ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

Έκθεση Πισσαρίδη: Οι αλλαγές που προτείνει σε Παιδεία και Υγεία


ΠΑΙΔΕΙΑ
Αξιολόγηση παντού, αυτονομία στα ΑΕΙ

ΟΙ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ
1. Ελλειμμα δεξιοτήτων δεκαπεντάχρονων μαθητών σε Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Κατανόηση Κειμένου.

2. Εξαιρετικά περιορισμένη η αυτονομία των εκπαιδευτικών μονάδων.

3. Σχεδόν παντελής έλλειψη αξιολόγησης δομών και προσωπικού.

4. Υποβαθμισμένη η λυκειακή εκπαίδευση, ιδιαίτερα στις δύο τελευταίες τάξεις.

5. Στα ΑΕΙ τα προγράμματα σπουδών συχνά αποσκοπούν στην προετοιμασία για απασχόληση στον δημόσιο τομέα.

6. Ανεπαρκής η σύνδεση της έρευνας με τον παραγωγικό τομέα της οικονομίας.

7. Υστέρηση των ελληνικών πανεπιστημίων ως προς την προσέλκυση ιδιωτικών πόρων.

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. Ενίσχυση της αυτονομίας σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

2. Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

3. Σύνδεση της κατανομής της κρατικής χρηματοδότησης στις σχολικές μονάδες με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων.

4. Αύξηση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, αναδιάρθρωση του ημερήσιου ωραρίου λειτουργίας, αύξηση του μεγέθους των τάξεων.

5. Συγχωνεύσεις σχολείων και δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών μονάδων.

6. Επέκταση του δικτύου πρότυπων σχολείων όλων των βαθμίδων.

7. Πλήρης αποκομματικοποίηση και η αξιοκρατική ανάδειξη των στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.

8. Περισσότερη αυτονομία στα ΑΕΙ ως προς την εσωτερική οργάνωση, τη διαχείριση των πόρων, τον σχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών, τα κριτήρια εισαγωγής, τον αριθμό των εισακτέων, κ.λπ.

9. Χρηματοδότηση των ιδρυμάτων με διαφανή κριτήρια.

10. Ανοιγμα των πανεπιστημίων σε συνεργασία με ιδρύματα του εξωτερικού.

11. Εισαγωγή τέλους επανεγγραφής για όσους παρατείνουν τις σπουδές τους πέρα από τον προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσής τους.

12. Στη θέση των ΤΕΙ, ίδρυση Πανεπιστημίων Εφαρμογών και Σχολών Εφαρμογών που θα προσφέρουν τριετή προγράμματα σπουδών, με υποχρε-ωτική παρακολούθηση πρακτικής άσκησης στον χώρο εργασίας.

13. Χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων από επιχειρήσεις.

ΥΓΕΙΑ
Συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
ΟΙ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ 
1. Ελλειψη αξιολόγησης της ποιότητας υγειονομικής περίθαλψης, όπως θνησιμότητα μετά την εισαγωγή σε νοσοκομείο.

2. Υποστελέχωση και ανορθολογική κατανομή του υγειονομικού δυναμικού. 

3. Ελλειψη οργανωμένου συστήματος πρωτοβάθμιας υγείας. Στην επαρχία λειτουργούν ορισμένα Κέντρα Υγείας και Τοπικές Μονάδες Υγείας. Στις πόλεις λειτουργούν πολλά ιδιωτικά ιατρεία και υπηρεσίες υγείας ενσωματωμένες σε δήμους και άλλους οργανισμούς. Κανένα πρότυπο συλλειτουργίας και κανένα πρωτόκολλο για τις παραπομπές σε νοσοκομεία.

4. Απουσία σύγχρονων μονάδων περίθαλψης – νοσηλεία στο σπίτι, μονάδες ημερήσιας νοσηλείας, κέντρα αποκατάστασης και μονάδες χρονίως πασχόντων. Οι έχοντες ανάγκη τέτοιων υπηρεσιών τελικά καταλήγουν να καταλαμβάνουν άσκοπα νοσοκομειακές κλίνες. 

5. Περιορισμένη υιοθέτηση νέων ψηφιακών τεχνολογιών, φωτεινή εξαίρεση η ηλεκτρονική συνταγογράφηση. 

6. Υπαρξη ισχυρής παραοικονομίας και άτυπων πληρωμών, που εκπροσωπούν το 1/4 των άμεσων ιδιωτικών πληρωμών. 

7. Η ισχύουσα σύνθεση της φαρμακευτικής δαπάνης δεν πιέζει για εξορθολογισμό της συνταγογράφησης και ένταξη των γενοσήμων, ενώ αποθαρρύνει νέες, ακριβότερες αλλά αποτελεσματικότερες θεραπείες. 

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 
1. Αύξηση της διοικητικής και οικονομικής αυτονομίας των δημόσιων νοσοκομείων.

2. Ενίσχυση συστήματος αξιολόγησης.

3. Εξορθολογισμός των δαπανών.

4. Ορθολογική κατανομή ιατρικού προσωπικού και κίνητρα για κάλυψη θέσεων σε παραμεθόριο.

5. Συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

6. Ανάπτυξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, χρηματοδότηση στην πρόληψη και στους εμβολιασμούς. 

7. Ψηφιοποίηση: ηλεκτρονικός φάκελος ασθενούς, τηλεϊατρική, ηλεκτρονικές προμήθειες κ.ά. 

8. Εξορθολογισμός κινήτρων στη φαρμακευτική δαπάνη, διασύνδεση επιστροφών και εκπτώσεων (clawback και rebate), ευνοϊκή φορολογική πολιτική, στήριξη της κλινικής έρευνας και φαρμακευτικής καινοτομίας, προώθηση συνεργασίας πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων με τη φαρμακοβιο-
μηχανία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: