ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

Για 9η συνεχή χρονιά μέτρα φτωχοποίησης!

Για 9η συνεχή χρονιά μέτρα φτωχοποίησης!

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Παρασκευή, 20 Απριλίου 2018

Πανελλαδικές με απορίες και ενστάσεις


Της Μάρνυ Παπαματθαίου 
Οι μαθητές της Α’ τάξης του Λυκείου φαίνεται ότι φέτος θα έχουν περισσότερο άγχος από εκείνους της Γ’ Λυκείου, που διαγωνίζονται τον Ιούνιο για μια θέση στα ανώτατα ιδρύματα της χώρας. Κι αυτό γιατί το υπουργείο Παιδείας άνοιξε τις προηγούμενες ημέρες για ακόμη μία φορά θέμα... εξεταστικού συστήματος, ανακοινώνοντας παράλληλα αλλαγές στη Β’ και Γ’ Λυκείου τις επόμενες χρονιές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι μαθητές που φοιτούν σήμερα στην Α’ Λυκείου θα βρουν, όταν φτάσουν στο τέλος της βαθμίδας τους, ένα νέο εξεταστικό τοπίο, αλλά και μια πλήρως «αναμορφωμένη» Β’ τάξη στη βαθμίδα τους ήδη από τον Σεπτέμβριο που έρχεται. Βέβαια, το ποιες αλλαγές ακριβώς θα γίνουν κανείς δεν το ξέρει, παρότι η σχολική χρονιά τελειώνει.
Πιθανώς, δε, να μην το ξέρουν ούτε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (που έχει την ευθύνη για την κατάθεση αντίστοιχων προτάσεων), καθώς είναι γνωστό ότι η ηγεσία του δεν περνάει την περίοδο των καλύτερων σχέσεών της με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου. Ετσι, το υπουργείο Παιδείας για ακόμη μία φορά ανακοίνωσε παραμονές των Πανελλαδικών Εξετάσεων μια άλλη εκδοχή του σχεδίου του για ένα νέο εξεταστικό σύστημα, που φυσικά δεν θα είναι «κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ελεύθερη πρόσβαση», αλλά μια εκδοχή των εξεταστικών Δεσμών.
Παράλληλα, ανακοίνωσε ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και (πιθανώς) σε κάποια σχολικά συγγράμματα στη Β’ και τη Γ’ Λυκείου. Το θέμα, φυσικά, έχει θορυβήσει τις επιστημονικές ενώσεις της χώρας, που δεν ξέρουν τι σχεδιάζεται για τη διδασκαλία των μαθημάτων τους, ενώ ήδη κυκλοφορούν φήμες στους εκπαιδευτικούς κύκλους ότι κάποια μαθήματα του χρόνου μπορεί να διδάσκονται και με «φύλλα εργασίας», καθώς δεν μπορούν να γραφτούν τόσο γρήγορα νέα συγγράμματα. Η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) συνεδριάζει για το θέμα την Τρίτη, οπότε και αναμένεται μια πρώτη αντίδραση από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Πάντως, όπως προβλέπει ο νέος σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας, η Β’ Λυκείου θα αποτελεί τα επόμενα χρόνια την τάξη στην οποία θα ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες γνώσεις ενός μαθητή, ενώ, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί (από την πλευρά του ΙΕΠ), θα διδάσκονται λιγότερα μαθήματα μεν, αλλά σε μεγαλύτερο βάθος. Η Γ’ Λυκείου θα οδηγεί στις απολυτήριες εξετάσεις (πιθανότατα κεντρικές, με κοινά θέματα πανελλαδικά) σε τέσσερα μαθήματα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία και Φυσικές Επιστήμες.
Η Γλώσσα θα διδάσκεται και θα εξετάζεται μαζί με τη Λογοτεχνία, ενώ αναφορικά με τις Φυσικές Επιστήμες σε εξέλιξη βρίσκεται η αντιπαράθεση για τη διδακτική τους ισορροπία και τις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας. Μετά τις απολυτήριες εξετάσεις, όμως, θα υπάρχουν και οι Πανελλαδικές σε τουλάχιστον τρία μαθήματα και επιπλέον πίεση για τις περιζήτητες σχολές (πολυτεχνικές, ιατρικές, πιθανότατα νομικές), που τα επόμενα χρόνια θα έχουν «κλειστό αριθμό εισακτέων». Τα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα προσδιορίζονται από το επιστημονικό πεδίο των σχολών που επιλέγει κάθε υποψήφιος και θα είναι εμβάθυνσης.

Καμία συμβολή

Ωστόσο, οι εκπρόσωποι επιστημονικών ενώσεων στη χώρα αναρωτιούνται βάσει ποιας μελέτης σκοπιμότητας σχεδιάζονται αυτές οι αλλαγές, για τις οποίες δεν έχει ζητηθεί η συμβολή τους, ενώ ούτε καν έχουν ενημερωθεί για τις λεπτομέρειές τους. Ενώσεις όπως αυτή των χημικών, μάλιστα, έχουν αποχωρήσει από τις σχετικές επιτροπές του ΙΕΠ, διαμαρτυρόμενες για τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Η πρόταση Γαβρόγλου στηρίζεται στην ιδέα ενός ισχυρού εθνικού απολυτηρίου. Οπως έχει αναφερθεί στο παρελθόν, ο βαθμός του απολυτηρίου θα μετράει σε πρώτη φάση για την επιλογή των υποψηφίων έως 20% και αυτός των εξετάσεων στα μαθήματα εμβάθυνσης έως 80%.
Σε αυτό το κλίμα ξεκινούν φέτος οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, στις 8 Ιουνίου και ημέρα Παρασκευή, για τη μεγαλύτερη κατηγορία υποψηφίων (τους τελειόφοιτους της Γ’ Λυκείου) και μία ημέρα νωρίτερα για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων. Το υπουργείο Παιδείας θα αφήσει περίπου μία εβδομάδα από την ολοκλήρωση των απολυτήριων εξετάσεων στη Γ’ Τάξη του Λυκείου (που θα γίνουν στις αρχές του τελευταίου δεκαημέρου του Μαΐου) μέχρι την έναρξη των Πανελλαδικών τον Ιούνιο, ώστε οι υποψήφιοι να κάνουν τις τελικές επαναλήψεις στα μαθήματά τους. 

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά», Σάββατο 14 Απριλίου 2018

Δεν υπάρχουν σχόλια: