Κατά τη διάρκεια της συνάντησης του υπουργού Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτη με το
προεδρείο της ΔΟΕ , τα τέσσερα (4) μέλη της Δ.Α.Κ.Ε. στο Δ.Σ. (Χαράλαμπος
Κόκκινος, Θανάσης Κικινής, Τριαντάφυλλος Οικονόμου και Μάνος Ανδρουλάκης) αφού
επισήμαναν
την άθλια οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι
εκπαιδευτικοί και την έλλειψη ουσιαστικής επιμόρφωσης, διατύπωσαν τις θέσεις
της παράταξης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που έχουν γίνει θέσεις του
Κλάδου μέσα από αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων και Εκπαιδευτικών Συνεδρίων.
Επισήμαναν ότι αποτελεί «κόκκινη γραμμή» η σύνδεση της αξιολόγησης με την
ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Στόχος , είπαν ,
πρέπει να είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού
έργου.
Έθεσαν υπόψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου ότι
Α.Οι επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης που έγιναν με τον αντιεκπαιδευτικό νόμο – «λάστιχο» 3848/2010 της κ. Διαμαντοπούλου (την κατάργηση του οποίου ζητά σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα) ήταν κομματικές και αναξιοκρατικές.
Β. Σε καμία των περιπτώσεων η αξιολόγηση δεν πρέπει να γίνεται από μονοπρόσωπο όργανο αλλά να είναι συλλογική, διαφανής και έντιμη. Να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων και να μην τις οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι από τη συνάντηση απουσίαζαν οι εκπρόσωποι των αριστερών Παρεμβάσεων – Κινήσεων - Συσπειρώσεων και της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ, οι εκφραστές της στείρας άρνησης, του διχασμού, της κινδυνολογίας και του λαϊκισμού.
Τέλος τα μέλη της ΔΑΚΕ έθεσαν ζητήματα:
α) της φημολογούμενης μεταβολής του ωραρίου των εκπαιδευτικών και β) της μη καταβολής του επιδόματος θέσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Οι απαντήσεις που πήραμε ήταν ότι δεν υπάρχει θέμα αλλαγής ωραρίου για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ότι για το θέμα της καταβολής του επιδόματος θέσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς θα υπάρξει αίτημα προς το Υπουργείο Οικονομικών για την άρση της αδικίας.
Στην τοποθέτησή του ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι ξεκινά το διάλογο με τη Δ.Ο.Ε. από «μηδενική βάση» και δεν δεσμεύεται ούτε γνωρίζει οποιοδήποτε προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που είχε συνταχθεί στο παρελθόν από υπηρεσιακούς παράγοντες. Επίσης δεν συνδέει την αξιολόγηση με τιμωρητικές διατάξεις και απολύσεις εκπαιδευτικών, ζητώντας ταυτόχρονα από τη ΔΟΕ να καταθέσει τις απόψεις, τις προτάσεις και τους προβληματισμούς της για το όλο θέμα της αξιολόγησης μέχρι τα μέσα Μαΐου.
Έθεσαν υπόψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου ότι
Α.Οι επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης που έγιναν με τον αντιεκπαιδευτικό νόμο – «λάστιχο» 3848/2010 της κ. Διαμαντοπούλου (την κατάργηση του οποίου ζητά σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα) ήταν κομματικές και αναξιοκρατικές.
Β. Σε καμία των περιπτώσεων η αξιολόγηση δεν πρέπει να γίνεται από μονοπρόσωπο όργανο αλλά να είναι συλλογική, διαφανής και έντιμη. Να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων και να μην τις οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι από τη συνάντηση απουσίαζαν οι εκπρόσωποι των αριστερών Παρεμβάσεων – Κινήσεων - Συσπειρώσεων και της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ, οι εκφραστές της στείρας άρνησης, του διχασμού, της κινδυνολογίας και του λαϊκισμού.
Τέλος τα μέλη της ΔΑΚΕ έθεσαν ζητήματα:
α) της φημολογούμενης μεταβολής του ωραρίου των εκπαιδευτικών και β) της μη καταβολής του επιδόματος θέσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Οι απαντήσεις που πήραμε ήταν ότι δεν υπάρχει θέμα αλλαγής ωραρίου για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ότι για το θέμα της καταβολής του επιδόματος θέσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς θα υπάρξει αίτημα προς το Υπουργείο Οικονομικών για την άρση της αδικίας.
Στην τοποθέτησή του ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι ξεκινά το διάλογο με τη Δ.Ο.Ε. από «μηδενική βάση» και δεν δεσμεύεται ούτε γνωρίζει οποιοδήποτε προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που είχε συνταχθεί στο παρελθόν από υπηρεσιακούς παράγοντες. Επίσης δεν συνδέει την αξιολόγηση με τιμωρητικές διατάξεις και απολύσεις εκπαιδευτικών, ζητώντας ταυτόχρονα από τη ΔΟΕ να καταθέσει τις απόψεις, τις προτάσεις και τους προβληματισμούς της για το όλο θέμα της αξιολόγησης μέχρι τα μέσα Μαΐου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου