Αγαπητέ, Βασίλη, το υπουργείο ταλαιπωρίας, βαδίζει αργά... γιατί βιάζεται! Μάλλον, θα έχουμε αλλαγές με τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης.
Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών Π.Ε. (μεταθέσεις ειδικοτήτων, μετατάξεις, διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών, επιλογή στελεχών)
Του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Β. Παληγιάννη
Με ανησυχία παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην οικονομία αφού τα πάντα γύρω μας καταρρέουν με ταχύτατους ρυθμούς χωρίς να είναι κανείς σε θέση ακόμα να προσδιορίσει με ακρίβεια τις συνέπειες της νέας συμφωνίας. Σε αυτή ακριβώς τη χρονική περίοδο, στην Παιδεία επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ! Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας αφού απαξίωσε κάθε έννοια διαλόγου, προχωρά με «βάρκα την ελπίδα». Βρισκόμαστε στις 13 Ιουλίου και, δυστυχώς, υπάρχει έλλειψη σχεδιασμού και προγραμματισμού για την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών εκπαιδευτικών αλλά και της ομαλής έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα:
1. Μεταθέσεις ειδικοτήτων – Μετατάξεις
Ουδείς γνωρίζει πότε και αν θα πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις ειδικοτήτων Π.Ε. Οι συνάδελφοί μας ειδικοτήτων παραμένουν όμηροι της αναποφασιστικότητας, της αναβλητικότητας και της έλλειψης πολιτικής βούλησης αφού έχει συνδεθεί η πραγματοποίηση των μεταθέσεων με την σύσταση οργανικών θέσεων που συνεχώς αναβάλλεται. Επιτέλους πρέπει να υπάρξει άμεσα λύση για τη δικαίωση όλων όσοι υπηρετούσαν στην Π.Ε. αλλά και των μεταταγμένων. Σε ότι αφορά στη μετάταξη εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις η όλη διαδικασία έχει παγώσει και πιθανόν να συνδεθεί με τις μεταθέσεις ειδικοτήτων.
2. Αποσπάσεις
Οι αποσπάσεις θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, ιδιαίτερα σήμερα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί βιώνουν εξαιρετικά προβλήματα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Οι αποσπάσεις θα έπρεπε να πραγματοποιούνται εγκαίρως ώστε να δίνεται η δυνατότητα του προγραμματισμού της οικογενειακής και προσωπικής ζωής του κάθε εκπαιδευτικού. Σήμερα ουδείς γνωρίζει το πότε θα πραγματοποιηθούν. Σημειώνω πως οι αποσπάσεις πρώτιστα εξυπηρετούν την απρόσκοπτη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
3. Διορισμοί – Προσλήψεις Αναπληρωτών
Η ανάγκη χιλιάδων μόνιμων διορισμών για κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία δεν αμφισβητείται. Δυστυχώς έως σήμερα ούτε η επιτροπή που συγκροτήθηκε για το σύστημα μόνιμων διορισμών ολοκλήρωσε την αποστολή της αλλά ούτε κανείς γνωρίζει αν τελικά θα γίνουν διορισμοί, πόσοι θα είναι και πότε. Είναι χρέος της πολιτείας να ξεκαθαρίσει το θέμα του τρόπου και του αριθμού των διορισμών. Ταυτόχρονα πρέπει άμεσα, έπρεπε χθες, να εκδοθεί η προκήρυξη για την πρόσληψη αναπληρωτών αφού διασφαλιστούν οι απαραίτητες πιστώσεις για την κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών της νέας σχολικής χρονιάς και ξεκαθαρίσει το θέμα των ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο. Η όποια καθυστέρηση θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων. Η πολιτική ηγεσία οφείλει να γνωρίζει πως χιλιάδες εκπαιδευτικοί περιμένουν με αγωνία την τελική απόφαση για μόνιμους διορισμούς αλλά και των ρυθμίσεων για την πρόσληψή τους ως αναπληρωτές.
4. Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης
Μετά την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων ουδείς γνωρίζει τις ακριβείς προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας για την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης και κυρίως για την επιλογή των Σχολικών Συμβούλων. Πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει ο χρόνος και ο τρόπος επιλογής αυτών των στελεχών εκπαίδευσης. Σε ότι αφορά στην επιλογή συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη. Στις 24/7 ολοκληρώνονται οι συνεντεύξεις των υποψηφίων και πιστεύω πως έως το τέλος Ιουλίου θα ανακοινωθούν και οι τελικοί πίνακες επιλογής συντονιστών. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πιστεύω πως θα κατανοήσει το μέγεθος των προβλημάτων που προκύπτουν από την αδικαιολόγητη καθυστέρηση επίλυσης των παραπάνω θεμάτων. Χρειάζεται έστω και τώρα υπεύθυνη και σοβαρή εκπαιδευτική πολιτική, διάλογος με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις έτσι ώστε στο μικρό αυτό χρονικό διάστημα έως την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα και να δημιουργηθούν προϋποθέσεις αναβάθμισης του δημόσιο σχολείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου