ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

Η ένωση πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ν. Κοζάνης προτείνει την αναβάθμιση του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.


Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής     Κοζάνη 20-6-2014
Ν.Κοζάνης
Τηλ.Fax:2463054500
Ε-mail:penas@otenet.gr                          Α.Π 11 

Προς:- Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.Ανδρέα Λοβέρδο
- Υφυπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ.Κουκοδήμο Κωνσταντίνο 
κ.Δερμεντζόπουλο Αλέξανδρο
-Διευθυντή Φ.Α. κ.Δασκαλάκη Στυλιανό
- Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής
- ΙΕΠ

H Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ν. Κοζάνης στα πλαίσια της συνεχούς υποβάθμισης της Φυσικής Αγωγής και του σχολικού Αθλητισμού εκφράζει την αγωνία και τον προβληματισμό του και παρουσιάζει τις προτάσεις του για την αναβάθμισή τους.
Η Φυσική Αγωγή αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι του σχολικού προγράμματος στις περισσότερες χώρες του κόσμου και η καθημερινή Φυσική Αγωγή συστήνεται από πολλούς επιστημονικούς φορείς (1-3). Εκτός του να παρέχει τη δυνατότητα για σωματική δραστηριότητα και οργανωμένη άσκηση, η Φυσική Αγωγή εμπεριέχει στους σκοπούς της και θέματα που δεν σχετίζονται ευθέως με το θέμα της υγείας, όπως γνωστικά, κοινωνικά και συναισθηματικά ζητήματα. 
Η σημασία της Φ.Α. αναγνωρίζεται από πολλούς φορείς με πρώτο και σημαντικότερο το Ελληνικό Κράτος. Στο Σύνταγμα άρθρο 16 παρ. 2 αναφέρεται " H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες". 

Επιπρόσθετα υπενθυμίζουμε το 1ο άρθρο του ν.1566/86 σύμφωνα με το οποίο: «Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.»
Πέρα από το Ελληνικό κράτος ένας αριθμός φορέων και οργανισμών αναγνωρίζει ότι η ΦΑ είναι υποχρεωτική στην Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και πρέπει εφαρμόζεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα τουλάχιστον 3 φορές εβδομαδιαία (άρθρο 2, του Διεθνή Καταστατικού Χάρτη Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της UNESCO 1978, το Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 10ης και 13ης Νοεμβρίου 2007 κ.α.). Τέλος τα ίδια τα σχολικά εγχειρίδια Φυσικής Αγωγής εκπαιδευτικού και μαθητή αναφέρουν την σημασία της άσκησης και την συχνότητα που πρέπει να έχει για να έχει αποτέλεσμα στην φυσική κατάσταση.
Τελικά καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η Φυσική Αγωγή είναι απαραίτητη στη Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θα πρέπει να εξασφαλίζονται τουλάχιστον τρία μαθήματα Φυσικής Αγωγής την εβδομάδα στο ωρολόγιο πρόγραμμα ενώ τα Σχολεία πρέπει να ενθαρρύνονται να επεκτείνουν το ελάχιστο αυτό όριο όσο το δυνατό περισσότερο», και αφετέρου ότι « η φυσική αγωγή, η άθληση και ο αθλητισμός σε όλες του τις μορφές αποτελούν βασικά συστατικά και εργαλεία για τη διατήρηση και ανάπτυξη της κοινωνικής συνοχής».
Σύμφωνα με πλήθος μελετών διαφαίνεται πόσο σημαντική είναι η άσκηση για την υγεία και ειδικότερα για τους νέους, λαμβάνοντας υπόψη τον σύγχρονο τρόπο ζωής που ευνοεί την ανάπτυξη της παχυσαρκίας, καρδιακών νοσημάτων, διαβήτη κλπ. Οι τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι τα Ελληνόπουλα πλήττονται από την παχυσαρκία όλο και περισσότερο υποθηκεύοντας έτσι την μελλοντική τους υγεία και επιβαρύνοντας μελλοντικά το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στις πέντε πρώτες θέσεις στην παιδική παχυσαρκία παγκοσμίως (UNICEF, 2007, p.28). Ενώ στο Ευρωβαρόμετρο (EU, 2010) αναφέρεται ότι η συμμετοχή των Ελλήνων πολιτών σε αθλήματα και φυσική δραστηριότητα βρίσκεται στις χαμηλότερες θέσεις πανευρωπαϊκά, πράγμα που καθιστά την σχολική Φυσική Αγωγή απαραίτητη. Βασικός λοιπόν στόχος θα έπρεπε να είναι όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν σε καθημερινή ΦΑ στο σχολείο, εφόσον φαίνεται ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα να συμμετέχουν όλοι σε οργανωμένη φυσική δραστηριότητα και άσκηση εκτός σχολείου.
Επίσης ζητούμε την αναβάθμιση- εκσυγχρονισμό του αναλυτικού προγράμματος ώστε να εναρμονιστεί με τις σύγχρονες τάσεις στον σχολικό αθλητισμό αλλά και να συμβαδίσει με τα βιβλία της ΦΑ. Ακόμα και τα ίδια τα βιβλία πρέπει να βελτιωθούν και να αυξηθεί ο αριθμός τους (ένα βιβλίο για τις 3 τάξεις του Γυμνασίου;) και βιβλίο για το Λύκειο.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

1 α. Τρίωρη -τουλάχιστον - διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α ανά εβδομάδα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου - Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Εσπερινό).
1 β. Νέο αναλυτικό πρόγραμμα για τα λύκεια, με την ύπαρξη βιβλίου εκπαιδευτικού - μαθητή, όπως στο γυμνάσιο.
2. Τετράωρη διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. στην Α/θμια σε όλες τις τάξεις των ΕΑΕΠ με αναβάθμιση όλων των δημοτικών σχολείων σε ΕΑΕΠ και παράλληλη δημιουργία δεύτερης οργανικής θέσης όπου χρειάζεται.
3. Κατοχύρωση του μαθήματος της Βιολογίας ως Β΄ ανάθεση λόγω της διδασκαλίας συναφών μαθημάτων (Φυσιολογία, Ανατομία, Βιοχημεία και Βιομηχανική της Άσκησης, Εργοφυσιολογία, Εργομετρία) στα πλαίσια των Προγραμμάτων σπουδών μας στα ΤΕΦΑΑ πράγμα που μας δίνει το προβάδισμα στην διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος σε σχέση με άλλες ειδικότητες που το έχουν ως Β' ανάθεση χωρίς να έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις
4 . Εισαγωγή της Φ.Α και στη Προσχολική Αγωγή σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Πολιτείας και τις προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας.
5. Προετοιμασία υποψηφίων (ΤΕΦΑΑ ,στρατιωτικές σχολές –Σώματα ασφαλείας) της Γ’ Λυκείου ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα
6 . Επανασύσταση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής τα οποία καταργήθηκαν (Ν.4027/2011, ΦΕΚ 233/Α) επιφέροντας αποδιοργάνωση και δυσχέραιναν τον σχολικό και σωματειακό αθλητισμό. 
7. Ύπαρξη περισσοτέρων συμβούλων Φυσικής Αγωγής στη Α/θμια και στη Β/θμια εκπαίδευση. 
8. Αναβάθμιση των σχολικών πρωταθλημάτων ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ ύστερα από διαβούλευση καθηγητών Φ.Α που διδάσκουν στις δυο βαθμίδες σε συνεργασία με Σχολικούς συμβούλους και τα ΤΕΦΑΑ
9. Δημιουργία ΤΑΔ-ΕΤΑΔ στις μεγάλες πόλεις των νομών και άμεση ενεργοποίηση των Μ.Ο.Α. (Μαθητικοί Όμιλοι Αθλημάτων)
10. Να επανέλθει σε ισχύ η στελέχωση των ΚΕΔΔΥ με εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής όπως ίσχυε με τους νόμους 3848/10 και 3699
11. Ένταξη Συμβούλου Φυσικής Αγωγής στο ΙΕΠ όπως ισχύει και για τις υπόλοιπες ειδικότητες εκπαίδευσης. 
12. Εφαρμογή του προγράμματος εκμάθησης Κολύμβησης σε όλη την επικράτεια.
13. Θέσπιση οργανικών θέσεων ΠΕ 11 στα Ειδικά Σχολεία.
14. Να λυθεί επιτέλους το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις των συναδέλφων στην Α/θμια Εκπαίδευση και των μεταταχθέντων συναδέλφων.
15. Να πραγματοποιηθούν άμεσα, έγκαιρα και ανθρώπινα οι αποσπάσεις των συναδέλφων την τρέχουσα περίοδο 2014-15.

Απευθυνόμαστε στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και εκφράζουμε τη διαφωνία μας στην ακολουθούμενη τακτική υποβάθμισης του μαθήματος μας. Οι τεκμηριωμένες θέσεις μας σε σχέση με τα επιστημονικά δεδομένα του μαθήματός μας είναι αυτά που μας δίνουν το δικαίωμα να απαιτήσουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την διδασκαλία του μαθήματος και την συνολική αναβάθμιση της Φ.Α στην εκπαίδευση.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                          Ο Γ. Γραμματέας

Σισμανίδης Παύλος                    Νάτσης Πέτρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: