ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Η εγκύκλιος για το Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων

  

ΘΕΜΑ: Πειθαρχικό Δίκαιο Δημοσίων Υπαλλήλων
Σε συνέχεια των με αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ /Φ. 58 /341 /οικ. 10874/03.05.2012, ΔΙΔΑΔ – ΔΙΠΙΔΔ /οικ. 26188/ 12.11.2012, ΔΙΔΑΔ /ΔΙΠΙΔΔ/ οικ.27052/ 21.11.2012 και ΔΙΔΑΔ/ ΔΙΠΙΔΔ/ οικ.28770/ 06.12.2012 Εγκυκλίων της υπηρεσίας μας σχετικά με θέματα πειθαρχικού δικαίου και θέσεως σε αργία υπαλλήλων, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
1. Η επιτάχυνση των διαδικασιών απονομής της πειθαρχικής δικαιοσύνης αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ενίσχυση της έννοιας της πειθαρχικής ευθύνης, αλλά παράλληλα και υποχρέωση της διοίκησης απέναντι στους πολίτες και τους ίδιους τους ελεγχόμενους.
Είναι αναγκαίο να αποσαφηνιστεί ότι η πειθαρχική ευθύνη και, συνεπώς, και η πειθαρχική διαδικασία, είναι διοικητική διαδικασία, που δεν ταυτίζεται με την ποινική και δεν επηρεάζεται από αυτή. Είναι δηλαδή, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 114 του Υπαλληλικού Κώδικα, «αυτοτελής» και «ανεξάρτητη» από την ποινική ή άλλη (αστική ή διοικητική) δίκη.

Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Τζέιμς Γκάλμπρεϊθ: «Διαγράψτε το χρέος για να σωθεί η Ελλάδα αλλιώς δεν θα τα καταφέρει»

«Φοβάμαι ότι η Ελλάδα δεν θα τα καταφέρει», δηλώνει ο αμερικανός οικονομολόγος, Τζέιμς Γκάλμπρεϊθ και ζητά από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να αλλάξουν πορεία, διαγράφοντας μέρος του ελληνικού χρέους, μεριμνώντας για τις ελληνικές τράπεζες, εφαρμόζοντας αναπτυξιακά μέτρα και διασφαλίζοντας τους αδυνάτους.Υποστηρίζει δε ότι η Ευρώπη «βρίσκεται πιο κοντά στην κατάρρευση παρά στη λύση» και προειδοποιεί για τον κίνδυνο αποσταθεροποίησης ολόκληρης της Ευρωζώνης, εάν η Ελλάδα υποχρεωθεί να την εγκαταλείψει.
Σε συνέντευξή του στη Sueddeutsche Zeitung, ο αμερικανός οικονομολόγος καλεί τους Ευρωπαίους να «αλλάξουν ρότα» και προτείνει τη δημιουργία κοινωνικού συμφώνου, το οποίο θα αμβλύνει την ένδεια.

Βαθύ κούρεμα στο εφάπαξ των Δημοσίων Υπαλλήλων

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Του ΑΝΤ. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
Νέα εμπλοκή στην καταβολή του εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων από το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ) αναμένεται να δημιουργήσει η υποχρηματοδότηση φέτος κατά 500 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που εκκρεμούν 33.300 αιτήσεις συνταξιοδότησης και αναμένεται να προστεθούν άλλες 20.000, ξεπερνώντας συνολικά τις 50.000 (ιδιαίτερα από κλάδους του Δημοσίου που βγαίνουν σε κινητικότητα και διαθεσιμότητα), ενώ την ίδια στιγμή η κυβέρνηση σχεδιάζει την περικοπή του έως και 60%.
Για την απρόσκοπτη καταβολή των εφάπαξ με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το Ταμείο απαιτούνται 1,6 δισ. ευρώ, ενώ η χρηματοδότηση που έχει λάβει το Ταμείο από τον προϋπολογισμό μέχρι το τέλος του έτους περιλαμβάνει μόλις 1,12 δισ. ευρώ. 
Ο απαιτούμενος χρόνος για την καταβολή εφάπαξ, που σήμερα είναι 2 χρόνια, αναμένεται να αυξηθεί στα 4 χρόνια , τονίζει στην Ε ο πρόεδρος των ασφαλιστικών ταμείων (ΠΟΠΟΚΠ) Θανάσης Καποτάς, καθώς μέσα στο 2014 αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν εκατοντάδες καθηγητές που βγαίνουν σε διαθεσιμότητα, καθώς και υπάλληλοι των άλλων υπουργείων που θα μπουν στην κινητικότητα. Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου θα έχουν κλειδώσει οι νέες μειώσεις που θα γίνουν από την 1/1ης/2014 στα εφάπαξ τα οποία χορηγούν τα Ταμεία Πρόνοιας ΝΠΔΔ, καθώς η επιτροπή που θα κάνει τις σχετικές προτάσεις έχει σχεδόν ολοκληρώσει το έργο της για τη μηχανογραφική εφαρμογή της νέας τεχνικής βάσης υπολογισμού των εφάπαξ. Για το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων εξετάζεται οι μειώσεις να έχουν αναδρομική ισχύ και να πιάνουν τις εκκρεμείς αιτήσεις. Στο πλαίσιο αυτό τέσσερα είναι τα πιθανά σενάρια για μειώσεις από 10% Το εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων μετά τη μείωση του 38,13% που σε συνδυασμό με τις μειώσεις κατά 38,5% που προηγήθηκαν τα προηγούμενα δύο χρόνια, θα σημάνουν αθροιστικά μείωση κατά 60%. Τα νέα ποσά εφάπαξ θα είναι, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, σημαντικά μειωμένα, αφού θα διαμορφώνονται με βάση τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε Ταμείου, τα έσοδα από τις εισφορές των εν ενεργεία , τον αριθμό των συνταξιοδοτούμενων και άλλων οικονομικών παραμέτρων, σε εφαρμογή του μνημονιακού νόμου 4046 12, ο οποίος επιβάλλει το μηδενισμό των ελλειμμάτων και τη διακοπή κάθε κρατικής επιχορήγησης.

Οι μειώσεις
Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου θα έχουν κλειδώσει οι νέα μειώσει από 1ης/1/ 2014
Καθοριστικός παράγοντας για το ύψος των μειώσεων συνολικά σε όλα τα Ταμεία θα είναι οι αναλογιστικές μελέτες κάθε Ταμείου (στην Επιτροπή μετέχει μέλος της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής) και η υπουργική απόφαση η οποία έχει εκδοθεί από τις 31/12/2012, σε εφαρμογή του ν. 4046, προβλέποντας ανασχεδιασμό της τεχνικής βάσης υπολογισμού με μαθηματικό τύπο (αντί των κλειδωμένων προκαθορισμένων ποσών που ήδη κουρεύτηκαν από 2% έως και 83%). Η αδυναμία δημιουργίας ατομικών λογαριασμών των παλαιών ασφαλισμένων εγκυμονεί κίνδυνο να γίνουν οριζόντιες μειώσεις, ανεξαρτήτως του χρόνου ασφάλισης και του ύψους των εισφορών που έχουν καταβληθεί. Με αυτά τα δεδομένα και εφόσον δεν αποφασιστεί η ενοποίηση των Ταμείων Πρόνοιας (κατ' αντιστοιχία με την ενοποίηση των επικουρικών) οι περικοπές στα εφάπαξ θα είναι πολλών ταχυτήτων , ανάλογα με την οικονομική επάρκεια κάθε Ταμείου, στο δε Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων προδιαγράφεται ο κίνδυνος, μετά τη διακοπή της κρατικής επιχορήγησης για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων, τα σχετικά ποσά να περιοριστούν σε 5.300 7.000 ευρώ, αντί των 38.000 ευρώ που καταβάλλονται σήμερα.

Ποιοι και πότε
-Τον Αύγουστο πληρώνονται τα εφάπαξ σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν έως τον Ιούλιο του 2011.

-Τον Σεπτέμβριο σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν έως τον Οκτώβριο του 2011.

-Τον Οκτώβριο σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν έως τον Δεκέμβριο του 2011.

-Τον Νοέμβριο σε όσους βγήκαν στη σύνταξη έως τις αρχές Φεβρουαρίου του 2012.

-Τον Δεκέμβριο θα πληρωθούν τα οφειλόμενα σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν ως τον Απρίλιο του 2012.

-Τον Ιανουάριο τα εφάπαξ σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν έως τον Ιούνιο του 2012.

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

«Εμείς, ο λαός!» του Στέφανου Δημητρίου

 «Την γαρ όντως ούσαν βασιλικήν […] γιγνώσκουσαν την αρχήν τε και ορμήν των μεγίστων εν ταις πόλεσιν εγκαιρίας τε πέρι και ακαιρίας»: «γιατί η αληθινή βασιλική επιστήμη […] γνωρίζει όντως πότε είναι η κατάλληλη, η έγκαιρη περίσταση και πότε η περίσταση είναι άκαιρη, για να αρχίσουν και να τελεσθούν τα πιο μεγάλα εγχειρήματα στις πόλεις»

(Πλάτωνος, Πολιτικός 305 d).
Αποδίδω ελεύθερα το χωρίο, το οποίο δείχνει ότι η πολιτική –που, στον Πολιτικό, δεν είναι τέχνη, αλλά γνώση, και μάλιστα, η σπουδαιότερη («βασιλική επιστήμη»)– είναι αυτή που αξιολογεί μια κατάσταση, την περίστασιν, για να αποφανθεί για το έγκαιρον ή το άκαιρον αυτής. Έγκαιρον ή άκαιρον, όμως, ως προς τι; Τι καθορίζει το «εγκαιρίας τε πέρι και ακαιρίας»; Η περίστασις είναιέγκαιρος ή άκαιρος σε σχέση με το πολιτικό εγχείρημα: αυτό θα αναμορφώσει, με την επιτυχή του τέλεση, την περίσταση. Θα αλλάξει την κατάσταση, αλλά θα αλλάξει και αυτούς που θα το τελέσουν, γιατί η περίστασις είναι, εκ της εννοίας της, «γύρω από». Στην παρούσα περίσταση, είναι γύρω από τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και γύρω από τη Δεξιά, καθώς και την Άκρα Δεξιά.

Αλλάζουμε τις 7 συνήθειες που μας γερνούν - περισσότερο σεξ , λιγότερη ζάχαρη, περισσότερη άσκηση, λιγότερο ποτό

Το κάπνισμα, το άγχος αλλά και η πολύωρη έκθεση στον ήλιο είναι μερικοί μόνο από τους βασικούς παράγοντες, που προκαλούν γήρανση του οργανισμού, όπως γράφει το cklickatlife.gr. Γι’ αυτό αν προσπαθείτε να «γυρίσετε» πίσω τον χρόνο (ή τουλάχιστον να τον επιβραδύνετε), θα πρέπει να είστε πιο επιμελείς με όλες συνήθειες, που σαμποτάρουν τις προσπάθειές σας.
Σχολικό ωράριο στον ύπνο

ΧΟΡΗΓΗΣΗ-ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ


Επισυνάπτεται το έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

XOR_ANAN_ADEIAS.pdf [ΧΟΡΗΓΗΣΗ - ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΑΔΕΙΑΣ] 

Μάθαμε, επιτέλους, τον ακριβή αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων. 614.053 μόνιμοι και συμβασιούχοι

από ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Για πρώτη φορά το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δίνει ακριβή στοιχεία για το προσωπικό του δημόσιου τομέα.
Σε 614.053 ανέρχονται σήμερα οι υπάλληλοι, μόνιμοι και συμβασιούχοι, του δημόσιου τομέα. Το ελληνικό κράτος μπορεί επιτέλους να... περηφανευτεί ότι γνωρίζει με ακρίβεια το προσωπικό που το υπηρετεί, καθώς χθες το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης εγκαινίασε τον νέο δικτυακό τόπο της κυβέρνησης (http://apografi. yap.gov.gr), όπου καταγράφεται αναλυτικά ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι εργάζονται είτε ως μόνιμοι είτε ως συμβασιούχοι, καθώς και ο αριθμός των υπαλλήλων που βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, κινητικότητας, πειθαρχικής δίωξης, ή έχει αποχωρήσει, ανά μήνα.

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Μοριοδότηση αποσπάσεων εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ

Για τις  αποσπάσεις εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ, σύμφωνα με την εγκύκλιο ΑΠ. 93958/Δ1/12-7-2013 του υπουργείου παιδείας και θρησκευμάτων,  λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια:

Η συνολική υπηρεσία  αποτιμάται αυξητικά ως ακολούθως: 

  • μία (1) μονάδα για κάθε έτος υπηρεσίας από 1 έως και 10 έτη υπηρεσίας
  • 1,5 μονάδες για κάθε έτος υπηρεσίας από 10 έτη και άνω έως και 20 έτη
  •  δύο (2) μονάδες για κάθε έτος υπηρεσίας από 20 έτη και άνω 
  • η συνυπηρέτηση,  αποτιμάται με δέκα (10) μονάδες 
  • η εντοπιότητα,  αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες 
  • οι οικογενειακοί λόγοι,  αποτιμώνται ως εξής: 
  • Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.

Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια ανήλικων τέκνων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).


  •  Οι εκπαιδευτικοί σε χηρεία λαμβάνουν δώδεκα (12) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει, άλλως λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.
  • Οι εκπαιδευτικοί με μονογονεϊκή οικογένεια, λόγω απόκτησης παιδιών χωρίς να προηγηθεί γάμος, λαμβάνουν έξι (6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει.
  • Οι εκπαιδευτικοί που είναι έγγαμοι, σε διάσταση, σε διάζευξη ή χηρεία ή με μονογονεϊκή οικογένεια λαμβάνουν πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και δέκα (10) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά, εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν. 
Σοβαροί λόγοι υγείας 

  • των ίδιων των εκπαιδευτικών, των παιδιών ή των συζύγων τους (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μονάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω).
  • Των γονέων τους που είναι δημότες από διετίας και διαμένουν σε δήμο που ανήκει η σχολική μονάδα στην οποία ζητούν απόσπαση – προσωρινή τοποθέτηση (μονάδα 1 για ποσοστό αναπηρίας 50-66% και μονάδες 3 για ποσοστό 67% και άνω).
  •  Αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους (μονάδες 5).

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ Ι: Για την απόδειξη του ποσοστού αναπηρίας των τριών ως άνω περιπτώσεων απαιτείται γνωμάτευση πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής ή Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.).

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΙΙ: Για τις τρεις προηγούμενες περιπτώσεις των σοβαρών λόγων υγείας η μοριοδότηση δεν γίνεται προσθετικά εντός της ίδια κατηγορίας στην περίπτωση που συντρέχει λόγος μοριοδότησης σε περισσότερα του ενός συγγενικά άτομα.

  • Η θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση (μονάδες 3). Τη μοριοδότηση αυτή λαμβάνουν και οι σύζυγοι των εκπαιδευτικών. 
Λοιποί λόγοι 

Οι σπουδές του εκπαιδευτικού (μεταπτυχιακές ή για απόκτηση άλλου τίτλου) που αποτιμώνται με δύο (2) μονάδες. Για σπουδές στο Ε.Α.Π. δεν χορηγούνται οι μονάδες αυτές.

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ

Επειδή οι αποσπάσεις έχουν, σύμφωνα και με τις διατάξεις που υλοποιούνται, κοινωνικοκεντρικό και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα με γνώμονα πάντα την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, οι εκπαιδευτικοί των παρακάτω κατηγοριών αποσπώνται, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, κατά σειρά προτεραιότητας ως ακολούθως:

Α) Όσοι ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης

Διευκρινίζουμε για την κατηγορία αυτή τα ακόλουθα:

1. Πέραν των αναφερομένων ασθενειών στο άρθρο 13 του Π.Δ. 50/96 επιπρόσθετα σε ειδική κατηγορία μετάθεσης ανήκουν και οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από:

· δρεπανοκυτταρική και μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία (άρθρο 17 του Μ. 3402/2005)

· σκλήρυνση κατά πλάκας (παρ. 8 του άρθρου 1 του Ν. 3194/2003) και

· E. Hodgkin, no Hodgkin και Willebrand (αριθμ 19 Απόφαση της 217ης /18-9-2008 Ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας).

2. Προκειμένου για απόσπαση με υπαγωγή σε ειδική κατηγορία αρκεί γνωμάτευση πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής και όχι αποκλειστικά δευτεροβάθμιας, όπως απαιτείται με το νομικό πλαίσιο των μεταθέσεων.

Β) Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων (άρθρα 37 παρ. 7 και 182 παρ. 10 του Ν.3852/2010).

Γ) Είναι σύζυγοι μελών ΔΕΠ (άρθρο 44Α παρ. 12α Ν.4115/2013).

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΕ Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τ.Ε.
Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τ.Ε. έχουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διαθέτουν τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. 1.3 και του άρθρου 21 παρ. 1 και 3 του Ν. 3699/2008 προσόντα και συγκεκριμένα:

α) Είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΑΕ, ή στη σχολική ψυχολογία ή στην Ειδική Φυσική Αγωγή (για τον κλάδο ΠΕ11),

β) Είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ, ή στη σχολική ψυχολογία ή στην Ειδική Φυσική Αγωγή (για τον κλάδο ΠΕ11),

γ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου και αντίστοιχου τίτλου της αλλοδαπής,

δ) είναι κάτοχοι πτυχίου Παιδαγωγικού Τμήματος ΕΑΕ, δηλαδή πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με αντικείμενο την ειδική προσχολική αγωγή ή Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Νηπιαγωγών και Πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων ή Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση ατόμων με αναπηρία. Επιπλέον στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται οι κάτοχοι πτυχίου ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένου ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίου της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα την «ΕΑΕ» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και αναπηρία»,

ε) είναι εκπαιδευτικοί με μόνιμη αναπηρία τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%),

στ) είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω,

ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού (το οποίο έχει αποκτηθεί μέχρι 31-8-2010), επιτυχούς παρακολούθησης σεμιναρίου ετήσιας επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών κι έχουν προϋπηρεσία τριών (3) τουλάχιστον διδακτικών ετών σε δομές ΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ. Σεμινάρια ετήσιας διάρκειας στην ΕΑΕ που έχουν υλοποιηθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν. 3699/2008 από Πανεπιστήμια ή αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, αναγνωρίζονται ως ισότιμα με τα ανωτέρω σεμινάρια τετρακοσίων (400) ωρών, 

η) διαθέτουν αποδεδειγμένη διδακτική προϋπηρεσία ίση η μεγαλύτερη του ενός (1) διδακτικού έτους σε δομές ΕΑΕ.

Ως προς τα κριτήρια και τον τρόπο μοριοδότησης καθώς και για τις κατά προτεραιότητα αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ και ΤΕ, ισχύουν όλα όσα έχουν αναφερθεί παραπάνω.

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Τι αλλάζει στον προσδιορισμό των κενών και τις μετατάξεις εκπαιδευτικών με το νέο Ν.4172

Με την παράγραφο 11 (άρθρο 82) του Ν. 4172 αλλάζει ο τρόπος ποσοτικού προσδιορισμού των κενών θέσεων για το σχ. έτος 2013-2014, αφού δεν λαμβάνονται υπόψη οι προτάσεις των κατά τόπους ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ και των ΚΥΣΠΕ – ΚΥΣΔΕ που ρητά προβλέπονταν στο Ν. 3848/10 (παρ. 5 και 7, άρθρο 7). Αντίθετα, ο υπολογισμός των κενών και των υπεραριθμιών θα γίνει με βάση τα στοιχεία που έχουν καταχωρηθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα (survey), χωρίς να ληφθούν υπόψη παράγοντες όπως οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες, η πολιτισμική και κοινωνική σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, η σχολική διαρροή, η σχολική υπο-επίδοση κ.λ.π.
 Η σχετική  διάταξη αναφέρει:
«Για το σχολικό έτος 2013-2014, ο ποσοτικός προσδιορισμός των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, των υπηρεσιακών αναγκών, καθώς και το πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, γίνεται με διαπιστωτική πράξη που εκδίδεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατόπιν εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με βάση την επεξεργασία και το συσχετισμό των στοιχείων που έχουν καταχωρηθεί, με ευθύνη των Διευθυντών Εκπαίδευσης, στο προβλεπόμενο στο άρθρο 7 του ν. 3848/2010 (Α΄ 71) ηλεκτρονικό σύστημα. Με βάση τον ανωτέρω προσδιορισμό, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών, ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που υποχρεωτικά μετατάσσονται στις οριζόμενες στην ίδια απόφαση κενές ή συνιστώμενες με την πράξη μετάταξης θέσεις εκπαιδευτικού ή διοικητικού προσωπικού, συναφούς ή μη κλάδου της ίδιας κατηγορίας, με το βαθμό και το Μ.Κ. που κατέχουν, σε υπηρεσίες ή φορείς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με ταυτόχρονη κατάργηση ισάριθμων κενών ή κενούμενων, εφόσον δεν υπάρχουν, οργανικών θέσεων της αυτής, ανώτερης ή και κατώτερης κατηγορίας. 
Με την ίδια απόφαση καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να υποβάλουν σχετική αίτηση προτίμησης. 
Επί των αιτηθέντων εκπαιδευτικών συντάσσεται αξιολογικός πίνακας κατάταξης με βάση τα κάτωθι κριτήρια: α) συνολική προϋπηρεσία, β) οικογενειακοί λόγοι, γ) συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων που υπηρέτησαν, δ) κατοχή επιπλέον πτυχίου, ε) κατοχή μεταπτυχιακού και στ) κατοχή διδακτορικού. Ο συνολικός υπολογισμός των μορίων γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 16 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Η κατοχή κάθε επιπλέον πτυχίου ΑΕΙ αποτιμάται με 5 μονάδες, κάθε μεταπτυχιακού με 7 μονάδες και κάθε διδακτορικού με 14 μονάδες. Με βάση την κατάταξη στον ανωτέρω αξιολογικό πίνακα, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι εκπαιδευτικοί μετατάσσονται υποχρεωτικά. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού μπορεί να ρυθμίζεται κάθε ειδικότερο θέμα και λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος.»

Σήμερα. το Ορεστικόν Άργος, τιμά την πολιούχο του, Αγία Παρασκευή.

H ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟ
Θεῷ παρεσκεύασας ἁγνὸν ὡς δόμον,
Σαυτὴν ἄγουσα, Σεμνή, εἰς κατοικίαν.
Παρασκευὴν ἔκτανεν εἰκάδι χαλκὸς ἐν ἕκτῃ.
Με αισθήματα χαράς και ιερού ενθουσιασμού πανηγύρισε σήμερα, το Άργος Ορεστικόν, την προστάτιδα και πολιούχο Του, Οσιοπαρθενομάρτυρα Αγία Παρασκευή, στον ομώνυμο Ιερό Ναό της κωμοπόλεώς μας.
Σήμερα το πρωΐ, με τη συμμετοχή πλήθους ευσεβών χριστιανών, ετελέσθη Αρχιερατικό Συλλείτουργο, στο οποίο προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σιατίστης και Σισανίου κ. Παύλος με τη συμμετοχή του οικείου Ιεράρχου, Μητροπολίτη Καστοριάς κ. Σεραφείμ.
Πλήθη πιστών συνέρρευσαν στο Ναό της Πολιούχου για να προσκυνήσουν το θαυματουργό και πανσεβάσμιο Ιερό Της Εικόνισμα και να λάβουν χάρη και δύναμη στον καθημερινό αγώνα της ζωής.
ο Άγιος Σιατίστης και Σισανίου, με το χαρακτηριστικό, απλό και κατανοητό λόγο του, στο κήρυγμά του αναφέρθηκε στο βίο της Αγίας, αλλά και στην τρέχουσα επικαιρότητα, καλώντας τους πιστούς να είναι κοντά στην εκκλησία και να μην χάνουν την πίστη τους. 
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Σεραφείμ, ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη κ. Παύλο για την παρουσία του, τον ιερό κλήρο και το Λαό για τη συμμετοχή τους, καθώς επίσης τον περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας και όλους τους τοπικούς "άρχοντες." 

Βιογραφία
Η Αγία Παρασκευή γεννήθηκε στη Ρώμη στα χρόνια του αυτοκράτορα Αντωνίνου (138 - 160 μ.Χ.). Ήταν κόρη των ευσεβών Χριστιανών, Αγάθωνα και Πολιτείας, οι οποίοι φρόντισαν για την χριστιανική αγωγή της, όπως είχαν υποσχεθεί στο Θεό στην περίπτωση που θα τους έδινε ένα παιδί. Επειδή το παιδί γεννήθηκε ημέρα Παρασκευή έλαβε αυτό το όνομα.
Μετά το θάνατο των γονέων της, η Παρασκευή μοίρασε όλη την περιουσία της στους φτωχούς και ανέπτυξε ιεραποστολική δραστηριότητα στην Ρώμη και στα περίχωρα της πόλης, κηρύσσοντας το λόγο του Χριστού. Η δράση της προκάλεσε τον ειδωλολάτρη αυτοκράτορα Αντωνίνο, ο οποίος την συνέλαβε και της υποσχέθηκε υλικά αγαθά στην περίπτωση που θα θυσίαζε στα είδωλα. Βλέποντας όμως πως η Αγία παρέμενε σταθερή στην πίστη της, την υπέβαλε στο βασανιστήριο της πυρακτωμένης περικεφαλαίας, το οποίο υπέμεινε με καρτερικότητα. Τότε ο Αντωνίνος διέταξε και την έβαλαν σε ένα λέβητα με καυτό λάδι και πίσσα. Επειδή όμως είδε την Αγία άθικτη, πλησίασε το πρόσωπο του στον λέβητα - καθώς δεν μπορούσε να εξηγήσει πώς η αγία είχε μείνει ανέπαφη - για να δοκιμάσει αν πράγματι είναι καυτό, και αμέσως τυφλώθηκε. Η Αγία με προσευχή έδωσε στον Αντωνίνο το φως του, με αποτέλεσμα να πιστέψει στο Χριστό ή κατ' άλλους να σταματήσει τους διωγμούς εναντίον τους. Ελευθέρωσε πάντως την Αγία Παρασκευή, η οποία συνέχισε να κηρύττει το Ευαγγέλιο σε άλλα μέρη, μέχρι που έφτασε στην Ελλάδα.
Στα Τέμπη ένας ειδωλολάτρης άρχοντας την υπέβαλε σε φρικτά βασανιστήρια, τα οποία υπέμεινε καρτερικά, για να τελειωθεί με δια αποκεφαλισμού θάνατο.

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ

Κατά την παράδοση, στην θέση όπου σήμερα υπάρχει ο ναός της Αγ. Παρασκευής υπήρχε κατά την εποχή του Βυζαντίου η Μονή των Αρμονιανών με καθολικό στο όνομα της Αγ.Παρασκευής. Εδώ διατελεί εξόριστος και πεθαίνει ο πατριάρχης Φώτιος ο α’.
Μετά την κατάκτηση της περιοχής από τους Οθωμανούς και την εγκατάσταση σ’ αυτήν μουσουλμανικών πληθυσμών ο ναός μετατράπηκε σε τζαμί, το γνωστό μέχρι το 1925 Τζουμά Τζαμί (Παρασκευής Τζαμί). Ήταν ένα από τα τέσσερα τεμένη που υπήρχαν στην τουρκοκρατούμενη Χρούπιστα. Το πίσω μέρος του Τζαμιού αναφέρεται πως ήταν τόπος ταφής μουσουλμάνων.
Μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών και την αποχώρηση από τη Χρούπιστα των μουσουλμάνων, με τη βοήθεια των τοπικών αρχών και κυρίως του βουλευτή Ιωάννη Ζάχου χορηγείται από το αρμόδιο υπουργείο η άδεια για την ανέγερση ιερού ναού.
Κυριακή 5 Οκτωβρίου 1925 κατατέθηκε ο θεμέλιο λίθος από τον μητροπολίτη Καστορίας Ιωακείμ Λεπτίδη.
Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 1931 τελούνται τα εγκαίνια του Ιερού Ναού από τον ίδιο μητροπολίτη.
Επί μητροπολίτου Καστορίας Δωροθέου μετά από την διεξαγωγή εράνων κτίζεται στον περίβολο του ναού μεγάλο πνευματικό κέντρο το οποίο και ανακαινίζεται αργότερα με τη συμβολή του Δημάρχου Μιχαήλ Ζάχου.

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Μπαμπά τι να κάνω όταν μεγαλώσω;

Του Γιώργου Κράλογλου
Μέσα στην καρδιά της κρίσης. Από το 2009 μέχρι σήμερα: Δήμοι ανέθεσαν 173 μελέτες για έργα από τα οποία έγιναν μόνο 2!!! Οικονομική υπάλληλος Δήμου καταχράστηκε 1,5 εκατ. ευρώ. Και κρατικός δικηγόρος εισέπραττε για λογαριασμό του ενοίκια κρατικών κτιρίων!! Αυτή είναι η «κληρονομιά» της μεταπολίτευσης που χθες γιορτάσαμε τα 39 της χρόνια...

Είχα γράψει και είχα παραδώσει το χθεσινό μου σημείωμα «Πολίτης ή πελάτης» που βασίσθηκε στο σχόλιο του σχολιαστή «xemmanouil» όταν παρακολούθησα στην τηλεόραση του Alpha ρεπορτάζ συναδέλφου με αναφορές στις παραπάνω καταγγελίες που (όπως γνωρίζω πολύ καλά) απασχολούν ήδη τα αρμόδια υπουργεία. 

Και επειδή πρόκειται και εδώ για «πατεντάτες» περιπτώσεις της «αξίας του Πελάτη του συστήματος» σκέφθηκα να ασχοληθώ με την «βιομηχανία μελετών» που αναθέτουν οι Δήμαρχοι, με 10χίλιαρα έως 50χίλιαρα ευρώ, για έργα που... δεν πρόκειται να γίνουν λόγω ελλείψεως πόρων. 

Όμως, για λόγους που θα εξηγήσω στην συνέχεια, περιορίζομαι (σήμερα) στην περιγραφή της «καρδιάς της κομπίνας». Προσέξτε την. 

Οι περισσότερες από τις συγκεκριμένες μελέτες αφορούν παρόμοια έργα που γίνονται σε Δήμους της περιφέρειας δεδομένου ότι οι ανάγκες στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι ίδιες (δρόμοι, λιμάνια, πλατείες, κοινόχρηστοι χώροι κ.λ.π. ). 

Ο «κομματικός Πελάτης μελετητής» αναλαμβάνει την μελέτη του συγκεκριμένου Δήμου μαζί με την πληροφορία (σε πολλές περιπτώσεις και με το αντίγραφο...) για το ποιος Δήμος της χώρας διαθέτει μελέτη για παρόμοιο έργο. 
Προμηθεύεται την μελέτη. 

Την αντιγράφει πλήρως και αλλάζει μόνο τα ονόματα και τις περιοχές βάζοντας αυτά του νέου Δήμου!!!

Σε κάποια περίπτωση μάλιστα «μελετητής» είχε ξεχάσει και τα ονόματα των περιοχών της μελέτης που είχε αντιγράψει!!!

Θα σταματήσω όμως εδώ την αναφορά μου στην βιομηχανία αναθέσεων μελετών των Δήμων (θα επανέλθω συντόμως με όλες τις διαστάσεις του θέματος) για να δώσω την θέση μου σε ένα αριστουργηματικό, κατά την άποψή μου, σχόλιο του σχολιαστή “Ichimoku” που διατυπώθηκε στην στήλη σχετικά με την σημασία που έχει να γίνεις «Πελάτης του συστήματος. 

Προσυπογράφω το σχόλιο το οποίο και σας καλώ να το απολαύσετε.

«Π-Ε-Λ-Α-Τ-Η-Σ!
Έχω δύο παιδιά. Με ρωτάνε "μπαμπά τι να κάνω όταν μεγαλώσω;"
Έχω σταματήσει πια να λέω τα γνωστά... " να κάνεις αυτό που σου αρέσει..." και λοιπές μπαρούφες που λένε οι γονείς στα παιδιά τους.

"ΠΕΛΑΤΗΣ" παιδί μου!

STEP 1.
Μπες σε μία σχολή. Οποιαδήποτε. Αν είναι μάλιστα οι κλασσικές κηφηνοειδείς σχολές τύπου "ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ", ακόμα καλύτερα.

STEP 2.
Μπλέξε άμεσα με κομματική νεολαία ενός δυνατού κόμματος. ΑΜΕΣΑ! Γράψου στο κόμμα της περιοχής σου κι άρχισε να συμμετέχεις στα "κοινά". Τρίχες βέβαια. Την τσέπη σου θα κοιτάς.

STEP 3.
Προσπάθησε να αναρριχηθείς όσο πιο ψηλά γίνεται. Ξεκίνα αφισοκολλήσεις για το κόμμα και διέδωσέ το σε όλους τους υπευθύνους της παράταξης πόσο "πονάς" το κόμμα. Απαίτησε μετά καλύτερη θέση μιας που είσαι φοιτητής.

STEP 4.

Γίνε κολλητός με δυνατό όνομα του κόμματος. Δεν θα είναι δύσκολο να τον βρεις μιας και θα πρέπει να παρευρίσκεσαι σε όλα τα συνέδρια και εκδηλώσεις του κόμματος. Το βασικό είναι να σε βλέπουν.

STEP 5.

Γλείψε καλά μέχρι και κατουρημένες ποδιές. Γίνε γλοιώδης. Σύντομα η αφοσίωση στο κόμμα θα εξαργυρωθεί με θέση στα κοινά. Ξεκίνα με δημοτικός σύμβουλος κι αργότερα βλέπεις. Αν είσαι κομματάρχης πολιτικού, ακόμα καλύτερα. Δεν θα μπεις στη διαδικασία να δώσεις και χρήματα για να εκλεγείς.

STEP 6.

Ήρθε η ώρα να δρέψεις καρπούς. Μπαινόβγαινε στα γραφεία βουλευτών του κόμματος και ζήτα διορισμό. Έχεις πτυχίο, MASTER, PHD. Κάπου θα σε χώσουν. Τόσον αγώνα έκανες για το κόμμα. Από Πανεπιστημιακή έδρα, μέχρι βοηθός εκπροσώπου στην Παγκόσμια τράπεζα μπορείς να πας, όπως καλή ώρα η κόρη του κ. Παπουτσή.
Καλή επιτυχία παιδί μου. Εγώ πήρα λάθος δρόμο. Έγινα ελεύθερος επαγγελματίας και πίστεψα πως με την εργασία μου θα μπορούσα να κατακτήσω τον κόσμο. Πόσο λάθος έκανα...

Έφτασα στο σημείο να μην ξέρω αν θα έχω δουλειά αύριο, ή σύνταξη κάποτε...
Ενώ ο κ. Παπουτσής και η κ. Δαμανάκη ήξεραν τον δρόμο καλύτερα από μένα.
Ακολούθησε λοιπόν τον σωστό δρόμο που δεν ακολούθησα εγώ. Κι ο Θεός μαζί σου.
Είναι οι καλύτερες συμβουλές που μπορούσα να σου δώσω.
Με αγάπη ο πατέρας σου.»

Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί που θα είχαν να προσθέσουν πολλά στα όσα γράφει ο εύστοχος σχολιαστής. Είμαι βέβαιος όμως ότι δεν υπάρχει έστω και ένας που θα έχει να αφαιρέσει κάτι.
Capital.gr

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ.

Σε συνέχεια της από 20/06/2013 σχετικής ανακοίνωσης και σε απάντηση του ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε από εκπαιδευτικούς που έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς προγράμματα επιμόρφωσης Β' επιπέδου και δεν κατέστη δυνατό να συμμετάσχουν στις δοκιμασίες πιστοποίησης που διενεργήθηκαν το περασμένο διάστημα Μαΐου - Ιουνίου 2013, γίνεται γνωστό ότιπρογραμματίζεται η υλοποίηση μικρού αριθμού συμπληρωματικών προγραμμάτων πιστοποίησης Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο 2013. Η υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής προβλέπεται να ξεκινήσει στις αρχές του ίδιου μήνα.

Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί για την έγκαιρη ενημέρωσή τους, να επισκέπτονται συχνά και να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις στην Πύλη Ενημέρωσης και Συνεργασίας της Επιμόρφωσης Β' επιπέδου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:http://b-epipedo2.cti.gr ή/και να επικοινωνούν με την υπηρεσία Help Desk της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου (μέσω της ίδιας ηλεκτρονικής διεύθυνσης: http://b-epipedo2.cti.gr -> Υποστηρικτικές δομές -> Help Desk), για τυχόν απορίες και διευκρινίσεις.

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου στην τηλεοπτική εκπομπή Πρωινό Mega.

Δελτίο Τύπου του υπουργείου παιδείας και θρησκευμάτων για τη συνέντευξη του κ. Αρβανιτόπουλου εδώ.

Πανευρωπαϊκό «ρεκόρ» το χρέος της Ελλάδας. Στα 305,291 δισ. ευρώ!

Στο 160,5% του ΑΕΠ εκτινάχθηκε το δημόσιο χρέος της Ελλάδας κατά το α΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που δημοσιοποιήθηκαν προχθές.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό χρέους στην ευρωζώνη και στη Ε.Ε. των 27 χωρών-μελών, που μεταφράζεται σε 305,291 δισ. Ευρώ.
Παρά τα διαδοχικά μνημόνια και τη σκληρή πολιτική λιτότητας που έχει επιβληθεί από την τρόικα στη χώρα, το δημόσιο χρέος έχει παρουσιάσει τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρώπη (24,1%) σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2012, ενώ σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2012 η αύξηση που έχει καταγραφεί είναι της τάξης του 3,7%.

Το χρέος της Ελλάδας πριν από 12 μήνες ήταν στο 136,5% του ΑΕΠ, ενώ πριν από ένα τρίμηνο ήταν στο 156,9% του ΑΕΠ.
Ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1981 παρέλαβε το χρέος στο 31,2% του ΑΕΠ και το 1990 το είχε εκτοξεύσει στο 80,7%, φορτώνοντας  τη χώρα με εκατοντάδες χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους. 

Τέτοια χρέη τεραστίων διαστάσεων, δεν «κουρεύονται» παρά μόνο χαρίζονται, διαφορετικά πάμε όλοι μαζί για "πνιγμό". 

Όσοι, παρ' όλα αυτά, συνεχίζετε να είστε σε παραλίες, σε κόλπους και ορμίσκους, σας εύχομαι να περνάτε καλά. Μην πτοείστε. Υπομονή και ελπίδα...

Εγκρίθηκε η αξιολόγηση και αναδιοργάνωση του Υπουργείου Παιδείας

Την αναδιοργάνωση του υπουργείου Παιδείας ενέκρινε τη Δευτέρα κατά τη συνεδρίασή του το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Ευάγγελου Βενιζέλου.

Συγκεκριμένα, εγκρίθηκε η αξιολόγηση των δομών και των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας, καθώς και η διαχείριση του προσωπικού, που αφορά την Κεντρική Υπηρεσία, τις Περιφερειακές Υπηρεσίες, το σύνολο της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και τα ΙΕΚ.

Συνολικά, θα αξιολογηθούν δομές που στελεχώνονται από 165.000 εκ των 187.000 υπαλλήλων που υπηρετούν, συνολικά, στο υπουργείο Παιδείας.

Ωστόσο, όπως αποσαφηνίζουν πηγές του υπουργείου, από τους 153.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που αξιολογήθηκαν, 2.000 τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας από τις 22 Ιουλίου, ενώ οι υπόλοιποι 151.000 εκπαιδευτικοί μπορούν με ασφάλεια να συνεχίσουν απρόσκοπτα το εκπαιδευτικό τους έργο.

Το μόνο που απομένει είναι να αξιολογήσουν τις διοικητικές τους δομές τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας. Δηλαδή, τους 10.200 διοικητικούς υπαλλήλους, που υπηρετούν κυρίως στα μεγάλα Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας.

Τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας θα κληθούν να αξιολογήσουν το διοικητικό τους προσωπικό ως τις 15 Οκτωβρίου, ώστε να εντοπίσουν τυχόν πλεονάζοντες υπαλλήλους, που μπορούν να τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, και να αξιοποιηθούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου όπου υπάρχουν ελλείψεις.
skai.g

Τρίτη 23 Ιουλίου 2013

Απώλειες εσόδων 237 εκατ. από την εξίσωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο

Αιτία η σημαντική πτώση της ζήτησης

Έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ χάθηκαν από τον προϋπολογισμό λόγω της εξίσωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Χρ. Σταϊκούρας ενέκρινε προ ημερών δαπάνη ποσού 22,7 εκατ. ευρώ για την παροχή επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές πετρελαίου εσωτερικής καύσης. 

Η εν λόγω δαπάνη αναφέρεται σε καταβολές για αιτήσεις που υποβλήθηκαν τον Απρίλιο και τον Ιούνιο. Συνολικά στο διάστημα Δεκεμβρίου 2012 - Ιουλίου 2013 η Κυβέρνηση χορήγησε για επίδομα θέρμανσης 82 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως η καθαρή αύξηση των κρατικών εσόδων από την εξίσωση μεταξύ των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης ήταν μόλις 102 εκατ. ευρώ. 

Ωστόσο η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκε κατά τη φετινή σεζόν από τα 1.833.800.000 λίτρα το περυσινό πεντάμηνο σε μόλις 567.634.000 λίτρα φέτος (-68,7%).

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα έσοδα από ΦΠΑ να μειωθούν κατά 175,51 εκατ. ευρώ, έναντι 432,9 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περυσινό. Πρόκειται για μείωση 257,39 εκατ. ευρώ. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα 82 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν ως επίδομα θέρμανσης.

Αθροιστικά δημιουργήθηκε μια τρύπα ύψους 340 εκατ. ευρώ περίπου, από τα οποία, αφαιρώντας τα 102 εκατ. ευρώ της αύξησης στα έσοδα λόγω ΕΦΚ, προκύπτει ότι τα συνολικά έσοδα από το πετρέλαιο θέρμανσης μειώθηκαν κατά 237 εκατ. ευρώ.

Στέλεχος του ΔΝΤ συνέταξε το φορολογικό ν/σ, όπως σε Τανζανία, Υεμένη & Πακιστάν

Ανώτατο στέλεχος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου είναι ο συντάκτης του νέου φορολογικού νομοσχεδίου που δήθεν επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών. Οι δανειστές δηλαδή είναι αυτοί που αποφασίζουν πώς, ποιοι και πόσο θα φορολογηθούν. 
Η κυβέρνηση απλά εκτελεί τις εντολές. Και θεωρεί ο Αντώνης Σαμαράς, Ευάγγελος Βενιζέλος και οι λοιποί της συνομοταξίας πώς κυβερνούν τη χώρα. Παρέδωσαν τα κλειδιά της Ελλάδας και τώρα ως υπάλληλοι τρέχουν να ψηφίσουν κάθε νομοσχέδιο για να κρατήσουν την καρέκλα τους.

Αυτός λοιπόν που θα αποφασίσει τη νέα φορολογική λαίλαπα σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων, αυτός που θα αναλάβει να «εξοντώσει» όσους έχουν ακόμη στη διάθεση του ακίνητα (σπίτια, χωράφια, στάνες κλπ) είναι ο Greeten Michielse – Tax Advisor του ΔΝΤ.

Το παραδέχεται ο ίδιος με ανάρτηση στο διαδίκτυο ότι έχει αναλάβει το συγκεκριμένο «πρόγραμμα». Το επισήμανε με ανακοίνωση του το κόμμα «Κοινωνική Συμφωνία» της Λούκας Κατσέλη και του Χάρη Καστανίδη.

Το φορολογικό νομοσχέδιο της Ελλάδας είναι η «δουλεία» που αναλαμβάνει ως στέλεχος του ΔΝΤ μετά από αντίστοιχες (ακούστε που) στην Τανζανία, το Πακιστάν, την Υεμένη, τη Συρία, τη Λετονία και τα Σκόπια. Μας θεωρούν υπανάπτυκτους, όπως τους Τανζανούς και ανέθεσαν το φορολογικό νομοσχέδιο σε στέλεχος που ασχολείται με τριτοκοσμικές χώρες που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα.

Αντιλαμβάνεται κανείς για την «ανάπτυξη» που μας περιμένει και στην οποία αναφέρεται συχνά ο πρωθυπουργός της χώρας, την «ευημερία» ως χώρα και τις προοπτικές του λαού. Η κυβέρνηση επιφυλάσσει θέσεις εργασίες στις εκτάσεις ζαχαροκάλαμου και βλέπει τους Έλληνες σαν και αυτούς που θα ανεβαίνουν στα δένδρα για να κόψουν καρύδες να τραφούν και να ξεδιψάσουν.

Το φορολογικό νομοσχέδιο δεν είναι μόνο καθαρά εισπρακτικό και αντιαναπτυξιακό, αλλά θέλει να μετατρέψει τους Έλληνες σε σκλάβους, επιβάλλοντας τους σωρεία φόρων. Δεν φτάνουν αυτοί που πληρώνουμε.

Ο ρόλος της κυβέρνησης επιβεβαιώνεται για ακόμη μία φορά πώς είναι καθαρά διακοσμητικός. Ξεπούλησαν τα πάντα και παρέδωσαν την εθνική κυριαρχία. Έδωσαν το δικαίωμα σε κάθε Μέρκελ, Σοίμπλε και Λαγκάρντ να μας θεωρούν «μαύρους» και ανέθεσαν το φορολογικό νομοσχέδιο στον Greeten Michielse με πλούσια εμπειρία σε χώρες όπου επικρατεί το χάος, η αναρχία, η φτώχια και η πείνα.

Το ίδιο έγινε με το μνημόνιο και κάθε άλλο νομοσχέδιο που ψηφίζεται εδώ και τρία χρόνια στην Ελλάδα. Έρχεται έτοιμο και οι βουλευτές βάζουν τη τζίφρα τους. Όπως έγινε και χθες τη νύχτα.

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

Οριστικές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Β΄Φάση

Στη σημερινή συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Καστοριάς, αποφασίσθηκε ομόφωνα η τοποθέτηση της συναδέλφισσας νηπιαγωγού Δέσποινας Καλαφάτη, στο Νηπιαγωγείο Διποταμίας.

11.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς θα προσλάβει το υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη έχει εξασφαλίσει την απασχόληση 8500 αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για τη νέα σχολική χρονιά σε καινοτόμες και χρηματοδοτούμενες δράσεις από το ΕΣΠΑ (όπως η εφαρμογή του θεσμού του Μέντορα, της ενισχυτικής διδασκαλίας κλπ). 
Επίσης έχουν εγκριθεί από την Κυβέρνηση 2500 πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό, για την πρόληψη ισάριθμων αναπληρωτών για την νησιωτική και ορεινή χώρα.
Το υπουργείο Παιδείας εκτιμά ότι με τους συνολικά 11.000 αναπληρωτές , την δίωρη αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, τον αυστηρό περιορισμό των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς εντός και εκτός του υπουργείου Παιδείας, την εξάντληση του υπάρχοντος ωραρίου, την αξιοποίηση των δεύτερων πτυχίων των εκπαιδευτικών και την επέκταση πρώτης και δεύτερης ανάθεσης διδασκαλίας θα επιτρέψουν, όλα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία να έχουν - και μάλιστα έγκαιρα – τον καθηγητή τους τον Σεπτέμβριο.

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών εντός Π.Υ.Σ.Π.Ε.

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών εντός Π.Υ.Σ.Π.Ε.
 Kαλούνται οι εκπαιδευτικοί, που έχουν οργανική θέση και:

  1. Αντιμετωπίζουν σοβαρότατη ανάγκη, όπως, βαριές και δυσίατες ασθένειες, συνυπηρέτηση συζύγων και εξαιρετικά σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.
  2. Που επιθυμούν απόσπαση σε Σ.Μ.Ε.Α. και διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα,
να υποβάλουν αίτηση απόσπασης στη Δ/νση Π.Ε. Ν. Καστοριάς, αυτοπροσώπως ή με ΦΑΞ, από τη Δευτέρα 22-7-2013 έως την Παρασκευή 2-8-2013, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά. (Όσοι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν δικαιολογητικά τον Ιανουάριο με τη διαδικασία των μεταθέσεων δεν χρειάζεται εκ νέου υποβολή.)

Τέλος, υπογραμμίζω ιδιαιτέρως:


1. Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως υπεράριθμοι  (πέντε Δάσκαλοι))

2.΄Οσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη διάθεση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ν. Καστοριάς, (12 Δάσκαλοι και μία Φυσικής Αγωγής) και, 

3. Όσοι θα χαρακτηριστούν ως λειτουργικά υπεράριθμοι, (λόγω μη λειτουργίας σχολικών μονάδων ή μείωσης τμημάτων)
θα κληθούν να καταθέσουν δήλωση προσωρινής τοποθέτησης, αμέσως μόλις ανακοινωθούν οι αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και οριστικοποιηθούν τα λειτουργικά κενά,  διότι  προηγούνται στις τοποθετήσεις από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν οργανική θέση και ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ.

   
 Πάντα στη διάθεσή σας, όλες τις ώρες της ημέρας...

Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

Το λεωφορείο της γραμμής 72






























































































































Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε Δημοσιογραφία

Ο ήλιος ψήλωσε πάλι και στο σταθμό μετεπιβίβασης των αστικών λεωφορείων στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, στα όρια του πάρκινγκ του ΙΚΕΑ, παίζεται τώρα το μεγάλο παιχνίδι. Είναι Κυριακή και πίσω στην πόλη έχουν μείνει όσοι έχουν κάποιο περίεργο λόγο να το κάνουν. Η Χαλκιδική πέφτει μακριά και κοχλάζει, κι έτσι αυτό εδώ είναι το «σημείο μηδέν» των μπάνιων του λαού στη Θεσσαλονίκη. Μεγάλες κυρίες με κολιέ και μπανάλ μπανιερά, μετανάστες με τα παιδιά τους στην αγκαλιά, μαθητές γυμνασίου που συζητούν μεγαλόφωνα, ένα πολύχρωμο μελίσσι ανθρώπων που ταξιδεύει για την Περαία, την Αγία Τριάδα, τους Νέους Επιβάτες, τη Μηχανιώνα. Κόβουμε εισιτήριο στο λεωφορείο της γραμμής 72. ΙΚΕΑ-Νέα Μηχανιώνα. Φόρος τιμής στη λαϊκή κόπα καμπάνα του Βορρά, ένα πρωινό Κυριακής ακριβώς την ώρα που ο ήλιος αρχίζει να τσιγαρίζει τα βλέφαρα.

Τα καρέ που αλλάζουν από το παράθυρο του αστικού παίζουν ακόμη το έργο της δεκαετίας του ’70 και του ’80, τότε που το παραλιακό μέτωπο μετά το αεροδρόμιο και προς το Μεγάλο Έμβολο ζούσε την παραθεριστική έκσταση. Οι σκελετοί των νυχτερινών κέντρων ξεπερασμένου γκλάμουρ, οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, το μανάβικο του Ρεφανίδη, η στροφή Επανομής, το φάλτσο της εκκλησίας που δεν μετακινήθηκε ούτε μετά τη διαπλάτυνση του δρόμου, η πίστα go-cart, το βενζινάδικο με το μικρό ασημί αεροπλανάκι στη στέγη, τα φαινομενικά άσχετα σημάδια στους αχυρένιους αγρούς, που είναι όμως οι νοητές προεκτάσεις του αεροδιαδρόμου του «Μακεδονία», ώστε να ευθυγραμμίζονται τα αεροσκάφη που προσγειώνονται.
Το διπλό λεωφορείο της γραμμής 72 με τη φυσούνα μυρίζει αντηλιακό. Κάνει στάσεις στη μέση του πουθενά, σφύζει από κόσμο και χαμόγελα. Την Κυριακή τα δρομολόγια εκτελούνται από δύο λεωφορεία, κολλητά το ένα πίσω από το άλλο, γιατί ο κόσμος πυκνώνει. «Μιλάτε πιο σιγανά, μας έχετε πάρει το κεφάλι, εμείς στην ηλικία σας δεν κάναμε έτσι», πνιχτά χαμόγελα στις υπερβολικές παρατηρήσεις των μεγάλων γυναικών με τα ολόσωμα μαγιό, «για μπάνιο πάμε, βουβοί να είμαστε». Κάποιες φορές μάλιστα τυχαίνει και το αναπάντεχο, ένα αεροπλάνο να προσγειώνεται την ώρα που το αστικό βρίσκεται ακριβώς στο ύψος του διαδρόμου του αερολιμένα, η άτρακτος και τα φτερά του να περνούν πραγματικά σε πολύ μικρός ύψος πάνω από τα κεφάλια των επιβατών του λεωφορείου, κάνοντας δυνατό πάταγο, ορισμένοι να σκύβουν ασυναίσθητα το κεφάλι μέσα στο αστικό, οι πιτσιρικάδες να πανηγυρίζουν, «ουάου, γαμάτο», και το δρομολόγιο να συνεχίζεται.
Το παραλιακό μέτωπο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, μετά το αεροδρόμιο και μέχρι τη Νέα Μηχανιώνα, ήταν συνυφασμένο με την καλοκαιρινή διασκέδαση ήδη από τη δεκαετία του ’70. Οι μικροί προσφυγικοί οικισμοί έγιναν σικάτη τουριστική ατραξιόν πολύ πριν οι Θεσσαλονικείς αρχίσουν να παραθερίζουν στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής. Χτίστηκαν μοντέρνες για την εποχή καμπάνες επάνω στο κύμα, βιάζοντας βέβαια την αρχιτεκτονική και την αισθητική, εδώ λειτούργησε κάμπινγκ του ΕΟΤ, χτίστηκαν σικάτα θερινά μπανγκαλόου για τους αξιωματικούς του Στρατού. Από την Περαία μέχρι την Αγία Τριάδα και τους Νέους Επιβάτες, ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο γνώρισε δόξες, τότε που στις μεγάλες παρέες στην πλαζ οι γυναίκες φορούσαν ολόσωμα μαγιό και οι άντρες πλαστικά παπούτσια για τα πετραδάκια του πυθμένα.

Φίρμες της πίστας τιμούσαν κάθε καλοκαίρι την Ανατολική ακτή της Θεσσαλονίκης. Στο μυθιστόρημα του Γιώργου Σκαμπαρδώνη, «Πολύ βούτυρο στο τομάρι του σκύλου», υπάρχει μια σπαραχτική περιγραφή, με πρωταγωνιστές δύο φτωχοδιάβολους, που θέλουν να ακούσουν τον Καζαντζίδη να τραγουδά σε μια παραλιακή ταβέρνα (λίγο πριν βέβαια, στο Καραμπουρνάκι), όμως δεν έχουν χρήματα κι αποφασίζουν να πλησιάσουν από τη θάλασσα, με μια ξύλινη βάρκα, κάνοντας κουπί στα βουβά. Διαπιστώνουν βέβαια ότι δεν είναι μόνοι τους στο νερό.
«Ξαφνικά καταλαβαίνουνε πως δίπλα τους, στα δέκα δώδεκα μέτρα, είναι ακινητοποιημένες κι άλλες βάρκες, μαύροι όγκοι και κάφτρες τσιγάρων που αναβοσβήνουνε. Πλησιάζουν, αθόρυβα, κι άλλες. Μαζεύονται εφτά, οχτώ, δέκα, έντεκα βάρκες φορτωμένες κόσμο. Μια λιτανεία από μικρά σκάφη γεμάτα φτωχαδάκια που δεν έχουνε να πληρώσουνε την ταβέρνα και ήρθανε κι ακούνε λαθραία τον Στέλιο μέσα από τη θάλασσα. Σμήνη από πενιές περνάνε λοξά, ολοκάθαρες, κρυστάλλινες, θρυμματισμένες, και σβήνουν στο πέλαγος – ακούγονται κιόλας παραδίπλα βογκητά θαυμασμού. Κι άλλοι που με τα παράφωνα λαρύγγια τους συνοδεύουνε στριγκά αυτή την μπουκαδούρα που φτάνει στα αυτιά τους, στο είναι τους, στην ψυχή τους σαν ψαλμωδία μιας βαθιάς Μεγάλης Παρασκευής».
Τα χρόνια ξεθώριασαν το καλοκαιρινό όνειρο στο παραλιακό μέτωπο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Οι ίδιες παραλίες παίρνουν κάθε χρόνο γαλάζιες σημαίες, νέες ταβέρνες και καφέ ανοίγουν σχεδόν κάθε σεζόν, όμως τώρα το καλοκαίρι εδώ φαίνεται να έχει μείνει πίσω στην ένδοξη εποχή των πλαζ και των ολόσωμων μπανιερών. Τώρα, εδώ εξαγνίζονται τα μπάνια του λαού, των ηλικιωμένων που είχαν αγοράσει παραθεριστικό σπίτι και πλέον μεγαλώνουν τα εγγόνια τους, των μεταναστών που ήρθαν να μείνουν εδώ τα τελευταία χρόνια και των πιτσιρικάδων που κάνουν το πρώτο μπάνιο μόνοι τους, κόβοντας ένα εισιτήριο στο αστικό και πληρώνοντας έναν καφέ. Όλοι αυτοί αγαπούν αληθινά την περιοχή κι αν είναι λίγο μπανάλ, ακόμη καλύτερα. Από εδώ αγναντεύουν τη Θεσσαλονίκη απέναντι, σαν να την κοιτούν μέσα από τη θάλασσα.