ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Τρίτη 23 Μαΐου 2017

Η ΔΑΚΕ/Π.Ε. ζητά την απόσυρση του νομοσχεδίου για την επιλογή Διευθυντών

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ξενοφώντος 15Α |10551 Αθήνα

23.05.2017

Πριν προλάβει να στεγνώσει καλά-καλά το μελάνι από την καταγραφή των διθυραμβικών εξαγγελιών του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας για τη, σε βάθος τριετίας, μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση που έστρεψαν την προσοχή μακριά από τα σκληρά και άδικα μέτρα ύψους, σχεδόν, 5 δις ευρώ που επιβλήθηκαν με το νέο μνημόνιο που υπερψηφίστηκε στη Βουλή από την κυβερνητική πλειοψηφία των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, περάσαμε στην επόμενη φάση αποπροσανατολισμού της εκπαιδευτικής κοινότητας από τα κρίσιμα και μεγάλα προβλήματα που βιώνει.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζοντας ακάθεκτη το νομοθετικό της έργο με το σχέδιο για την επιλογή διευθυντών σχολείων που κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας, υπό την πίεση της απόφασης του ΣτΕ περί αντισυνταγματικότητας του Ν.4327/2015, κατάφερε από την πρώτη ώρα της δημοσιοποίησής του να μεταφέρει τη συζήτηση από όποιο άλλο πολιτικό ή εκπαιδευτικό ζήτημα εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, στις αλλοπρόσαλλες ρυθμίσεις του.

Πριν απ’ την όποια ανάλυση, αυτό που μπορούμε να διακρίνουμε καθαρά είναι η βάση στην οποία στηρίζεται η «νέα» νομοθετική ρύθμιση:

Ο Νόμος 3848/2010 του οποίου το συνδικαλιστικό κίνημα είχε απαιτήσει την κατάργηση, αίτημα το οποίο η σημερινή κυβέρνηση (από τη θέση της αντιπολίτευσης) είχε δεσμευτεί ότι θα ικανοποιήσει αλλά διατηρεί ως κόρη οφθαλμού.

Ο αντισυνταγματικός Ν.4327/2015 τον οποίο η κυβέρνηση συνεχίζει να υπερασπίζεται, μέσα από την αιτιολογική έκθεση και μέρος προβλέψεων του νέου νόμου, δίχως να αντιλαμβάνεται τη δεινή θέση στην οποία έχει βρεθεί εξ αιτίας των ιδεοληπτικών της εμμονών.

Η επιδίωξη, και αυτής της κυβέρνησης, να ελέγξει (μέσω της υψηλής μοριοδότησης της συνέντευξης που μπορεί να φέρει ανατροπές στο στενό εύρος μορίων που θα έχει η πλειοψηφία των υποψηφίων μιας κι έτσι είναι δομημένο το σύστημα μοριοδότησης) τη διοίκηση της εκπαίδευσης χρησιμοποιώντας ένα διαβλητό σύστημα επιλογής καταδικασμένο στη συνείδηση των συναδέλφων, με βασικούς πυλώνες τα διορισμένα μέλη των Συμβουλίων επιλογής από τον διορισμένο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, την κατάθεση δήλωσης προτιμήσεων τοποθέτησης ως Διευθυντής πριν την ανάρτηση των τελικών πινάκων μοριοδότησης των υποψηφίων ώστε να δίνεται η δυνατότητα «διαχείρισης» της βαθμολογίας κατά τη συνέντευξη.

Αυτό το στοιχείο που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, είναι ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεται ο νομοθέτης την έκφραση της άποψης του συλλόγου των διδασκόντων. Η ιδιαίτερη σοβαρότητα με την οποία επιχειρείται να θωρακιστεί η διαδικασία (βλέπε εμπλοκή του ΙΕΠ στη σύνταξη των ερωτημάτων που θα υπάρχουν στα φύλλα αποτίμησης), διασφάλιση του τυπικού μέρους, καθώς και η ξεκάθαρη χρήση του όρου «αποτίμηση» (όρος ο οποίος έχει επιλεγεί ως εναλλακτικός του αρνητικά φορτισμένου «αξιολόγηση») παραπέμπουν, σαφέστατα, σε μια πρώτη «πειραματική» εφαρμογή – εισαγωγή αξιολογικών μοντέλων στη σχολική πραγματικότητα τη στιγμή που το υφιστάμενο θεσμικό καθεστώς της αξιολόγησης, παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις των Υπουργών Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει καταργηθεί και εξακολουθεί να ισχύει σε όλη του την έκταση.

Επιπλέον, από την ανάγνωση του νομοσχεδίου προκύπτει και μια σειρά ερωτημάτων-ζητημάτων επί των οποίων πρέπει να τοποθετηθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

➢ Είναι, άραγε, απλή σύμπτωση η μετονομασία της «γνώμης» σε «αποτίμηση»;

➢ Πόσο τυχαίο είναι το γεγονός ότι συνάδει με το γενικότερο πλαίσιο της αξιολόγησης που ισχύει για τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους η πρόβλεψη ότι μόνο οι μόνιμοι, και όχι και οι αναπληρωτές, εκπαιδευτικοί θα εκφέρουν γνώμη για τον κάθε υποψήφιο;

➢ Είναι τυχαίο το γεγονός της εφαρμογής της διαδικασίας μόνο στους υποψήφιους διευθυντές τη στιγμή που η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με το 4ο μνημόνιο για την αξιολόγηση όλων των στελεχών της εκπαίδευσης χωρίς μάλιστα να έχει καταργήσει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης; Γιατί το νομοσχέδιο δεν αφορά και στην επιλογή και των υπόλοιπων στελεχών για το οποίο θα υπάρξει νέα ρύθμιση; Θέλει η κυβέρνηση να δει πριν προχωρήσει στη γενίκευσή, αλλαγή ή τροποποίησή του την «αποτελεσματικότητα» του νέου σχεδίου επιλογών;

➢ Είναι τυχαίο το ότι ο Ν.3848/2010 (νόμος σημειολογικά και ουσιαστικά συνδεδεμένος με την αξιολόγηση – χειραγώγηση) δεν καταργείται αλλά για μια ακόμη φορά τροποποιείται;

➢ Είναι απλά ξεχασμένο στην κατάψυξη το Π.Δ. 152 (της αξιολόγησης – χειραγώγησης) ή έχει ήδη αρχίσει η φάση της σταδιακής απόψυξης;

➢ Διασφαλίζεται, άραγε, η νομιμότητα των κρίσεων αν στα συμβούλια επιλογής συμμετέχουν ως πρόεδροι και όσοι απέκτησαν την ιδιότητα του διευθυντή εκπαίδευσης με τις τελευταίες κρίσεις, μέσα από τη διαδικασία της ψηφοφορίας των νυν διευθυντών σχολείων, η επιλογή των οποίων έγινε με αντισυνταγματικό τρόπο;

Βιώνουμε ένα «deja vou».("το έχουμε ξαναζήσει", σε ελεύθερη μετάφραση)

Με αποσπασματικό τρόπο και χωρίς να έχει προηγηθεί κανενός είδους ουσιαστικός διάλογος - αν και η αναγκαιότητα για την κατάθεση ενός νέου σχεδίου επιλογής στελεχών ήταν γνωστή εδώ και πολλούς μήνες και, κατά συνέπεια, υπήρχε το χρονικό περιθώριο - η κυβέρνηση σπεύδει να παρουσιάσει την καινούρια πρότασή της για την επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων.

Για μια ακόμα φορά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στοχεύει και στο να αποπροσανατολίσει τους εκπαιδευτικούς από όλα τα υπόλοιπα προβλήματα (υποχρηματοδότηση, έλλειψη μόνιμων διορισμών, συγχωνεύσεις, μείωση αφορολόγητου κλπ.) που αντιμετωπίζουν.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει άμεσα όλες τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και αφορούν στην επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων και να ξεκινήσει έναν αξιόπιστο, ειλικρινή κι εποικοδομητικό διάλογο με τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών για την δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου, κοινώς αποδεκτού, το οποίο θα βασίζεται στην αξιοκρατία και στη δικαιοσύνη, αίροντας τις όποιες αδικίες και παθογένειες ταλάνισαν τον Κλάδο για χρόνια.
Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια: