ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

ΔΑΚΕ ΠΕ: Άμεση απόσυρση των τροπολογιών για τα θέματα της Ειδικής Αγωγής

Ουδείς εμπιστεύεται τις "καθησυχαστικές" διευκρινίσεις του υπουργείου μας και οι πάντες ζητούν την απόσυρση της τροπολογίας! Σιγά να μην την αποσύρουν...

Ένα ακόμη δείγμα γραφής για το πώς αντιλαμβάνεται και αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τα εκπαιδευτικά θέματα, έχουμε με τον τρόπο που το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να περάσει μια σειρά τροπολογιών για την Ειδική Αγωγή.
Οι δύο τροπολογίες που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» και αφορούν σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης έγιναν δεκτές κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Η συζήτηση και ψήφιση τους θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 17/02/2016 το απόγευμα.
Μετά τον σάλο που ξεσηκώθηκε με τη σχεδιαζόμενη, σταδιακή κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης, το Υπουργείο Παιδείας έσπευσε με Δελτίο Τύπου στις 15/2/2016 να δηλώσει πως «Η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που αφορά τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) σε καμία περίπτωση δεν «καταργεί» αλλά αντίθετα αναβαθμίζει τα Τμήματα Ένταξης και το ρόλο των εκπαιδευτικών τους».
Η αλήθεια όμως είναι πως για μια ακόμη φορά το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει αιφνιδιαστικά και προσπαθεί να επιβάλλει την άποψή του την ώρα που υποτίθεται πως όλα τα ζητήματα βρίσκονται επάνω στο τραπέζι του «Εθνικού Διαλόγου». Πέρα από το γεγονός ότι το ίδιο ευτελίζει τον διάλογο που έχει εξαγγείλει, προκύπτει και μια σειρά ερωτημάτων από τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται σε αυτό το νομοσχέδιο.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία έξι χρόνια εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών της συρρίκνωσης των αντισταθμιστικών προγραμμάτων και δράσεων, των καταργήσεων, υποβιβασμών και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, της επικράτησης της «διαχειριστικής» πάνω στην «παιδαγωγική» προσέγγιση της εκπαίδευσης και η Ειδική Αγωγή δέχθηκε αλλεπάλληλα χτυπήματα. Παρά την υποστελέχωση των δομών της Ειδικής Αγωγής, έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων Ένταξης έχουν σημαντική συμβολή στη ενιαία εκπαιδευτική διαδικασία.
Στη σημερινή εποχή το «Ένα Σχολείο για Όλους» δεν είναι άλλο ένα απλό σύνθημα. Αποτελεί κεντρική επιλογή πολλών εκπαιδευτικών συστημάτων που, ανάμεσα στα άλλα, υπηρετούν και την ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολείο και στην κοινωνία. Η όποια ενταξιακή πολιτική στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει αφενός να διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά και αφετέρου να είναι αποτέλεσμα σοβαρού, ανοιχτού και ειλικρινούς διαλόγου. Ενός διαλόγου που θα περιλάβει πέρα από τις όποιες αλλαγές και βελτιώσεις, ουσιαστική συζήτηση σε θέματα χρηματοδότησης, χρονοδιαγραμμάτων και σταδίων εφαρμογής, δράσεων και συνεργειών εμπλεκομένων φορέων, στελέχωση ενταξιακών δομών σε μόνιμη βάση κ.ο.κ.
Γενικόλογες τοποθετήσεις σαν κι αυτές που περιέχονται στις προς ψήφιση τροπολογίες δεν αποτελούν βάση διαλόγου για τα θέματα της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης.
Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ζητά την άμεση απόσυρση της συγκεκριμένης τροπολογίας.
Τα ζητήματα της Ειδικής Αγωγής κι εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με επικοινωνιακού τύπου «πυροτεχνήματα» ούτε με αποσπασματικές διατάξεις που καταργούν δομές που αποδεδειγμένα έχουν προσφέρει κι εξακολουθούν να προσφέρουν σημαντικό έργο στα πλαίσια της σχολικής μονάδας. Μια αποτελεσματικότερη πολιτική στο ευαίσθητο αυτό κομμάτι απαιτεί ως βασικές προϋποθέσεις:
  • Την αποσαφήνιση των ρόλων της κάθε δομής στη σχολική διαδικασία (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, μορφές συνεκπαίδευσης κλπ)
  • Την ενίσχυση του υποστηρικτικού ρόλου των Τμημάτων Ένταξης,
  • Την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
  • Την άμεση επαναλειτουργία του θεσμού της Μετεκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης,
  • Άμεσο διορισμό για την κάλυψη όλων των κενών στις δομές της ΕΑΕ με τα ίδια κριτήρια διορισμού που ισχύουν σε όλη την εκπαίδευση,
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης για να καλύψει τις ανάγκες υποδομών, οργάνωσης και λειτουργίας όλων των δομών της ΕΑΕ.
Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: