ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Για κάποια σχολεία το μέλλον έχει ήδη καταφθάσει

Αίθουσες στολίδι για το Άργος Ορεστικό! 
Έως το 2020 ευελπιστούμε πως θα είναι έτοιμες να υποδεχθούν τα παιδιά μας...και το όνειρό μας κ. Δήμαρχε, να γίνει πραγματικότητα!!
Φωτορεαλιστική απεικόνιση των αιθουσών γυμναστικής και εκδηλώσεων του 4ου Δημοτικού Σχολείου.
Αναμένουμε αυτές τις μέρες την ένταξή τους σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.

kathimerini.gr
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑΚΗΣ
Οσο αναζητούμε το σχολείο του μέλλοντος, σε διάφορα σημεία του πλανήτη οι αρχιτέκτονες μετατρέπουν το μέλλον σε παρόν. Επιμένοντας στην προσαρμογή στον τόπο κατασκευής και στο φυσικό, αστικό ή περιαστικό περιβάλλον, οι σύγχρονοι σχεδιαστές δοκιμάζουν τα όρια της αρχιτεκτονικής και της ψυχολογικής της διάστασης, της επίδρασής της, δηλαδή, στην καθημερινότητα του ατόμου και του πολίτη. Εξάλλου, σήμερα παρατηρείται όλο και στενότερη συνεργασία μεταξύ αρχιτεκτόνων, κοινωνιολόγων, ψυχολόγων και άλλων θεωρητικών και επιστημόνων της «ανθρώπινης κατάστασης».

Η «Κ» σήμερα επιλέγει κατασκευές του 2017, που αφορούν χώρο μάθησης και εκτείνονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ενας προσχολικός χώρος στη Γλυφάδα, ένα δημοτικό σχολείο στο αυστριακό Μπρέγκεντς, ένα γυμνάσιο στο Πεκίνο, ένα λύκειο στη Βαρσοβία και ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα στο Ιλινόις είναι μεταξύ των δεκάδων εκπαιδευτικών κατασκευών που μας χάρισαν τα αρχιτεκτονικά χέρια του 2017, ενώ έχουν ξεχωρίσει από έγκυρες διεθνείς επιθεωρήσεις.

Για ποιον λόγο, όμως, ξεχώρισαν; Οι κατασκευές που έχουμε επιλέξει προκαλούν, σε ένα πρώτο επίπεδο, αισθητική έκπληξη, ανεξαρτήτως κλίμακας. Η οικολογική τους ευαισθησία συνοδεύει κάθε σημείο του κτιρίου. Πάνω απ’ όλα, όμως, περιγράφουν εν τοις πράγμασι τους νέους ορίζοντες που μπορούν να ανοιχθούν για τους χώρους εκπαίδευσης και μάθησης – λειτουργούν ως παράδειγμα. Αυτό είναι ένας μπούσουλας, αφενός, για τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής και, αφετέρου, για το πόσο εφικτό είναι το μέλλον, αφού, στις επιλεγείσες περιπτώσεις, δεν μιλάμε πλέον για μακέτες, αλλά για παρόν· απτό και αξιοθαύμαστο.


Δ΄ Παιδικός Σταθμός Γλυφάδας

Ο Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος και το KLab Architecture χρειάστηκαν μόλις 400 τ.μ. για να δημιουργήσουν ένα πρωτοπόρο –για την Ελλάδα– σχολείο. Ο Δ΄ Δημοτικός Παιδικός Σταθμός Γλυφάδας είναι ένα... campus για νήπια, για τα «σφουγγάρια» γνώσης και μνήμης. Με άπλετη αυλή, παρά το μικρό εμβαδόν του οικοπέδου, ο παιδικός σταθμός προσομοιάζει στην οικειότητα της οικογένειας, ενώ, την ίδια στιγμή, ενθαρρύνει την ομαδικότητα και τη μάθηση ως φυσιολογικά όμορφες.


Kellogg School of Management, Ιλινόι

Το Kellogg School of Management, του γραφείου KPMB Architects, βρίσκεται στο Εβανστον. Εκεί, σε 415.000 τ.μ., εκκολαπτόμενοι μάνατζερ οργανισμών και επιχειρήσεων εξοικειώνονται με το τι σημαίνει «τρέχω μια δουλειά». Οπως έγραψε ο πολύπειρος Blair Kamin στη Chicago Tribune, είναι μία προσεκτικά δουλεμένη, χωρικά περίπλοκη κατασκευή, που φιλοδοξεί να διδάξει στα μελλοντικά στελέχη πολύτιμα μαθήματα συνεργασίας, τόλμης και ευελιξίας.


Δημοτικό Σχολείο Schendlingen, Μπρέγκεντς

Τρία γραφεία συνεργάστηκαν για την κατασκευή του σχολείου Schendlingen: studio bär, Bernd Riegger και Querformat. Η πρόταση των αρχιτεκτόνων, στα περίπου 9.000 τ.μ., ήταν οι καθαρές γραμμές του μοντερνισμού, το ξύλο της Κεντρικής Ευρώπης και το μπετόν του 20ού αιώνα. Η πειραματική, μινιμαλιστική και «ψυχρή» επιλογή των σχεδιαστών αποζητεί την πρωτοβουλία, την απόφαση και την ενεργοποίηση των μαθητών σε έναν χώρο που εύκολα κατακτάται.

Γυμνάσιο Chaoyang, Πεκίνο

Η κινεζική πρωτεύουσα εμπιστεύεται όλο και περισσότερο τις φουτουριστικές προτάσεις της αρχιτεκτονικής. Το γραφείο Crossboundaries, σε 26.000 τ.μ., απέδειξε πώς κτίζεται το Σχολείο του Μέλλοντος Chaoyang. Βέβαια, όταν μιλάμε για την Κίνα πρέπει να μη λησμονούμε την προσήλωσή της στον αναγκαστικό κοινοτισμό και τη συνύπαρξη. Αυτό, κυρίως, έλαβαν υπ’ όψιν τους οι αρχιτέκτονες κατασκευάζοντας ένα κτίριο μάθησης και συνεργασίας.


Λύκειο Akademeia, Βαρσοβία

Οι εγκαταστάσεις του λυκείου Akademeia στη Βαρσοβία, από το γραφείο Medusagroup, εμβαδού 4.000 τ.μ., διαθέτουν υψηλής αισθητικής αίθουσες, αίθρια, εστιατόρια, γήπεδα, βιβλιοθήκες – ό,τι διαθέτει κάθε... κανονικό σχολείο που αποχαιρετίζει την εφηβεία που εισέρχεται στην ενηλικίωση. Το Akademeia είναι μία κατασκευή που αναθερμαίνει την αυτοπεποίθηση των εφήβων, ενώ προσδίδει κίνητρα ατομικής και συλλογικής αναζήτησης της γνώσης και της εμπειρίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: