Αξιότιμε, κ. υπουργέ, για να σας εμπιστευθεί το σύνολο της εκπαιδευτικής οικογένειας θα πρέπει πρώτα να ξεκινήσει διάλογος, να ακολουθήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών* και μετά να εφαρμοσθεί η αξιολόγηση. Διαδικασία, που δυστυχώς, κανείς από τους προκατόχους σας δεν ακολούθησε!
*32 χρόνια υπηρετώ τη δημόσια εκπαίδευση και ποτέ δεν επιμορφώθηκα ουσιαστικά, συστηματικά και υπεύθυνα, παρότι το υπουργείο εξαγγέλει κατά καιρούς διάφορες εκπαιδευτικές "μεταρρυθμίσεις" και αλλαγές στα σχολεία!!!
ethnos.gr
Τον δρόμο για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών ανοίγει η κυβέρνηση, διαδικασία η οποία «πάγωσε» το 1982 και από τότε παραμένει στην... κατάψυξη, αφού κανένας υπουργός δεν κατάφερε ή δεν θέλησε να την επιβάλει.
Τώρα, ο νέος υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, λέει στους εκπαιδευτικούς να μη φοβούνται τη λέξη «αξιολόγηση» και προαναγγέλλει ότι άμεσα θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, θα ακολουθήσει η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και στο τέλος (σε βάθος τριετίας) θα γίνει και αυτή των περίπου 125.000 μόνιμων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Οπως είπε ο ίδιος χθες, το θέμα της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων συμπεριλαμβάνεται στο τριετές σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς, ενώ συμπλήρωσε ότι η «σχετική νομοθετική πρωτοβουλία θα αναληφθεί ύστερα από διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς».
Αλλωστε στο ζήτημα επιμένουν και οι εκπρόσωποι των δανειστών ενώ και η Κομισιόν, στη σχετική έκθεσή της, «κούνησε» το δάχτυλο στην Ελλάδα επειδή έχει αναστείλει τις διαδικασίες αξιολόγησης.
Ο κ. Γαβρόγλου φρόντισε από την πρώτη μέρα που ανέλαβε καθήκοντα να μιλήσει για την αξιολόγηση, λέγοντας μάλιστα ότι σε καμία περίπτωση δεν θα έχει ως στόχο την τιμωρία, σε μια προσπάθεια να προκαταλάβει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Τώρα βέβαια απομένει και να τους πείσει ότι οι προθέσεις είναι «αγνές» και στόχο έχουν μόνο τον εκσυχρονισμό της εκπαίδευσης, κάτι που μέχρι τώρα δεν κατάφερε κανείς προκάτοχός του.
Τα τελευταία χρόνια όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και όλοι ανεξαιρέτως οι υπουργοί έβαζαν μπρος τις σχετικές διαδικασίες αλλά μόλις φτάναμε πριν από τις εκλογές «πάταγαν φρένο» για ευνόητους λόγους. Το 2013 εκδόθηκε και σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (αρ. Φύλλου 240), το οποίο περιελάμβανε όλες τις λεπτομέρειες αξιολόγησης.
Το 2014 (τέλος Αυγούστου) ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση για τα στελέχη της εκπαίδευσης δηλαδή τους: περιφερειακούς διευθυντές, προϊσταμένους εκπαίδευσης, επιστημονικούς και παιδαγωγικούς καθοδηγητές, διευθυντές εκπαίδευσης και σχολικούς συμβούλους (σύνολο ατόμων 880).
Ακολούθησε η αξιολόγηση των διευθυντών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των προϊσταμένων νηπιαγωγείων και ολιγοθέσιων δημοτικών και προϊσταμένων τμημάτων διοίκησης (13.000 άτομα).
Στις αρχές του 2015 θα ξεκινούσε η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς και θα προηγούνταν όσοι θα κατέθεταν αιτήσεις προτεραιότητας και αυτοί που ήθελαν να επιλεγούν σε θέσεις στελεχών. Μάλιστα ο τότε υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, τον Οκτώβριο του 2014, τόνιζε ότι παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν η αξιολόγηση θα γινόταν από την επόμενη χρονιά.
Τότε το υπουργείο Παιδείας προσπαθούσε να καθησυχάσει τους φόβους των εκπαιδευτικών ότι η «αξιολόγηση είναι η πόρτα που θα τους οδηγήσει στην απόλυση», βεβαιώνοντας ότι η αξιολόγηση έχει σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του διοικητικού και εκπαιδευτικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας.
Φυσικά, όπως είναι γνωστό, τίποτα δεν προχώρησε ούτε μέσα στο 2015 και μετά τις εκλογές ο νέος υπουργός Παιδείας, κ. Αριστείδης Μπαλτάς, εξήγγειλε την κατάργησή της. Ολα τα τελευταία χρόνια οι αντιδράσεις των δασκάλων και καθηγητών ενάντια στην αξιολόγηση ήταν σφοδρές, καθώς πίστευαν ότι ο τελικός στόχος είναι οι απολύσεις.
Οι εκπαιδευτικοί φοβούνται επίσης ότι όλες αυτές οι διαδικασίες θα οδηγήσουν σε ανταγωνιστικές σχέσεις ανάμεσα στα μέλη του συλλόγου διδασκόντων σε κάθε σχολείο και μαζί θα υπονομεύσουν την αναγκαία συλλογικότητα και θα μετατρέψουν τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα στο σχολείο σε «ζούγκλα».
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου