ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΝ

ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΡΕΣΤΙΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ = ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ

Οι 300 βουλευτές δεν είναι σπατάλη για τη μικρή και πολύπαθη χώρα μας!!

Πότε, λοιπόν, θα μειωθεί ο αριθμός των Βουλευτών;


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ

Αγαπητοί επισκέπτες του ιστολογίου μας,

Πολλές δημοσιεύσεις-αναρτήσεις μας (κείμενα-φωτογραφίες), είναι πρωτότυπες. Υπάρχουν και αναδημοσιευμένες για τις οποίες αναφέρεται η πηγή.

Επιτρέπεται η χρήση των κειμένων και των φωτογραφιών μας αρκεί να αναφέρεται η πηγή προέλευσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε τη χρήση αυτών για εμπορικούς σκοπούς.

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

14 παρεμβάσεις για την παιδεία ζητά η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ

Οι αλλαγές στην παιδεία δεν είναι υπόθεση μίας ομάδας νέων...  

Οι νέοι του ΣΥΡΙΖΑ,  στηρίζοντας τα μνημονιακά και βάρβαρα μέτρα των κυβερνώντων, επιχειρούν αφενός τον αποπροσανατολισμό της κοινωνίας από την καθημερινότητα και αφετέρου να "κρύψουν" την πραγματικότητα, η οποία απλά λέει- στην επιεικέστερη εκδοχή-ότι μένουμε μίζεροι και στάσιμοι σ' έναν κόσμο που τρέχει με όλο και μεγαλύτερα βήματα!
Και εν τέλει, αφού οι "παραγινωμένοι" των κομμάτων δεν συζητούν και δεν συναινούν στα θέματα παιδείας, ας "καθίσουν" οι "φρέσκιοι νεολαίοι" όλων των κομμάτων σε ένα τραπέζι διαλόγου και σύνθεσης, σεβόμενοι όμως τις ιστορικές αλήθειες, τα ήθη και έθιμα, τις παραδόσεις αλλά και τη διαφορετική άποψη. 
Λεωνίδας Οικονομίδης
Νυν και αεί νεολαίος...
Επιλογή Φωτο: Λεωνίδας Οικονομίδης

Την κατάργηση της πρωινής προσευχής και τη μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογία με δυνατότητα απαλλαγής των μαθητών από αυτό, προτείνει η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ σε παρέμβασή της με τίτλο «Δικαίωμα στη Μόρφωση, Δικαίωμα στη Ζωή».
Στην εισήγησή της η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ προτείνει:
1. Θεσμοθέτηση διετούς προσχολικής δημόσιας εκπαίδευσης, που θα παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά που ζουν στη χώρα, σε κτίρια με σύγχρονες υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό.
2. Θεσμοθέτηση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, θέσπιση ενιαίου λυκείου θεωρίας και πράξης (με κατάργηση του σημερινού διασπασμένου σε Γενικό Λύκειο- Επαγγελματικό Λύκειο- Επαγγελματική Σχολή).
3. Θεσμοθέτηση ενός αναβαθμισμένου κύκλου μεταλυκειακής δημόσιας και δωρεάν τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ως βασικού συστατικού στοιχείου της δημόσιας εκπαίδευσης, που να καλύπτει επαρκώς το σύνολο των τεχνολογικών ειδικοτήτων που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία και ενδιαφέρουν τους νέους ανθρώπους.
4. Μείωση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα και λήψη εκπαιδευτικών και κοινωνικών μέτρων υπέρ των πιο οικονομικά καταπιεσμένων κοινωνικών στρωμάτων για την αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού και της σχολικής εγκατάλειψης.
5. Ενίσχυση-∆ιεύρυνση αποτελεσματικών προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας συμβάλλουν θετικά προς αυτή την κατεύθυνση.
6. Κατάργηση της παραπαιδείας μέσα από την ανασύνταξη των σχολικών προγραμμάτων και βιβλίων και την αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών. Αξιοποίηση διδακτικών μεθόδων που δίνουν έμφαση στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης, στην εξασφάλιση της γνώσης με χρήση της σχολικής βιβλιοθήκης και των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας. Στροφή του μαθησιακού ενδιαφέροντος των μαθητών στις σπουδές τους στο Λύκειο και όχι στην φροντιστηριακή προετοιμασία για τις εξετάσεις.
7. Αναβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου με απελευθέρωση από τις εισαγωγικές εξετάσεις, ενώ ταυτόχρονα απαλλάσσεται και η οικογένεια από τις δυσβάσταχτες δαπάνες για τις εξετάσεις. Αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για να καταργηθεί ο σημερινός χαρακτήρας του Λυκείου ως μηχανισμού «προγύμνασης» των νέων στην πρόσβαση τους στα ΑΕΙ/ΤΕΙ
8. Πρωινή λειτουργία όλων των σχολείων και εξοπλισμός όλων των σχολικών μονάδων με βιβλιοθήκες, επαρκείς εγκαταστάσεις, εργαστήρια και υποδομές πληροφορικής.
9. Καθιέρωση δημόσιας δωρεάν και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης των παιδιών με αναπηρία στα γε- νικά ή σε ειδικά σχολεία, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού.
10. Ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού όλων των βαθμίδων. Στελέχωση από υπεύθυνα εκπαιδευτικά στελέχη με κατάλληλες επιστημονικές – παιδαγωγικές γνώσεις, συνεχή επιμόρφωση και δυνατότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών, εξασφάλιση αξιοκρατίας, ικανοποιητικών αποδοχών και ευνοϊκών συνθηκών εργασίας. Κατάργηση όλων των ευέλικτων σχέσεων εργασίας στην εκπα δευση και κάλυψη όλων των κενών, αύξηση των θέσεων εκπαιδευτικού και ερευνητικού προσωπικού με μόνιμους εκπαιδευτικούς, με σταθερές εργασιακές σχέσεις πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.
11. Αναδιάρθρωση και εμπλουτισμό των προγραμμάτων σπουδών με μαθήματα και δραστηριότητες που βοηθούν το παιδί να κατανοήσει με πληρότητα το κοινωνικό περιβάλλον: περιβαλλοντική εκπαίδευση, εκπαίδευση στην ισότητα των φύλων, αγωγή υγείας, μουσική, άθληση, εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα και την αλληλεγγύη.
12. Κατάργηση της πρωινής προσευχής, μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογία με δυνατότητα απαλλαγής των μαθητών από αυτό.
13. Απογευματινή λειτουργία του σχολείου όπου ο χώρος θα διατίθεται για προγράμματα παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες καθώς και προγράμματα εμπλουτισμού της παιδείας που λαμβάνει ο μαθητής (καλλιτεχνικά μαθήματα, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Παράλληλα ο χώρος πρέπει να αποτελεί χώρο έκφρασης όλων των μαθητών και να δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί από αυτούς για ψυχαγωγικούς σκοπούς (πχ προβολές ταινιών, παιχνίδι και εν γένει δημιουργική απασχόληση).
14. Καθιέρωση δωρεάν προληπτικού υγειονομικού ελέγχου των παιδιών που δεν έχουν υγειονομική περίθαλψη

Δεν υπάρχουν σχόλια: