ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Πέμπτη 11 Μαΐου 2017

Συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας


Αρ. Πρωτ.1305              Αθήνα 10/5/2017 


Προς 
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
M.M.E.

Θέμα: Συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τετάρτη 10 Μαΐου 2017, συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας κ Γαβρόγλου, ύστερα από αίτημα της Ομοσπονδίας.
Η συνάντηση, η οποία είχε αρχικά ως αποκλειστικό θέμα την προσχολική αγωγή, έγινε κάτω από το βάρος των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού της χώρας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Στην αρχή της συνάντησης το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε επιτακτικά το θέμα του εκ νέου ανοίγματος του συστήματος ΟΠΣΥΔ ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους συναδέλφους αναπληρωτές (450 περίπου) που δεν πρόλαβαν να καταχωρήσουν τα στοιχεία τους να το πραγματοποιήσουν.
Ο Υπουργός αρχικά ήταν ανένδοτος. Μάλιστα επέρριψε ευθύνες και στους εκπαιδευτικούς για τη μη παρακολούθηση των γεγονότων, εκφράζοντας την άποψη ότι τώρα είναι δύσκολο – κυρίως λόγω Α.Σ.Ε.Π. – να ξανανοίξει το σύστημα. Μπροστά στην αντίδραση και την πίεση των μελών του Δ.Σ. μετρίασε λίγο την άρνηση του, λέγοντας ότι θα επανεξετάσει το ζήτημα, αλλά το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι πολύ δύσκολα θα ληφθεί απόφαση να ανοίξει και πάλι το σύστημα.
Για το ζήτημα της καθιέρωσης του 14χρονου υποχρεωτικού δημόσιου σχολείου με θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής,ο κύριος Υπουργός δήλωσε ότι η υλοποίηση της εξαγγελίας αυτής (η οποία υπήρξε εξαγγελία και του Πρωθυπουργού) θα γίνει σε βάθος 3ετίας και μάλιστα στο τέλος της.
«Η θέση μας είναι η καθιέρωση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης εντός 3ετίας, χωρίς αστερίσκους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου.
Περιγράφοντας τον τρόπο υλοποίησης, μίλησε για σταδιακή καθιέρωση (τον πρώτο χρόνο της Α΄ Λυκείου, το δεύτερο της Β’ και τον τρίτο της Γ’ Λυκείου και του δεύτερου έτους προσχολικής) η οποία θα απεικονίζεται στην αιτιολογική έκθεση όταν θα αρχίσει η νομοθετική διαδικασία. Τόνισε παράλληλα ότι τα επόμενα δύο (2) χρόνια θα γίνει προσπάθεια ώστε να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της υλικοτεχνικής υποδομής ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει η αναγκαία παιδαγωγική και ιδεολογική ζύμωση.
Ουσιαστικά ο Υπουργός Παιδείας πήρε πίσω τις εξαγγελίες που γίνονταν το τελευταίο διάστημα για άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής δημόσιας προσχολικής αγωγής, χρησιμοποιώντας ως επιχειρήματα την «έλλειψη των κατάλληλων υποδομών» και το γεγονός ότι «οι γονείς δεν έχουν πεισθεί ακόμα για την αναγκαιότητα του θεσμού».
Σε ορίζοντα 3ετίας δίχως σταδιακή ρύθμιση, τοποθετήθηκε και η χθεσινή εξαγγελία του Πρωθυπουργού για μείωση του αριθμού των μαθητών σε 22 ανά τμήμα.
Σχετικά με την επέκταση του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου και στα ολιγοθέσια σχολεία, την οποία εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός, η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τις ενστάσεις που διατύπωσε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε σχέση με τους περιορισμούς – αποκλεισμούς που θέτει η εγκύκλιος (στηριγμένη στις Υ.Α. των οποίων η Δ.Ο.Ε. έχει απαιτήσει και διεκδικεί την ανάκληση) εγγραφών στα Ολοήμερα καθώς και στα προβλήματα που θα παρουσιαστούν στην στελέχωση και λειτουργία των ολιγοθέσιων ολοήμερων σχολείων, ιδιαίτερα με δεδομένους τους περιορισμούς των προσλήψεων. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επανέλαβε τις θέσεις του σχετικά με το Ολοήμερο σχολείο (όραμα και πρόταση του κλάδου των εκπαιδευτικών της Π.Ε.). Οι απαντήσεις που επιχείρησε να δώσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν υπήρξαν πειστικές και δεν άφησαν περιθώρια αισιοδοξίας.
Το ίδιο ισχύει και για το ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών. Με βάση την κρισιμότητα και τις πολλές διαστάσεις του θέματος καθώς και την αίσθηση την οποία έχουμε αποκομίσει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί πως είναι αναγκαία η άμεση πραγματοποίηση συνάντησης για το ζήτημα με όλους τους εμπλεκόμενους από την πλευρά του Υπουργείου (Υπουργό, Γ. Γραμματέα, επιστημονική ομάδα…).
Ως προς την Ειδική Αγωγή, είναι δεδομένες και έχουν εκφραστεί σε συναντήσεις, εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και αποφάσεις, οι έντονες ενστάσεις του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απέναντι στις ρυθμίσεις στις οποίες έχει προχωρήσει ή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Αυτό που ειπώθηκε από την πλευρά του Υπουργείου ήταν το ότι το ωράριο των Ειδικών σχολείων θα ολοκληρώνεται στις 13:15 αντί 12:25, που ισχύει σήμερα, καθώς και ότι θα υπάρχει η δυνατότητα να λειτουργούν σε Ολοήμερη Βάση.
Όλα τα παραπάνω εξαγγέλλονται από την κυβέρνηση δίχως να υπάρχει στον ορίζοντα η προοπτική της πραγματοποίησης των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε εκτιμά ότι τόσο οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού όσο και η σημερινή τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας κινούνται στο πλαίσιο μιας ανέξοδης προεκλογικού τύπου ρητορικής. Έγιναν σε χρόνο που η Κυβέρνηση επέλεξε (4ο μνημόνιο – μνημονιακές δεσμεύσεις για την εκπαίδευση) ως αντιπερισπασμός, έχουν θολό χρονικό ορίζοντα 3ετίας και το χειρότερο όλων δεν υπάρχει έμπρακτη, νομοθετική αποτύπωση. Ο χρόνος όμως της κυβέρνησης μέχρι τη διενέργεια των επόμενων εκλογών είναι μόνο 2 χρόνια.
Απέναντι στους επικοινωνιακούς ελιγμούς προτάσσουμε τις θέσεις του κλάδου:
  • Ενιαίο 14χρονο σχολείο με δίχρονη, υποχρεωτική προσχολική αγωγή με άμεση νομοθέτηση και εφαρμογή.
  • Δημόσια και Δωρεάν Προσχολική αγωγή - Κανένα παιδί εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα.
  • Ολοήμερο σχολείο που να αγκαλιάζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.
  • Δημόσια ποιοτική Ειδική αγωγή για όλα τα παιδιά που τη χρειάζονται.
Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι
Οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για την εκπαίδευση είναι κενές περιεχομένου. Ο χρόνος υλοποίησης των εξαγγελιών, ουσιαστικά, δεν οριοθετήθηκε. Το βάθος 3ετίας είναι αόριστο και ασαφές.
Σε παρόντα χρόνο δηλώνουμε ότι τέτοιου είδους τεχνάσματα δεν αξίζουν, όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς αλλά και σε όλη την κοινωνία.
Με τις θέσεις μας και τις διεκδικήσεις μας προχωράμε αταλάντευτα μπροστά για το Δημόσιο Σχολείο που ονειρευόμαστε και παλεύουμε.
Για να προασπίσουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Για μια καλύτερη κοινωνία.
Καταγγέλλουμε τη στάση της κυβέρνησης και ζητάμε για άλλη μια φορά να σκύψει με σοβαρότητα στα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης.
Ζητάμε από όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσές μας να προχωρήσουμε ενωμένοι συμμετέχοντας δυναμικά στους αγώνες που εντείνονται με την Πανελλαδική Πανεργατική απεργία της 17ης Μαίου 2017.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια: