ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Στον "αέρα" ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου

Η κατάργηση του θεσμού του Επιθεωρητή και η καθιέρωση του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου το 1982 με το Ν.1304, ήταν μία από τις μεγάλες αλλαγές του ΠΑΣΟΚ...
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν μία τρύπα στο νερό!

esos
Α. Στη συζήτηση που κάναμε και με τον ΟΟΣΑ, αλλά και ευρύτερα στο χώρο του διαλόγου για τη μεταρρύθμιση του σχολείου, παίζει μεγάλο ρόλο αυτό που ονομάζουμε «στελέχη της εκπαίδευσης». Είτε αυτά είναι διευθυντές των σχολικών μονάδων, που φαίνεται μια συζήτηση για την ενίσχυση και των προσόντων και των υπηρεσιών για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων αλλά και το ενδιάμεσο επίπεδο των στελεχών της εκπαίδευσης, που είναι σχολικοί σύμβουλοι. Δεν είμαστε ευχαριστημένοι και αυτό είναι μια αξιολόγηση όχι προσωπική, είναι μια κοινή γνώμη. 

Β. Δεν είμαστε ευχαριστημένοι σήμερα με τον τρόπο που λειτουργούν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, δηλαδή δεν είναι θέμα ευθύνης ενός εκάστου. Αντιθέτως είναι θέμα πως βγαίνει η αναμόρφωση της, αλλά κατά τη γνώμη μου και του τρόπου λειτουργίας των σχολικών συμβούλων. Θα τα κουβεντιάσουμε όλα αυτά δεν υπάρχουν αποφάσεις, υπάρχουν σκέψεις και στην πορεία του διαλόγου, θα υπάρξουν αποφάσεις.

Γ. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι σήμερα στο βαθμό που εμπλέκονται με τη σχολική διαδικασία αναλαμβάνουν καθήκοντα, τα οποία στην ουσία είναι αναπλήρωση, θεσμών και αρμοδιοτήτων που δεν ασκούνται. 

Δ. Όπως είναι η προσπάθεια επίλυσης, συγκρούσεων μέσα στο σχολείο, δηλαδή λείπουν ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και οι σχολικοί σύμβουλοι αναλαμβάνουν το δύσκολο αυτό έργο σε μια περίοδο, που η κρίση έχει επιδεινώσει αυτά τα φαινόμενα τα σχολεία, τα οποία δεν αφορά μόνο τους μαθητές, αλλά ολόκληρη η οικογένεια κρέμεται με απόγνωση, πάνω στο σχολείο.

Τα παραπάνω είπε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, κατά τη συζήτηση για την επιλογή των νέων προέδρων και αντιπροέδρων των Συμβουλίων Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , και υπογράμμισε τα εξής:

1. Είμαστε σε μια διαδικασία επαναπροσδιορισμού του ρόλου και της φυσιογνωμίας του θεσμού των σχολικών συμβουλίων

2. Είναι μια διαδικασία, που θα γίνει δημοσία σε διάλογο και με την Πανελλήνια Ένωση των Σχολικών Συμβούλων και με τους προτεινόμενους αυτή τη στιγμή για τις θέσεις του συμβούλιο επιλογής, καθώς, επίσης, και με τα πανεπιστημιακά τμήματα της παιδαγωγικής.

3. Είναι μια διαδικασία, η οποία είναι αναγκαία.

4. κριτική που δεν αφορά πρόσωπα και δεν είναι το κύριο αυτό κι αν αφορά κάποια πρόσωπα σχολικών συμβούλων, αφορά την εμπειρία, που έχουμε από τη συνολική λειτουργία του θεσμού αυτού.

5. Είναι προφανές, επίσης, ότι στη διαδικασία από τη δική μας πλευρά, από το Υπουργείο δεν υπήρξε επίσπευση.

6. Έχει λήξει η θητεία των σημερινών σχολικών συμβούλων.

7. Δεν προτρέξαμε, να βγάλουμε νέους σχολικούς συμβούλους. Έχουμε δώσει παράταση μέχρι τις 31/8/2016, δηλαδή μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, για την επιλογή των νέων σχολικών συμβούλων και ακούμε προτάσεις.

8. Δεν έχουμε αντίληψη, να κατεδαφίσουμε, χωρίς να υπάρχει μια συζήτηση, σχετικά με το τι θέλουμε, να οικοδομήσουμε.

9. Αυτό είναι μια απόδειξη ότι δεν βιαζόμαστε και δεν κάνουμε επιλογές με κριτήρια, που δεν έχουν, να κάνουν με την ουσία των προτεινόμενων θεσμών και θέσεων.
Δηλαδή, δεν ακολουθούμε την πεπατημένη της κομματικοποίησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: