ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018

Αποκαλυπτήρια… Γαβρόγλου στο νέο σύστημα διορισμών στην ειδική αγωγή



eleftherostypos.gr
Τουλάχιστον 10 χρόνια έχουν περάσει από τους τελευταίους διορισμούς εκπαιδευτικών και το μεγαλύτερο μέρος αυτών που θα υποβάλουν τα χαρτιά τους στο ΑΣΕΠ εντάσσονται στην κατηγορία των επτά χρόνων, ενώ υπάρχουν και πολλοί που είναι στη θέση του αναπληρωτή ακόμα και 15 χρόνια. 
Εν μέσω «εμφυλίου» μεταξύ των εκπαιδευτικών, το υπουργείο Παιδείας θα κάνει τα αποκαλυπτήρια για το νέο σύστημα διορισμού μόνιμου προσωπικού στην ειδική αγωγή την ερχόμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στις 19 Δεκεμβρίου στο υπουργικό συμβούλιο ο Κώστας Γαβρόγλου θα παρουσιάσει πρώτα στους συναδέλφους του τα κριτήρια πρόσληψης και εφόσον πάρει το «πράσινο» φως θα ενημερώσει και την εκπαιδευτική κοινότητα μέσω των ομοσπονδιών της.

Νωρίτερα μέσα στον Σεπτέμβρη είχε ανακοινώσει την πρόσληψη 4.500 ατόμων στην ειδική αγωγή, προκαλώντας, αντί για την αναμενόμενη χαρά στους αναπληρωτές που εδώ και χρόνια αγωνιούν για το αν θα έχουν και την επόμενη μέσα εργασία, ανησυχία και πολλά ερωτήματα, σύμφωνα με τους ίδιους. Στην ειδική αγωγή οι προσλήψεις θα πρέπει να γίνουν σε τρεις κατηγορίες: δάσκαλοι, καθηγητές και ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό (ΕΕΠ και ΕΒΠ).
Η στάση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου να μην απαντήσει στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, για το μοίρασμα των θέσεων ανά κατηγορία πυροδότησε πόλεμο μεταξύ εκπαιδευτικών και προσωπικού για το ποιος θα διεκδικήσει τις περισσότερες θέσεις. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες σημειώνουν ότι το υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να έχει ακριβή στοιχεία στα χέρια του πριν προχωρήσει σε εξαγγελίες, γεγονός που θα αποδείκνυε ότι έχει κάνει σχετική μελέτη για τις εκπαιδευτικές ανάγκες στις σχολικές τάξεις και δεν αναφέρει απλά έναν αριθμό προς άγραν ψήφων.
Αγκάθι η προϋπηρεσία
Σύμφωνα με τα όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα, το υπουργείο Παιδείας θα κινηθεί σε τρεις άξονες για τον διορισμό των εκπαιδευτικών του εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού:
– Προϋπηρεσία: Πληροφορίες λένε θα τεθεί πλαφόν 7 χρόνων, με πιθανότητα αύξησης των μηνών.
– Ακαδημαϊκά προσόντα: Θα προσμετρηθούν πτυχία, μεταπτυχιακά, σεμινάρια και άλλες δραστηριότητες των εκπαιδευτικών.
– Κοινωνικά κριτήρια: Ειδική προσμέτρηση επιπλέον της εξισορρόπησης μεταξύ προϋπηρεσίας και ακαδημαϊκών προσόντων θα υπάρξει για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Τα παραπάνω αποτελούν τη βάση για να γίνει η διαδικασία επιλογής και πρόσληψης βάσει κριτηρίων μέσω ΑΣΕΠ. Ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ έχει φύγει από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων εδώ και καιρό κι άλλωστε αποτελούσε και θέση του ΣΥΡΙΖΑ και ως αντιπολίτευση να καταργηθεί.
Το «αγκάθι» όμως που προκαλεί τις τριβές και θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για υπουργείο και εκπαιδευτικό προσωπικό είναι η διαχείριση της προϋπηρεσίας από την πολιτική ηγεσία. Το ενδιαφέρον είναι ότι και οι ομοσπονδίες είναι διχασμένες για το σύστημα διορισμού.
Τουλάχιστον 10 χρόνια έχουν περάσει από τους τελευταίους διορισμούς εκπαιδευτικών και το μεγαλύτερο μέρος αυτών που θα υποβάλουν τα χαρτιά τους στο ΑΣΕΠ εντάσσονται στην κατηγορία των επτά χρόνων, ενώ υπάρχουν και πολλοί που είναι στη θέση του αναπληρωτή ακόμα και 15 χρόνια.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, γίνονται προσπάθειες να ανέβει το πλαφόν της προϋπηρεσίας ώστε να ευνοηθούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί, χωρίς όμως να μπορεί ακόμα να έχει κλειδώσει αυτή η απόφαση.
Κινητοποιήσεις
ΟΛΜΕ και ΔΟΕ ακονίζουν ήδη τα μαχαίρια εν όψει των αποκαλυπτηρίων διαφωνώντας κάθετα με τα κριτήρια που έχει προαναγγείλει η πολιτική ηγεσία. Απεργιακές κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια αλλά και στροφή προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ώστε να δικαιωθούν στα αιτήματά τους είτε έχουν γίνει ήδη είτε προαναγγέλονται. Η προϋπηρεσία αποτελεί «casus belli» για τους δασκάλους και τους καθηγητές, οι οποίοι υπογραμμίζουν ότι θα πρέπει να είναι το πρωταρχικό για την επιλογή των εργαζομένων.
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) ανέφερε σε ανακοίνωσή της: «Κάθε συζήτηση για “οροφή” στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας θα μας βρει απέναντι. Η προσμέτρηση του συνόλου της προϋπηρεσίας είναι για τη ΔΟΕ αδιαπραγμάτευτη». Μάλιστα κατηγορεί την πολιτική ηγεσία για προφάσεις εν αμαρτίαις, όταν επικαλείται αποφάσεις του ΣτΕ. «Οροφή» στην προσμετρούμενη προϋπηρεσία δεν επιβάλλεται από τον συνταγματικό νομοθέτη, όπως αβάσιμα διατείνονται κάποιοι, αλλά αντιθέτως η επιλογή μοριοδότησης, είτε απλής είτε ενισχυμένης, αποτελεί καθαρά επιλογή της Πολιτείας», σημειώνει η Νομική Σύμβουλος της ΔΟΕ.
Η ΟΛΜΕ από την άλλη πλευρά προτείνει διαφορετικό σύστημα διορισμού. Ειδικότερα προτείνει: Κριτήρια διορισμού: α) Προϋπηρεσία β) Επιτυχόντες ΑΣΕΠ γ) Παλαιότητα πτυχίου δ) Κοινωνικά κριτήρια και προστασία της προϋπηρεσίας κατά 100%.
Η περίπτωση των ΕΕΠ και ΕΒΠ
Σε όλα αυτά, το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό επιθυμεί την ισόποση κατανομή των θέσεων ανά κατηγορία. Δηλαδή 1.500 δάσκαλοι, 1.500 καθηγητές και 1.500 ΕΕΠ και ΕΒΠ. Σύμφωνα με στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα, μόλις 718 άτομα είναι μόνιμοι σε αυτές τις θέσεις, σημειώνοντας ότι αποτελούν το μικρότερο ποσοστό στην εκπαίδευση και αφορούν σε πάνω από 10 ειδικότητες. Μάλιστα τα οργανικά κενά, όπως υποστηρίζουν, φτάνουν τα 1.748 σε όλη τη χώρα. Σημειώνεται ότι φέτος προσελήφθησαν ως αναπληρωτές πάνω από 4.000 ΕΕΠ και ΕΒΠ, με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού να υπογραμμίζουν την ανάγκη ύπαρξής τους στα σχολεία για την ομαλή λειτουργία αλλά και για την ασφάλεια των παιδιών.
Οι αναπληρωτές σε αυτές τις ειδικότητες εκφράζουν φόβους ότι τελικά θα αδικηθούν από την κατανομή, παρά το γεγονός ότι οι ειδικότητές τους αφορούν τα ειδικά σχολεία τα ΚΕΣΥ (κέντρα διάγνωσης) τις ΕΔΕΑΥ, την παράλληλη στήριξη αλλά και την υποστήριξη των ΕΠΑΛ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: