ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Δημιουργία ειδικών θέσεων στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα για τους νέους διακεκριμένους επιστήμονες




Οι νέοι δεν αρκούνται στην Ελλάδα της ελεημοσύνης. Θέλουν ευκαιρίες να κυνηγήσουν τα όνειρά τους, να χτίσουν το μέλλον τους και να παραμείνουν στην πατρίδα τους. Δυστυχώς όμως, σήμερα καταδικάζονται σε μακροχρόνια ανεργία και κακοπληρωμένες δουλειές, ενώ όλο και περισσότεροι αναγκάζονται να αφήσουν πίσω τους φίλους και τις οικογένειές τους για να αναζητήσουν την τύχη τους στο εξωτερικό. Δεν γίνεται να συνεχίσουμε έτσι. Χρειαζόμαστε μία πολιτική  που θα δημιουργεί ευκαιρίες για όλους, όχι για τους λίγους. Που θα αναγνωρίζει και θα επιβραβεύει την προσπάθεια, θα ενισχύει την αξιοκρατία , και δεν θα συμβιβάζεται με τη μιζέρια  και τη στασιμότητα.

Για τη Νέα Δημοκρατία, η επένδυση στη νέα γενιά αποτελεί την πιο σημαντική προϋπόθεση για την οικοδόμηση της Ελλάδας του αύριο που οραματιζόμαστε. Είναι άλλωστε ο βασικός πυλώνας του νέου εξωστρεφούς παραγωγικού μοντέλου που έχει ανάγκη η χώρα για να ξεφύγει από το τέλμα. Ξεκινούμε τις αλλαγές   από το εκπαιδευτικό σύστημα, που θα πρέπει να εξοπλίζει τους νέους με εφόδια που θα τους χρησιμεύσουν πραγματικά στην επαγγελματική πορεία που θέλουν να ακολουθήσουν. Για αυτό, σχεδιάζουμε μια συνολική και σε βάθος μεταρρύθμιση, με θαρραλέες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αλλά πηγαίνοντας και πέρα από αυτό, εστιάζουμε στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος φιλικού στην εργασία και την επιχειρηματικότητα, που θα δημιουργεί πολλές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας  για τους νέους.
Στο πλαίσιο αυτό, καταλήξαμε στα εξής βασικά συμπεράσματα:
1. Προωθούμε μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση από κάτω προς τα πάνω, από τα μικρά παιδιά που φεύγουν από την αγκαλιά της οικογένειας τους για πρώτη φορά, για να ενταχθούν σε μία οργανωμένη δομή, όπως ο παιδικός σταθμός αρχικά και το νηπιαγωγείο στη συνέχεια. Άμεση προτεραιότητα μας είναι όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση σε παιδικούς σταθμούς, δημόσιους και ιδιωτικούς. Για κάθε παιδί που δεν βρίσκει θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η οικογένεια του, εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, θα λαμβάνει κουπόνι ύψους 180  ευρώ το μήνα  για 10 μήνες το χρόνο, και το οποίο θα μπορεί να εξαργυρώνεται σε βρεφονηπιακό σταθμό της επιλογής της. Επιπλέον, προτείνουμε τη σταδιακή εφαρμογή διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά 4 έως 6 ετών. Δημιουργούμε, έτσι, ένα πλαίσιο ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά, και δίνουμε σημαντική ανακούφιση στις νέες οικογένειες με παιδιά καθώς και κίνητρα σε όσες οικογένειες θέλουν να αποκτήσουν αλλά προβληματίζονται για τα εμπόδια που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν

2. Διαμορφώνουμε ένα νέο πλαίσιο για  αυτόνομα και δημιουργικά δημόσια σχολεία ριζικά διαφορετικό από το υφιστάμενο σύστημα που βασίζεται στην «παπαγαλία». Με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, περισσότερη ελευθερία, αλλά και μεγαλύτερη λογοδοσία και διαφάνεια, μέσα από τακτική αξιολόγηση της διοίκησης, των ίδιων των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου όπως ακριβώς γίνεται σε όλες τις προηγμένες χώρες. Με νέα προγράμματα σπουδών που θα συμπεριλαμβάνουν διευρυμένα  και πιο σύγχρονα αντικείμενα, όπως ο προγραμματισμός, η επιχειρηματικότητα, η οδική συμπεριφορά, η κοινωνική αγωγή και τα οποία θα ενθαρρύνουν την ομαδική εργασία, την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία και τη δημιουργικότητα αντί για την αποστήθιση. 
3. Ενισχύουμε τον επαγγελματικό προσανατολισμό στα σχολεία ώστε να αναδεικνύονται οι δεξιότητες όλων των παιδιών. Με τη συμμετοχή επιστημόνων και στελεχών της αγοράς θα διαμορφώνονται εξατομικευμένα προγράμματα συμβουλών με βάση τις δεξιότητες, τις κλίσεις και τα ταλέντα κάθε μαθητή. Προτείνουμε την εισαγωγή του θεσμού της πρακτικής άσκησης για όσους μαθητές  το επιθυμούν, σε τοπικές επιχειρήσεις  κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Θα επιτύχουν έτσι να εξοικειωθούν με την πραγματική οικονομία, και να επιλέξουν το αντικείμενο σπουδών τους με μεγαλύτερη σιγουριά.
4. Ξεκινώντας από τις υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προτείνουμε την επέκταση σε ολόκληρη την Ελλάδα του θεσμού του  Πρότυπου-Πειραματικού σχολείου. Στόχος είναι η δημιουργία ενός τουλάχιστον Πρότυπου - Πειραματικού σχολείου σε κάθε Περιφερειακή ενότητα. Τα Πρότυπα σχολεία ενισχύουν την κοινωνική κινητικότητα αφού α λειτουργούν κυρίως προς όφελος των οικονομικά αδύναμων.  
5. Αλλάζουμε ριζικά την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τον τρόπο λειτουργίας της, ώστε από επιλογή ανάγκης για λίγους, να γίνει εργαλείο απασχόλησης για πολλούς. Καταρρίπτοντας στερεότυπα δεκαετιών, ιδρύουμε Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε αντιπροσωπευτικές περιοχές της χώρας, που θα αναπτύσσουν νέες καινοτόμες διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους. Οργανώνουμε σε κάθε Επαγγελματικό Λύκειο προγράμματα πρακτικής άσκησης σε τοπικές επιχειρήσεις  Παράλληλα, εξασφαλίζουμε τη σύνδεση με την αγορά εργασίας και την παραγωγή, με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων, εργοδοτών και εργαζομένων, στην επιλογή των επαγγελματικών τομέων και στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των Επαγγελμματικών Λυκείων ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Τέλος, προτείνουμε την καθιέρωση μεταλυκειακών προγραμμάτων μαθητείας στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), τα οποία θα συνδυάζουν τη θεωρητική κατάρτιση με την απασχόληση σε επιχειρήσεις, με αντικείμενο εργασίας αντίστοιχο με το αντικείμενο σπουδών.
6. Απόλυτη προτεραιότητα για τη Νέα Δημοκρατία αποτελεί η κατάργηση των νομοθετικών πρωτοβουλιών  των κυρίων Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου για τα  Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η αντικατάστασή τους από ένα σύγχρονο πλαίσιο που θα διασφαλίζει τη διοικητική και διαχειριστική αυτοτέλεια τους. Στόχος μας είναι τα Ιδρύματα  να έχουν , υπό προϋποθέσεις, τη δυνατότητα να ιδρύουν ξενόγλωσσα προγράμματα, διεπιστημονικά μεταπτυχιακά, εξειδικευμένα ερευνητικά κέντρα, Σχολές Δια Βίου Μάθησης, ειδικά ταχύρρυθμα προγράμματα κατάρτισης σε δεξιότητες αιχμής και θερινά προγράμματα. Θα καταφέρουμε έτσι να προσφέρουμε  ελκυστικές δουλειές σε νέους Έλληνες επιστήμονες κάνοντας παράλληλα ουσιαστικά βήματα για να καταστεί η Ελλάδα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης στην ευρύτερη περιοχή, με σημαντικά πρόσθετα οφέλη για τη χώρα και την οικονομία της.
7. Τα Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρέπει να αποτελούν για τους νέους βασικό μηχανισμό κοινωνικής κινητικότητας και δημιουργίας ευκαιριών. Η ισοπέδωση υπονομεύει την προσπάθεια καθηγητών και φοιτητών. Αντίθετα, και για να αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία τα πτυχία που απονέμουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, απαιτείται συνεχής και σε βάθος αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου. Κεντρικό ρόλο θα παίξει η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) χωρίς να παραγνωρίζεται όμως και η παγκόσμια κατάταξη των Πανεπιστημίων που προκύπτει από διεθνείς εκπαιδευτικούς οργανισμούς αναγνωρισμένου κύρους. Τα καλύτερα Πανεπιστήμια θα επιβραβεύονται με πρόσθετη χρηματοδότηση. Μία τέτοια πολιτική λειτουργεί προς όφελος των αποφοίτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων αφού εξασφαλίζει για όλους περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης και επιστημονικής αναγνώρισης.
8. Τα Πανεπιστήμια θα μπορούν να διαμορφώνουν συνεργασίες και συμπράξεις με τον κόσμο της επιχειρηματικότητας, με στόχο την προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών, στα δεδομένα της οικονομίας και της αγοράς εργασίας, αλλά και για τη διάδοση νέων ιδεών και νέας γνώσης στην πραγματική οικονομία. Παράλληλα, με την ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης των φοιτητών,, προτείνουμε την εισαγωγή ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus. Η ενίσχυση των δεξιοτήτων τους, η απόκτηση εμπειρίας  και η κατάκτηση διεπιστημονικής γνώσης θα οδηγήσει στην απορρόφηση τους σε ποιοτικές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.
9. Το άσυλο στα Πανεπιστήμια θα αποκτήσει ξανά το πραγματικό του νόημα. Το δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι χώρος δημιουργίας και ανταλλαγής γνώσης και νέων ιδεών, χώρος δημιουργικής σύνθεσης, και όχι χώρος παραβατικότητας και ανομίας. Ο νόμος της σημερινής Κυβέρνησης για το άσυλο θα καταργηθεί. Οι φοιτητές θα έχουν λόγο στα ζητήματα της καθημερινότητάς τους, μεταφέροντας τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους μέσω των εκπροσώπων τους, που θα εκλέγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο και θα συμμετέχουν σε ένα ισχυρό και αποτελεσματικό Εθνικό Συμβούλιο Φοιτητών.
10. Η Ελλάδα χρειάζεται να επενδύσει στους νέους που επέλεξαν να μείνουν εδώ, αλλά και στην επιστροφή πολλών από όσους έφυγαν τα προηγούμενα χρόνια λόγω της κρίσης και της έλλειψης προοπτικής. Χρειάζεται να διαμορφωθεί ένα ριζικά διαφορετικό περιβάλλον, που δεν θα τιμωρεί την εργασία και την επιχειρηματικότητα με υψηλή φορολογία και υπερβολικές ασφαλιστικές εισφορές·ένα περιβάλλον ευνοϊκό για την ιδιωτική πρωτοβουλία και τις επενδύσεις, ώστε να δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και  ευκαιρίες για όλους. Είναι ακόμη αναγκαίο να στηρίξουμε αποφασιστικά τις νέες επιχειρηματικές ιδέες. Για αυτό και σχεδιάζουμε ένα πλαίσιο που, μέσα από ειδικά φορολογικά κίνητρα, θα κινητοποιεί ιδιωτικά κεφάλαια για τη χρηματοδοτική υποστήριξη των start up επιχειρήσεων, με στόχο αυτές  να εξελιχθούν σε βιώσιμες μονάδες που θα συμβάλλουν στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας και θα δημιουργήσουν ποιοτικές  και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Αλλά και με μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, ώστε όλοι οι νέοι να έχουν καλές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης.  Παράλληλα, και στα πρότυπα άλλων χωρών, προτείνουμε, για διακεκριμένους νέους Έλληνες επιστήμονες που έφυγαν στο εξωτερικό, αλλά και για εκείνους που παραμένουν στη χώρα, τη δημιουργία ειδικών θέσεων στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα ώστε να μπορούν να αναπτύξουν το επιστημονικό και ερευνητικό τους έργο στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: