ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Σε λίγες μέρες περιμένουμε νέο νόμο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση της χώρας μας. Παρόλαυτα, η διαμόρφωση του νομοσχεδίου γίνεται από κλειστή επιτροπή χωρίς την εμπλοκή και συμμετοχή φορέων των γονέων και των εργαζομένων. Το νομοσχέδιο όμως θα κρίνει το μέλλον τόσο των μαθητών και των οικογενειών τους, όσο και των εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που υπηρετούμε για περισσότερο από μια δεκαετία τη δημόσια εκπαίδευση θέτουμε το παρόν ψήφισμα υπό την κρίση κάθε εμπλεκόμενου και ευαισθητοποιημένου πολίτη. Σκιαγραφούμε ένα βασικό πλαίσιο αιτημάτων προς τον Υπουργό Παιδείας που αφορά χρόνια προβλήματα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ευελπιστούμε να συγκεντρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες υπογραφές για να ακουστεί η φωνή των ανθρώπων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
To: 
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.Αρβανιτόπουλο, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων 


Ακούστε τη φωνή της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 

ΨΗΦΙΣΜΑ 
ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 
Ο νέος νόμος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης πρέπει να επιλύσει χρόνια προβλήματα με αποφασιστικές αλλαγές στη Στελέχωση, στη Διάγνωση, στη Φοίτηση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Για τη Στελέχωση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 

Α. ΑΜΕΣΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ο οποίος είχε αποφασιστεί από την Πολιτεία με το σύστημα 60%-40%) ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ για το πλήθος των εκατοντάδων οργανικών κενών. Αυτή τη στιγμή οι αναπληρωτές καλύπτουν το 60-70% των θέσεων της ΕΑΕ ενώ διορισμοί μπορούν να γίνουν και μόνο με την προϋπηρεσία αφού εκατοντάδες εκπαιδευτικοί ΕΑΕ έχουν συμπληρώσει μέχρι και 100 μήνες προϋπηρεσίας (δώδεκα χρόνια αναπλήρωσης). 

Β. ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, όπως ψηφίστηκε πρόσφατα στο άρθρο 28, παρ.2α, ν.4186/2013. Συγκεκριμένα: 

1) Ενιαίο πλαίσιο υπηρεσιακών μεταβολών για τη Γενική και Ειδική Εκπαίδευση δηλαδή ίση μεταχείριση των εκπαιδευτικών στις μεταθέσεις-αποσπάσεις με γνώμονα τα κοινωνικά κριτήρια που ισχύουν αυτή τη στιγμή στη Γενική Εκπαίδευση (συνολική υπηρεσία, συνυπηρέτηση, εντοπιότητα κτλ.). Τα κριτήρια είναι κοινωνικά για να εξυπηρετήσουν έναν κοινωνικό –και όχι εκπαιδευτικό- σκοπό (μετάθεση-απόσπαση του εκπαιδευτικού). Τα ίδια κοινωνικά κριτήρια πρέπει να ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ. Η χρήση κατηγοριών ακαδημαϊκών προσόντων (που λαμβάνει χώρα σήμερα στην ΕΑΕ) για τις μεταθέσεις-αποσπάσεις έμμεσα δηλώνει ότι δεν είναι όλες οι θέσεις σε σχολεία ίσες: άλλες αξίζουν τον «διδάκτορα» εκπαιδευτικό, άλλες τον «σεμιναριούχο» εκπαιδευτικό. Αυτό αποτελεί διάκριση και άνιση μεταχείριση εις βάρος των μαθητών μέσα στο ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα και είναι απόρροια της αντίφασης να χρησιμοποιούνται εκπαιδευτικά κριτήρια/προσόντα για έναν κοινωνικό σκοπό (μετάθεση-απόσπαση του εκπαιδευτικού). 

2) «Καθαροί» πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής (ΠΕ61-ΠΕ71), πίνακες με βάση τον κλάδο/πτυχίο και την προϋπηρεσία. Να ισχύσει στην Ειδική Αγωγή το ίδιο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει και για όλους τους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών. Αν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61-ΠΕ71 δεν αρκούν για να καλυφθούν οι ανάγκες, τότε το Υπουργείο μπορεί να καταρτίσει επικουρικό πίνακα με εκπαιδευτικούς ΠΕ60-ΠΕ70 που έχουν όμως επαρκείς σπουδές στην Ειδική Αγωγή (διδακτορικό, μεταπτυχιακό) για να τους προσλάβει για την κάλυψη αναγκών. Η δε προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ΠΕ60 (Νηπιαγωγών) και ΠΕ70 (Δασκάλων) θα πρέπει να προσμετράται στον κλάδο τους και όχι στην ΕΑΕ (το «ξεκλείδωμα» της προϋπηρεσίας στη Γενική Αγωγή έχει ανακοινωθεί). 

- ΟΧΙ στα σενάρια μοριοδότησης των ακαδημαϊκών προσόντων (λ.χ. διδακτορικό, μεταπτυχιακό), είτε στον πίνακα αναπληρωτών ΠΕ61-ΠΕ71 είτε στον επικουρικό πίνακα ΠΕ60-ΠΕ70 καθότι αυτή τη στιγμή δεν ισχύει μοριοδότηση σε κανέναν άλλο πίνακα/κλάδο (αναπληρωτών) εκπαιδευτικών. Μόνο στην Ειδική Αγωγή έχει δημιουργηθεί ένα εμπόριο ελπίδας και ένα κυνήγι ακαδημαϊκών προσόντων για να χρησιμοποιηθούν σε υπηρεσιακές μεταβολές και για τον πίνακα αναπληρωτών. 

- ΟΧΙ σε κάθε σενάριο επιστροφής των “σεμιναρίων της ντροπής” 400 ωρών που περιορίστηκαν μετά το 2010 με το ν.3848. 

Γ. ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ και όχι μόνο από προγράμματα ΕΣΠΑ: Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν. Η στελέχωσή της πρέπει να γίνεται με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με κονδύλια που αποδίδονται προσωρινά από την Ευρωπαϊκή Ένωση. 


Για τη Διάγνωση των Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών 

1. Αύξηση του αριθμού των ΚΕΔΔΥ και επαρκής στελέχωσή τους, ώστε να μην παρέχουν μόνο υπηρεσίες διάγνωσης αλλά και υποστήριξης των μαθητών στα σχολεία. 

2. Δεσμευτική η διάγνωση των ΚΕΔΔΥ για τις υποχρεώσεις της Πολιτείας. 

3. Οι γονείς και οι σχολικές μονάδες φοίτησης των μαθητών να έχουν το δικαίωμα προσφυγής σε δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ σε περίπτωση σοβαρής ένστασης αναφορικά με το σχολικό πλαίσιο φοίτησης που προτείνεται από το ΚΕΔΔΥ. 

4. Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής στη διαγνωστική ομάδα των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων. Κακώς καταργήθηκε στο ν.4186/2013. 

5. Λειτουργία των νεοϊδρυθέντων ΣΔΕΥ (Σχολικά Δίκτυα Εκπαίδευσης και Υποστήριξης) και των ΕΔΕΑΥ (Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης στα γενικά σχολεία) με πολύ αυστηρές προϋποθέσεις: 

- Αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών και των ειδικοτήτων στα Ειδικά Σχολεία τα οποία μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης των ΣΔΕΥ. Τα Κέντρα Υποστήριξης δεν πρέπει να λειτουργήσουν εις βάρος των διδακτικών/υποστηρικτικών καθηκόντων του εκπαιδευτικού και του ειδικού προσωπικού των ειδικών σχολείων. 

- Δικαίωμα ψήφου στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ θα πρέπει να έχει και ο υπεύθυνος δάσκαλος του τμήματος που φοιτά ο μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

- Ενεργή ένταξη του γονέα στη διαδικασία διαγνωστικής και εκπαιδευτικής αξιολόγησης του παιδιού του από την ΕΔΕΑΥ. Οι γονείς θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται για διάγνωση σε ΚΕΔΔΥ, ακόμη κι όταν δεν έχουν τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων και της ΕΔΕΑΥ του σχολείου που φοιτά το παιδί τους. 

- Αξιοπρεπείς και σταθερές συνθήκες εργασίας για το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό που θα εργάζεται στις ΕΔΕΑΥ. 

Για τη Φοίτηση των Μαθητών 

1. Προώθηση της Ένταξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Γενική Εκπαίδευση μόνο όταν πληρούνται βασικές προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα να υπάρχουν i) Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, ii) Ειδικό Βοηθητικό κι Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό όπου χρειάζεται και iii) τα κατάλληλα υλικοτεχνικά μέσα και οι απαιτούμενοι χώροι. 

Καθότι ο μαθητικός πληθυσμός που παρουσιάζει ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αγγίζει το 10% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού, απαιτείται η δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα Γενικά Σχολεία, όπως επίσης και η αύξηση των εγκρίσεων Παράλληλης Στήριξης για τα παιδιά που μπορούν να ενταχθούν στη Γενική Τάξη. 

2. Αύξηση και Αναβάθμιση των Ειδικών Σχολείων: Παρά την τάση για ένταξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, τα ειδικά σχολεία είναι αναντικατάστατα για ορισμένες περιπτώσεις μαθητών. Τα Ειδικά Σχολεία χρειάζονται: i) Υλικοτεχνική υποδομή ii)Στελέχωση με το απαιτούμενο Προσωπικόiii)Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη με σαφή οριοθέτηση της αναλογίας έως τρεις μαθητές iv) Υποχρεωτική φοίτηση στο Ειδικό Νηπιαγωγείο: από ένα έως τρία χρόνια v) Μόνιμη λύση στο πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών με λεωφορεία. 

3. Πρώιμη Παρέμβαση 
Σύσταση και στελέχωση ολοκληρωμένων δημόσιων κέντρων ημέρας που θα ευθύνονται για το σχεδιασμό και την υλοποίηση της Πρώιμης Παρέμβασης για παιδιά ηλικίας μερικών μηνών έως και 5 ετών

Δεν υπάρχουν σχόλια: