ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Της ΜΑΡΝΥΣ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ
parapolitika.gr
Ξηλώνουν την Ιστορία

Όλες οι αλλαγές στα σχολικά βιβλία και η απομάκρυνση της από την εθνική ταυτότητα Ιστορία, Γλώσσα και Μαθηματικά είναι τα τρία υπέρ μαθήματα πάνω στα οποία χτίζει τη νέα εκπαιδευτική του πυραμίδα το υπουργείο Παιδείας, ενώ ειδικά για το πρώτο σχεδιάζονται πυρετωδώς αλλαγές τόσο στο περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων των τελευταίων τάξεων του Λυκείου όσο και στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων. Οι αλλαγές στη διδασκαλία των μαθημάτων στο Λύκειο αναμένεται να συγκεκριμενοποιηθούν το επόμενο δεκαήμερο και με την ολοκλήρωση της σχετικής συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Καθώς όμως η διδασκαλία της Ιστορίας όπως και των θρησκευτικών αποτελεί ζήτημα που γκρεμίζει υπουργούς , η ομάδα που έχει οριστεί για το θέμα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) δεν βιάζεται και δεν παραδίδει προτάσεις με χρονοδιάγραμμα την επόμενη σχολική χρονιά. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει γίνει, το βιβλίο της Ιστορίας στο Λύκειο θα αλλάξει τη σχολική χρονιά 2018 19 και η νέα φιλοσοφία του θα κινηθεί σε δύο κατευθύνσεις: Πιο πολλή Νεότερη Ελληνική Ιστορία (εδώ ακούστηκαν στο παρελθόν ηχηρές δηλώσεις από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ περί διδασκαλίας της περιόδου του... Εμφυλίου, που όμως αποδοκιμάστηκαν από μεγάλη μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας), αλλά και πιο πολλή διεθνής Ιστορία. Τι Ιστορία μαθαίνουμε λοιπόν Ανώτατα στελέχη του ΙΕΠ δηλώνουν ότι η χώρα μας είναι μεταξύ εκείνων με τον μικρότερο αριθμό κεφαλαίων στα σχολικά βιβλία που αφορούν τη διεθνή Ιστορία. Και επιμένουν στην ανάγκη διδασκαλίας της σύγχρονης Ιστορίας της Ελλάδας και στη συνέχεια στην ένταξη της τοπικής μας Ιστορίας μέσα στη διεθνή Ιστορία . Άρα, απομάκρυνση από τα ζητήματα εθνικής ταυτότητας, που χαρακτηρίζουν σήμερα τη διδασκαλία της Ιστορίας, κάτι που συναντά αντιρρήσεις σε πολιτικούς και πανεπιστημιακούς κύκλους τις οποίες και οι εκπρόσωποι του ΙΕΠ θα πρέπει να κάμψουν. 
ΔΥΟ ΑΠΟΨΕΙΣ. Σε σχέση με τη διδασκαλία της Ιστορίας στην Γ τάξη του Λυκείου, υπουργός Παιδείας και ΙΕΠ φαίνεται ότι δεν συμφωνούν: ο υπουργός τάσσεται υπέρ των τριών μαθημάτων, Ιστορίας Μαθηματικών Γλώσσας, ως των κύριων και υποχρεωτικών στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, ενώ η ηγεσία του ΙΕΠ έχει ταχθεί υπέρ της αυτονομίας των μαθητών στο Λύκειο, με υποχρεωτική σε όλες τις κατευθύνσεις μόνο τη Γλώσσα και τα υπόλοιπα μαθήματα επιλογής. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου προτείνεται η εισαγωγή νέου μαθήματος, του Πολίτης και Σύγχρονη Κοινωνία , που φιλοδοξεί να κάνει το... ταίριασμα της Ιστορίας και των κοινωνικών σπουδών. Για τον υποχρεωτικό κορμό των διδασκόμενων μαθημάτων στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου προτείνονται συγκεκριμένα η Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τα Μαθηματικά με χρήση γεωμετρίας και στατιστικής, Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και το νέο μάθημα Πολίτης και Σύγχρονη Κοινωνία . Προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε μέσα στον σχολικό χρόνο την κατανόηση της ελληνικής και της διεθνούς Ιστορίας, που σημαίνει ότι από το Γυμνάσιο θα πρέπει τα παιδιά να έχουν αίσθηση του διεθνούς περιβάλλοντος και της πρόσφατης διεθνούς Ιστορίας , λέει στέλεχος του ΙΕΠ. Οι εκπρόσωποι του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής επίσης επισημαίνουν ότι θα γίνει μεγάλη επιστημονική διερεύνηση των σύγχρονων τάσεων σε αυτά τα θέματα πανευρωπαϊκά, ώστε να αναλυθούν οι προσεγγίσεις των ιστορικών. Κατά τα άλλα, το Ινστιτούτο προχωρεί σε εκτεταμένο πρόγραμμα αλλαγής των σχολικών βιβλίων, με χρονοδιάγραμμα παρουσίασης και εφαρμογής τους τη σχολική χρονιά 2018-19.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Πρώτο βιβλίο που θα αλλάξει είναι εκείνο των Μαθηματικών της Ε' Δημοτικού, που είναι ένα δύσκολο βιβλίο, το οποίο θεωρείται ότι έχει προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στη διδακτική διαδικασία. Μαζί με αυτό αναμένεται να αλλάξει από την επόμενη σχολική χρονιά και το βιβλίο της Β' Δημοτικού, το οποίο περιέχει επίσης δυσνόητα κεφάλαια και... ταλαιπωρεί εκπαιδευτικούς και μαθητές. Οι αλλαγές που σχεδιάζονται σε βιβλία και αναλυτικά προγράμματα θα γίνουν από την Α' Δημοτικού έως τη Β' Λυκείου, ενώ το 20% των βιβλίων που διδάσκονται σήμερα στα σχολεία θα αλλάξει, καθώς δεν συμβαδίζουν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα που εκπονούνται. Ακόμη, μελετάται η αλλαγή των βιβλίων της Φυσικής και της Βιολογίας στα Δημοτικά αλλά και στα Γυμνάσια, καθώς και του βιβλίου της Βιολογίας της Α' Λυκείου. Για τα παραπάνω, το ΙΕΠ αναζητά συνομιλητές σε όλους τους πολιτικούς χώρους. Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε οι αλλαγές να ισχύσουν από το σχολικό έτος 2018 2019.

Οι σχολές που επιστρέφουν
Οι αλλαγές σε βιβλία και αναλυτικά προγράμματα σχεδιάζονται σε μια περίοδο κατά την οποία το υπουργείο Παιδείας βάζει στο μηχανογραφικό των υποψηφίων νέα αρχιτεκτονική σχολή στα Ιωάννινα (με την ανεργία και την κρίση στα ύψη για τα επαγγέλματα που κινούνται γύρω από την οικοδομή), αλλά και 9 τμήματα ΤΕΙ που όδευαν προς κατάργηση μετά το σχέδιο Αθηνά , που συντάχθηκε επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου στην Παιδεία, με βάση τις πραγματικές ανάγκες για εξορθολογισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Έτσι, κατά τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, που αρχίζουν στις 7 Ιουνίου για όλους τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων και στις 6 Ιουνίου για εκείνους των Επαγγελματικών Λυκείων, επιστρέφουν στο μηχανογραφικό εννέα από τα είκοσι τμήματα ΤΕΙ που είχαν... κοπεί πριν από τέσσερα χρόνια. Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από πρόταση των προέδρων ΤΕΙ. Πρόκειται για τα τμήματα των ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας (Τουριστικών Επιχειρήσεων, Κοινωνικής Εργασίας, Οπτικής και Οπτομετρίας), Αθήνας (Εμπορίας και Διαφήμισης), Δυτικής Μακεδονίας (Διεθνούς Εμπορίου), Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Αρχιτεκτονικής Τοπίου), Πελοποννήσου (Λογοθεραπείας), Θεσσαλίας (Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος) και Δυτικής Μακεδονίας (Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων).

Δεν υπάρχουν σχόλια: