ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017

Ασκήσεις λαϊκισμού με φόντο την Παιδεία



kathimerini.gr
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
Γιατί ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, χθες στη Βουλή, παρουσιάζοντας το πρώτο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο επί της θητείας του, επέλεξε να μιλήσει (για πολλοστή φορά το τελευταίο διάστημα) για τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, την ίδια στιγμή που το ελληνικό σχολείο στενάζει υπό το βάρος των –παιδαγωγικών και λειτουργικών– προβλημάτων; Διότι το θέμα ενδιαφέρει ιδιαίτερα την ελληνική οικογένεια και προσφέρεται για φιλολαϊκές εξαγγελίες. Πόσο μάλλον όταν ο κ. Γαβρόγλου έκανε λόγο για «εισαγωγή με τον βαθμό του απολυτηρίου», υιοθετώντας λαϊκίστικη ρητορική. Βεβαίως, η εισαγωγή με τον βαθμό απολυτηρίου δεν σημαίνει ότι οι 18χρονοι θα πάψουν να περνούν το άχθος των κρίσιμων εξετάσεων, πληρώνοντας μάλιστα σε φροντιστήρια περισσότερα από σήμερα. Και δεν ήταν η μόνη κίνηση λαϊκισμού χθες από τον Κ. Γαβρόγλου. Απείλησε με πειθαρχική δίωξη την ηγεσία του ΤΕΙ Αθηνών και έδωσε... αναφορά στην Εκκλησία, μετά τις διαμαρτυρίες μητροπολιτών για τη θεματική εβδομάδα στα γυμνάσια, στο πλαίσιο της οποίας οι έφηβοι θα ενημερωθούν και για τις έμφυλες ταυτότητες. Χθες ο υπουργός έστειλε διευκρινίσεις στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο προκειμένου να διαβιβαστούν σε κάθε μητρόπολη.

Ειδικότερα, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ/ΤΕΙ ότι «είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο. Να κρατήσουμε τα καλά του, που είναι το αδιάβλητο της διαδικασίας, και να προσπαθήσουμε να δούμε πώς τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με τον βαθμό του απολυτηρίου», και συμπλήρωσε ότι «αυτό δεν μπορεί να ισχύει από του χρόνου, έχει ορίζοντα τουλάχιστον τριετίας». Ο κ. Γαβρόγλου υπονόησε την πρόταση που έχει καταθέσει στη Βουλή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη δομή των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου, αλλά εστίασε μόνο στο... φιλολαϊκό σκέλος της: εισαγωγή στα ΑΕΙ/ΤΕΙ με το απολυτήριο. Βεβαίως, ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης, έχει κάνει λόγο για εξετάσεις σε 4 μαθήματα (όπως σήμερα) και για προσμέτρηση του προφορικού βαθμού. Κάτι που θα οδηγήσει σε ενίσχυση του ρόλου των εκπαιδευτικού, έκρηξη των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων και σε μη αντικειμενική βαθμολόγηση. Εκτός κι αν η διασφάλιση του αδιαβλήτου στη βαθμολόγηση εξασφαλιστεί με θέματα επιλεγμένα από τράπεζα θεμάτων. Μέτρο που όταν θεσμοθετήθηκε επί Αννας Διαμαντοπούλου προκάλεσε οξύτατη αντίδραση από τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά περιλαμβάνεται στο πόρισμα της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου υπό την προεδρία Αντώνη Λιάκου.

Χθες επίσης, ο κ. Γαβρόγλου, σε μία ακόμη κίνηση εντυπωσιασμού, έδωσε εντολή να κινηθούν οι διαδικασίες πειθαρχικής δίωξης κατά της διοίκησης του ΤΕΙ Αθήνας, επειδή τέσσερα τμήματά του αποφάσισαν τη μη εγγραφή των μετεγγραφέντων φοιτητών πέραν του 15% των εισακτέων που προβλέπει ο νόμος. «Δεν θα ανεχθούμε παιχνίδια στις πλάτες των φοιτητών», είπε. «Παράνομος είναι ο υπουργός που αγνοεί τον νόμο», ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος του ΤΕΙ Αθηνών, Μιχάλης Μπρατάκος. Τα 4 τμήματα πήραν με βάση το 15% περίπου 250 φοιτητές, και το υπουργείο τούς ζητάει να δεχθούν σχεδόν άλλους τόσους που κατέθεσαν ένσταση. Τις επόμενες ημέρες θα κριθεί στο ΣτΕ η αίτηση των τεσσάρων τμημάτων για προσωρινή διαταγή αναστολής της απόφασης του υπουργού.

Τέλος, χθες, ο κ. Γαβρόγλου προανήγγειλε ότι σήμερα ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας θα ανακοινώσει επιτροπή για τα οικονομικά της εκπαίδευσης. Η Νίκη Κεραμέως από τη Ν.Δ. κατηγόρησε τον κ. Γαβρόγλου για εμπαιγμό. Ενδεικτικά, είπε: «Μιλώ για εμπαιγμό, γιατί δεν μπορείτε να προτείνετε τη σύσταση επιτροπής που θα μελετήσει τα οικονομικά της εκπαίδευσης, για να μπορούν να σχεδιάζονται οι πολιτικές βάσει του πραγματικού κόστους –και σωστά κάνετε– και από την άλλη να παρουσιάζετε νομοσχέδιο, μεγάλο μέρος του οποίου είναι ακοστολόγητο, καθώς δεν έχετε δώσει στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους τα στοιχεία για να μπορέσει να αποτιμήσει τις δαπάνες που προκύπτουν για τον κρατικό προϋπολογισμό, γιατί προφανώς δεν τα έχετε ούτε εσείς».

Δεν υπάρχουν σχόλια: