ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

Οι θέσεις της ομοσπονδίας μας στην ολομέλεια του συμβουλίου Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης


Αρ. Πρωτ.1291               Αθήνα 2/12/2014

                                               Προς
                            Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΘΕΜΑ : Συνεδρίαση του Σ.Π.Δ.Ε.

Συνεδρίασε την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου η Ολομέλεια του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ενδεικτικό στοιχείο της έλλειψης σοβαρότητας με την οποία αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη διαδικασία, είναι το γεγονός ότι η εισήγηση του Υπουργού Παιδείας, η οποία υποτίθεται ότι θα αποτελούσε τη βάση της συζήτησης, διανεμήθηκε στα μέλη του Συμβουλίου μόλις λίγα λεπτά πριν την τοποθέτηση του κ. Υπουργού.
Οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στο Συμβούλιο (Θανάσης Κικινής και Σταύρος Πετράκης) επισήμαναν το παραπάνω απαράδεκτο γεγονός και τόνισαν ότι :
  • Η Δ.Ο.Ε. αποχώρησε από τη συνεδρίαση του ΕΣΥΠ στις 5/11/2014, διαμαρτυρόμενη (δια του Προέδρου της Χ. Κόκκινου) για τον προσχηματικό χαρακτήρα της συζήτησης αφού μόλις 2 ημέρες πριν (3/11/2014) ο Κ. Λοβέρδος δεν είχε προσέλθει σε προγραμματισμένη συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το θέμα της αξιολόγησης. Ο κ. Υπουργός οφείλει να τηρήσει τη δέσμευσή του για διάλογο και να ορίσει συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παγώνοντας τις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιχειρεί να επιβάλει.
  • Η συνέχιση της παρουσίας της Δ.Ο.Ε. στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του Σ.Π.Δ.Ε. θα έχει νόημα μόνον στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι θα υπάρξει η δυνατότητα ουσιαστικής συνδιαμόρφωσης της θεματολογίας και στο βαθμό που οι προτάσεις της θα αντιμετωπιστούν με την πρέπουσα σημασία.
  • Οι, επικοινωνιακού χαρακτήρα, εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας περί κοινωνικού σχολείου, περιορισμού της σχολικής διαρροής, αναμόρφωσης αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων, περί «τσάντας στο σχολείο», αναβάθμισης του ρόλου των εκπαιδευτικών κλπ., δεν πείθουν κανέναν αφού:
  1.  Οι δαπάνες για την παιδεία βρίσκονται στο ναδίρ.
  2. Μόνιμοι διορισμοί δεν πραγματοποιούνται, ούτε καν στα όρια των μνημονιακών δεσμεύσεων, τη στιγμή που και επιτυχόντες του ΑΣΕΠ υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που έχουν την προϋπηρεσία που είναι ικανή για διορισμό τους με βάση το 60/40.
  3. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί εργάζονται εδώ και 13 χρόνια ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και καμία κίνηση δε γίνεται για το μόνιμο διορισμό τους.
  4. Η Ειδική Αγωγή είναι εγκαταλελειμμένη και οι παράλληλες στηρίξεις για τη στήριξη μαθητών δίνονται με το σταγονόμετρο και απουσιάζει η πολιτική ένταξης των παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο δημόσιο σχολείο.
  5. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με μια αξιολόγηση που καμία σχέση δεν έχει με τις θέσεις που καταθέτει εδώ και χρόνια η Δ.Ο.Ε. κι αντί να στοχεύει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου οδηγεί σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, μισθολογική στασιμότητα και απολύσεις. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο με τις πιέσεις και τις απειλές που ασκούν Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι με υπερβάλλοντα ζήλο ενώ το Ι.Ε.Π. διαχειρίζεται πακτωλό χρημάτων για την υλοποίηση της αξιολόγησης τη στιγμή που τα σχολεία στενάζουν από την υποχρηματοδότηση.
  6. Κανένας σχεδιασμός δεν υπάρχει και καμία δαπάνη δεν πραγματοποιείται για επαναλειτουργία της Μετεκπαίδευσης και πραγματοποίηση προγραμμάτων Επιμόρφωσης.
  7. Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται σε καθεστώς ανασφάλειας υπό την απειλή πειθαρχικών διώξεων που μπορεί να προκληθούν ακόμη κι από ασήμαντες αιτίες ή κακοπροαίρετες καταγγελίες αλλά έχουν ως αποτέλεσμα την καταρράκωσή τους και την καταταλαιπώρησή τους.
  8. Η προσχολική αγωγή δεν περιλαμβάνει χιλιάδες παιδιά (προνήπια) που μένουν εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου.
  9.  Η κατάσταση των σχολικών κτιρίων (και ειδικά των νηπιαγωγείων) είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό απαράδεκτη και κανένα πρόγραμμα σχολικής στέγης δε λειτουργεί.
  10. Οι αλλαγές που σχεδιάζει το ΥΠΑΙΘ σε σχέση με το πρόγραμμα μαθημάτων και το ολοήμερο σχολείο είναι με βάση τους οικονομικούς περιορισμούς που θέτει η υποχρηματοδότηση της Παιδείας κι όχι στα πλαίσια ενός σωστού εκπαιδευτικού προγραμματισμού.
  11. Τα βιβλία που υπάρχουν στην εκπαίδευση από το 2006 έχουν αξιολογηθεί μόνον από το ΙΠΕΜ της Δ.Ο.Ε. κι όχι από φορείς του ΥΠΑΙΘ το οποίο δεν έλαβε ποτέ υπόψη του τα πορίσματα της έρευνας που του δόθηκαν από τη Δ.Ο.Ε.
  12. Οι υποτιθέμενες καινοτομίες που ανέξοδα εξαγγέλλει ο Υπουργός Παιδείας αποτελούν, στην πλειονότητά τους, εδώ και χρόνια σημαντικό κομμάτι της διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών (αντιμετώπιση ρατσισμού, αγωγή υγείας...) ενώ το ΥΠΑΙΘ δείχνει να μη λαμβάνει σοβαρά υπόψη του την απόφαση της Αρχής προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Καμία απάντηση δε δόθηκε από τον Υπουργό Παιδείας σε όλα τα θέματα που έθεσαν οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στον ελάχιστο χρόνο που τους διατέθηκε για να τοποθετηθούν.
Εντύπωση, όμως, προκάλεσε η τοποθέτηση του προέδρου του Ι.Ε.Π. ο οποίος προσπάθησε να δικαιολογήσει τα υπέρογκα ποσά[1] που διαχειρίζεται το Ινστιτούτο για την εφαρμογή της αξιολόγησης, λέγοντας πως κατά κύριο λόγο δαπανώνται για μετακινήσεις εκπαιδευτικών (διευκρινίζοντας έπειτα από ερώτησή μας, πως πρόκειται, κυρίως, για Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικούς Συμβούλους που μετακινήθηκαν για τα σεμινάρια της αξιολόγησης).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν σκοπεύει να αφήσει τον κ. Λοβέρδο ανενόχλητο στην προσπάθειά του να προβάλλει μια ειδυλλιακή εικόνα για ένα σχολείο που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα που βιώνουν μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Με κάθε ευκαιρία και μέσα από κάθε πρόσφορη διαδικασία θα παρουσιάζει την αληθινή εικόνα της εκπαίδευσης, θα προτείνει λύσεις για τα θέματα που πραγματικά απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα αποκαλύπτοντας την ένδεια θετικών προθέσεων της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και την επικίνδυνη, για το μέλλον της, πολιτική που εφαρμόζει.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                Ο Γεν. Γραμματέας
Χαράλαμπος Κόκκινος           Αθανάσιος Κικινής

Δεν υπάρχουν σχόλια: