγω θέσης την οποία κατέχουν, με θητεία, έχουν και προσωπική ανεξαρτησία. Συνεπώς τα συλλογικά όργανα αποτελούν ιδιαίτερες αρχές και οι αποφάσεις τους δεν υπόκεινται στον ιεραρχικό έλεγχο.
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι:
Ø  Τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών ανήκουν στην αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ή των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση.
Ø  Στις περιπτώσεις που ζητείται γνώμη των υπηρεσιακών συμβουλίων, τα υπηρεσιακά αυτά θέματα εξετάζονται από τα μέλη του συμβουλίου και η Υπηρεσία είναι αναρμόδια να κρίνει τις αποφάσεις τους.
Ø  Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και σε δεύτερο βαθμό οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να φροντίζουν για τη διερεύνηση των θεμάτων αρμοδιότητάς τους βάσει της κείμενης νομοθεσίας και των εγκύκλιων οδηγιών ή διευκρινίσεων που κοινοποιούνται από το Υπουργείο εντός της υπηρεσίας τους.
Ø  Ερωτήματα για θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών δύνανται να υποβάλλονται σε περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχει ασάφεια ή ανυπαρξία διατάξεων και δεν έχουν δοθεί σχετικές οδηγίες ή διευκρινίσεις από τις υπηρεσίες μας.
Ø  Oι Διευθυντές σχολικών μονάδων και οι εκπαιδευτικοί, απευθύνονται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, η οποία, σε περίπτωση που χρειάζεται διευκρίνιση, απευθύνεται στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Ø  Εφόσον η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης με τη σειρά της και αφού επιληφθεί του θέματος το Γραφείο Νομικής Υποστήριξης, χρειάζεται διευκρίνιση, τότε και μόνο τότε, απευθύνεται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου.
Υπενθυμίζουμε ότι το Γραφείο Νομικής Υποστήριξης έχει αρμοδιότητα, ιδίως, τη νομική υποστήριξη για θέματα λειτουργίας και άσκησης αρμοδιοτήτων της περιφερειακής διεύθυνσης και όλων των περιφερειακών υπηρεσιών και των μονομελών και συλλογικών οργάνων που υπάγονται σε αυτή.
Επίσης όσον αφορά τη λειτουργία του Γραφείου επισημαίνεται ότι καλό είναι να υπάρχει εσωτερικό πρωτόκολλο ώστε να ανατίθενται δια του Προϊσταμένου του Γραφείου οι υποθέσεις επί των οποίων χρειάζεται νομική γνώμη σε συγκεκριμένο νομικό και στην συνέχεια το Γραφείο να υποβάλλει γραπτώς την απάντησή του. Καλό είναι η νομική άποψη -λύση να φέρει τον τίτλο «Σημείωμα» και όχι «γνωμοδότηση» για να μη συγχέεται με τις γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Για ζητήματα γενικότερης σημασίας θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ των Προϊσταμένων των Γραφείων Νομικής Υποστήριξης και μόνο εφόσον για το επίμαχο ζήτημα εκφράζεται πέραν της μιας άποψης να ζητείται η γνώμη της αρμοδίας Υπηρεσίας του Υπουργείου ΠΑΙ.Θ.
Ερωτήματα που δεν υποβάλλονται σύμφωνα με την ανωτέρω περιγραφόμενη διαδικασία δεν θα απαντώνται και θα επιστρέφονται.
Παρακαλούμε για την απαρέγκλιτη τήρηση των ανωτέρω.

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΔΟΚΟΥ

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2019

Μην κλαις πάνω από το χυμένο γάλα:3 τρόποι επανασύνδεσης με τα παιδιά μας!


www.o-klooun.com
Γράφει ο Γιάννης Ξηντάρας
Ψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος

Πόσες φόρες στενοχωρηθήκαμε ή ταλαιπωρηθήκαμε από μια διαφωνία ή και ένα καβγά με τα παιδιά μας; Δυστυχώς τέτοιες καταστάσεις είναι αναπόφευκτες στις οικογένειες! Είναι λογικό, να υπάρχουν ρήξεις μεταξύ των ανθρώπων, πόσο μάλλον με τα παιδιά μας που θέλουμε πάντα το καλό τους και είναι ότι πιο σημαντικό έχουμε καταφέρει στη ζωή μας.
Το θέμα βρίσκεται αλλού, βρίσκεται στην επανόρθωση των σχέσεων. Δηλαδή, πως θα επαναφέρουμε τις σχέσεις με τα παιδιά μας σε μία ισορροπία και γαλήνη.
Όπως λέει και η παροιμία «Μην κλαις πάνω από το χυμένο γάλα» αλλά δράσε. Βρείτε τον τρόπο, τους «μηχανισμούς» που θα σας φέρουν πιο κοντά στο δρόμο της αποκατάστασης των σχέσεων με τα παιδιά μας όταν αντιμετωπίσουμε κάποιο πρόβλημα μαζί τους.
  1. Παρακάτω θα μοιραστώ μαζί σας τρεις βασικούς «μηχανισμούς»:Το πιο σημαντικό είναι να υπάρχει ο διάλογος. Με το διάλογο θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε τι συμβαίνει, να καταλάβουμε πως αντιλήφθηκαν τα παιδιά την κατάσταση. Πρέπει να τα ακούμε με καλές προθέσεις, για να νιώθουν και εκείνα πως εισακούγονται, πως υπάρχουν και ας μην συμφωνούμε μαζί τους. Έχουν και αυτά τις δικές τους απόψεις και την δικιά τους ματιά απέναντι στα γεγονότα.
  2. Η αναγνώριση των συναισθημάτων, τόσο των δικών μας όσο και των παιδιών μας. Να ξεκαθαρίσουμε τι συναισθήματα μας κυριεύουν. Είναι ο θυμός; Είναι η απογοήτευση ή η λύπη; Συνήθως όταν μας κυριεύουν αυτά τα συναισθήματα δεν μπορούμε να δούμε το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις. Δεν μπορούμε να δούμε καθαρά. Χρειάζεται να αντιληφθούμε τα συναισθήματα μας κι αν το αντέχουμε να μιλήσουμε γι’ αυτά. Να δώσουμε το παράδειγμα στα παιδιά μας, ότι θα πρέπει να κατανοούν πως νιώθουν, να το φιλτράρουν και στο τέλος να το εκφράζουν.
  3. Και τώρα το πιο δύσκολο. Οφείλουμε για το καλό των σχέσεων μας μαζί τους (αλλά και σε κάθε σχέση που νιώθουμε πως αγαπάμε και αγαπιόμαστε) να παραμερίζουμε τον εγωισμό μας. Είναι τόσο απαραίτητη αυτή η κίνηση για να έρθουμε πιο κοντά στην επίλυση των συγκρούσεων. Συνήθως και οι δυο πλευρές κάπου έχουν κάνει λάθος, θα πρέπει να υποχωρούμε και εμείς κάποιες φορές. Ίσως και μόνο αυτή η κίνηση να αρκεί, και έτσι να μάθουν από εμάς και τα παιδιά μας.
Ως μεγαλύτεροι οφείλουμε να κάνουμε πρώτοι εμείς το πρώτο βήμα και να τους δώσουμε το σωστό παράδειγμα. Κακώς έχει δοθεί η εντύπωση πως τα παιδιά πρέπει να κάνουν πάντα την πρώτη κίνηση ως σεβασμός στους μεγαλύτερους. Και εμείς τα σεβόμαστε, βάζοντας τον εαυτό μας και τον εγωισμό πιο πίσω! Η αποκατάσταση των συγκρούσεων είναι δύσκολη αλλά απαραίτητη για την αρμονική συμβίωση των ατόμων που διέπουν την οικογένεια.
Πραγματικά, θα ανταμειφτείτε με την αγάπη και τον σεβασμό των παιδιών σας!

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019

Ν. Κεραμέως: «Στόχος μας να καταστήσουμε τη χώρα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης»


Στόχος της κυβέρνησης είναι να καταστήσει τη χώρα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης τόνισε την Κυριακή στον ΣΚΑΪ η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. 
«Παρουσιάσαμε το πρώτο στην ιστορία αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα σε πανεπιστήμιο της χώρα μας για φοιτητές εκτός ΕΕ. Ο φοιτητής θα έρθει στη χώρα μας, θα πληρώσει δίδακτρα, και το πανεπιστήμιο θα έχει επιπλέον έσοδα. Θα περάσουμε ρύθμιση που θα καταρτίζει πιο εύκολα τέτοια προγράμματα και κάνουν τη χώρα μας περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης. Αντί να διώχνουμε φοιτητές να προσελκύουμε» τόνισε η κ. Κεραμέως. 
Η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι η κυβέρνηση προετοιμάζει, μετά από ενδελεχή διάλογο με όλα τα κόμματα, νέα πλαίσια για την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια, την τριτοβάθμια και την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, ενώ αναλαμβάνει πρωτοβουλία για εισαγωγή νέων εκπαιδευτικών θεματικών στο σχολείο. «Πρέπει να πάρεις την παιδεία ένα βήμα παραπέρα πρέπει να η παιδεία προσφέρει και ήπιες δεξιότητες, ψηφιακές δεξιότητες, να προετοιμάσει τα παιδιά για να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες στην κοινωνία όπως πχ ότι ‘’σέβομαι το περιβάλλον, το συνάνθρωπό μου’’». 
Αυτός που έχει την καλύτερη επίδοση θα κρατάει τη σημαία, κι όχι αυτός που κληρώνεται
Η υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι «αυτός που έχει την καλύτερη επίδοση θα κρατάει τη σημαία, κι όχι αυτός που κληρώνεται, για εμάς έχει πολύ μεγάλη σημασία η επιβράβευση της προσπάθειας όλη τη ζωή του κάποιος να προσπαθεί να γίνεται καλύτερος να ξεπερνά τον εαυτό του. Είναι μήνυμα στη νέα γενιά». 
Η υπουργός σχολίασε ότι «παραλάβαμε μια κατάσταση πολύ δύσκολη όταν γίναμε κυβέρνηση, δύο μήνες πριν ανοίξουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, αλλά τα βιβλία είναι όλα στη θέση τους από τον Αύγουστο σε όλα τα σχολεία της χώρας». 
Όπως εξήγησε, «η προηγούμενη κυβέρνηση μάς παρέδωσε μια σειρά προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε, όπως την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για την όποια συμφωνούσαμε στη θέσπισή της άλλα ρωτούσαμε αν έχουμε εκπαιδευτικούς και υποδομές. Τώρα καλύπτουμε όλες τις πληγές που μας κληροδότησε η προηγούμενη κυβέρνηση διορθώνουμε άμεσα τις ζημιές». 

Μήπως το «Οχι» ανήκει στην Αριστερά;

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Το «Οχι» δεν το είπε ο Ιωάννης Μεταξάς. Το είπε ολόκληρος ο ελληνικός λαός, διότι ο Μεταξάς ήταν δικτάτορας, οπότε καλόν θα ήτο να μην αναφέρεται το όνομά του ή, και αν αναφέρεται, να μην προβάλλεται υπέρ το δέον. Ο εχθρός δεν ήταν η Ιταλία, αλλά ο φασισμός. Στην Πίνδο δεν πολέμησαν Ελληνες εναντίον Ιταλών, αλλά αντιφασίστες εναντίον φασιστών. Ο Ελληνοϊταλικός Πόλεμος ήταν ένας αντιιμπεριαλιστικός πόλεμος, όπως η επανάσταση των Ελλήνων κατά των Οθωμανών ήταν ταξική επανάσταση. Αφού το «Οχι» το είπε ο λαός, ο οποίος είναι εξ ορισμού αριστερός, το μεγάλο βάρος του πολέμου το ανέλαβαν οι δυνάμεις του ΕΑΜ, το οποίο μπορεί να ιδρύθηκε στη διάρκεια της Κατοχής, όμως ως ιδέα προϋπήρχε της ιδρύσεώς του. Με μπροστάρηδες εννοείται τους κομμουνιστές, τους πιο αντιφασίστες από τους αντιφασίστες. Οσοι δεν ήσαν αριστεροί παρίσταναν πως αντιστέκονται, γιατί τέτοια κουμάσια είναι. Ευτυχώς, τους έπαιρναν είδηση οι κομμουνιστές και τους έβγαζαν από τη μέση. Και επειδή η 28η Οκτωβρίου εντάσσεται στο κεφάλαιο «Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος», να μην παραλείψετε να πείτε ότι τον κέρδισε η μεγάλη σοβιετική πατρίδα. Οι Αμερικανοί πετάχτηκαν στη μέση για να πατήσουν πόδι στην Ευρώπη, όχι για να νικήσουν τον Χίτλερ. Εξάλλου, μετά πήγαν στην Κορέα και στο Βιετνάμ. Οσο για τους Αγγλους, αυτοί από το 1940 είχαν αρχίσει να σχεδιάζουν τον Εμφύλιο για να μην έρθει η λαοκρατία.

Ολ’ αυτά μπορεί να σας φαίνονται κάπως τραβηγμένα, όμως, πριν αποφανθείτε, θα ήθελα να αναρωτηθείτε σε πόσες σχολικές αίθουσες της επικρατείας χθες ακούστηκαν τέτοια ή παρόμοια. Θα ήθελα επίσης να αναρωτηθείτε πόσοι από τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς όχι μόνον δεν τα βρίσκουν τραβηγμένα, αλλά πιστεύουν πως αυτή είναι η ιστορική αλήθεια. Πόσοι πιστεύουν πως, όταν αναφέρεσαι στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο και λες πως οι πατεράδες μας πολέμησαν στην Αλβανία για να υπερασπιστούν την πατρίδα τους και όχι γιατί ήσαν αντιφασίστες, απλώς κάνεις εθνικιστική προπαγάνδα; Για να μην πω για την αναφορά στον Μεταξά, η οποία συνιστά ιδιώνυμο αδίκημα.

Πότε και πώς θα απαλλαγούμε από τους ιστορικούς μύθους που οργάνωσε η ιδεολογική κυριαρχία της Αριστεράς στα χρόνια της μεταπολίτευσης; Στην εκπαίδευση και όχι μόνον. Δεν αρκεί η σημαντική δουλειά των ιστορικών που γίνεται τα τελευταία χρόνια. Απαιτούνται και πολιτικό θάρρος και αποφασιστικότητα, διότι η υπόθεση δεν αφορά μόνον την ιστορική έρευνα. Αφορά τη συλλογική μας νοοτροπία και συμπεριφορά. Κι όσο κυριαρχούν αυτού του τύπου τα μυθικά στερεότυπα, αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει. Φτάνει να αναρωτηθούμε πόσο αυτοί οι μύθοι επηρεάζουν ακόμη και σήμερα την ιστορική αδράνεια της ελληνικής κοινωνίας.

Αριστος ο ένας στους τέσσερις μαθητές


Στιγμιότυπο από την περυσινή μαθητική παρέλαση λόγω εθνικής εορτής. Χθες, στα γυμνάσια και λύκεια της χώρας, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων, επρόκειτο να απονεμηθούν πάνω από 260.000 βραβεία και έπαινοι.
kathimerini.gr
 ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Σημαντική αύξηση των αριστούχων μαθητών κατεγράφη την περασμένη σχολική χρονιά στα γυμνάσια και στα λύκεια της χώρας. Συνολικά, ο ένας στους τέσσερις μαθητές της χώρας αρίστευσε! Ο βασικός λόγος είναι η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι μαθητές με προαγωγικό ή απολυτήριο βαθμό πάνω από 18 (το όριο του άριστα) κατά το σχολικό έτος 2018-2019 ήταν 181.790, σε συνολικά 680.000 μαθητές. Δηλαδή, το 26,7% των μαθητών αρίστευσε. Η αύξηση είναι 15%, καθώς τη σχολική χρονιά 2015-2016 οι αριστούχοι μαθητές ήταν 158.500. Η σύγκριση γίνεται με τη σχολική χρονιά 2015-2016, διότι τόσο το υπουργείο Παιδείας όσο και οι εκπαιδευτικοί αποδίδουν την αύξηση των αριστούχων στη μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στις γραπτές τελικές εξετάσεις της χρονιάς – μείωση που άρχισε μετά το σχολικό έτος 2015-2016.
Συγκεκριμένα, για το γυμνάσιο, πριν από το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα ήταν για την Α΄ Γυμνασίου 12, για τη Β΄ Γυμνασίου 13 και για τη Γ΄ Γυμνασίου 13. Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής μειώθηκαν σε τέσσερα και για τις τρεις τάξεις. Για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο λύκειο, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη, από 14 μειώθηκαν σε τέσσερα. Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν για την Α΄ Λυκείου από 12 σε 8 και για τη Β΄ Λυκείου, από 16 σε 6. Το σχολικό έτος 2017-2018 οι αριστούχοι ήταν 173.380 και το 2016-2017 161.500.
Χθες, στα γυμνάσια και στα λύκεια της χώρας, στις εκδηλώσεις λόγω τις εθνικής εορτής, επρόκειτο να απονεμηθούν 181.790 βραβεία αριστείας προόδου (για όσους είχαν την προηγούμενη χρονιά απολυτήριο άνω του 18), 51.250 βραβεία (για μαθητές κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και έχουν διαγωγή «εξαιρετική»), 15.320 έπαινοι προσωπικής βελτίωσης (για όσους βελτίωσαν σημαντικά την επίδοσή τους) και 9.697 ειδικοί έπαινοι, σε εκείνους τους μαθητές που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς. Ωστόσο, στην τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με τις επιδόσεις της ελληνικής εκπαίδευσης, αναδεικνύεται μια αντίθετη εικόνα. Κατά μέσον όρο, το 32% των 15χρονων υστερεί στους τρεις βασικούς γραμματισμούς: τη γλώσσα (27,3%), τα μαθηματικά (35,8%) και τις φυσικές επιστήμες (32,7%). Σε αυτή την ευρεία ζώνη αποτυχίας, πρακτικά κατατάσσονται όσοι χαρακτηρίζονται λειτουργικώς αναλφάβητοι. Πού είναι η αλήθεια; Πόσο ανταποκρίνονται στο εκπαιδευτικό υπόβαθρο των μαθητών οι βαθμοί και τα αριστεία;
Απαντώντας, ο Γιάννης Αντωνίου, φιλόλογος και «ψυχή» του εγχειρήματος της δημιουργίας των πρότυπων και πειραματικών σχολείων από το 2011, τόνισε στην «Κ»: «Η απάντηση στο ερώτημα είναι προφανής· όλοι, ή σχεδόν όλοι, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, τη γνωρίζουν. Είναι σε τελευταία ανάλυση η ανάγκη των ανθρώπων, μέσω των αριστείων, να επιβραβευθούν, όσο και αν αυτό για τους πιο πολλούς δεν αντιστοιχεί σε κάτι πραγματικό. Η ιστορία αυτής της υποκρισίας είναι παλιά και κλιμακώνεται στα χρόνια από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα. Το ιδεολογικό της υπόβαθρο είναι η αύξουσα ηγεμονία ενός εκπαιδευτικού λαϊκισμού, ο οποίος συνδέεται με την κατίσχυση μιας κουλτούρας ευκολίας, με τη διαρκή περιστολή των εκπαιδευτικών απαιτήσεων, με τη συρρίκνωση των προϋποθέσεων ως προς την προαγωγή ή την απόλυση των μαθητών, με την απουσία οποιασδήποτε μορφής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου».

79 χρόνια μετά... Χρέος και ύψιστη τιμή η εκφώνηση του πανηγυρικού.

28 του Οκτώβρη! Ημέρα μνήμης, τιμής, σεβασμού και περισυλλογής.


Πέρασαν 79 χρόνια από τότε που οι Έλληνες όρθωσαν το ανάστημά τους και κατέπληξαν τον κόσμο!

Σήμερα, έχουμε υποχρέωση να μάθουμε στα παιδιά μας να διεκδικούν, να αγωνίζονται, να ονειρεύονται και να κυνηγούν τα όνειρά τους.
Δεν γεννάμε παιδιά για να μεγαλώσουμε αριθμητικά τον πληθυσμό της πατρίδας μας, γεννάμε Έλληνες, κι αυτό το φορτίο για τους γονείς και για εμάς τους δασκάλους είναι πολύ βαρύ.
Τα παιδιά πρέπει να έχουν κατεύθυνση, να ξέρουν από πού ξεκινούν, πώς θα πορευθούν και βέβαια, πού στοχεύουν να φτάσουν!  
Ειδάλλως, αποτύχαμε!!
Εύχομαι να βρούμε ξανά το δρόμο της ανάπτυξης, της ευημερίας, της προόδου και της αισιοδοξίας.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ – ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Σας κάνουμε γνωστό το πρόγραμμα εορτασμού της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 και παρακαλούμε για τη συμμετοχή σας στις εορταστικές εκδηλώσεις. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

Γενικός σημαιοστολισμός του Δημοτικού Καταστήματος, των Δημοσίων καταστημάτων, καθώς και των καταστημάτων των Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. και οικιών από τις οκτώ (8) το πρωί της 25ης Οκτωβρίου μέχρι τη δύση του ηλίου της ημέρας της 28ηςΟκτωβρίου. 
Φωταγώγηση της πόλης καθώς και του Δημοτικού καταστήματος, των καταστημάτων, καθώς και των καταστημάτων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Τραπεζών τις βραδινές ώρες της 27ης και 28ηςΟκτωβρίου. 

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2019 

Ώρα 11.00 π.μ.  
Προσκύνημα των μαθητών στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. 
Ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου από τη Φιλαρμονική του Δήμου. 
Υπεύθυνη τελετής ορίζεται η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άργους Ορεστικού κ. Κωνσταντίνα Καλλίνικου. 

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2019 

Ώρα 7.30 π.μ
Θα σημάνουν χαρμόσυνα οι καμπάνες των εκκλησιών. 

Ώρα 8 π.μ. 
Έπαρση της Σημαίας μπροστά από το Δημαρχείο. 

Ώρα 11 π.μ. 
Τέλεση Δοξολογίας στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής και ακολούθως σχετική ομιλία από τον κ. Λεωνίδα Οικονομίδη, Δ/ντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου Άργους Ορεστικού. 

Ώρα 11.30 π.μ
Μετάβαση στο Μνημείο των Ηρώων, όπου θα ψαλεί επιμνημόσυνη δέηση και θα γίνει κατάθεση στεφάνων από τους εκπροσώπους των δημοσίων αρχών, οργανισμών, ιδρυμάτων και όποιον άλλον θελήσει να τιμήσει την εορτή κατόπιν συνεννόησης με το γραφείο Δημάρχου (τηλ. 2467351301), το αργότερο έως τις 23/10/2019. 

Ώρα 12 μ. 
Παρέλαση Μαθητών, με συνοδεία της Φιλαρμονικής του Δήμου. 

Μετά το τέλος της παρέλασης θα ακολουθήσει στο Δημοτικό 
Κατάστημα δεξίωση για το κοινό. 

Ώρα 6 μ.μ. 
Υποστολή της Σημαίας. 

Σημείωση α' 
Οι Κυρίες και οι Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, παρακαλούνται να παραστούν στη Δοξολογία και να προσέλθουν στο συνηθισμένο χώρο των επισήμων στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής. 

Σημείωση β' 
Ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος παρακαλείται να φροντίσει για την τήρηση της τάξης μέσα στον Ιερό Ναό και το χώρο της παρέλασης. 

Ώρα 7.30 μ.μ. 
Μουσικοθεατρική παράσταση της Φιλοπτώχου Αδελφότητας Κυριών Άργους Ορεστικού, σε συνεργασία με τον Δήμο Άργους Ορεστικού και την Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς, στο Πολιτιστικό Κέντρο Άργους Ορεστικού. 

Ο Δήμαρχος 
Παναγιώτης Κεπαπτσόγλου

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2019

Συντάξεις: Αυξήσεις «15 ταχυτήτων» από 30 έτη ασφάλισης και άνω

Αργά αλλά σταθερά, επανέρχεται η κανονικότητα!
Ο "Κατρουγκάλειος" νόμος, είχε μετατρέψει τις συντάξεις   σε «βοηθήματα» και τις ασφαλιστικές εισφορές σε… «δεύτερη φορολόγηση»!
Επιβάλλεται η επαναφορά του ΕΚΑΣ στους χαμηλοσυνταξιούχους των 350 ευρώ!!

eleftherostypos.gr
Από την έντυπη έκδοση
Οι αλλαγές που κλείδωσαν στο υπουργείο Εργασίας, όπως αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, προβλέπουν την αντικατάσταση των ποσοστών υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης από τα 30 έτη ασφάλισης και άνω με μια εσωτερική κλιμάκωση των ετήσιων ποσοστών ανά έτος και όχι ανά τριετία που προέβλεπε ο νόμος 4387/2016 που κρίθηκε αντισυνταγματικός και κατ’ ουσίαν καταργηθείς από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Στους πίνακες που δημοσιεύει ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, καταγράφονται τρία βασικά σενάρια των επερχόμενων αλλαγών στα ποσοστά αναπλήρωσης με διαφορετικούς συντελεστές ανά έτος. Το σενάριο Α βγάζει μικρές αυξήσεις, το σενάριο Β μεσαία αύξηση και το σενάριο Γ μεγαλύτερη αύξηση. Οι επιταγές του Συμβουλίου της Επικρατείας προσιδιάζουν στα ποσοστά αναπλήρωσης του τρίτου σεναρίου καθώς στην απόφασή τους οι δικαστές κάνουν λόγο για ποσοστά άνω του 50% στα 40 χρόνια, αντί 42,8% που έδινε ο νόμος Κατρούγκαλου.
Από τις αλλαγές ωφελούνται τέσσερις κατηγορίες συνταξιούχων και ασφαλισμένων:

1 Οσοι έχουν κάνει αίτηση και περιμένουν την οριστική σύνταξη, καθώς θα υπολογιστεί με αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης. Η αύξηση θα μετράει από 4 Οκτωβρίου 2019, ενώ για το διάστημα από την υποβολή της αίτησης μέχρι τον Οκτώβριο τα αναδρομικά που τους οφείλονται από την κύρια σύνταξη θα δοθούν με τα παλιά ποσοστά αναπλήρωσης.

2 Οσοι θα κάνουν αίτηση μετά την ψήφιση του νόμου, καθώς η ανταποδοτική σύνταξη θα βγει με τα αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης, αλλά η αύξηση θα ξεκινά από την ημερομηνία αίτησης και όχι από τον Οκτώβριο 2019.

3 Οσοι έχουν κάνει αίτηση από 13/5/2016 (συνταξιούχοι με νόμο Κατρούγκαλου) καθώς η σύνταξη που λαμβάνουν θα υπολογιστεί εκ νέου με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης και η αύξηση που θα προκύψει θα πιστωθεί από τον Οκτώβριο του 2019 και μετά. Δεν αναμένεται να πάρουν αυξήσεις, παρά μόνο στην περίπτωση που κερδίζουν περισσότερα από την προσωπική διαφορά που λαμβάνουν ήδη όσοι είχαν μειώσεις συντάξεων άνω του 20% με τον νόμο Κατρούγκαλου.

4 Οι παλαιοί συνταξιούχοι στους οποίους θα γίνει εκ νέου επανυπολογισμός με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης και ενδέχεται σε πολλούς να μηδενιστεί η προσωπική διαφορά και να δουν και αυξήσεις. Για παράδειγμα, συνταξιούχος με 38 χρόνια που με τον επανυπολογισμό Κατρούγκαλου παίρνει σύνταξη 1.166 ευρώ και προσωπική διαφορά 70 ευρώ, δηλαδή 1.236 ευρώ σύνολο, θα έχει νέο επανυπολογισμό με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης. Στην περίπτωση που η σύνταξη αυξηθεί κατά 100 ευρώ, αυτό σημαίνει ότι μηδενίζει το ποσό της διαφοράς και κερδίζει 30 ευρώ καθαρή αύξηση με τη νέα σύνταξη, στα 1.266 ευρώ, με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης.
Τι ίσχυε με τον νόμο Κατρούγκαλου και ΤΟ ΝΕΟ «ΜΙΓΜΑ»

Με τον νόμο 4387 (νόμος Κατρούγκαλου) τα ποσοστά αναπλήρωσης είχαν σταθερή αύξηση ανά τρία χρόνια, ενώ με το νέο σχέδιο η κλιμάκωση θα είναι για κάθε έτος ώστε να υπάρχει κίνητρο παραμονής στην εργασία με μεγαλύτερη σύνταξη.
Για παράδειγμα, τα ποσοστά Κατρούγκαλου προέβλεπαν αύξηση 1,42% στην ανταποδοτική σύνταξη από τα 31 ως τα 33 έτη. Στον νέο νόμο που ήδη κοστολογείται με την αναλογιστική μελέτη που ετοιμάζει το υπουργείο, ο ασφαλισμένος θα παίρνει αύξηση 1,5% από τα 31 ως τα 32 έτη, που θα κλιμακώνεται όσο θα αυξάνεται ο εργασιακός βίος, δηλαδή +1,6% από τα 32 ως τα 33 έτη, +1,7% από τα 33 στα 34 κ.ο.κ.
Στην πράξη για κάθε επιπλέον έτος ασφάλισης θα προβλέπεται διαφορετικό ποσοστό αύξησης, ενώ τώρα για κάθε επιπλέον έτος δίδεται το ίδιο ποσοστό αύξησης στους συντελεστές αναπλήρωσης.
Αμετάβλητοι θα μείνουν οι συντελεστές ως τα 29 έτη, καθώς αρμόδια στελέχη του υπουργείου εκτιμούν ότι η αναπλήρωση που δίνουν τα ισχύοντα ποσοστά και τα τελικά ποσά σύνταξης είναι επαρκή σε σχέση με τον μισθό.
Πόσα περισσότερα χρήματα θα πάρετε

1 Ασφαλισμένος με μέσο όρο αποδοχών 1.300 ευρώ και 30 έτη παίρνει 727 ευρώ σύνταξη με τα ισχύοντα ποσοστά που ακύρωσε το ΣτΕ. Με τα νέα ποσοστά και ανάλογα με τα σενάρια που εξετάζονται θα έχει αύξηση σύνταξης, στα 747 ευρώ, στα 753 ευρώ ή στα 758 ευρώ. Αν έχει 40 έτη, η νέα σύνταξη μπορεί να φτάσει στα 1.026 ευρώ, με αύξηση από 42 ως 86 ευρώ.
2 Ασφαλισμένος με μέσο όρο αποδοχών 1.600 ευρώ και 38 έτη θα έπαιρνε 1.008 ευρώ σύνταξη, ενώ με τα νέα ποσοστά και ανάλογα με τα σενάρια που εξετάζονται η σύνταξη μπορεί να φτάσει στα 1.096 ευρώ, με αύξηση κατά 88 ευρώ. Αν έχει 42 έτη, η νέα σύνταξη μπορεί να φτάσει στα 1.247 ευρώ, με αύξηση ως 115 ευρώ.
3 Ασφαλισμένος με μέσο όρο αποδοχών 1.800 ευρώ και 42 έτη θα έχει με τα νέα ποσοστά αύξηση ως 124 ευρώ και σύνταξη που μπορεί να φτάσει στα 1.355 ευρώ.
4 Ασφαλισμένος με μέσο όρο αποδοχών 2.200 ευρώ που θα αποχωρήσει με 44 έτη θα έχει με τα νέα ποσοστά αύξηση ως 170 ευρώ και σύνταξη που μπορεί να φτάσει στα 1.502 ευρώ.
Ενδεικτικό πάντως των αλλαγών και ότι οδεύουμε προς μεγαλύτερες αυξήσεις, τουλάχιστον για όσους είναι από τα 37 έτη και άνω, είναι το γεγονός ότι ήδη στο υπουργείο εξετάζουν να αυξήσουν και το πλαφόν για το άθροισμα των συντάξεων πάνω από τα 4.608 ευρώ που θεσπίστηκε τον Αύγουστο.
Σε πρότυπη δίκη κρίνονται οι διεκδικήσεις 2013-2018

Ανοιχτό παραμένει το θέμα των αναδρομικών από παράνομες μειώσεις για ένα 10μηνο στις κύριες συντάξεις και ένα 12μηνο στις επικουρικές. Το υπουργείο Εργασίας σκοπεύει να ξεκαθαρίσει άπαξ διά παντός το θέμα αυτό και εξετάζει να ζητήσει ερμηνευτική απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας για όλες τις αντισυνταγματικές περικοπές που διεκδικούν οι συνταξιούχοι με αγωγές τους από το 2013 ως και το 2018! Για τον σκοπό αυτό κινεί τις διαδικασίες επί νομικού αιτήματος για πρότυπη δίκη στο ΣτΕ περί των αναδρομικών ώστε να πει το Σ.τ.Ε τι οφείλει να επιστραφεί και τι όχι στις συντάξεις.
Ο λόγος που το ΣτΕ θα πρέπει να δώσει σαφή απάντηση είναι διότι κατά κοινή ομολογία δεν αναφέρει τίποτε σχετικά με το αν ισχύουν ή δεν ισχύουν οι αποφάσεις που έβγαλε τον Ιούνιο του 2015 κρίνοντας τότε ότι οι μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 θα έπρεπε να διακοπούν από κύριες και επικουρικές συντάξεις. Με τις νέες αποφάσεις το ΣτΕ νομιμοποίησε τις εν λόγω περικοπές παίρνοντας ως βάση επανυπολογισμού των συντάξεων τα ποσά που είχαν ως το 2014 οι συνταξιούχοι με τις μειώσεις. Ομως, η νομιμοποίηση των αντισυνταγματικών περικοπών αναφέρεται μόνο στον επανυπολογισμό που εισήγαγε ο νόμος Κατρούγκαλου από τον Μάιο του 2016, χωρίς να αναφέρεται με σαφήνεια ότι νομιμοποιήθηκαν οι ίδιες περικοπές και για το διάστημα από τον Ιούνιο του 2015 ως τον Απρίλιο του 2016 που δεν υπήρχε ο νόμος Κατροούγκαλου!

ΠΡΟΣΟΧΗ! Αλλαγή ώρας, με το ξημέρωμα...



Τα ξημερώματα της Κυριακής 27 του Οκτώβρη, μην ξεχάσετε να ξυπνήστε για να γυρίσετε τους δείκτες των ρολογιών σας μία ώρα πίσω...

Η μέρα των υπναράδων...

Έτσι στις 04:00 π.μ. θα πρέπει τα ρολόγια να γυρίσουν μία ώρα πίσω, δηλαδή στις 03:00 π.μ.


Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2019

Εκλογή Προέδρου με κλήρο

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Η αρχαία σοφία για ακόμη μία φορά μάς δίνει τη λύση. Ως γνωστόν, στην κλασική Αθήνα οι άρχοντες εκλέγονταν με κλήρο. Εξαιρούνταν ο άρχων στρατηγός για ευνόητους λόγους. Δεν βλέπω τον λόγο λοιπόν γιατί να μη δοκιμάσουμε να εκλέγουμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με κλήρωση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα απαλλαγεί η πολιτική ζωή από την υποχρέωση να καταναλώσει πολύτιμες εργατοώρες για να καταλήξει σε ένα πρόσωπο του οποίου το μόνο προσόν είναι να είναι κοινώς αποδεκτό, δηλαδή να μην ενοχλεί κανέναν. Δεδομένης δε της γοητείας που ασκούν στο έθνος οι πάσης φύσεως κληρώσεις, θα αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον της κοινωνίας για τον μάλλον αδιάφορο θεσμό. Θα μου πείτε ότι στην αρχαία Αθήνα οι πολίτες δεν ξεπερνούσαν τις 25.000, ενώ εμείς είμαστε κάτι εκατομμύρια. Το εμπόδιο θα μπορούσε να ξεπεραστεί αν θέταμε προδιαγραφές για τη συμμετοχή στην κλήρωση. Οπως, για παράδειγμα, η γνώση δύο τουλάχιστον ξένων γλωσσών, κατά προτίμηση ευρωπαϊκών, τις οποίες ο υποψήφιος θα πρέπει να ομιλεί με βαριά ελληνική προφορά. Απαραίτητη η ικανότητα εκφοράς βαθυστόχαστων κοινοτοπιών με ύφος μειλίχιο. Η δυνατότητα παραγωγής φράσεων μακράς διαρκείας, τουλάχιστον τρία με τέσσερα λεπτά, ώστε στο τέλος ο ακροατής να μη θυμάται τι έχει ακούσει. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να εξετάζονται και στο μάθημα της έκθεσης ιδεών με θέμα «Ο κόσμος χωρίζεται σε ανθέλληνες και φιλέλληνες».

Οι υποψήφιοι θα περνούν από επιτροπή σοφών, ειδικών στην κοινοτοπία και στην αδολεσχία, η οποία θα κρίνει και τη συμμετοχή τους στην κλήρωση. Ο θεσμός απαιτεί ώρες ορθοστασίας, οπότε ο Πρόεδρος ή η Πρόεδρος δεν θα πρέπει να πάσχουν από ορθοστατική υπόταση. Επειδή το έργο του Προέδρου απαιτεί και ώρες καθιστικής κόπωσης, οι άρρενες θα πρέπει να εξετάζονται για την κατάσταση του προστάτη τους. Θα ήτο χρήσιμον η συμμετοχή στην κλήρωση να οργανωθεί με τη μορφή λαχειοφόρου αγοράς τα έσοδα της οποίας θα καλύψουν τα έξοδα της Προεδρίας της Δημοκρατίας. Ρίχνω μερικές ιδέες ελπίζοντας ότι, αν με το ζήτημα ασχοληθούν άλλοι, σοβαρότεροι εμού, θα εμπλουτισθούν με λεπτομέρειες. Πριν πολλά πολλά χρόνια νομίσαμε ότι Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα γίνει ο Ζαν Λουί Τρεντινιάν και τελικά μας βγήκε ο Σαρτζετάκης. Πριν από τέσσερα μόλις χρόνια νομίζαμε πως θα εκλεγεί Πρόεδρος της Δημοκρατίας, εξελέγη όμως ο Τσίπρας με τον Βαρουφάκη. Ο διαχωρισμός της εκλογής Προέδρου από την προκήρυξη εκλογών απαλλάσσει την πολιτική μας ζωή από το άγχος, όμως δεν είναι αρκετός για να αποκαταστήσει το συρρικνωμένο κύρος του θεσμού. Είναι κάπως σαν τις μαθητικές παρελάσεις και τους σημαιοφόρους. Ισως, αν δοκιμάσουμε την κλήρωση και για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, να αντιληφθούμε τη σχέση του θεσμού με την αριστεία.

Το μήνυμα Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου


Μήνυμα Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,
Αγαπητοί κύριοι και κυρίες Εκπαιδευτικοί,
Γιορτάζουμε μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της μακράς και ένδοξης ιστορίας της χώρας μας. Η 28η Οκτωβρίου 1940 είναι μία ημέρα που φέρει ιδιαίτερο βάρος για τη συλλογική μας ταυτότητα, για τρεις ιδιαίτερους λόγους, ανάμεσα σε άλλους πολλούς:
Μας υπενθυμίζει τα επιτεύγματα του Ελληνισμού. Στις παραμονές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, της πιο μελανής ίσως σελίδας της παγκόσμιας ιστορίας, οι αντίξοες συνθήκες και η δυσανάλογη ισχύς προς τον κατακτητή δεν πτόησαν τον ελληνικό λαό. Αψηφώντας κάθε δυσκολία, οι Έλληνες αποφάσισαν να υψώσουν το ανάστημά τους και να αντιταχθούν στις δυνάμεις του μίσους και της βίας, υπερασπιζόμενοι την ελευθερία μας.
Αποτελεί διδαχή και αναδεικνύει τις θεμελιώδεις αρχές και αξίες μας. Η έμφυτη τάση του λαού μας να αντιμετωπίζει θαρραλέα τις δυνάμεις, που τον απειλούν, συνιστά επαναλαμβανόμενο μοτίβο στην μακραίωνη ιστορία μας. Η ισχύς αυτή πηγάζει από την ικανότητά μας να συσπειρωνόμαστε γύρω από έναν κοινό στόχο, όταν οι θεμελιώδεις αξίες μας κινδυνεύουν. Στις μέρες μας, που οι ακραίες φωνές του λαϊκισμού επιδιώκουν να δυναμώσουν, που ο ατομικισμός και η αποξένωση μαστίζουν την ανθρωπότητα, είναι πιο κρίσιμο από ποτέ να αναβιώσουμε αξίες, όπως η αυταπάρνηση, ο αλτρουισμός και η αλληλεγγύη, που μας επιτρέπουν, σήμερα, να ζούμε σε μία ελεύθερη, δημοκρατική χώρα.
Αναδεικνύει τη σημασία της εκπαίδευσης στην προσπάθεια να διατηρήσουμε την εθνική μας μνήμη, καθώς και να καλλιεργήσουμε μια πιο διαδραστική σχέση με το παρελθόν μας. Η αναζήτηση της ιστορικής αλήθειας και η γνωριμία με την ιστορική μας ταυτότητα, η δυνατότητα εντοπισμού και αξιολόγησης αξιόπιστων ιστορικών πηγών, αποτελούν γνώσεις και δεξιότητες που οφείλει να αναπτύξει στους μαθητές ένα σύγχρονο σχολείο.

Αγαπητά μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας,
Αξιοποιώντας το πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό της ιστορικής κληρονομιάς μας, μπορούμε να διδάξουμε και να διδαχτούμε από το παρελθόν και να προετοιμαστούμε κατάλληλα για το παρόν και το μέλλον.

Χρόνια πολλά σε όλες και όλους!
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ


ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019

ΗΠΑ: Ψήφισμα στο Κογκρέσο για να χαρακτηριστεί η 28η Οκτωβρίου ως «Ημέρα του Οχι»


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ψήφισμα για τον χαρακτηρισμό της 28ης Οκτωβρίου, ως «Ημέρα του Όχι», κατέθεσαν στη Βουλή των Αντιπροσώπων οι Ελληνοαμερικανοί βουλευτές Κρις Πάππας, Τζον Σαρμπάνης και Γκας Μπιλιράκης, στο οποίο υπογραμμίζουν την καθοριστική συμβολή της Ελλάδας στον αγώνα εναντίον των δυνάμεων του Αξoνα.
Τονίζοντας ότι το πρωτοφανές πνεύμα και θάρρος των Ελλήνων κατάφερε να αλλάξει την τροχιά της Ιστορίας, ο βουλευτής Κρις Πάππας από το Νιου Χαμσάιρ σημείωσε ότι είναι υπερήφανος που ηγείται αυτού του ψηφίσματος, το οποίο «μας επιτρέπει να σταθούμε με τους Ελληνες συμμάχους μας και να γιορτάσουμε τις κοινές μας δημοκρατικές αξίες».
Κινούμενος στο ίδιο μήκος κύματος, ο βουλευτής Τζον Σαρμπάνης από το Μέριλαντ δήλωσε ότι είναι ιδιαίτερα υπερήφανος που συμμετέχει σε ένα ψήφισμα που αποδίδει «φόρο τιμής» στο τολμηρό «Όχι» και τον ηρωισμό του ελληνικού λαού.
«Το παράδειγμα που έθεσαν, τότε και τώρα, χρησιμεύει ως φάρος ελπίδας για ελευθερία και δημοκρατία σε ολόκληρο τον κόσμο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Τέλος, ο βουλευτής Γκας Μπιλιράκης από τη Φλόριντα ανέφερε πως το συγκεκριμένο ψήφισμα γιορτάζει την εσωτερική δύναμη και το αμείλικτο πνεύμα των Ελλήνων και συμβολίζει τη δέσμευση των δύο χωρών να αντιμετωπίσουν την αδικία και την τυραννία.
Όπως σημείωσε, «δεν πρέπει ποτέ να αφήσουμε τις μελλοντικές γενιές να ξεχάσουν την πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά, η οποία καθορίζει ποιοι είμαστε ως λαός και βοηθάει να πορευτούμε προς τα εμπρός».

Το υπουργείο ζητά από τις περιφερειακές διευθύνσεις εντός τριών εργάσιμων ημερών να ενημερωθεί το Myschool

Σχολεία με πλεόνασμα εκπαιδευτικών, σε γειτονικά παρατηρούνται ελλείψεις και σε κάποιες διευθύνσεις ανεξήγητες μετακινήσεις σε γραφεία!!
Η ευθύνη ανήκει στους διευθυντές εκπαίδευσης και στα υπηρεσιακά συμβούλια...

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ 
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ 
ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΘΕΜΑ: Ενημέρωση και επιβεβαίωση στοιχείων Myschool
Στο πλαίσιο ενδελεχούς ελέγχου που έχει ξεκινήσει στο πληροφοριακό σύστημα Myschool έχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις ανακριβούς ή ελλιπούς ενημέρωσης και κατά συνέπεια εσφαλμένης αποτύπωσης της κατάστασης των σχολικών μονάδων σχετικά με το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό.
Κατόπιν των ανωτέρω οι Διευθυντές σχολικών μονάδων, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης οφείλουν εντός τριών (3) εργασίμων ημερών να ενημερώσουν το myschool, και αντίστοιχα να ελέγξουν την ενημέρωση και να προχωρήσουν σε επιβεβαίωση των σχετικών στοιχείων στα πλαίσια των υπηρεσιακών τους καθηκόντων.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

Η θέση της ΔΑΚΕ καθηγητών για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία


Με αφορμή την τοποθέτηση του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θόδωρου Τσούχλου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τα πρότυπα σχολεία και τον θόρυβο που προκάλεσαν συγκεκριμένα Μ.Μ.Ε, η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δηλώνει τα εξής:
Α. Ο Θόδωρος Τσούχλος είναι στέλεχος της παράταξης της ΔΑΚΕ, πρωτίστως όμως είναι Πρόεδρος της ΟΛΜΕ και εκφράζει τις απόψεις της πλειοψηφίας του κλάδου. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε πιστεύει ότι ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας είναι Πρόεδρος όλων των καθηγητών και υποχρεούται να υπερασπίζεται τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου, και όχι να εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις, ή τις απόψεις της παράταξής του.
Β. Η συμμετοχή της ΟΛΜΕ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είναι υψίστης σημασίας διαδικασία και επιβάλλεται η Ομοσπονδία να εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο της. Η καινοφανής άποψη ότι ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ δε θα έπρεπε να συμμετέχει και να στείλει μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ, που να συμφωνεί με την ψηφισμένη θέση του κλάδου για τα πρότυπα δηλώνει παντελή άγνοια για τα συνδικαλιστικά ήθη. Άλλωστε η παράταξη της ΔΑΚΕ, από θέση αρχής, σέβεται τις θέσεις που έχουν νομίμως ψηφιστεί από τον κλάδο.
Γ. Ο συνάδελφος Πρόεδρος της ΟΛΜΕ δεν είναι επικεφαλής της παράταξης της ΔΑΚΕ, όπως λανθασμένα αναφέρθηκε σε αρκετά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε εκφράζεται από τα κείμενά της, τα οποία υπογράφουν ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας της παράταξης. Μάλιστα, ο συνάδελφος Πρόεδρος της ΟΛΜΕ, επί τη αναλήψει των καθηκόντων του, παραιτήθηκε από Γραμματέας της ΔΑΚΕ Καθηγητών, έτσι ώστε να μη συγχέονται από τους συναδέλφους οι δύο αυτές ιδιότητες.
Δ. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών έχει τοποθετηθεί εναντίον των Πρότυπων-Πειραματικών Σχολείων της κυρίας Διαμαντοπούλου, διότι πιστεύει ότι είναι διαφορετικός ο ρόλος ενός Πρότυπου Σχολείου και διαφορετικός ενός Πειραματικού.
Η παράταξη μας θεωρεί ότι τα Πρότυπα Σχολεία πρέπει να απευθύνονται σε μαθητές που έχουν εξαιρετικές επιδόσεις. Στα σχολεία αυτά οι μαθητές θα πρέπει να επιλέγονται κατόπιν εξετάσεων. Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι ζητάμε την ενίσχυση του ρόλου αυτών των σχολείων.
Από την άλλη πλευρά τα Πειραματικά Σχολεία, θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστήμια. Στα σχολεία αυτά θα κάνουν πρακτική οι φοιτητές και μελλοντικοί καθηγητές και θα εφαρμόζονται καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, τα νέα Προγράμματα Σπουδών και θα δοκιμάζεται στην πράξη η καταλληλότητα των διδακτικών εγχειριδίων. Στα σχολεία αυτά το δείγμα των μαθητών επιβάλλεται να είναι τυχαίο, προκειμένου να έχουν αποτελεσματικότητα οι ανωτέρω δράσεις.
Είναι προφανές λοιπόν ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι εναντίον του υφιστάμενου καθεστώτος (Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία), διότι είναι αδύνατον ένα τέτοιο σχολείο να επιτελέσει αντιφατικούς ρόλους. Όπως είναι λοιπόν φανερό η θέση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε. είναι διαφορετική από την άποψη της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ.
Εν κατακλείδι μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση ο αδικαιολόγητος θόρυβος που προκάλεσε η αυτονόητη υποχρέωση του Προέδρου της ΟΛΜΕ να εκφράσει την άποψη της πλειοψηφίας του κλάδου, ακολουθώντας τη συνήθη συνδικαλιστική τακτική. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο θόρυβος αυτός προκλήθηκε αθέλητα και δεν αποτελεί ηθελημένη στοχοποίηση του Προέδρου της Ομοσπονδίας και της ΔΑΚΕ Καθηγητών. Σε κάθε περίπτωση η ΔΑΚΕ Καθηγητών καλύπτει απόλυτα το Στέλεχος της και θεωρεί ότι επιτελεί τα καθήκοντά του με συνέπεια.

Για τη ΔΑΚΕ Καθηγητών
  Ο Πρόεδρος  Ο Γραμματέας
Νίκος Παπαχρήστος   Νικηφόρος Κωνσταντίνου

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

Τζοκερισμός, λενινισμός και γελοιοκρατία

kathimerini.gr
ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αστυνομικοί διακόπτουν την προβολή προκειμένου να συλλάβουν ανηλίκους που παρακολουθούσαν ταινία ακατάλληλη για την ηλικία τους. Πατέρας δείχνει τη μητέρα του παιδιού του. «Αυτή μας έστειλε την αστυνομία». Μία υπουργός καταγγέλλει ότι ανταγωνιστική εταιρεία διανομής κατέδωσε τους αιθουσάρχες που πρόβαλαν σε ανηλίκους ταινία ακατάλληλη για ανηλίκους. Και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναβαθμίζει τον ιδεολογικό του αγώνα: «Πρόκειται για ταινία που δείχνει τη συστημική ταξική αδικία. Την αδικία που γεννά το ταξικό μίσος, την εξέγερση των από κάτω». Οθεν και η αντίδραση των κατασταλτικών μηχανισμών του αστικού κράτους. Ο υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία των κατασταλτικών μηχανισμών υπουργός, ακούγοντας τα περί αδικίας που αφορά τους από κάτω, δηλώνει ότι θα παρακολουθήσει την προβολή με τον δεκαπεντάχρονο γιο του. Δυστυχώς η κόρη μου δεν είναι πλέον ανήλικη για να συμπαρασταθώ στον ωραίο αγώνα του. Ευκαιρίας δοθείσης, διατυπώνονται βαθυστόχαστες απόψεις για το τι είναι το κατάλληλο και τι το ακατάλληλο και όποιος δεν έχει δει την ταινία, όπως ο υπογράφων, αισθάνεται αποσυνάγωγος. Οι ανήλικοι θεατές ακατάλληλων ταινιών ανακηρύσσονται σε νέο προλεταριάτο και έπεται συνέχεια. Αναμένονται καταλήψεις σχολείων με αίτημα την παρακολούθηση της ταινίας δωρεάν. Ο τζοκερισμός αντιμετωπίζεται από αριστερές πένες ως το τελευταίο στάδιο του λενινισμού. Κατ’ άλλους, πρόκειται για ένα ακόμη επεισόδιο στο καθεστώς της γελοιοκρατίας, που μαστίζει την επικράτεια του κοινού νου, όμως αυτοί απλώς δεν αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα του τζοκερισμού, της ταξικής πάλης και των από κάτω.

Υποθέσεις αφελούς. Είτε πίσω από το όλο εγχείρημα κρύβονται σκοτεινές δυνάμεις που θέλουν να εξοντώσουν τον Βαρουφάκη προβάλλοντας τον ανταγωνιστή του Τζόκερ. Είτε είναι μεγαλοφυής διαφημιστική σύλληψη της εταιρείας διανομής. Είτε πρόκειται για προβοκάτσια των δύο υπαλλήλων του υπουργείου που κάλεσαν την αστυνομία. Είτε πρόκειται για παρέμβαση του θεού της Ελλάδας, ο οποίος, έχοντας βαρεθεί την αιωνιότητά του, διασκεδάζει με τους υπηκόους του. Εχει βαρεθεί να μας βλέπει να διαπραγματευόμαστε τα αυτονόητα, όπως η ψήφος των ομογενών, και μας βάζει να τσακωνόμαστε για τα ανύπαρκτα.

ΥΓ.: Οπως ήδη έγραψα το Σάββατο, η Εισαγγελία Πρωτοδικών έκρινε ότι δεν συντρέχει λόγος να δικασθώ για τις κατηγορίες περί ρατσισμού για τις οποίες με κατήγγειλε ο γνωστός επαγγελματίας. Ευχαρίστησα τους μάρτυρες. Οφείλω όμως να ευχαριστήσω και τον δικηγόρο Γιώργο Βουκελάτο, ο οποίος με υπερασπίστηκε με εξαιρετική συνέπεια και αποτελεσματικότητα στην προανάκριση. Τον άφησα τελευταίο γιατί ήθελα να αναφερθώ σε αυτόν ξεχωριστά.