ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

Κ. πρωθυπουργέ, τα 14 νήπια ανά νηπιαγωγό τα θεωρείτε πολυτέλεια! Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

«Για πρώτη φορά» τόσο προβληματική κυβέρνηση…

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. «πέτυχε» την επιστροφή στην ύφεση χωρίς τη λήψη υφεσιακών μέτρων!



e-typos
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΥΡΤΣΟΥ
Ευρωβουλευτή της Ν.Δ.
Σύμφωνα με την επίσημη κυβερνητική προπαγάνδα, «για πρώτη φορά» η Ελλάδα διαπραγματεύεται με τους πιστωτές της, η κυβέρνηση της χώρας θέτει θέμα γερμανικών αποζημιώσεων και επιστροφής του κατοχικού δανείου, δεν εφαρμόζει μέτρα υφεσιακού χαρακτήρα κ.λπ. Εκτός από την προπαγάνδα τού «για πρώτη φορά», η οποία έχει συμβάλει στη δημοσκοπική άνθηση της κυβέρνησης λίγο πριν από την ελεύθερη πτώση της, υπάρχουν τα πραγματικά «για πρώτη φορά», τα οποία δημιουργούν δικαιολογημένο προβληματισμό.

Διαφωνίες, ανέβαλαν την αυριανή σύσκεψη Μπαλτά-Κουράκη

Εύχομαι  να επικρατήσουν οι συνετές και σώφρονες, σύμφωνα με το δημοσίευμα, απόψεις του κ. Μπαλτά.

esos.gr
Η προγραμματισμένη για αύριο Τετάρτη ευρεία σύσκεψη του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά και του Αναπληρωτή Τ. Κουράκη με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δ. Χασάπη, του Αναπληρωτή Γ.Γ. Χρ. Πιλάλη και των ομάδων εργασίας για τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεν θα πραγματοποιηθεί.

Η εξέλιξη αυτή προέκυψε από την έντονη διαφωνία του Αρ. Μπαλτά με τον Τ. Κουράκη να επιλεγούν για τις 13 θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, πρόσωπα μέλη ή προσκείμενα στο ΣΥΡΙΖΑ με λιγότερα τυπικά προσόντα από συνυποψηφίους, καθώς και με το προτεινόμενο σύστημα επιλογής των Διευθυντών Σχολείων με ψήφο από τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων.
Ο Τάσος Κουράκης επιμένει στην άποψη ότι οι θέσεις αυτές (ΠΔΕ) είναι πολιτικές και ότι θα πρέπει να τοποθετούνται πρόσωπα έμπιστα στην κυβέρνηση. Ετσι το ζήτημα αυτό εάν δεν λυθεί άμεσα σε επίπεδο πρωθυπουργικού γραφείου, μέχρι την Παρασκευή δεν πρόκειται να ανακοινωθούν τα νέα ονόματα, πριν το Πάσχα.

Ο υπουργός Παιδείας, φέρεται να διαφωνεί και σε ορισμένα άλλα ζητήματα που αφορούν τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που προτίθεται ο κ. Κουράκης να εντάξει στο υπό κατάρτιση πολυνομοσχέδιο «κουρελού».

Πάντως οι πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στους διαδρόμους του υπ. Παιδείας περί απειλής παραίτησης του Τ. Κουράκη ανώτατη πηγή μιλώντας στο esos τις διέψευδε κατηγορηματικά.

Θυμίζουμε ότι ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς θεωρεί ότι η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Επαίδευσης θα πρέπει να γίνει αξιοκρατικά. Άλλωστε ο κ. Μπαλτάς το υποστήριξε και δημοσίως, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos: «Είναι καθαρή κρυστάλλινη από την πρώτη στιγμή η θέση . Δεν υπάρχουν κομματικά κριτήρια σε τέτοιου τύπου διαδικασίες. Υπάρχουν σύμφωνα με τους νόμους και στο πλαίσιο αυτών των νόμων, αξιολογήσεις όσο το δυνατόν αντικειμενικές στα περιθώρια που αφήσει ο νόμος πάντα. Αυτό είναι θέση αρχής. Δεν υποχωρούμε. Δεν έχουμε κανένα λόγο να διορίσουμε ανθρώπους που είναι στο ΣΥΡΙΖΑ».

Η καφρίλα στο μεγαλείο της!

 Είκοσι μέρες άντεξε!
«Όταν ο άνθρωπος πάρει σωστή εκπαίδευση, γίνεται θεϊκό και πολύ ήμερο ζώο. Κι όταν δεν ανατραφεί αρκετά ή κατάλληλα, γίνεται το πιο άγριο απ' όσα γέννησε η φύση.»          Πλάτων
Πάντα επίκαιρη η άποψη του Πλάτωνα. 
Eίμαστε γνήσιοι απόγονοί του;
Οι απογευματινές και βραδινές επιδρομές "βαρβάρων" το ισοπέδωσαν!!
Πολιτεία, οικογένεια και σχολείο, οι ηθικοί αυτουργοί..., αφού ως άμεσοι φορείς της παιδείας, είναι οι υπεύθυνοι για τη διαπαιδαγώγηση των νέων μας. 
Οι μαθητές του σχολείου μας, από την πρώτη μέρα,  το σεβάστηκαν, το αγκάλιασαν, το αγάπησαν και το φρόντισαν, ως ένα ανέλπιστο δώρο, ενστερνιζόμενοι τη φιλοσοφία του σχολείου περί προστασίας της δημόσιας περιουσίας. Εδώ και δύο μέρες απογοητευμένοι, αγανακτισμένοι και κυρίως απορημένοι το κοιτούν, δεν πιστεύουν στα μάτια τους και "πονούν"...
Το πείραμα πέτυχε... Παραμένουμε κάφροι...
 .  
 Κρίμα!!!

Ερώτηση στη Βουλή για την επιλογή Διευθυντών Σχολείων

 Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας Αρ. Μπαλτά, κατέθεσε στη Βουλή η Βουλευτής Άννα Καραμανλή με αφορμή την πρόθεση του υπουργείου να αλλάξει τον τρόπο επιλογής των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, από τη νέα σχολική χρονιά.
Η πρόθεση του υπουργείου, όπως δημοσιοποιήθηκε από συνεργάτες του Αναπληρωτή υπουργού, είναι οι Διευθυντές να εκλέγονται πλέον, κατά πλειοψηφία από τον Σύλλογο Διδασκόντων κάθε σχολείου τονίζει η κ. Καραμανλή κι επισημαίνει «μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγούσε στο διχασμό του προσωπικού των σχολείων, στη δημιουργία ρουσφετολογικών μηχανισμών και τελικά σε φαινόμενα ρεβανσισμού και μεροληψίας στα σχολεία».
Παράλληλα, όπως υπογραμμίζει η Βουλευτής , καταργούνται πρακτικά τα κίνητρα επιμόρφωσης και βελτίωσης των εκπαιδευτικών, απαξιώνονται όσοι προσπαθούν να εξελιχθούν, αυξάνοντας τα προσόντα τους και ανοίγει ο δρόμος της εξέλιξης σε αυτούς που δεν στηρίζονται στην επαγγελματική και επιστημονική τους επάρκεια.
Τέλος η κ. Καραμανλή ρωτά τον υπουργό αν προτίθεται να καταργήσει τα αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης της επιστημονικής κατάρτισης, καθώς και των διοικητικών και οργανωτικών ικανοτήτων των υποψηφίων Διευθυντών, καθώς και αν ένα τέτοιο μοντέλο έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών. Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την ερώτηση της Βουλευτού

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

Άδειες για επιμορφωτικούς ή επιστημονικούς λόγους

 esos.gr
Ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης με έγγραφο που υπέγραψε καλεί τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να χορηγούν άδειες μικρής χρονικής διάρκειας για επιμορφωτικούς ή επιστημονικούς λόγους και στους προσωρινούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, ενόψει θεσμοθέτησης σχετικής νομοθετικής ρύθμισης.
Σύμφωνα με το έγγραφο:
Α. Δικαίωμα λήψης των παραπάνω αδειών παρέχεται για συμμετοχή σε συνέδρια, συνδιασκέψεις, σεμινάρια και κάθε είδους συναντήσεις επιστημονικού χαρακτήρα, στο εσωτερικό, εφόσον η συμμετοχή κρίνεται συμφέρουσα για την υπηρεσία.
Β. Παρέχεται με την ίδια διαδικασία από το προβλεπόμενο για τους τακτικούς εκπαιδευτικούς όργανο, με αποδοχές για όλο το χρόνο, κατά τον οποίο ο εκπαιδευτικός μετέχει στις εν λόγω δραστηριότητες.
Γ. Στο χρόνο αυτό, προστίθενται οι ημέρες που είναι αναγκαίες για τη μετάβαση και την επιστροφή του.

Το συγκινητικό τέλος για ένα ζευγάρι πουλιών στη λίμνη της Καστοριάς...

 
Μαζί στη ζωή μαζί και τον θάνατο…. Ένα δυσάρεστο και συνάμα συγκινητικό περιστατικό βίωσα καθώς πήγα να φωτογραφίσω και πάλι το ζευγάρι των Καρατζάδων (sterna caspia), που είδα για πρώτη φορά μια μέρα πριν στη λίμνη της Καστοριάς. Από μακριά είδα πως το ζευγαράκι βρίσκονταν στο ίδιο μέρος που το είδα και χτες, όσο πλησίαζα όμως είδα πως δεν κινούνταν καθόλου, τελικά αντίκρισα αυτό που βλέπετε και εσείς στην φωτογραφία που ανάρτησα. Πιθανόν αποκαμωμένο από το μακρινό ταξίδι το ζευγάρι των Καρατζάδων δεν άντεξε πια και ξεψύχησαν το ένα στην αγκαλιά του άλλου.... 
 
Οι φωτογραφίες και το κείμενο είναι του Κώστα Καπουργά από την Καστοριά...
Οι Καρατζάδες ενηλικιώνονται στο τέταρτο έτος της ηλικίας τους, είναι μονογαμικό είδος, το ζευγάρι δηλαδή δεν χωρίζει ποτέ όσο ζει. Μαζί κλωσάν και τα αυγά τους για 22 μέρες, εναλλάξ. Στο στερνό τους αυτό ταξίδι από την Αφρική για τις χώρες του βορρά, έκαναν μια στάση στη μικρή λίμνη της Καστοριάς όπου έμελλε να είναι και η τελευταία τους. Μετά από χιλιάδες μίλια, μετά από πάρα πολλά ταξίδια, κινδύνους καθημερινούς, γεμάτο από εχθρούς, το ταξίδι τους έφτασε στο τέλος. Με όσες δυνάμεις τους απέμειναν σύρθηκαν ο ένας πλάι στον άλλον και ξεψύχησαν αγκαλιά όπως ήταν σε όλη τους την ζωή, διδάσκοντάς μας τι θα πει πραγματική αγάπη και αφοσίωση. Μαζί λοιπόν ξεκίνησαν για ένα νέο ταξίδι, σε έναν άλλο κόσμο, πιο δίκαιο για καρατζάδες, πιο φιλικό για πουλιά που έχουν αισθήματα. Γιατί αν δεν το ξέρετε και τα πουλιά έχουν αισθήματα. 
Καπουργάς Κώστας - (Kapourgas Kostas)...
Οι Καρατζάδες ενηλικιώνονται στο τέταρτο έτος της ηλικίας τους, είναι μονογαμικό είδος, το ζευγάρι δηλαδή δεν χωρίζει ποτέ όσο ζει. Μαζί κλωσάν και τα αυγά τους για 22 μέρες, εναλλάξ. Στο στερνό τους αυτό ταξίδι από την Αφρική για τις χώρες του βορρά, έκαναν μια στάση στη μικρή λίμνη της Καστοριάς όπου έμελλε να είναι και η τελευταία τους. Μετά από χιλιάδες μίλια, μετά από πάρα πολλά ταξίδια, κινδύνους καθημερινούς, γεμάτο από εχθρούς, το ταξίδι τους έφτασε στο τέλος. Με όσες δυνάμεις τους απέμειναν σύρθηκαν ο ένας πλάι στον άλλον και ξεψύχησαν αγκαλιά όπως ήταν σε όλη τους την ζωή, διδάσκοντάς μας τι θα πει πραγματική αγάπη και αφοσίωση. Μαζί λοιπόν ξεκίνησαν για ένα νέο ταξίδι, σε έναν άλλο κόσμο, πιο δίκαιο για καρατζάδες, πιο φιλικό για πουλιά που έχουν αισθήματα. Γιατί αν δεν το ξέρετε και τα πουλιά έχουν αισθήματα. Καπουργάς Κώστας - (Kapourgas Kostas)...

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/to-sigkinitiko-telos-gia-ena-zevgari-poulion-sti-limni-tis-kastorias-mathima-afosiosis-ke-sintrofikotitas-apo-tous-karatzades-pou-xepsichisan-mazi-meta-to-taxidi-tous-apo-tin-afriki/
Μαζί στη ζωή μαζί και τον θάνατο…. Ένα δυσάρεστο και συνάμα συγκινητικό περιστατικό βίωσα καθώς πήγα να φωτογραφίσω και πάλι το ζευγάρι των Καρατζάδων (sterna caspia), που είδα για πρώτη φορά μια μέρα πριν στη λίμνη της Καστοριάς. Από μακριά είδα πως το ζευγαράκι βρίσκονταν στο ίδιο μέρος που το είδα και χτες, όσο πλησίαζα όμως είδα πως δεν κινούνταν καθόλου, τελικά αντίκρισα αυτό που βλέπετε και εσείς στην φωτογραφία που ανάρτησα. Πιθανόν αποκαμωμένο από το μακρινό ταξίδι το ζευγάρι των Καρατζάδων δεν άντεξε πια και ξεψύχησαν το ένα στην αγκαλιά του άλλου....

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/to-sigkinitiko-telos-gia-ena-zevgari-poulion-sti-limni-tis-kastorias-mathima-afosiosis-ke-sintrofikotitas-apo-tous-karatzades-pou-xepsichisan-mazi-meta-to-taxidi-tous-apo-tin-afriki/

Συντάξεις: Αυξάνονται τα όρια ηλικίας;

 Η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί και έχει δηλώσει επανειλημμένως, ότι θεμελιώδη ασφαλιστικά δικαιώματα δεν πρόκειται να θιγούν.

Το Ασφαλιστικό αλλάζει σε όλα τα επίπεδα. Είναι εκατοντάδες χιλιάδες οι ασφαλισμένοι που θα δουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο να αυξάνονται τα όρια ηλικίας και να προστίθενται από 2 ως 5 έτη εργασίας για τη σύνταξη.
Μάλιστα αναμένεται να θιγούν και κάποια από τα κατοχυρωμένα δικαιώματα καθώς υπάρχει μεγάλη επίπτωση στα Ταμεία, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι αλλάζουν τα πάντα σε ό,τι αφορά στις εθελούσιες εξόδους από τις ΔΕΚΟ και τις Τράπεζες καθώς ο υπουργός έχει ζητήσει την πλήρη εφαρμογή του νόμου ώστε να μην υπάρχουν απώλειες για τα Ταμεία.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι όσοι έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα σύνταξης το 2012, αλλά απέχουν από το ηλικιακό όριο από δύο ως πέντε έτη φαίνεται ότι χάνουν το δικαίωμα, ενώ στο στόχαστρο μπαίνει και η συνταξιοδότηση στα 58 ακόμη και για όσους έχουν συμπληρώσει 35ετια.

Ειδικά για όσους απέχουν σήμερα πέντε έτη από τα 58, το κατώτερο δηλαδή ηλικιακό όριο, όλα δείχνουν πως έρχεται αύξηση από 2 ως τέσσερα έτη. Θα πάρουν σύνταξη δηλαδή είτε στα 60 είτε στα 62 έτη.

Η οριστική λίστα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι και να εφαρμοστεί από το ερχόμενο Φθινόπωρο με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η κυβέρνηση αναμένεται να ανοίξει όλη τη βεντάλια των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων πριν τα 62 έτη.

Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

29 Μαρτίου 1982, φεύγει από τη ζωή ο μουσικοπαιδαγωγός Καρλ Ορφ.

Όταν οι "πασόκοι", άκουγαν κλασική μουσική!
Στις 29 Μαρτίου του 1982 έφυγε από τη ζωή ο Γερμανός συνθέτης Carl Orff, ο οποίος έγινε γνωστός κυρίως για το έργο του Carmina Burana, ένα έργο το οποίο βασίστηκε στα 24 μεσαιωνικά ποίημα του χειρόγραφου Carmina Burana ή αλλιώς Τραγούδια από την Beuern. Ο Orff ανέπτυξε επίσης μια ιδιαίτερη μεθοδολογία διδασκαλίας της μουσικής σε παιδιά, ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητά τους, η οποία θεωρείται από τις πλέον αξιοσημείωτες.
«O Fortuna!» Δεν υπάρχει πιο δημοφιλές χορωδιακό κομμάτι από την αρχή των «Κάρμινα Μπουράνα» του Carl Orff, που ερμηνεύεται κάθε μέρα κάπου σε όλο τον κόσμο και ακούγεται σε τηλεοπτικές διαφημίσεις η σε ταινίες, όπως το «Εξκάλιμπερ» του Τζων Μπούρμαν. Τέτοια είναι η δύναμη της μουσικής στο να συνεπαίρνει τα πλήθη, που κυβερνήσεις, από το Τρίτο Ράιχ στο ΠΑ.ΣΟ.Κ, το έχουν χρησιμοποιήσει στις πολιτικές τους συγκεντρώσεις!
«O Fortuna!» αφιερωμένο στην Θεά Τύχη των αρχαίων Ρωμαίων:
«Ω Τύχη, 
Σαν το φεγγάρι 
Αλλάζεις διαρκώς, 
Πάντα γιομίζεις 
Και πάντα μικραίνεις 
Η επαχθής ζωή 
Πρώτα καταπιέζει 
Και μετά απαλύνει 
Κατά τα γούστα της 
Την φτώχεια 
Και την εξουσία 
Τις λιώνει σαν πάγο 
Ω Τύχη! Τερατώδης 
Και κενή 
Ω εσύ σφαίρα που γυρίζεις! 
Στέκεσαι κακόβουλη 
Η ευδαιμονία είναι μάταιη 
Και πάντα εκμηδενίζεται 
Μυστηριώδης 
Και με καλυμμένο το πρόσωπο 
Με μαστίζεις και εμένα! 
Τώρα με κόλπο 
Φέρνω την γυμνή μου πλάτη 
Στην δικιά σου κακία».

Το έργο "Κάρμινα Μπουράνα" του Κάρλ Όρφ, έγινε ευρύτερα γνωστό στη χώρα μας στα μέσα της δεκαετίας του '80, όταν η πομπώδης εισαγωγή "O Fortuna" άνοιγε τις συγκεντρώσεις του ανδρεϊκού ΠΑΣΟΚ.
Οι παλαιότεροι θυμόμαστε τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις του ΠΑΣΟΚ, όπου με το άκουσμα του μουσικού αυτού αριστουργήματος, εμφανίζονταν ο  Ανδρέας - γνήσιος εκπρόσωπος του λαϊκισμού - στην εξέδρα ή στο μπαλκόνι και τα πλήθη παραληρούσαν! Τριάντα χρόνια μετά τα πλήθη αυτά έπαψαν να υπάρχουν, αφού μετακόμισαν σε άλλο πολιτικό φορέα...
Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις!  

Η κρίση «κάνει» τους νέους Ελληνες παπάδες

Το κοινωνικό έργο της εκκλησίας τα τελευταία χρόνια αποτέλεσε κίνητρο, ώστε νέοι να θέλουν να την υπηρετήσουν από τη θέση του ιερέα.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
kathimerini.gr
«Απαιτείται αφοσίωση. Είναι απόφαση ζωής να γίνεις ιερέας. Δεν σε παίρνει να γυρίσεις πίσω» εξομολογείται στην «Κ», ο 34χρονος Νικόλαος Σαμόλης. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας, σήμερα εργάζεται στον χώρο εστίασης σε νοσοκομείο της πρωτεύουσας και τα τελευταία χρόνια ακολούθησε την «Κλήση του Θεού», όπως αναφέρει η Ιερά Σύνοδος, για να γίνει ιερέας. «Δεύτε οπίσω μου και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων» ήταν το μήνυμα του Κυρίου. «Η Εκκλησία μας, συνεχίζοντας αυτή την παράδοση, καλεί τα τέκνα Της "εκ του κόσμου" για να διακονήσουν το ιερό θυσιαστήριο. Το κάλεσμα του Θεού, δηλαδή η "Κλήση", τιμά ιδιαίτερα τους προσερχομένους στην Ιεροσύνη, επειδή ο Θεός Πατέρας επιλέγει, "καλεί" ανάμεσα σε χιλιάδες νέους» λέει η Ιερά Σύνοδος. Και το ενδιαφέρον για μια θέση ιερέα έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια. «Ο αριθμός των αιτήσεων έχει υπερτριπλασιαστεί μέσα σε μία τριετία» ανέφερε στην «Κ» ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών πατέρας Συμεών Βολιώτης.

Ειδικότερα, ενώ προ τριετίας οι αιτήσεις για το Εργαστήριο Υποστήριξης Υποψηφίων Κληρικών της Αρχιεπισκοπής Αθηνών ήταν περίπου δεκαπέντε, φέτος ξεπέρασαν τις πενήντα. Η σημαντική αύξηση αποδίδεται στον πολλαπλό ρόλο που διαδραματίζει η Εκκλησία στην αντιμετώπιση της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης αλλά και των προσωπικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι. «Με ενδιαφέρει πολύ το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας. Θα ήθελα να γίνω κληρικός σε νοσοκομείο για να προσφέρω στήριξη στους ανθρώπους που τη χρειάζονται. Κάνω την προσευχή μου γι’ αυτό και ό,τι αποφασίσει ο Θεός» τονίζει ο κ. Σαμόλης.

Σύμφωνα με τον πατέρα Συμεών, μπορεί οι τέσσερις Εκκλησιαστικές Ακαδημίες της Ελλάδας να είναι φυτώρια για τους μελλοντικούς ιερείς, όμως η φοίτηση σε αυτές δεν είναι προϋπόθεση. Ιερείς μπορούν να γίνουν όλοι οι κάτοχοι πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αρκεί να πληρούν ορισμένες ποιοτικές προϋποθέσεις. «Απαιτείται περίοδος γνωριμίας και δοκιμασίας του νέου υποψηφίου και η συμμαρτυρία-πρόταση του πνευματικού, τον οποίο επιλέγει ο ίδιος ο υποψήφιος από τις χιλιάδες που έχουν το λειτούργημα της πνευματικής πατρότητας» όπως λέει ο πατέρας Συμεών. Ενα «φίλτρο» για την προετοιμασία και την κατάρτιση των υποψηφίων ιερέων είναι το Εργαστήριο της Αρχιεπισκοπής, όπου η φοίτηση είναι τριετής, δωρεάν, και όπου οι μαθητευόμενοι λαμβάνουν θεωρητική κατάρτιση, κάνουν πρακτικά μαθήματα σχετικά με το ιερατικό λειτούργημα, ενώ πραγματοποιούν πρακτική άσκηση σε χώρους ποιμαντικής διακονίας όπως είναι τα συσσίτια, τα νοσοκομεία, οι χώροι φιλοξενίας αστέγων, οι φυλακές. Ανάλογα σεμινάρια διοργανώνονται σε μητροπόλεις ανά τη χώρα. «Μετά τη μαθητεία, και εφόσον συντρέχουν οι άλλες προϋποθέσεις νόμου και ιερών κανόνων, μπορεί ο ενδιαφερόμενος να χειροτονηθεί ιερέας» παρατηρεί ο Πρωτοσύγκελλος της Αρχιεπισκοπής.

Οι σπουδές στο Εργαστήριο είναι τριετείς, όμως εάν ένας υποψήφιος θεωρηθεί έτοιμος μπορεί να χειροτονηθεί νωρίτερα. Προ ημερών χειροτονήθηκε διάκονος στα Βριλήσσια ο 38χρονος Πελοπίδας Βουρνάς, το πρώτο πτυχίο του οποίου ήταν Ηλεκτρολογίας και τώρα σπουδάζει στη Θεολογική Αθηνών. «Από 12 χρόνων, όταν πρωτοπήγα στο κατηχητικό, μου άρεσε ο χώρος της εκκλησίας, η ενασχόληση με τα του Θεού, να βοηθάς συνανθρώπους». Σήμερα, ο κ. Βουρνάς εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, καθώς -λόγω της δημοσιονομικής λιτότητας- διορισμοί ιερέων δεν γίνονται, παρότι υπάρχουν περί τις 500 εφημεριακές θέσεις κενές σε όλη τη χώρα, ενώ υπάρχουν περίπου 10.000 κληρικοί. Μάλιστα, πολλοί χειροτονημένοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς. Η Ιερά Σύνοδος, πάντως, απευθυνόμενη στους νέους ιερείς και τους υποψηφίους αναφέρει ότι «επιθυμούμε το ιερό θυσιαστήριο να σας μαγνητίζει, έως ότου φθάσει η ευλογημένη ημέρα, όπου το χέρι του Επισκόπου θα σας οδηγήσει στο "εσώτερον του καταπετάσματος"».

Έντυπη έκδοση

«Ο κ. εργατολόγος που όλους μας... έδεσε χειροπόδαρα»

Γιάννης Παπαδόπουλος
kathimerini.gr
Στην προσπάθειά της να μονιμοποιηθεί στο Δημόσιο, η καθαρίστρια σχολικών κτιρίων Δέσποινα Κουρτέση είχε ακολουθήσει πριν από λίγα χρόνια μαζί με δεκάδες άλλες συμβασιούχους μια πάγια στρατηγική: πορείες διαμαρτυρίας, ολιγοήμερη κατάληψη γραφείων υπουργείου και συνεργασία με γνωστό εργατολόγο των Αθηνών. Τελικά πέτυχε τον στόχο της μέσω πολιτικής οδού (νέα νομοθετική ρύθμιση) και όχι λόγω δικαστικής απόφασης. Η δικαίωση, όμως, της άφησε πικρή γεύση.

Παρότι η υπόθεσή της έληξε με χρήση των διατάξεων του αποκαλούμενου ως νόμου Παυλόπουλου, ο εργατολόγος που θα την εκπροσωπούσε δικαστικά διεκδίκησε ως αμοιβή τα 1.280 ευρώ του πρώτου μεικτού μισθού της. Η καθαρίστρια αρνιόταν να τα καταβάλει. Δεν είχε, όμως, άλλη επιλογή. «Μας είχε δέσει με τα ιδιωτικά συμφωνητικά που είχαμε υπογράψει», λέει στην «Κ». «Θέλαμε να γίνει η μονιμοποίησή μας με οποιονδήποτε τρόπο, που δεν είχαμε σκεφτεί αυτή την εξέλιξη». Ακολούθησαν εξώδικα και μηνύσεις. Τελικά, πριν από μία τριετία η κ. Κουρτέση και περίπου 80 καθαρίστριες από τον νομό Μαγνησίας άρχισαν να εξοφλούν το γραφείο του εργατολόγου. «Ημασταν πρωτάρες οι περισσότερες τότε. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία έφερνε τον δικηγόρο κάθε φορά που είχαμε συνάντηση για να μας πείσει να κάνουμε δικαστικό αγώνα», λέει. «Με αυτά που περάσαμε, όμως, ακούμε δικηγόρο και φεύγουμε μακριά».

Στη μνημονιακή εποχή, οι δικηγόροι που διεκπεραιώνουν εργασιακές διαφορές είδαν τις υποθέσεις να αυξάνονται. Αλλωστε, τα τηλεοπτικά στούντιο λειτούργησαν για ορισμένους και ως προθάλαμοι πελατείας. Πρόσφατα, η υπόθεση των ιδιωτικών συμφωνητικών του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργου Κατρούγκαλου με εργαζομένους στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας ανέδειξε ξανά κάποιες πρακτικές του κλάδου. Συνδικαλιστές, συμβασιούχοι και δικηγόροι μίλησαν στην «Κ» για τους παράγοντες που καθορίζουν το «κύρος» ενός εργατολόγου, τις διακυμάνσεις στα ποσοστά της αμοιβής και τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ τους. Ολοι ζήτησαν να μιλήσουν υπό τον όρο της ανωνυμίας, για να μη διαταράξουν τις σχέσεις τους.

Το μεγάλο μπαμ

«Πριν από το ’90, ήμασταν business as usual», λέει στην «Κ» έμπειρος εργατολόγος. «Αναλαμβάναμε κυρίως υποθέσεις νυχτερινών, αργιών και επιδομάτων επικινδυνότητας. Το μεγάλο μπαμ, όμως, έγινε επί διακυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Αργότερα, από το 2010 και μετά, με κάθε κύμα συμβασιούχων προέκυπταν και νέες μεγάλες υποθέσεις», προσθέτει.

Η εργολαβική αμοιβή (ποσοστό επί του επιδικαζομένου ποσού) είναι νόμιμη και χρησιμοποιόταν παλιότερα από τους εργατολόγους κυρίως σε θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα. Στην πορεία προτιμήθηκε ως μέθοδος όταν εμφανίστηκαν οι στρατιές των συμβασιούχων, καθώς πολλοί εξ αυτών δεν είχαν χρήματα για προκαταβολές. «Προσεγγίζουν τα σωματεία, παρευρίσκονται σε συγκεντρώσεις, βγάζουν πύρινους λόγους για τα ιερά και όσια της εργατικής τάξης. Βρίσκουν δύο πρόθυμους, αναλαμβάνουν δωρεάν τη δικαστική προώθηση της υπόθεσής τους και έτσι καπαρώνουν τον χώρο», λέει πρώην συνδικαλιστής στη ΓΣΕΕ. Σε άλλες περιπτώσεις, εκπρόσωποι σωματείων λαμβάνουν προσφορές από δικηγορικά γραφεία. «Επιλέγονται μεγάλα γραφεία, με επιτυχίες και βάθος πάγκου. Αυτά που έχουν 20 ή 30 δικηγόρους για να βγάλουν τη δουλειά», λέει εργατολόγος.

Αφού ομαδοποιηθούν οι προσφεύγοντες πληρώνουν συνήθως μια αμοιβή 100-200 ευρώ έκαστος για τα δικαστικά έξοδα. Τα ποσοστά της εργολαβικής αμοιβής διαμορφώνονται ανάλογα με την υπόθεση. Το ταβάνι βρίσκεται στο 20% επί του επιδικαζομένου ποσού. Συνήθως όμως το ποσοστό αλλάζει ανάλογα με τον βαθμό του δικαστηρίου (Πρωτοδικείο, Εφετείο) και τον αριθμό των πελατών. Οσο πιο πολλοί οι πελάτες, τόσο μικρότερο το ποσοστό. Το ίδιο ισχύει και με τον βαθμό δυσκολίας της υπόθεσης. Ενδεικτικά για περιπτώσεις ενιαίου μισθολογίου, που θεωρούνται από δικηγόρους «copy-paste» γιατί υπάρχουν σχετικές πρωτόδικοι δικαστικές αποφάσεις, το ποσοστό μπορεί να πέσει στο 6%-7%. «Οσο πιο ισχυρός όμως είναι ο δικηγόρος ή δίνει την εντύπωση ότι έχει γνωριμίες, τόσο λιγότερο κλιμακώνεται η τιμή. Εκεί είναι φιξαρισμένη», αναφέρει στην «Κ» εργατολόγος. Υπάρχουν βέβαια και συνδικαλιστές που επιλέγουν δικηγόρους περισσότερο ως «λομπίστες» παρά με κριτήριο τη νομική τους επάρκεια. «Οσο περισσότερες γνωριμίες έχει κάποιος σίγουρα έχει προβάδισμα», λέει πρόεδρος σωματείου συμβασιούχων.

Ο ανταγωνισμός στις υποθέσεις συμβασιούχων είναι μεγάλος. Εργατολόγος στη Θεσσαλονίκη στα πρώτα του βήματα στον χώρο προσπάθησε να εκπροσωπήσει 72 συμβασιούχους δημόσιου οργανισμού. «Ζήτησα 100 ευρώ για τα δικαστικά έξοδα και ποσοστό 2%-3%. Ημουν δικηγόρος τριετίας. Μεγάλα γραφεία, όμως, από την Αθήνα τους ζήτησαν τα μισά χρήματα και ίδιο ποσοστό», λέει. Εκείνοι οι συμβασιούχοι ήταν χίλιοι σε όλη την Ελλάδα και τα μεγάλα γραφεία ήθελαν ένα κομμάτι της πίτας. Μάλιστα, τον Φεβρουάριο του 2004 η Ενωση Ελλήνων Εργατολόγων χαρακτήριζε σε ανακοίνωσή της «φαινόμενο απαράδεκτου ανταγωνισμού» την εργολαβική αμοιβή εργατολόγου με ποσοστό 1%. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», επρόκειτο για έμπειρο δικηγόρο της Αθήνας που, όπως λέει συνάδελφός του, «χαλούσε την πιάτσα» ρίχνοντας τόσο χαμηλά την αμοιβή.

Η παράμετρος της αμοιβής του εργατολόγου, ακόμη κι αν η υπόθεση λυθεί νομοθετικά και όχι δικαστικά, συναντάται σε αρκετά ιδιωτικά συμφωνητικά, αλλά όχι σε όλα. «Βεβαίως και υπάρχει γκρίνια από τους ενδιαφερομένους όταν η δικαίωση έρχεται πολιτικά», λέει συνδικαλιστής συμβασιούχων. «Στην αρχή λέμε όλοι ότι θέλουμε τη δουλειά μας με κάθε τίμημα. Μετά, όμως, όταν γίνεται με νομοθετική ρύθμιση, νιώθεις ότι δίνεις λεφτά κοροϊδίστικα».
Έντυπη Έκδοση

ΔΟΕ-ΟΛΜΕ:Σύγκλιση απόψεων για τις μετατάξεις


Είκοσι τρεις ημέρες μετά τη δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ότι θα συγκροτηθεί τριμερής επιτροπή (Υπουργείο, Δ.Ο.Ε., Ο.Λ.Μ.Ε.) για την εξέταση του θέματος των υποχρεωτικών μετατάξεων εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και δίχως να έχει γίνει σχετική πρόσκληση από το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015, με πρωτοβουλία των Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. σύσκεψη για την εξέταση του ζητήματος.

Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι διαπιστώθηκε σύγκλιση απόψεων μεταξύ των Ομοσπονδιών στο μεγαλύτερο μέρος των ζητημάτων με κοινό τόπο την άρση των μνημονιακών επιταγών στην εκπαίδευση που οδήγησαν στην εργασιακή ανασφάλεια χιλιάδες εκπαιδευτικούς το καλοκαίρι του 2013.

Οι κοινές θέσεις που θα αποτελέσουν και πρόταση της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. στη συνεδρίαση της επιτροπής είναι οι παρακάτω: 
  • Σύσταση οργανικών θέσεων σε κάθε σχολική μονάδα για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του δημοτικού σχολείου, με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.
  • Ο Ν. 4172 με τον οποίο έγιναν οι μετατάξεις είναι απαράδεκτος και πρέπει να καταργηθεί άμεσα. 
  • Πρέπει να υπάρξει έλεγχος νομιμότητας όλων των δικαιολογητικών που κατατέθηκαν στη διαδικασία των μετατάξεων, να γίνει δημόσια ανάρτηση των μορίων και των αιτήσεων ώστε να υπάρξει πλήρης αποκατάσταση της νομιμότητας και της διαφάνειας και άρση όλων των στρεβλώσεων. 
  • Να δοθεί δυνατότητα επιστροφής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση όσων εκπαιδευτικών το επιθυμούν, με την απόλυτη διασφάλιση της οργανικής τους θέσης. 
  • Οι μη κοινές ειδικότητες (ειδικότητες που δεν προϋπήρχαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) να τοποθετηθούν άμεσα (μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος νομιμότητας) στα σχολεία, με βάση τα μόριά τους. 
Τα Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. και της Δ.Ο.Ε. επιφυλάχτηκαν να ξανασυναντηθούν πριν από τη λειτουργία της επιτροπής ώστε να διαμορφώσουν κοινή θέση και για την τοποθέτηση των κοινών ειδικοτήτων (Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών, Μουσικής).
Από τη Δ.Ο.Ε.

Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015

Επιλογή Στελεχών: Όλοι έχουμε θέση και άποψη εκτός από τη ΔΟΕ!

Στο αδιέξοδο..., η επιστροφή είναι η μόνη λύση!


Σε εξέλιξη η προσπάθεια αναμπουμπούλας! 

Συνεχίζονται οι συναντήσεις «διαφόρων» ενώσεων, συντονιστικών οργάνων, τοπικών συλλόγων αλλά και μεμονωμένων συναδέλφων με φορείς της κρατικής εξουσίας!!
Για όσους το αγνοούν επιδεικτικά, ο νόμιμος και επίσημος εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών είναι η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ. Όλοι οι άλλοι, εκφράζουν προσωπικές θέσεις και απόψεις. 
 
Όχι, στην παράταση θητείας των διευθυντών. Το υπουργείο, ήδη, θα έπρεπε να έχει έτοιμο σχέδιο νόμου και μετά από διάλογο με τις ομοσπονδίες, να προχωρήσει με διαφανείς διαδικασίες στην αξιοκρατική επιλογή  όλων των διευθυντών (στελέχη), σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας… το οποίο «κάποιοι» θέλουν να το μετατρέψουν σε «κουρελόχαρτο»!!!  
Αυτή είναι η προσωπική μου θέση, αναμένω την ξεκάθαρη και κρυστάλλινη άποψη - στάση της Ομοσπονδίας μας...
Λεωνίδας Ι. Οικονομίδης
Δάσκαλος

Σύνθετο σύστημα μοριοδότησης από ανεξάρτητη Επιτροπή Αξιολογητών με τη συμμετοχή και του Συλλόγου Διδασκόντων για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων, πρότεινε η Τομεάρχης Παιδείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Σταυρούλα Ξουλίδου, κατά τη σημερινή συνάντηση με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Χρειάζεται να βρούμε πρώτα τους αξιόλογους και μετά να δούμε αν είναι και αρεστοί» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ξουλίδου.
Το esos επικοινώνησε με την κ. Ξουλίδου η οποία μας ανέλυσε την πρόταση των ΑΝΕΛ.

Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρότειναν παράταση της θητείας των Διευθυντών προκειμένου η σχολική χρονιά να ολοκληρωθεί ομαλά και κατόπιν να ανοίξει ο διάλογος για τον τρόπο επιλογής των Διευθυντών.

«Το εκπαιδευτικό περιβάλλον χρειάζεται αλλαγές χωρίς βιασύνη με διάρκεια και σταθερότητα» σημείωσε η Βουλευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Σταυρούλα Ξουλίδου, ενώ υπογράμμισε τον ρόλο και τη σημασία της συμμετοχής όλων των εμπλεκομένων φορέων στον εκπαιδευτικό διάλογο.

Στη συνάντηση τέθηκε μεταξύ άλλων το ζήτημα του νέου πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων, στο πλαίσιο του οποίου οι εκπαιδευτικοί, τα στελέχη εκπαίδευσης και οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων βρίσκονται στην πιο ευάλωτη θέση.

Για το θέμα της αξιολόγησης σημειώθηκε ότι αυτή έχει νόημα όταν δίνει κίνητρα στον εκπαιδευτικό και στοχεύει τόσο στη βελτίωσή του αλλά και στη βελτίωση της σχολικής μονάδας στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο. Επιπλέον συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Η Βουλευτής Σταυρούλα Ξουλίδου τόνισε την ανάγκη της αύξησης των ωρών της ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία καθώς αποτελεί σημαντική βοήθεια για τον μαθητή συμβάλλοντας στην εξέλιξή του αλλά και στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Παρά την παρατεταμένη κακοκαιρία, η θερινή ώρα προμηνύει τον ερχομό του καλοκαιριού!

Οι υπναράδες είναι οι "χαμένοι"... της αλλαγής ώρας. 
  Εμείς οι υπόλοιποι, έτσι και αλλιώς, έχουμε "χάσει" τον ύπνο μας εξαιτίας των θεσμών (τρόικα), της διευθέτησης (μνημονίου), δημιουργικής ασάφειας (δεν καταλαβαίνω τον "ποιητή"), αλλά και λόγω ηλικίας!  
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!


 Στις 3:00 τα ξημερώματα, οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να γυρίσουν μια ώρα μπροστά και να δείχνουν 4:00. Το μέτρο της θερινής ώρας θα ισχύσει έως τις 25 Οκτωβρίου 2015.

Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

Εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ Β Επιπέδου


Το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωση του κάνει γνωστό στους εκπαιδευτικούς που έχουν συμμετάσχει στα προγράμματα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και επιθυμούν να πιστοποιηθούν, ότι σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, οι εξετάσεις πιστοποίησης προβλέπεται να διεξαχθούν στο διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2015 (Σαββατοκύριακα), σε Κέντρα Πιστοποίησης (ΚΕΠΙΣ) σε όλη τη χώρα. 
Οι δοκιμασίες πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. θα βασιστούν στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και στις προηγούμενες περιόδους πιστοποίησης, δηλαδή on line εξέταση, η οποία περιλαμβάνει αυτοματοποιημένο (τεστ ερωτήσεων) και μη αυτοματοποιημένο μέρος (ανάπτυξη πλήρους θέματος σχετικού με την εκπόνηση ενός σχεδίου μαθήματος και τον χειρισμό αυτού του σχεδίου στην τάξη). Στην «Πύλη Ενημέρωσης» της Πράξης διατίθενται δείγματα θεμάτων. Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. έχουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει και ολοκληρώσει επιτυχώς το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. (παραδοσιακού μοντέλου ή μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης). Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στα προγράμματα επιμόρφωσης της παρούσας Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, υπενθυμίζεται ότι προϋπόθεση συμμετοχής τους στην πιστοποίηση, αποτελεί η συμμετοχή τους στις δράσεις «εφαρμογής στην τάξη» και η παρουσία τους στο 90% τουλάχιστον των επιμορφωτικών συνεδριών και υποστηρικτικών συναντήσεων. Επίσης, για τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στα προγράμματα της 1ης περιόδου εφαρμογής του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης, επιπρόσθετη προϋπόθεση αποτελεί η συμμετοχή τους στις ασύγχρονες δράσεις του προγράμματος (εκπόνηση ασύγχρονων δραστηριοτήτων και εργασιών). Η επιτυχής συμμετοχή στις παραπάνω δράσεις διαπιστώνεται από τα στοιχεία που κατατίθενται στο Πληροφοριακό σύστημα (MIS) της Πράξης (Φόρμες 3 και 4 για την «εφαρμογή στην τάξη» και Φόρμες 5, 6, και 7 για τις ασύγχρονες δράσεις του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης). Συνεπώς, παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι επιμορφούμενοι και επιμορφωτές να καλύψουν τυχόν εκκρεμότητες συμπλήρωσης των στοιχείων που τους αφορούν (επιμορφούμενοι: Φόρμες 3 και 6, επιμορφωτές: Φόρμες 4, 5 και 7, πρόσβαση με χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης, http://b-epipedo2.cti.gr/mis --> επιλογή: "Διαχείριση Φορμών"), προκειμένου να δοθεί στους δικαιούχους εκπαιδευτικούς η δυνατότητα υποβολής αίτησης συμμετοχής στις δοκιμασίες πιστοποίησης, μόλις ανακοινωθούν τα διαθέσιμα προγράμματα (εντός του Απριλίου). 
Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες σχετικά με τη συμπλήρωση των φορμών μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ. 

Νεώτερα στοιχεία, όπως οι ακριβείς ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων, καθώς και λεπτομέρειες σχετικά με τη διεξαγωγή τους, θα δημοσιεύονται στην παρούσα Πύλη Ενημέρωσης.
www.diorismos.gr

Κοινό υπόμνημα ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών


Τα Δ.Σ. των Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε. με κοινό υπόμνημα προς την πολιτική ηγεσία ζητούν να δίνεται, τουλάχιστον, η δυνατότητα περισσότερες φορές μέσα στο χρόνο στους εκπαιδευτικούς το δικαίωμα για συνταξιοδότηση και προτείνουν:
1. Όσοι παραιτούνται το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου (για να υπολογίζονται τα κενά) να γίνεται λύση της υπαλληλικής τους σχέσης την 31η Αυγούστου και όχι την 1η Ιουλίου. Αυτό διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς στη συμπλήρωση των αντίστοιχων χρόνων συνταξιοδότησης, γιατί οι εκπαιδευτικοί διορίζονται το Σεπτέμβρη.
2. Να δίνεται, επιπλέον, η δυνατότητα στο τέλος των τριμήνων (Α΄ και Β΄ ) ή του τετραμήνου στα Λύκεια, να υποβάλλονται παραιτήσεις των εκπαιδευτικών για συνταξιοδότηση, με την υποχρέωση να έχουν προειδοποιήσει δεσμευτικά τρεις μήνες πριν την υπηρεσία, ώστε να προγραμματίζεται η ανάλογη αναπλήρωση.
« Πιστεύουμε πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα υιοθετήσει τις προτάσεις μας, στην κατεύθυνση της άρσης των αδικιών και την εξάλειψη των φαινομένων της άνισης μεταχείρισης των εκπαιδευτικών σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα», τονίζουν οι Ομοσπονδίες, και υπογραμμίζουν:
Α. Τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. επανέρχονται για το ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα του δικαιώματος των εκπαιδευτικών να επιλέγουν το χρόνο που θα υποβάλλουν αίτηση για συνταξιοδότηση. Υπογραμμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί των δύο βαθμίδων είναι οι μοναδικοί κλάδοι μονίμων δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμούν. Το καθεστώς αυτό της ανισοτιμίας μέσα στο Δημόσιο, έρχεται σε πλήρη αντίθεση ακόμα και με τα θεμελιώδη, συνταγματικά κατοχυρωμένα, δικαιώματα της ισονομίας και της ισοτιμίας όλων των δημοσίων υπαλλήλων.
Β. Επίσης, σύμφωνα με το Ν.4186/13, το διάστημα υποβολής αίτησης παραίτησης περιορίστηκε ακόμα περισσότερο στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου κάθε έτους ενώ η λύση της υπαλληλικής σχέσης ορίζεται στις 30/6, γεγονός που στερεί από πολλούς συναδέλφους ώριμα συνταξιοδοτικά δικαίωματα τα οποία διατηρούσαν με το προηγούμενο καθεστώς.
Γ. Θεωρούμε αναγκαίο να παρθούν άμεσα όλες εκείνες οι πρωτοβουλίες και τα μέτρα από τη μεριά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ώστε να αρθούν αυτές οι αδικίες και οι ανισότητες σε βάρος των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων.

ΔΑΚΕ: Οι «καλές προθέσεις» και οι εκφράσεις «συμπάθειας» δεν επιλύουν τα προβλήματα. . .


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ξενοφώντος 15Α|10551 Αθήνα
26.03.2015
 
 
Είναι σαφές ότι τα τελευταία χρόνια γίναμε μάρτυρες μιας βίαιης και βάναυσης αποδόμησης βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και ανατροπής κοινωνικών κατακτήσεων οι οποίες χρειάστηκαν χρόνια αγώνων και διεκδικήσεων για να θεμελιωθούν.
Ειδικότερα στο κομμάτι της Εκπαίδευσης, σωρεία μέτρων στο πλαίσιο μιας αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής οδήγησαν τη δημόσια και δωρεάν παιδεία στα όρια της απαξίωσης.
Με πρόσχημα τη δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας στις επιταγές των Μνημονίων και τις δεσμεύσεις των Μεσοπρόθεσμων, εφαρμόστηκαν πολιτικές που οδήγησαν σε τραγικά αποτελέσματα όπως, ανάμεσα σε άλλα, στη σταθερή μείωση των πηγών χρηματοδότησης με το ποσοστό του ΑΕΠ που διατίθεται για τη δημόσια εκπαίδευση να φτάνει μόλις στο 2%, στο ψυχρό και ανάλγητο ύφος του διοικητικού και γραφειοκρατικού αυταρχισμού με το εφαρμοζόμενο πειθαρχικό δίκαιο, στην επιβολή της «αριθμολαγνείας» και της ποσοτικής αποτύπωσης κάθε δραστηριότητας στο σχολικό περιβάλλον, στην προώθηση της αξιολόγησης - χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, ως διαδικασίας επιτήρησης, ελέγχου και τιμωρίας τους.
Είναι σαφές πως η αλλαγή στη διακυβέρνηση της χώρας αποτέλεσε για πολλούς μια ελπιδοφόρα ανατροπή και καλλιέργησε προσδοκίες για παρεμβάσεις και αλλαγές στο αρνητικό σκηνικό που έχει δημιουργηθεί στο χώρο της Εκπαίδευσης.
Χρειάστηκαν μόλις δύο (2) μήνες για να μετασχηματιστεί η αίσθηση αυτή σε προβληματισμό και αβεβαιότητα για το τι μέλλει γενέσθαι. Οι προσδοκίες διαψεύδονται από τα αποτελέσματα της διακυβέρνησης που καμία σχέση δεν έχουν με τις προγραμματικές εξαγγελίες και δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ.
Η σημερινή κυβέρνηση έχει ήδη αθετήσει και μια σειρά προεκλογικών της δεσμεύσεων στον τομέα της Παιδείας. Έλεγε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και της ΕΕΚΕ Παιδείας στις 18/11/2014 ότι «δεσμεύεται ότι θα καταργήσει τους Ν. 4024/2011, 4142/2913, 3848/2010 και το Π.Δ.152/2013…». Φευ!
Ναι, μεν, δηλώνει ότι θα ακυρώσει το πλαίσιο της αξιολόγησης αλλά δεν καταργεί τα άρθρα εκείνα του νομοθετικού πλαισίου που κρατούν καθηλωμένους βαθμολογικά και μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς!
Επιπρόσθετα στο υπό διαβούλευση (μέχρι και 24/3) νομοσχέδιο του με τίτλο «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» που αφορά στις αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων, παρά τις προβλέψεις για:
α) κατάργηση του πλέγματος των διατάξεων που αφορούν στο θεσμό της αυτοδίκαιης αργίας και
β) την επάνοδο των εκπροσώπων των εργαζομένων στα πειθαρχικά συμβούλια αιρετών που κρίνονται θετικές,
εξακολουθούν να υπάρχουν μια σειρά ζητημάτων που αν μη τι άλλο προβληματίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:
α) τη μη ρύθμιση του θέματος της αποκατάστασης των αποδοχών όσων εξέλθουν από την κατάσταση αργίας για το διάστημα που βρίσκονταν σε αυτή και
β) το γεγονός ότι το αδίκημα της χαρακτηριστικώς ανάξιας και αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που μπορεί να οδηγήσουν σε οριστική παύση.
Αυτό είναι, άραγε, το πολιτικό παράδειγμα διακυβέρνησης που κομίζει η νέα κυβέρνηση;
Φαίνεται πως το «αίσθημα ευθύνης» με το οποίο θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα της εκπαίδευσης εμπεριέχει, κυρίως, «δημιουργικές ασάφειες», αοριστολογίες και μετάθεση των προτάσεων και των λύσεων σε μελλοντικό χρόνο και όχι έμπρακτες και σαφείς δεσμεύσεις
Η αποκατάσταση των αδικιών των μνημονιακών πολιτικών, η αναμόρφωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των σχολείων, η θεμελίωση ενός σύγχρονου, δημοκρατικού σχολείου παιδαγωγικής ελευθερίας, η αντιμετώπιση κοινωνικών φαινομένων όπως η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός, η σχολική διαρροή, η σχολική αποτυχία, η ξενοφοβία και ο ρατσισμός απαιτούν την άμεση και γενναία ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης με πόρους, υποδομές και εκπαιδευτικό προσωπικό.
Απαιτούν έργα και όχι λόγια!
 
 
Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Ο Πρόεδρος
 
Ο Γενικός Γραμματέας
 
 
 
Μάνος Ανδρουλάκης
 
Κώστας Χριστόπουλος