ΤΑ ΝΕΑ
Στην κορυφή της ατζέντας του ο ΟΟΣΑ θέτει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (που φαίνεται ότι θα γραφτεί με «κόκκινα γράμματα» στη νέα εργαλειοθήκη του), τα θέματα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των Ολοήμερων Σχολείων, τον τρόπο διοίκησης των σχολείων (όπου θέλει στελέχη και εκπαιδευτικούς τύπου «μάνατζερ» για τη διαχείρισή τους), αλλά και μια ελληνική «μίνι» Pisa για την Ελλάδα, ώστε να μπορούμε να αξιολογούμε μόνοι μας και να αποτιμάμε τις επιδόσεις των μαθητών στα σχολεία και να… αυτοδιορθωνόμαστε.
Στα παραπάνω το υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο να απαντήσει μόνο στα θέματα αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς υπάρχει έτοιμη νέα πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Ερευνας για το θέμα. Το σχέδιο του ΙΕΠ, που έχουν στα χέρια τους «ΤΑ ΝΕΑ», προβλέπει:
- Η αυτοαξιολόγηση, δηλαδή ο σχεδιασμός, η αποτίμηση και ο ανασχεδιασμός του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, είναι συνεχής και τρεις φορές τον χρόνο τουλάχιστον οι εκπαιδευτικοί κάθε σχολείου θα αξιολογούν αν πέτυχαν τους στόχους που έθεσαν.
- Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου θα προγραμματίζει το εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας.
- Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα υλοποιούν τον προγραμματισμό τους.
- Κατά τις τακτικές συνεδριάσεις στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ο σύλλογος διδασκόντων θα συζητά διεξοδικά επί της πορείας του αρχικού προγραμματισμού και της υλοποίησης των δράσεων και θα προβαίνει στις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις.
- Η σχολική μονάδα θα έχει τη δυνατότητα να ζητήσει σε συγκεκριμένα στάδια τη συνδρομή, εκτός των σχολικών συμβούλων παιδαγωγικής ευθύνης, ειδικών επιστημόνων ως κριτικών φίλων για την υποστήριξη της διαδικασίας υλοποίησης και αποτίμησης συγκεκριμένων δράσεων.
- Συμμετοχή στη λειτουργία και στη διαδικασία βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας μπορεί να έχει το Σχολικό Συμβούλιο.
- Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, ο σύλλογος διδασκόντων αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο βάσει πλαισίου και συντάσσει σχετική έκθεση.
- Τα αποτελέσματα της διαδικασίας της αποτίμησης θα ανήκουν αποκλειστικά και εξ ολοκλήρου στη σχολική μονάδα. Τέλος, κάθε σχολική μονάδα θα μπορεί να συνεργάζεται με άλλες σχολικές μονάδες σε προγράμματα και δραστηριότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου